Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kangie en Lelie gaan samen naar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Kangie en Lelie gaan samen naar New York

Bericht door lelie »

Wij gaan samen naar New York! :D

Zaterdag 15 mei vliegen we via Reykjavik naar New York (JFK) en zaterdag 22 mei vliegen we via Reykjavik weer terug naar Amsterdam. Komen we ook nog eens op Ijsland! :wink:

We hebben 6 volle dagen te besteden.

Welke outlet bevelen jullie aan?
Woodbury Common Premium Outlets of Jersey Gardens mall of .......?

En we willen een hotel boeken via Priceline. We gaan in eerste instantie voor een 3,5* hotel, maar naar welke buurten kunnen we het beste kijken?
Het liefst zitten we in de buurt van Times Square, maar iets daarbuiten vinden we ook prima.

Wat we verder nog willen doen:
-Een gospelkerk bezoeken (graag tips)
-Een musical bezoeken op Broadway
-Naar de Walmart (met de bus)
En dan natuurlijk de andere standaard attracties, zoals Ground Zero, fietsen/wandelen in Central Park, Guggenheim museum, wandelen over de Brooklyn Bridge en vooral... shoppen!

Zijn er ook mensen die een dagje naar de kust zijn geweest? Is dat aan te raden (bv. Long Island)?

Als jullie tips hebben horen we dat graag!

Groetjes van Anjo en Marloes
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Kangie en Lelie gaan samen naar New York

Bericht door jerbia »

Ik heb helaas geen tips, maar ik vind het super dat jullie met z'n tweetjes gaan! Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen :D
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

De eerste outlet die je noemt kom ik vaker tegen en ligt in het noorden van de New York Metr Area, het beste te bereiken via New Jersey. Mogelijk is dat te combineren met een Walmart in New Jersey.

Over een gospelkerk, misschien is de Abyssinian Church iets voor jullie? Wees wel erg vroeg want er kunnen lange rijen staan! Verscheidene leden van het forum hebben het al eens bezocht.

En New York, ik blijf het zeggen: fantastische stad!
Succes met de voorbereidingen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Oh wat een lekker vooruitzicht. New York is echt té gek.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Leuk Marloes en Anjo, dat jullie samen naar New York gaan!

Als je in de buurt van Times Square wilt overnachten, zou ik eerst gaan voor een hotel in een van de volgende regio's:
Midtown East
Midtown West
Times Square - Theatre District

Wij zaten destijds in Midtown East op 15 min lopen van Times Square.

Afbeelding
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Grandu schreef:Over een gospelkerk, misschien is de Abyssinian Church iets voor jullie? Wees wel erg vroeg want er kunnen lange rijen staan! Verscheidene leden van het forum hebben het al eens bezocht.
.
Jep, echt een aanrader hoor :-)

Woodburry is echt heel gezellig, maar in JSM ben ik nog niet geweest, dus daar kan ik niets over kwijt ;-)

Times Square is een leuke buurt als toerist, maar persoonlijk ben ik meer te vinden voor hotels iets ten noorden van TS (tussen TS & Central Park). Zo zit je toch een beetje uit de drukte, maar op een heel respectabele afstand van vele dingen én openbaar vervoer.
Maar elke buurt heeft zo z'n charmes hoor.

Als je over Brooklyn Bridge gaat, doe Brooklyn zelf ook aan!
Of begin van in Brooklyn, en stap dan richting Manhattan.
Maar als je daar gaat, neem wel een map ofzo mee, want de straten lopen niet allemaal zoals in Manhattan (met nummers e.d.)

Ik ben ook een dagje naar Coney Island geweest. Wat een sfeer hangt daar :o
't Is wel een eindje rijden, onderaan Brooklyn, maar het is het zeker waard hoor.
Long Island heb ik jammer genoeg nog niet gedaan.

Doe samen met Ground Zero ook zeker het 9/11 memorial museum (in Liberty Street) aan. Om kippenvel van te krijgen...

Ik zal hier nog wat leuke dingen op een rijtje zetten, zonder al te veel uitleg, anders zijn we volgende week nog bezig:

- USS Intrepid (voomalig vliegdekschip; nu een leuk museum op de Hudson rivier)
- De 2 grote musea (American Museum of Natural History en het Metropolitan); het Moma vond ik eigenlijk heel erg tegenvallen.
- Madison Square Garden Tour (Je komt er zelfs in de kleedkamers van de spelers; heel erg leuk als je een sportliefhebber bent)
- Madame Tussuads (indrukwekkend, maar wel erg duur zonder New York pass of iets dergelijks. Het kost 35$ dacht ik voor een volwassene
- New York Highline (oude spoorlijn omgebouwd tot een soort park op 9 meter)
- Een leuke/lange wandeling in Central Park (ik heb er bijna een volledige dag rondgelopen) gecombineerd met een klein stukje Harlem. Harlem vond ik relatief veilig, zelfs voor een solo-reiziger. Nuja, ik ben wel een stevige kerel, maar ik voelde me niet echt onveilig hoor.
- Een wandeling langs de verschillende buurten kan natuurlijk niet ontbreken. Zelf vond ik de wandeling van Financial District langs de buurten in de westside tot aan het Empire state heel leuk. Je komt er langs Soho, Tribeca,... Ook de buurt van de NYU (universiteit) vond ik als student heel erg gezellig :-)

Voor meer tips, (en die zijn er in hopen) kan je altijd rondzoeken op het forum. Ik denk dat er al 1001 topics zijn waarin er heel leuke dingen worden gezegd om te doen in deze geweldige stad.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Qua shoppen vind ik de Woodburry outlets een aanrader. Die staat bij ons ook op het programma in April :wink: . Je kunt er gemakkelijk met de bus heen (bijvoorbeeld Greyline) die je rechtstreeks vanaf de Port Authority in de outlet droppen. Je kunt daar dan zo lang rondrennen als je wilt en wanneer je er genoeg van hebt weer opstappen voor de tocht terug. De rit duurt ongeveer een uur. Hier een link: http://www.newyorksightseeing.com/tourpage.php?item=WC Veel plezier alvast en shop ze!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Wauw, wat een tips al!!! Geweldig! Afbeelding
Ik ga ze eens even rustig bekijken. Als ik dat zo lees kunnen we misschien beter een dagplanning maken, zodat we niet de hele dag heen- en weer reizen.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb dat ook gedaan maar me er geen enkele keer aan gehouden. We hebben gedaan wat we wilden doen. Wel vond ik het handig om een lijst te maken met dingen die ik graag wilde zien!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Wij hebben het net als Grandu gedaan. Gewoon een lijst gemaakt met de dingen die we wilden doen en op de dag zelf gekeken wat we gaan doen. Zeker met betrekking tot het weer is dat van belang natuurlijk. Het is jammer als het slecht weer is en jij hebt net die dag een bezoekje aan het Empire State Building gepland.

Een dagje naar de kust kan ik je helaas niet in adviseren maar wel zou ik je zeker een bezoekje aan Times Square Church aanraden. Hier is ook een megagospelkoor aanwezig. Een dienst wat je absoluut bij blijft. Er loopt ook een draadje van waar reacties opstaan van mensen die er zijn geweest.

Wij zijn eind januari in New York geweest en hebben ook Times Square Church bezocht. Het verslag kun je hier lezen http://2010ny.blogspot.com/2010/01/dag- ... nd-to.html dus misschien doe je er nog wat ideeen op.

Heel veel plezier met alle voorpret
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

We hadden jullie verslag al gelezen. Echt lachen bij die kerk :lol:

Nee, we gaan ook niet alles vastleggen, maar meer bepaalde bezienswaardigheden combineren. Zoals de tip van Grandu om de Walmart en de Outlet te combineren.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wat leuk Marloes en Anjo dat jullie met z'n tweetjes naar NY gaan, ik heb helaas geen tips voor je maar je hebt er al aardig wat gehad.

Heel veel plezier met de voorbereidingen en succes met Pricelinen. :D
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

wij gaan dus ook al heel snel voor 6 nachten.
de eerste 5 nachten op times square via priceline het doubletree hilton suites voor 110 $ is 3,5 *
en de laatstet nacht in elizabeth tegenover de jersey mall het country inn & suites via priceline voor 50$
Ik heb al veel gelezen over tips e.d..Niks staat echter vast buiten het feit dat we naar het esb, tor en de "cruise"op de hudson river willen.Naar brooklyn en de wandeling over de brug ook .
Ivm de 3 atracties hebben we wel al een newyrok citypass gekocht,het wel en wee daarover kun je op ons web-log lezen http://www.newyork2010karinenjohn.web-log.nl/
verder hebben we,omdat we zo'n goedkope vlucht hebben besloten op zondagavond bij Gordon ramsey te gaan eten.reservatie per mail gemaakt.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Wat veel tips al, geweldig!
Ik heb er ook erg veel zin in!
desteijntjes schreef:Wij zijn eind januari in New York geweest en hebben ook Times Square Church bezocht. Het verslag kun je hier lezen http://2010ny.blogspot.com/2010/01/dag- ... nd-to.html dus misschien doe je er nog wat ideeen op.
Ik heb ook erg genoten, en gelachen, van jullie reisverslag. Daar zullen we ook wel veel tips uit halen.
Die kerkdienst lijkt me geweldig!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

jokaluma schreef:
en de laatstet nacht in elizabeth tegenover de jersey mall het country inn & suites via priceline voor 50$
Hebben jullie hier speciaal voor gekozen, omdat het bij die mall ligt? Of ook om andere redenen? De prijs is heel mooi!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Geweldig :mrgreen: ! En midden mei is echt het meest ideale tijdstip ! Ik heb al veel tips gezien, kan niet veel extra toevoegen. Paar kleine dingen:

- Qua locatie met priceline in NY heb ik hier al eens een keer iets uitgebreids neergezet. Ik zou zeggen, alle locaties rondom TS zijn prima (2,5, 7, 8, 9 en 10 volgens overzichtje Marjol); maar goed, dat is mijn idee. Alles is vanuit die locaties prima te bereiken. Verdiep je even goed in de verschillende prijzen die nu betaald zijn; in het priceline topic kan je natuurlijk altijd nog even specifiek advies vragen. Een 3,5ster hoeft niet per se je beste optie te zijn, dus kijk goed op biddingfortravel.com naar recente wins ! En laat je niet opjagen, tijd zat. Al kan het in sommige periodes heel moeilijk zijn iets via priceline te boeken, dus wees flexibel.
- Misschien miste ik hem in alle tips, maar de gratis Staten Island Ferry vind ik altijd de moeite waard, om de prachtige uitzichten op Downtown Manhattan en natuurlijk op het vrijheidsbeeld
- Financial District heeft wat overblijfselen van het oude 'Nieuw Amsterdam'; ook altijd leuk
- Ik zou, als ik vrouw was en moest kiezen :mrgreen: , voor Woodbury Common Outlets gaan; zijn volgens mij de grootste outlets van de US (in ieder geval in de top 3); dus veel te vinden. Vergeet je niet aan te melden op de website en vooraf allerlei extra kortingsbonnen uit te printen en mee te nemen
- Coney Island vonden wij ook erg leuk; beetje oude tijden die herleven. Leuke sfeer en makkelijk via de (oranje dacht ik) metro te bereiken. Geen luxe en weelde, niets over de top, maar back to basics zeg maar. Als het lekker weer is, is het leuk wandelen over de boulevard daar !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

- Ik zou, als ik vrouw was en moest kiezen , voor Woodbury Common Outlets gaan; zijn volgens mij de grootste outlets van de US (in ieder geval in de top 3); dus veel te vinden. Vergeet je niet aan te melden op de website en vooraf allerlei extra kortingsbonnen uit te printen en mee te nemen

Ik heb net gekeken naar de winkelmerken en inderdaad zijn er in Woodbury Common Outlets veel meer merken (bv. Columbia, Esprit ).

Coney Island lijkt me ook leuk, zeker als het mooi weer is!
Wat betreft Priceline, we moeten ons nog even weer inlezen en dan maar proberen.
Bedankt voor alle tips!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuk Anjo en Marloes dat jullie samen naar New York gaan.

Als ik half maart terug ben van onze trip naar New York heb ik wellicht nog wat meer aanvullende tips voor jullie. We gaan in elk geval naar de musical Fela op zaterdagavond en zondagmorgen naar de Gospeldienst in Times Square Church n.a.v. het niet alleen bijzonder humoristisch geschreven verslag van desteintjes maar het heeft daardoor ook onze interesse gewekt. Verder gaan we wat toeristische attracties bekijken en een bezoek brengen aan het Meatpacking district met zijn exclusieve designwinkels. Hierin is mijn dochter erg geinteresseerd.

Veel plezier met de voorbereidingen en ik volg uiteraard dit topic met belangstelling vanwege de vele tips die voorbijkomen.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

lelie schreef:
jokaluma schreef:
Hebben jullie hier speciaal voor gekozen, omdat het bij die mall ligt? Of ook om andere redenen? De prijs is heel mooi!
het kwam eigenlijk in eerste instantie omdat we geen 6 nachten op times square via priceline hebben kunnen winnen/boeken ivm st patricksday vermoed ik ging de laatste nacht niet.Toen besloten om voor 5 nachten times square te gaan en de laatste nacht kort bij newark en kort bij de mall om nog eens goed te kunnen shoppen.Onze vlucht terug gaat om 17.50 uur.
Woodbury Common Outlets
daar ben je wel een hele dag mee kwijt volgens mij, want die ligt redelijk ver buiten new york.Ik heb er ook lang over getwijfeld.De keuze is nu ivm strategisch oogpunt op de jersey mall.En eigenlijk ook omdat we de laatste tijd hier in europa de ervaring hebben dat outlets toch wat minder materiaal aan relatief duur t.o.v. de uitverkoop verkopen.

En voor iedereen die het niet weet voor priceline -new york zou ik niet alleen op betterbidding kijken maar vooral ook hier http://www.nyc-guide.de/forum/viewforum.php?f=33
Staan wellicht nog meer op dan voor betterbidding.Op dat forum is voor jersey ook een apart topic mbt priceline.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

lelie schreef:
jokaluma schreef:
Marloes jullie vliegen toch vanaf JFK?
Dan zou ik dit niet doen, het is alleen handig als je vanaf Newark vliegt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer