Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kangie en Lelie gaan samen naar New York
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Kangie en Lelie gaan samen naar New York
Ja, ik had al even gekeken op googlemaps, maar het ligt inderdaad niet in de buurt van JFK 

-
- Amerika-expert
Wat leuk dat jullie samen gaan!
Ik weet dat er in NY city zelf ook bustours naar de outlets gaan.
Er staan van die mannetjes op straat die de flyers uitdelen.
Ze zijn van de cityhopper tours.
Behalve de vele voor de hand liggende dingen (Top of the Rock, Empire State building, Grand Central Station, China Town, Little Italy, Wall Street, Bloomingdales, Tiffany's, Central Park enz...) vond ik de ferry naar Staten Island erg leuk. Het is gratis en ze varen zeer regelmatig. Zorg dat je op de boot richting Staten Island rechts achterop de boot staat. Dan zie je het vrijheidsbeeld heel goed en de skyline van Manhattan.
Ik weet dat er in NY city zelf ook bustours naar de outlets gaan.
Er staan van die mannetjes op straat die de flyers uitdelen.
Ze zijn van de cityhopper tours.
Behalve de vele voor de hand liggende dingen (Top of the Rock, Empire State building, Grand Central Station, China Town, Little Italy, Wall Street, Bloomingdales, Tiffany's, Central Park enz...) vond ik de ferry naar Staten Island erg leuk. Het is gratis en ze varen zeer regelmatig. Zorg dat je op de boot richting Staten Island rechts achterop de boot staat. Dan zie je het vrijheidsbeeld heel goed en de skyline van Manhattan.

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat leuk dat jullie samen naar NY gaan!
Wordt er nog een reisverslag gemaakt?
Wordt er nog een reisverslag gemaakt?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- lelie
- Amerika-expert
Ik wil wel een verslag maken, maar dat plaats ik dan later hier op het forum.
Ik weet niet wat Anjo van plan is

- lelie
- Amerika-expert
Ik ben al een keertje in New York geweest (heel kort) en toen zijn we een keer overdag én een keer 's avonds met de Staten Island Ferry geweest. Erg leuk om alles bij licht en in het donker te zien.Staceybeesie schreef: vond ik de ferry naar Staten Island erg leuk. Het is gratis en ze varen zeer regelmatig. Zorg dat je op de boot richting Staten Island rechts achterop de boot staat. Dan zie je het vrijheidsbeeld heel goed en de skyline van Manhattan.
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wat gaaf dat jullie samen naar New York gaan Anjo en Marloes (en gezellig)!
Jullie hebben al veel tips gekregen en ik denk dat die week nu al aardig te vullen is
Ik wens jullie heel veel plezier met alle voorbereidingen en ik hoop dat jullie snel een leuk hotel kunnen scoren via Priceline!
Misschien kunnen jullie toch nog wat tips halen uit onze drie New York verslagen (en anders kun je misschien alvast in de stemming komen door het lezen er van
).
Die verslagen kunnen jullie hier vinden: 2006, 2007 en 2009
Groetjes,
Sonja

Jullie hebben al veel tips gekregen en ik denk dat die week nu al aardig te vullen is

Ik wens jullie heel veel plezier met alle voorbereidingen en ik hoop dat jullie snel een leuk hotel kunnen scoren via Priceline!
Misschien kunnen jullie toch nog wat tips halen uit onze drie New York verslagen (en anders kun je misschien alvast in de stemming komen door het lezen er van

Groetjes,
Sonja
-
- Amerika-expert
Ohhhhh, je kende de Ferry al. Twee keer al zelfs.lelie schreef:Ik ben al een keertje in New York geweest (heel kort) en toen zijn we een keer overdag én een keer 's avonds met de Staten Island Ferry geweest. Erg leuk om alles bij licht en in het donker te zien.Staceybeesie schreef: vond ik de ferry naar Staten Island erg leuk. Het is gratis en ze varen zeer regelmatig. Zorg dat je op de boot richting Staten Island rechts achterop de boot staat. Dan zie je het vrijheidsbeeld heel goed en de skyline van Manhattan.

In ieder geval veel plezier gewenst met het plannen van alles. New York is echt 1 van mijn meest favoriete steden hier.
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
lelie » 23 feb 2010, 12:50
Ik wil wel een verslag maken, maar dat plaats ik dan later hier op het forum.

maar ik vind het wel een goed idee!
Ik ben nog niet op die ferry geweest, wel de betaalde naar Ellis Island en Lady Liberty. Goede tip waar je het beste kunt staan!lelie schreef:
Staceybeesie schreef:
vond ik de ferry naar Staten Island erg leuk. Het is gratis en ze varen zeer regelmatig. Zorg dat je op de boot richting Staten Island rechts achterop de boot staat. Dan zie je het vrijheidsbeeld heel goed en de skyline van Manhattan.
Ik ben al een keertje in New York geweest (heel kort) en toen zijn we een keer overdag én een keer 's avonds met de Staten Island Ferry geweest. Erg leuk om alles bij licht en in het donker te zien.
Het is goed dat ik nu vakantie heb! Ik ben alleen maar reisverslagen aan het lezenMisschien kunnen jullie toch nog wat tips halen uit onze drie New York verslagen (en anders kun je misschien alvast in de stemming komen door het lezen er van ).

- kangie
- Amerikakenner
Nog een vraag:
Weet iemand of er in de buurt van Times Square een Wallmart te vinden is??
Ik wil dan voor mijn nieuwe huis wat handdoeken kopen daar, die zijn daar goedkoop, leuk, en van goede kwaliteit!
Weet iemand of er in de buurt van Times Square een Wallmart te vinden is??
Ik wil dan voor mijn nieuwe huis wat handdoeken kopen daar, die zijn daar goedkoop, leuk, en van goede kwaliteit!
- lelie
- Amerika-expert
Daar weet ik wel antwoord op. Nee, die is er niet
Maar ik wil wel heel graag naar de Walmart, dus we kunnen een keer de bus pakken.

Maar ik wil wel heel graag naar de Walmart, dus we kunnen een keer de bus pakken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Leuk dat jullie met z'n tweeën gaan.
Hopelijk vinden jullie een mooi hotel met Priceline of Hotwire.
Ik heb helaas geen tips voor New York, ben er nog maar 1x één dag geweest maar zo te zien krijgen jullie daar al genoeg tips voor.
Succes met de planning!
Roland

Hopelijk vinden jullie een mooi hotel met Priceline of Hotwire.
Ik heb helaas geen tips voor New York, ben er nog maar 1x één dag geweest maar zo te zien krijgen jullie daar al genoeg tips voor.

Succes met de planning!
Roland
- kangie
- Amerikakenner
Dankjewel Roland!Coyote » 23 feb 2010, 16:13
Leuk dat jullie met z'n tweeën gaan.
We hebben nog 1 vraag: Misschien is het een goed idee om voor 2 dagen een auto te huren vanaf Manhattan, naar de Woodbury Common Outlets te gaan,
daar in de buurt overnachten en dan de laatste dag naar een Walmart gaan, evt. nog naar Long Island en dan de auto inleveren op de luchthaven JFK.
Ik heb al op usareisen gekeken, op zich viel de prijs mee, maar je moet wel $50,- "einwegmiete"betalen.
Weet iemand hier meer over?? Tot wanneer loopt de vroegboekkorting?
Alvast bedankt!
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vroegboekkorting loopt volgens mij t/m 31 maart.
Die einwegmiete vind ik wel vreemd, je levert de auto toch ook gewoon in New York in?
Wij hebben vorig jaar bij eautohuur.nl een auto gehuurd in Philadelphia, afgehaald bij het treinstation en drie dagen later ingeleverd bij het vliegveld. We hoefden toen geen extra kosten te betalen en het kwam goedkoper uit dan usareisen. Misschien kun je daar ook nog eens kijken?
Die einwegmiete vind ik wel vreemd, je levert de auto toch ook gewoon in New York in?
Wij hebben vorig jaar bij eautohuur.nl een auto gehuurd in Philadelphia, afgehaald bij het treinstation en drie dagen later ingeleverd bij het vliegveld. We hoefden toen geen extra kosten te betalen en het kwam goedkoper uit dan usareisen. Misschien kun je daar ook nog eens kijken?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat wil je precies weten?kangie schreef:Ik heb al op usareisen gekeken, op zich viel de prijs mee, maar je moet wel $50,- "einwegmiete"betalen.
Weet iemand hier meer over?? Tot wanneer loopt de vroegboekkorting?
Ik zie ook de dropoff kosten bij Dollar. De $ 50 valt op zich mee maar waarom dat gerekend als je 'm huurt in Manhatten en inlevert op JFK weet ik ook niet. Als het er staat, kun je er denk ik ook niet veel aan doen. Dan is het accepteren of niet. De prijs voor de goedkoopste auto valt best mee. Het is bovendien ook wel handig om die laatste dagen mobiel te zijn als je toch een uitstapje buiten New York wilt doen.

Zoals Marjol al aangeeft, loopt de vroegboekkorting waarschijnlijk tot 31 maart.
Roland
- kangie
- Amerikakenner
Sorry, onduidelijke vraagstelling! Eigenlijk wil ik weten of er ook verhuurders zijn die geen einwegmiete berekenen .
Marjol, ik denk dat ik morgen even bel naar eautohuur.nl , op hun site vind ik niets terug over verzekeringen. Wel dit:
Marjol, ik denk dat ik morgen even bel naar eautohuur.nl , op hun site vind ik niets terug over verzekeringen. Wel dit:
Attentie: Extra achterlatingskosten kunnen in rekening worden gebracht voor dit voertuig. Als dit het geval is zullen wij contact met u opnemen zodra wij uw reservering ontvangen en u op de hoogte brengen van eventuele kosten, deze moeten plaatselijkl betaald worden aan de leverancier.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat tips van mij: probeer een Big ApplegreeterBig Applegreeter te krijgen. Hartstikke leuk om met een 'echte' New Yorker door de stad geleid te worden. Wij zijn met 'onze vriend' Al uren op stap geweest en dingen gezien die ons anders niet waren opgevallen. Zoals:
- Ga plassen in het openbare toilet van Bryant Park, echt het mooiste openbare toilet dat ik ooit gezien heb met verse bloemen, geweldig!
- Eet een hamburger in het Parker Meridien in 57th street (tussen 6th en 7th), als je binnenkomt in dit sjieke hotel houd je rechts aan. Dan zie je een gordijn en daarachter zit een kleine hamburgertent. Heel grappig en heerlijke hamburgers. Voor een veel lagere prijs dat in het restaurant van het Meridien.
Veel plezier!
Even een idee wb autohuur, is het niet handig om een auto te huren op Newark? Je zit dan al aan de goede kant van New York. Newark is goed te bereiken vanuit Manhattan.
- Ga plassen in het openbare toilet van Bryant Park, echt het mooiste openbare toilet dat ik ooit gezien heb met verse bloemen, geweldig!
- Eet een hamburger in het Parker Meridien in 57th street (tussen 6th en 7th), als je binnenkomt in dit sjieke hotel houd je rechts aan. Dan zie je een gordijn en daarachter zit een kleine hamburgertent. Heel grappig en heerlijke hamburgers. Voor een veel lagere prijs dat in het restaurant van het Meridien.
Veel plezier!
Even een idee wb autohuur, is het niet handig om een auto te huren op Newark? Je zit dan al aan de goede kant van New York. Newark is goed te bereiken vanuit Manhattan.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Hey wat leuk dat jullie een trip naar NYC gaan maken!
Wat betreft de Outlets is Woodbury Common wel leuk en groot,maar het voordeel van een Outlet in New Jersey is dat je daar geen sales-tax over kleding/schoenen betaald,kan toch weer een paar dollar schelen als jullie van plan zijn flink inkopen te gaan doen
. Ik vind zelf de Jersey Shore Premium Outlets ook erg leuk shoppen,er zijn daar 120 outlets te vinden van allemaal bekende merken , http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=78, het ligt vlak langs de Garden State Parkway en is makkelijk te bereiken vanuit NYC per auto. Zo zouden jullie misschien het shoppen kunnen combineren met de kust (Jersey Shore),het is maar en idee
. Shore info: http://www.newjerseyshore.com/
Hebben jullie geen plannen om een dagje wat natuur te gaan bekijken in de omgeving van NYC? Bear Mountain State Park en de Hudson Valley zijn bijvoorbeeld erg mooi in die periode. Het is prachtig om daar een dagje rond te toeren en te wandelen,ff lekker weg uit de drukke stad!
Bear Mountain SP: http://www.nysparks.com/parks/13/details.aspx , http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Mountain_State_Park .
Hudson Valley: http://www.hudsonvalley.org/ .
Groeten Jeroen
Wat betreft de Outlets is Woodbury Common wel leuk en groot,maar het voordeel van een Outlet in New Jersey is dat je daar geen sales-tax over kleding/schoenen betaald,kan toch weer een paar dollar schelen als jullie van plan zijn flink inkopen te gaan doen

Hebben jullie geen plannen om een dagje wat natuur te gaan bekijken in de omgeving van NYC? Bear Mountain State Park en de Hudson Valley zijn bijvoorbeeld erg mooi in die periode. Het is prachtig om daar een dagje rond te toeren en te wandelen,ff lekker weg uit de drukke stad!
Bear Mountain SP: http://www.nysparks.com/parks/13/details.aspx , http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Mountain_State_Park .
Hudson Valley: http://www.hudsonvalley.org/ .
Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- lelie
- Amerika-expert
Wat een supertips weer! Bedankt!!!
Dat van die hamburgertent had ik ook ergens gelezen, Ceetje. Leek me wel leuk.
Bedankt voor de linkjes, Jeroen. Ik zal ze zo eens rustig bekijken.
We moeten even kijken wat we allemaal gaan doen, we zijn er "maar" 6,5 volle dagen
Het lijkt me toch best wel handig om de laatste 2 dagen een auto te huren.
We zullen ons in ieder geval niet vervelen
Dat van die hamburgertent had ik ook ergens gelezen, Ceetje. Leek me wel leuk.
Bedankt voor de linkjes, Jeroen. Ik zal ze zo eens rustig bekijken.
We moeten even kijken wat we allemaal gaan doen, we zijn er "maar" 6,5 volle dagen

Het lijkt me toch best wel handig om de laatste 2 dagen een auto te huren.
We zullen ons in ieder geval niet vervelen

- kangie
- Amerikakenner
Een hele leuke tip Jeroen, bedankt! De outlet ziet er heel leuk uit. En geen sales-tax betalen is natuurlijk altijd geweldig!het voordeel van een Outlet in New Jersey is dat je daar geen sales-tax over kleding/schoenen betaald,kan toch weer een paar dollar schelen als jullie van plan zijn flink inkopen te gaan doen . Ik vind zelf de Jersey Shore Premium Outlets ook erg leuk shoppen,er zijn daar 120 outlets te vinden van allemaal bekende merken , http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=78, het ligt vlak langs de Garden State Parkway en is makkelijk te bereiken vanuit NYC per auto. Zo zouden jullie misschien het shoppen kunnen combineren met de kust (Jersey Shore),het is maar en idee . Shore info: http://www.newjerseyshore.com/
Hoe ver is het van Manhattan naar de Jersey Shore Premium Outlets ?
Ik heb al aardig wat ervaring met rijden in de u.s.a, maar hoe is het rijden in New York? Is het lastig om van Manhattan naar de highway te rijden?
Groetjes
Vanuit Manhattan naar de Jersey Shore Premium Outlets is ongeveer een uur rijden dus dat is goed te doen.
Ik rijdt regelmatig in en rondom New York City en ik vind dat heel goed te doen,het is er soms wel wat druk maar het is wel makkelijk rijden daar!
Vanuit Manhattan is de Jersey Turnpike (I-95) heel makkelijk te bereiken via de Lincoln of de Holland tunnel,en als je de Turnpike south neemt dan zie je vanzelf de borden naar de Garden State Parkway (exit 11),hier ga je ook weer south en neem je afslag 100A en dan ben je al bij de outlets. Heel simpel
.
Groeten Jeroen
Ik rijdt regelmatig in en rondom New York City en ik vind dat heel goed te doen,het is er soms wel wat druk maar het is wel makkelijk rijden daar!
Vanuit Manhattan is de Jersey Turnpike (I-95) heel makkelijk te bereiken via de Lincoln of de Holland tunnel,en als je de Turnpike south neemt dan zie je vanzelf de borden naar de Garden State Parkway (exit 11),hier ga je ook weer south en neem je afslag 100A en dan ben je al bij de outlets. Heel simpel

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht