Een rondje over Big Island zal ook gauw minstens 4 uur in beslag nemen als je onderweg niet stopt. Een volle circle maken lukt echter niet zonder asbest banden om over de lava stroom te rijden

Het is wel niet in een stad maar een plekje op een uurtje rijden van New York zou mij wel kunnen bekoren. Ergens waar je het gevoel hebt op de buiten te wonen maar toch regelmatig naar de stad kan gaan ,maar zeker niet in het midden van Manhattan
Dit zijn ook een aantal redenen waarom wij in central New Jersey (omgeving van Princeton) wonen!Als het gaat om het kiezen van een bepaalde stad om in te wonen, dan zijn voor mij andere overwegingen van belang dan wanneer ik er met vakantie zou gaan. Voor een woonplaats vind ik het bv erg belangrijk dat er voldoende carrieremogelijkheden zijn, goede infrastructuur (bv ook goede vliegverbindingen), genoeg te beleven qua uitgaan e.d.
Ons bevalt NJ ook goed, ondanks dat het niet op nummer 1 staat van veel mensen.Fisherman schreef: Ik kwam er al snel achter dat de drukte enzo meer in het noordoosten van staat voorkwam (dichterbij NYC) en dat het hier in central Jersey waar ik woon heel anders is. Ik woon tussen de weilanden,mooi heuvelachtig landschap en bossen in,het is hier hartstikke mooi. Princeton is een leuk en gezellig universiteits stadje met prachtige gebouwen en aardige mensen!
Wat ik ook erg fijn vind is dat ik alles dichtbij heb,grote steden,mooie natuur,leuke historische plaatsjes en gebouwen,ski gebieden,shopping outlets etc etc!! En we hebben toch ook wel aardige lange en warme zomers.
Hier een lijstje om een idee te krijgen wat er bij mij in de buurt ligt:
New York City (midtown Manhattan), 45 minuten met de auto (zonder files) .
Philadelphia, 1 uur met auto.
Atlantic City, 1,5 uur met auto.
Washington DC, 3 uur met auto.
Vanaf downtown Princeton is het inderdaad iets langer maar ik woon in de omgeving van Princeton en niet in het stadje zelfTrouwens 45 minuten vanuit Princeton is wel met een snelle auto zeker, niet aleen zonder files .
Hey Susan hebben jullie serieuze plannen om naar Philly te verhuizen??Maar het ziet ernaar uit dat het Philadelphia gaat worden.
Hoi Jeroen, nou verhuizen, een 2e huis. Joe wil het huidige huis (nog) niet verkopen en ik kan het hier echt niet nog een jaar uithouden in de stilte. Ik zou het zo verkopen hoor, maar manlief denkt daar dus anders overFisherman schreef: Hey Susan hebben jullie serieuze plannen om naar Philly te verhuizen??
Dat is maar een uurtje van mijn huis dus kom dan maar een keer op de koffie zou ik zeggen![]()
!
Groeten Jeroen