Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
slaapzak + 2 secondentent
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
slaapzak + 2 secondentent
Tijdens onze rondreis in juni/juli gaan we op verschillende campings slapen. Nu heb ik al vernomen dat de temperaturen enorm kunnen verschillen.
Wij slapen onder andere in Yosemite & Lee vining op een camping rond de 30e juni.
Voor deze reis moet ik nog een nieuwe slaapzak kopen, nu vroeg ik me af tot welke temperatuur deze best bestand is.
De slaapzak die ik op het oog heb is er eentje die bestand is tot 5°C, maar die een basiscomfort biedt tot -5°C
Zou dit voldoende zijn? Of zou ik toch best een kopen die tot 0°C gaat?
En dan zouden we ook graag onze 2 secondentent van Quechua meenemen op het vliegtuig. Iemand enig idee hoe we dit het beste vervoeren? Want de diameter is 70 cm en je mag nog maar 1 stuk bagage meenemen....
Alvast bedankt
Wij slapen onder andere in Yosemite & Lee vining op een camping rond de 30e juni.
Voor deze reis moet ik nog een nieuwe slaapzak kopen, nu vroeg ik me af tot welke temperatuur deze best bestand is.
De slaapzak die ik op het oog heb is er eentje die bestand is tot 5°C, maar die een basiscomfort biedt tot -5°C
Zou dit voldoende zijn? Of zou ik toch best een kopen die tot 0°C gaat?
En dan zouden we ook graag onze 2 secondentent van Quechua meenemen op het vliegtuig. Iemand enig idee hoe we dit het beste vervoeren? Want de diameter is 70 cm en je mag nog maar 1 stuk bagage meenemen....
Alvast bedankt

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: slaapzak + 2 secondentent
Wij nemen altijd ons eigen tentje mee naar Amerika plus ons airbed, slaapzakken, Coleman gaspit + lamp. De rest van de kampeerspullen namen we ook zelf mee, maar nu je maar zo weinig bagage meer mee mag nemen kopen we tegenwoordig de rest ter plekke in Amerika bij de Walmart, o.a. kussens, handdoeken, badlakens, pannetjes, bordjes etc.
We pakken alles in drie grote canvas reistassen samen met de rest van de bagage (kleding e.d.). Een vierde tas nemen we leeg mee en op de terugweg zit die ook vol met onze aankopen. We zullen dus op de heenweg voor 1 stuks bagage bij moeten betalen en voor de terugweg 2 stuks. Het is niet anders. Het ergste vind ik nog dat ik vanwege het gewicht geen leesboeken meer mee kan nemen, zeker nu we over 2 maanden voor 9 weken weggaan. We vinden het heerlijk om te lezen in onze vrije uurtjes tijdens de vakantie. Maar ja, dat gaat dus nu niet meer.
Marjan
We pakken alles in drie grote canvas reistassen samen met de rest van de bagage (kleding e.d.). Een vierde tas nemen we leeg mee en op de terugweg zit die ook vol met onze aankopen. We zullen dus op de heenweg voor 1 stuks bagage bij moeten betalen en voor de terugweg 2 stuks. Het is niet anders. Het ergste vind ik nog dat ik vanwege het gewicht geen leesboeken meer mee kan nemen, zeker nu we over 2 maanden voor 9 weken weggaan. We vinden het heerlijk om te lezen in onze vrije uurtjes tijdens de vakantie. Maar ja, dat gaat dus nu niet meer.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Marjan,
Misschien overwegen om een e-reader aan te schaffen? Het kost wel wat maar het scheelt enorm in gewicht en het leest best prettig. Mijn man heeft er 2 via zijn werk. Ik vond het eerst maar niets maar zeker omdat we daarop ook de NRC binnen krijgen, ben ik toch echt overstag. Tegenwoordig is het op vakantie al zo erg dat onze kinderen beiden op de reader zitten te lezen en wij noodgedwongen naar onze telefoon of laptop zijn verbannen
We overwegen dus voor onze a.s. Amerika reis voor hen ook nog 2 goedkope ereaders te kopen. Voor Nederlandse boeken is het nog wel duur maar Engelstalige boeken zijn zeker als ze wat ouder zijn, echt goedkoop.
Misschien overwegen om een e-reader aan te schaffen? Het kost wel wat maar het scheelt enorm in gewicht en het leest best prettig. Mijn man heeft er 2 via zijn werk. Ik vond het eerst maar niets maar zeker omdat we daarop ook de NRC binnen krijgen, ben ik toch echt overstag. Tegenwoordig is het op vakantie al zo erg dat onze kinderen beiden op de reader zitten te lezen en wij noodgedwongen naar onze telefoon of laptop zijn verbannen

We overwegen dus voor onze a.s. Amerika reis voor hen ook nog 2 goedkope ereaders te kopen. Voor Nederlandse boeken is het nog wel duur maar Engelstalige boeken zijn zeker als ze wat ouder zijn, echt goedkoop.

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook al over een e-reader nagedacht maar nog geen besluit genomen. Maar in elk geval bedankt voor de tip....
Marjan

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Ook ik zit erover te denken om een e-reader te kopen, alleen vind ik het nogal prijzen, zag wel dat als ik er een in Amerika koop het een stuk goedkoper is.
Het zou dan de Sony worden.
Het zou dan de Sony worden.
-
- Amerikafan
Er zit inderdaad niets anders op dan een 2e stuk bagage mee te doen tegen betaling, maar komt waarschijnlijk wel voordeliger uit dan alles ter plaatse te kopen.
Het is maar 50 dollar, dus nog geen 40 euro.
Het is maar 50 dollar, dus nog geen 40 euro.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor de reis van Amerika naar Europa wel ja maar van Europa naar Amerika ben je € 50,00 per koffer kwijt.Het is maar 50 dollar, dus nog geen 40 euro.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat de slaapzakken betreft: je zult niet gauw temperaturen tegen het vriespunt krijgen, op de meeste plaatsen zal het eerder te warm zijn voor een slaapzak.
Wij hadden begin juni en in september in Yosemite en Bryce (waar het het koudst was) voldoende aan een eenvoudige donzen slaapzak.
Bagage met afwijkende maten kunnen als odd sized luggage mee, zo hebben wij onze koelbox ook wel eens bij een apart loket af moeten geven. Ik zou er even de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij op na slaan. Het is echter waarschijnlijk goedkoper om een eenvoudig tentje bij de Walmart te kopen.
Marianne
Wij hadden begin juni en in september in Yosemite en Bryce (waar het het koudst was) voldoende aan een eenvoudige donzen slaapzak.
Bagage met afwijkende maten kunnen als odd sized luggage mee, zo hebben wij onze koelbox ook wel eens bij een apart loket af moeten geven. Ik zou er even de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij op na slaan. Het is echter waarschijnlijk goedkoper om een eenvoudig tentje bij de Walmart te kopen.
Marianne
Neem gewoon je slaapzak mee en koop als je daar bent een paar fleecedekentjes voor koude nachten. Die zijn spotgoedkoop en kun je ook weer achterlaten.
Lene
Lene
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Toen ik zo'n 35 jaar geleden nog kampeerde, loste ik het probleem van sterk wisselende temperaturen op door naast mijn donzen slaapzak een binnenzak van badstof/molton mee te nemen. Van warm naar koud gebruikte ik dan alleen binnenzak, alleen slaapzak of binnenzak plus slaapzak. Laagjes dus. In Yosemite maakt het nogal verschil of je in de vallei of bijvoorbeeld bij Tuolumne Meadows kampeert (1200m vs 2600m hoogte).
Veel plezier en succes bij de voorbereiding.
Edit: Ik zie dat zilver mij net voor was met een soortgelijke suggestie.
Veel plezier en succes bij de voorbereiding.
Edit: Ik zie dat zilver mij net voor was met een soortgelijke suggestie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
okay, dan los ik het zo op.
We slapen trouwens in de vallei...
En het tentje koop ik dan ook in de wallmart, zal me goedkoper uitkomen.
Bedankt!
We slapen trouwens in de vallei...
En het tentje koop ik dan ook in de wallmart, zal me goedkoper uitkomen.
Bedankt!

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als genoemde "binnenzak" neem ik altijd een dekbedhoes/overtrek mee. Met name in de gebieden met warme nachten kruipen wij dus hier in i.p.v. in de slaapzak. Tussen de lakens, zeg maar.....
Marjan

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
We zouden ergens in Utah een soort boekenruikplek moeten kunnen organiseren.
Dat zie je op op veel campings in Frankrijk ook. Uitgelezen boeken, paperbacks, laat je achter voor mensen die na je komen.

Dat zie je op op veel campings in Frankrijk ook. Uitgelezen boeken, paperbacks, laat je achter voor mensen die na je komen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een goed plan Thuul! Dan opteer ik voor de campground Canyonlands RV Park in Moab. Er zijn veel forumleden die van deze campground gebruik maken.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:

Maak je weer een reisverslag Marjan??hekkie schreef: zeker nu we over 2 maanden voor 9 weken weggaan.
Marjan
Ik hoop het wel!!
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Wij waren in juli in Yosemity in Tuolumne Meadows wel heel blij met onze extra fleeceslaapzakken. De temperatuurverschillen zijn enorm en het is dus prettig om op alles voorbereid te zijn.
groetjes,
Monique
Wij waren in juli in Yosemity in Tuolumne Meadows wel heel blij met onze extra fleeceslaapzakken. De temperatuurverschillen zijn enorm en het is dus prettig om op alles voorbereid te zijn.
groetjes,
Monique
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel de bedoeling Reny. Ik neem in elk geval mijn laptop mee. Of het een dagelijks verslag wordt waag ik te betwijfelen, dat wordt me een beetje teveel van het goede 9 weken lang.....Reny schreef: Maak je weer een reisverslag Marjan??
Ik hoop het wel!!

Ook is het niet zeker of we altijd wel stroom en wifi verbinding hebben op de campgrounds. Het blijft een beetje primitief natuurlijk kamperen met een tentje...

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
@ Marjan, hulp nodig? 

- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Een heel goed idee, dat dekbedovertrek!! Kunnen we ook goed gebruiken voor de camper!hekkie schreef:Als genoemde "binnenzak" neem ik altijd een dekbedhoes/overtrek mee. Met name in de gebieden met warme nachten kruipen wij dus hier in i.p.v. in de slaapzak. Tussen de lakens, zeg maar.....![]()
Marjan
Voor een lange periode is het ook makkelijk om dat dekbedovertrek te kunnen wassen zo nu en dan !!!!
(We hebben zelf een lakenzak voor onze eigen kleine camper waarmee we door Europa toeren.)
Wij zijn vorig jaar in Augustus met zo'n 2 seconden tent een maand in het westen geweest en we hebben de slaapzakken bijna elke nacht nodig gehad. Vlakbij Joshua Tree NP was het bijvoorbeeld 's nachts echt steenkoud midden in Augustus.
We hadden die slaapzakken voor 15 of 20 dollar per stuk oid. gekocht bij Wal-Mart en ze deden het perfect. Volgens mij waren ze voor tot 7 graden (kan ook -7 zijn geweest
).
De tent hebben we gewoon zo afgegeven bij de incheckbalie en die ging mee met de Odd size luggage. Hij kwam in Chicago en in LA wel gewoon van de band trouwens. TSA heeft natuurlijk geen idee wat het is dus die hebben 'm opengemaakt (gelukkig niet opgezet want dan hadden ze 'm waarschijnlijk nooit meer opgevouwen gekregen
), maar de tent was totaal niet beschadigd en het is zóóóóveel makkelijker als je op een camping aankomt om je tentje op te zetten 
Je trekt er nog de aandacht mee van de Amerikanen ook
We hadden die slaapzakken voor 15 of 20 dollar per stuk oid. gekocht bij Wal-Mart en ze deden het perfect. Volgens mij waren ze voor tot 7 graden (kan ook -7 zijn geweest

De tent hebben we gewoon zo afgegeven bij de incheckbalie en die ging mee met de Odd size luggage. Hij kwam in Chicago en in LA wel gewoon van de band trouwens. TSA heeft natuurlijk geen idee wat het is dus die hebben 'm opengemaakt (gelukkig niet opgezet want dan hadden ze 'm waarschijnlijk nooit meer opgevouwen gekregen

Je trekt er nog de aandacht mee van de Amerikanen ook