Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?

Bericht door Loek »

Ja, dat soort afstanden doe ik ook weleens op de motor; maar hemelsbreed ben ik vaak dan nog steeds niet meer dan 80 km van mijn huis. Ik neem dan uiteraard ook niet de meest directe route...
Een rondje over Big Island zal ook gauw minstens 4 uur in beslag nemen als je onderweg niet stopt. Een volle circle maken lukt echter niet zonder asbest banden om over de lava stroom te rijden :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als het gaat om het kiezen van een bepaalde stad om in te wonen, dan zijn voor mij andere overwegingen van belang dan wanneer ik er met vakantie zou gaan. Voor een woonplaats vind ik het bv erg belangrijk dat er voldoende carrieremogelijkheden zijn, goede infrastructuur (bv ook goede vliegverbindingen), genoeg te beleven qua uitgaan e.d. En dan zijn er nog de wat "softere" quality of life overwegingen zoals lekker weer, betaalbare woningen en andere mensen in mijn leeftijdscategorie.

Er zijn best een aantal steden in de VS waar ik om bovenstaande redenen zou kunnen wonen. Ik heb wel een sterke voorkeur voor de Oostkant van de VS, en dan moet het ook vooral niet te koud worden, er moet mooie natuur zijn en moet er voldoende traditie en geschiedenis zijn. En zo kom je al snel uit op Atlanta. 8) :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Het is wel niet in een stad maar een plekje op een uurtje rijden van New York zou mij wel kunnen bekoren. Ergens waar je het gevoel hebt op de buiten te wonen maar toch regelmatig naar de stad kan gaan ,maar zeker niet in het midden van Manhattan :cry:
Ook ergens tussen Los Angeles en San Diego zou ik mij wel thuis kunnen voelen. :P
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat vind ik heerlijk van waar wij wonen, zo even naar de stad kunnen. Ik ben vanmiddag het vieze weer ontsnapt en heb de metro naar Washington genomen. Daar lekker geluncht bij de National Gallery of Art (toegang gratis, lunch natuurlijk niet), een van mijn favoriete musea hier, en daarna de orchideeententoonstelling bij U.S. Botanic Garden (ook gratis) bezocht. Daarna met een half uurtje weer thuis. Baltimore, Richmond en Philadelphia zijn ook makkelijke dagtochten voor ons. Maar als ik de natuur in wil, zit ik daar ook zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Voor mij zou eigenlijk Washington de indeale stad zijn, zeker omdat je ook wat dichterbij de kust zit dan wij hier. Maar de huizenprijzen zijn toch fors hoger dan in Atlanta, dat we nu teveel zouden moeten inleveren op dat punt. Het weer is weliswaar kouder dan hier, maar nog altijd niet zo koud als NYC of Boston. Maar ik sluit zeker niet uit dat we misschien over een paar jaar die kant opgaan, wie zal het zeggen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Washington lijkt mij ook een enorm fijne stad. Heb altijd het idee dat het een schone, moderne, nieuwe, relaxte stad is met ook veel groen. Ik heb me voor mijn profielwerkstuk natuurlijk verdiept in het O.V. in Amerika en als ik dan kijk naar DC kwam dat naar buiten als een heel modern en schoon systeem :)
Lijkt me heerlijke stad! Wie weet, ooit, na vele jaren, met mijn American Studies, dat ik er toevallig, misschien, als het lot het bepaalt, terecht kom. Meerdere correspondenten in Amerika deden de studie American Studie (zo ook Eelco Bos van Rosenthal) en kwamen in DC terecht.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik ben al verscheidene keren in DC geweest ...maar eerlijk gezegd ..t'is niet mijn stad :(
in mijn ogen is het verkeer in en rond DC verschrikkelijk....en als je iemand de weg vraagt ..dan praten ze helemaal geen engels :lol:
Remco_1980
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Remco_1980 »

De site www.findyourspot.com blijft leuk! Aan de hand van een aantal vragen bepaalt deze site welke plek in Amerika het beste bij jou past. Bij mij klopt het behoorlijk:

1-) Worcester, MA
2-) Providence, RI
3-) Boston, MA
4-) New Haven, CT
5-) Hartford, CT
6-) Washington D.C.

Boston had iets hoger moeten staan maar ben niet ontevreden met het resultaat ;)
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Als ik een grote stad moest kiezen zou ik gaan voor San Francisco.

Van de kleinere steden trekken mij Carmel (Ca) en Naples (Fl) enorm aan. Van deze stadjes gaat een enorme rust uit en ook liggen ze vlakbij zee. Voor mij hebben ze een enorme charme.
Fan of the U.S.A.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Als ik een onbeperkt budget zou hebben dan werdt het zeker een appartement in New York City worden.. Bij voorkeur de upper west of east.. Aan de rand van het central park bijvoorbeeld..

Daarnaast een mooi huis in de Denver area

En dan nog een leuk huisje in de buurt van San Francisco

*een mens mag dromen...*
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Qua leefbaarheid zeker de suburbs van DC. Petra is wat dat betreft echt de beste reclame die ik voor DC heb gezien :wink: . Ook vond ik DC een erg leuke stad om te bekijken, ook al ben ik er maar 2,5 dagen geweest.

Ook zou ik graag een paar jaar in New york willen wonen, die stad is gewoon geweldig. Miet op Manhattan zelf denk ik, maar een loft in DUMBO lijkt me wel wat.. geweldig uitzicht op een van de leukste plaatsjes in Brooklyn. Op een zomerse middag Fulton lekker in Fulton park luieren.... :lol: .
Afbeelding
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

San Francisco, in een wijk die grenst aan de Pacific. Bijv. Parkside of Sunset.
Wij liepen daar langs de oceaan op een zonnige dag toen we de 49mile scenic drive reden en verzuchtten tegelijkertijd : "hier zou ik wel willen wonen...".
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Het is wel niet in een stad maar een plekje op een uurtje rijden van New York zou mij wel kunnen bekoren. Ergens waar je het gevoel hebt op de buiten te wonen maar toch regelmatig naar de stad kan gaan ,maar zeker niet in het midden van Manhattan
Als het gaat om het kiezen van een bepaalde stad om in te wonen, dan zijn voor mij andere overwegingen van belang dan wanneer ik er met vakantie zou gaan. Voor een woonplaats vind ik het bv erg belangrijk dat er voldoende carrieremogelijkheden zijn, goede infrastructuur (bv ook goede vliegverbindingen), genoeg te beleven qua uitgaan e.d.
Dit zijn ook een aantal redenen waarom wij in central New Jersey (omgeving van Princeton) wonen!
NJ is niet de goedkoopste staat om te wonen maar daar staat wel tegenover dat je hier veel goede dikbetaalde banen kunt vinden als je de juiste opleiding en kennis hebt (wat ik trouwens niet heb haha :oops: :lol: maar mijn vrouw wel (dokter in de pharmaceuticalwereld),ik wil trouwens wel een nieuwe opleiding gaan doen om een wat betere baan te kunnen krijgen in de toekomst)

Voordat ik in NJ kwam te wonen moest ik er helemaal niks van hebben,ik dacht echt dat het hier zo'n drukke bende was en dat ik als nuchtere boerenlul van het platte land me hier absoluut niet happy zou voelen.
Maar na hier een tijdje te wonen en meer gezien te hebben is het lang zo slecht nog niet :wink: . Ik kwam er al snel achter dat de drukte enzo meer in het noordoosten van staat voorkwam (dichterbij NYC) en dat het hier in central Jersey waar ik woon heel anders is. Ik woon tussen de weilanden,mooi heuvelachtig landschap en bossen in,het is hier hartstikke mooi. Princeton is een leuk en gezellig universiteits stadje met prachtige gebouwen en aardige mensen!
Wat ik ook erg fijn vind is dat ik alles dichtbij heb,grote steden,mooie natuur,leuke historische plaatsjes en gebouwen,ski gebieden,shopping outlets etc etc!! En we hebben toch ook wel aardige lange en warme zomers.

Hier een lijstje om een idee te krijgen wat er bij mij in de buurt ligt:

New York City (midtown Manhattan), 45 minuten met de auto (zonder files :wink: ) .

Philadelphia, 1 uur met auto.

Atlantic City, 1,5 uur met auto.

Washington DC, 3 uur met auto.

Pocono mountains (natuur,wandelen,mountainbiken,kayaking,skien) 1,5 uur.

Hudson Valley en Bear Mountain NY (geweldige mooie omgeving!), ongeveer 1,5 uur.

The Jersey Shore (mooie stranden,boardwalks,restaurants en barren,fishing/watersports etc), 45 minuten.

Bucks County Pennsylvania (plaatsjes langs de Delaware River als New Hope en Washington Crossing,mooie landschappen natuur,historie en veel oude covered bridges etc etc), 35 minuten.

Outlet shopping centers, er liggen er 4 binnen 45 minuten rijden van mijn huis (Jersey Shore Premium Outlets,Jackson Premium Outlets,Liberty Village Premium Outlets en Jersey Gardens Outlets) En de Woodburry Common Outlets NY ligt op iets meer dan een uurtje rijden!

NJ is wel niet mijn meest favoriete staat maar al deze dingen maakt het toch wel leuk om hier te wonen 8) !
Voorlopig blijven we hier nog wel omdat mijn vrouw hier goed geld verdiend en omdat de kinderen hier naar Princeton schools kunnen maar ooit in de toekomst hoop ik een keer naar Colorado of Utah te verhuizen maar dat zien we dan wel weer. Mijn vrouw wil overigens als ze stopt met werken naar Italie verhuizen,ergens een oude boerderij in Toscane omdat ze verliefd is op Italie.

Groeten Jeroen
Laatst gewijzigd door Fisherman op 24 feb 2010, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
donut

Bericht door donut »

New York Upper West Side absoluut! Maar het ziet ernaar uit dat het Philadelphia gaat worden. Society Hill is centrum en toch erg gezellig en veilig. Philly is nml. niet bepaald een van de veiligste steden op dit moment.
Laatst gewijzigd door donut op 23 feb 2010, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Fisherman schreef: Ik kwam er al snel achter dat de drukte enzo meer in het noordoosten van staat voorkwam (dichterbij NYC) en dat het hier in central Jersey waar ik woon heel anders is. Ik woon tussen de weilanden,mooi heuvelachtig landschap en bossen in,het is hier hartstikke mooi. Princeton is een leuk en gezellig universiteits stadje met prachtige gebouwen en aardige mensen!
Wat ik ook erg fijn vind is dat ik alles dichtbij heb,grote steden,mooie natuur,leuke historische plaatsjes en gebouwen,ski gebieden,shopping outlets etc etc!! En we hebben toch ook wel aardige lange en warme zomers.

Hier een lijstje om een idee te krijgen wat er bij mij in de buurt ligt:

New York City (midtown Manhattan), 45 minuten met de auto (zonder files :wink: ) .

Philadelphia, 1 uur met auto.

Atlantic City, 1,5 uur met auto.

Washington DC, 3 uur met auto.
Ons bevalt NJ ook goed, ondanks dat het niet op nummer 1 staat van veel mensen.

Wij wonen dichter bij New York, ~ 37 km, half uur rijden. Trouwens 45 minuten vanuit Princeton is wel met een snelle auto zeker, niet aleen zonder files ;). Maar ook hier is het nog redelijk rustig. We wonen tussen een aantal natuurparken.
En inderdaad ook op rijafstand van Philadelphia, Atlantic City, DC enz.
Het enige dat ik hier mis zijn echte bergen. Toen we nog in Nederland woonden gingen we op vakantie naar de Rocky Mountains....
Maar zoals Jeroen al zei, qwa banen moeten we hier in NJ zijn.

Dora
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Trouwens 45 minuten vanuit Princeton is wel met een snelle auto zeker, niet aleen zonder files .
Vanaf downtown Princeton is het inderdaad iets langer maar ik woon in de omgeving van Princeton en niet in het stadje zelf :wink: !
Ik woon een kwartiertje ten oosten van downtown Princeton (Cranbury/Monroe) en ik woon maar enkele minuten van de Turnpike en ik kan echt vanaf mijn huis zonder files en zonder als een gek te jagen in 45 minuten midden in Manhattan staan :wink:.

Ik mis trouwens ook wel bergen maar ja je kunt niet alles hebben,wij kunnen bijvoorbeeld wel makkelijk vanuit NJ naar de Poconos of de Catskills rijden,het zijn wel geen echte bergen maar het is toch wel leuk en mooi daar en je kunt er skien 8).

Groeten Jeroen
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Maar het ziet ernaar uit dat het Philadelphia gaat worden.
Hey Susan hebben jullie serieuze plannen om naar Philly te verhuizen??
Dat is maar een uurtje van mijn huis dus kom dan maar een keer op de koffie zou ik zeggen :wink: :) !

Groeten Jeroen
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Vlak bij Turnpike maakt wel uit inderdaad. Wij ziten vlakbij de 78, ook handig richting NYC.
Maar je kunt inderdaad wel skieen in de buurt. Komende vrijdag gaan ze van mijn afdeling naar The Blue Mountains om te skieen. Ik deze keer niet met mijn buikje ;)

Dora
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Seattle, Boston, misschien Atlanta.
rijocaer
donut

Bericht door donut »

Fisherman schreef: Hey Susan hebben jullie serieuze plannen om naar Philly te verhuizen??
Dat is maar een uurtje van mijn huis dus kom dan maar een keer op de koffie zou ik zeggen :wink: :) !

Groeten Jeroen
Hoi Jeroen, nou verhuizen, een 2e huis. Joe wil het huidige huis (nog) niet verkopen en ik kan het hier echt niet nog een jaar uithouden in de stilte. Ik zou het zo verkopen hoor, maar manlief denkt daar dus anders over ;) Hij werkt in de Cira Center dus hij gaat er ook op vooruit. We zijn druk bezig met huizen (townhouses) bekijken. Ik hoop voor het eerste half jaar van dit jaar een verhuisbericht te kunnen schrijven. Het huidige huis wordt dan voor weekends en de townhouse voor door de weeks. Ik wilde dit eerst niet, vind het eigenlijk beetje onnodig, maar compromissen he ;)
Dat bakkie komen we halen!!

off-topic Hoe is het met je zoontje? Hoe oud inmiddels? Ben je al met je kids in NL geweest?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer