Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd voor New York City 2010 oktober

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Rowin
Amerika-newbie

Tips gevraagd voor New York City 2010 oktober

Bericht door Rowin »

Hi,

Ik ben misschien van plan om voor de eerste keer in mijn leven naar New York te gaan in de oktober vakantie (school) of eind december (net voor kerst terug naar NL).Nu heb ik dit hotel gezien wat me wel aansprak: "Holiday Inn Midtown" heeft iemand ervaring met dit hotel? Zo ja, wat vond jij ervan?

We zijn van plan 7 dagen te gaan, zaterdag heen, en dan vrijdagavond vanaf JFK weer terug richting Amsterdam waar wij dan op een zaterdag ochtend om 11:20 landen ;)

En hoe zit het met het vervoer vanaf New York John F Kennedy International Airport, kun je dit met het openbaar vervoer doen of iets dergelijks (we zijn van plan een vlucht van Delta te nemen vanuit Amsterdam die om 13:00 land in New York JFK & terug een KLM vlucht om 22:00 vertrek van JFK)?

Voor de rest zoals ik begrijp HEEL ERG in de buurt van alle leuke winkels, UGG-store, merkkleding winkels etc etc, of is dit niet waar?

Alvast allemaal bedankt ;)
Laatst gewijzigd door Rowin op 01 feb 2010, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
nikky_vv
Amerikafan

Re: New York City 2010

Bericht door nikky_vv »

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

hier alle tripadvisor info over het hotel.

waarom heb je specifiek dit hotel op het oog?
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

En er zijn al heel veel topics, ook vrij recent, geweest met informatie over vervoer van JFK naar Manhattan. Bekijk die eens even, daar staat echt veel info in.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Rowin
Amerika-newbie

Bericht door Rowin »

nikky_vv schreef:http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

hier alle tripadvisor info over het hotel.

waarom heb je specifiek dit hotel op het oog?
Dankje! Omdat het lekker centraal ligt ;) ! Want ik zit op +- 10 minuten lopen bij de grote designer stores etc ;)

tenzij jij nog wat goede hotels weet in die buurt met dezelfde prijs!
NYC
Amerika-newbie

Re: Tips gevraagd voor New York City 2010 oktober

Bericht door NYC »

De eerste keer dat ik in NYC was, heb ik ook in dit hotel geslapen.
Kan deze zeker aanraden, moet ook zeggen dat de kamers relatief groot zijn, voor New Yorkse begrippen.
Verder is de service erg goed, ze willen je ook wel helpen als je iets wilt reserveren, of als je tickets nodig hebt.
Kan natuurlijk niet de garantie geven, dat dit nog steeds zo is, maar ga er wel vanuit.

Wanneer je op JFK bent, kun je gewoon een taxi nemen naar het hotel.
Er zijn wel wat goedkopere manieren, maar vind het persoonlijk wel fijn om snel in een taxi te stappen, na zo'n lange reis.
Rowin
Amerika-newbie

Bericht door Rowin »

NYC schreef:De eerste keer dat ik in NYC was, heb ik ook in dit hotel geslapen.
Hi, en wanneer was jij in dit hotel geweest?
emma82
Amerika-ontdekker

Bericht door emma82 »

Rowin schreef: Ik ben misschien van plan om voor de eerste keer in mijn leven naar New York te gaan in de oktober vakantie (school) of eind december (net voor kerst terug naar NL).Nu heb ik dit hotel gezien wat me wel aansprak: "Holiday Inn Midtown" heeft iemand ervaring met dit hotel? Zo ja, wat vond jij ervan?
Hoi Rowin,

Wij gaan in augustus naar NY. Ook naar "Holiday Inn Midtown" Na lang zoeken en informeren hebben we voor dit hotel gekozen.
In 2007 hebben we in The New Yorker Hotel geslapen en dat was een super hotel! Maar we wilde dit keer in de buurt van Central Park zitten dus vandaar "Holiday Inn Midtown".

Ik heb een website gemaakt over NY. Heel veel tips. Maar ook hoe je van JFK naar "Holiday Inn Midtown" kan reizen.

http://www.say-cheese.nl/
Laatst gewijzigd door hekkie op 23 feb 2010, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gedeeltelijk verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten
2007: New York
2009: Miami + Cruise
2010: New York
2013: Florida
2019: Florida
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

Hey :D

Holiday Inn Midtown is vrijgoed gelegen en een OK prijs/kwaliteit's hotel, je bent er op 5 min stappen van Columbus Circle waar je de Subway kan nemen naar zowat elke richting die je wenst. Central Park ligt er vlak naast en de wandeling via West 59 th street tot aan 5th avenue is vrij mooi...

Wat JFK betreft : de taxi zal je +- 75 $ kosten en als je in rush hour landt doe je er zeker meer dan een uur over !

Als je dus geen al te grote bagage hebt, kan je makkelijk de Air-Train nemen (volg de signs bij de uitgaan van de terminal) tot aan Jamaica Center en daar dan de blauwe E subway lijn tot aan 7th Avenue (Manhattan) ! Daar neem je de Oranje B en of D lijn die je één halte verder tot Columbus Circle brengt. Vandaar ben je dus 10 min stappen van het Holiday Inn Mid. Als je dit kiest kan je best een Rechargeable Subway kaart nemen waar je eventueel 20 $ opzet... als deze op zijn kan je deze opnieuw opladen ! Een subway rit kost u 2$

Een derde alternatief is via http://www.supershuttle.com = is een zeer gekend vervoermiddel die meerdere personen tot aan hun hotel brengt en of terug naar de luchthaven ! A shared Mini-Van = blauwe mini-van met gele letters, je kan er niet naast kijken! De balie's van supershuttle bevinden zich aan de uitgang van elke terminal. Het enigste nadeel hier is dat je dus met andere personen rijdt, waardoor je niet persé als 1ste wordt afgezet aan jullie hotel ! Prijzen hier zijn +- 17 $ / persoon

Ps: in bijlage een foto van jullie hotel !

Voila :D
Groetjes, Steve
Bijlagen
Holiday Inn Mid.JPG
I have a dream... but first 'dinner' !
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Ik vond Hotel Edison echt geweldig. Het was niet te duur en vlak bij times square. Ik was daar in de mei 2007. Over 5 weken zit ik in het Times Square Hotel. Het is iets verder van times square aan de andere kant. Geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar het zal vet worden. :) Maar als je bij central park in de buurt wilt zijn heb ik helaas geen tips voor je.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

SteveHallemans schreef: Wat JFK betreft : de taxi zal je +- 75 $ kosten en als je in rush hour landt doe je er zeker meer dan een uur over!
Dit klopt niet. De flatrate vanaf JFK naar Manhattan is $ 45,00 excl. toll & tip.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Bericht door SteveHallemans »

Awel ja sorry :) 45 $ + 5.50 $ Toll + Tip
I have a dream... but first 'dinner' !
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ienekje »

VS girl schreef: Ik heb een website gemaakt over NY. Heel veel tips. Maar ook hoe je van JFK naar "Holiday Inn Midtown" kan reizen.

http://www.say-cheese.nl/
Hoi.
Ik heb net op je site gekeken; ziet er goed uit.
Lekker overzichtelijk en duidelijke informatie.
Ik ga van de week verder lezen.
emma82
Amerika-ontdekker

Bericht door emma82 »

Hoi,

Leuk om te horen!!!
Veel leespezier!
2007: New York
2009: Miami + Cruise
2010: New York
2013: Florida