Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis misterbio: in 15 dagen mogelijk?
Re: Reis misterbio: in 15 dagen mogelijk?
Is Yosemite makkelijk te doen vanuit Mammoth Lakes? De prijzen in het park lijken ons net iets te duur
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat is niet handig, zelfs niet voor het oostelijke deel, dan kun je beter in Lee Vining gaan zitten. De tenten in curry village of in housekeeping camp zijn wel te betalen. Maar wel primitief natuurlijk.
Marianne
Marianne
De route ligt zo goed als vast nu
Dag 1: Amsterdam - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon (Red Feather lodge in Tusayan)
Dag 3: Grand Canyon - Las Vegas (Circus circus)
Dag 4: Las Vegas (circus circus)
Dag 5: Las vegas - Death Valley - Lone Pine (Dow Villa motel)
Dag 6: Lone Pine - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Oakhurst of Mariposa (geen overnachting meer gevonden in het park voor de periode dat wij zouden gaan)
Dag 8: Oakhurst of Mariposa - San Francisco (Super 8 Union Square)
Dag 9: San Francisco (Super 8 Union Square)
Dag 10: San Francisco (Super 8 Union Square)
Dag 11: San Francisco - San Simeon (Day's Inn)
Dag 12: San Simeon - Los Angeles (Super 8 Hollywood)
Dag 13: Los Angeles (Super 8 Hollywood)
Dag 14: Los Angeles (Travelodge hotel Lax Airport)
Dag 15: Los Angeles - Amsterdam
Dag 1: Amsterdam - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon (Red Feather lodge in Tusayan)
Dag 3: Grand Canyon - Las Vegas (Circus circus)
Dag 4: Las Vegas (circus circus)
Dag 5: Las vegas - Death Valley - Lone Pine (Dow Villa motel)
Dag 6: Lone Pine - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Oakhurst of Mariposa (geen overnachting meer gevonden in het park voor de periode dat wij zouden gaan)
Dag 8: Oakhurst of Mariposa - San Francisco (Super 8 Union Square)
Dag 9: San Francisco (Super 8 Union Square)
Dag 10: San Francisco (Super 8 Union Square)
Dag 11: San Francisco - San Simeon (Day's Inn)
Dag 12: San Simeon - Los Angeles (Super 8 Hollywood)
Dag 13: Los Angeles (Super 8 Hollywood)
Dag 14: Los Angeles (Travelodge hotel Lax Airport)
Dag 15: Los Angeles - Amsterdam
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Yosemite is makkelijk te doen vanuit Mammoth Lakes. Verder heb ik ook zo'n reis gehad. Alleen gingen we ook langs Bryce en Zion. Daar deden we iets meer als 2 weken over. Sommige mensen inclusief het reisbureau zeggen dat 2 weken eigenlijk te weinig is en je dan de hele tijd aan het rijden bent. Maar dat maakt echt helemaal niks uit. Dat is juist heel gaaf.misterbio schreef:Is Yosemite makkelijk te doen vanuit Mammoth Lakes? De prijzen in het park lijken ons net iets te duur
Dag 6 snap ik niet helemaal. Van Lone Pine naar Lee Vining is niet zo ver, zelfs als je dan al bezoekjes brengt aan Bodie en Mono Lake is dit wel een heel relaxed dagje. Op zich niets mis mee, maar je komt daardoor wel tijd te kort voor Yosemite. Ik zou gewoon de Tioga Pas rijden en dan 2 nachten in Oakhurst blijven en helaas op en neer rijden voor je bezoek aan Yosemite.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Nu ben ik nieuwsgierig welk reisbureau dit was. Ik ken routes van reisbureaus niet anders dan alleen maar rijden en onlogische overnachtingsplaatsen.pimvdh schreef:Sommige mensen inclusief het reisbureau zeggen dat 2 weken eigenlijk te weinig is en je dan de hele tijd aan het rijden bent.
@misterbio: Ik vond je route ervoor eigenlijk een stuk beter dan die je nu hebt gemaakt. Misschien dat er op dit forum nog wel mensen tips kunnen geven voor een overnachting in Yosemite zelf. Kon je ook in Death Valley niks meer vinden? Omdat je nu ineens Lone Pine hebt staan?
Welke datum vertrek je eigenlijk? Dat is ook wel handiger voor het meezoeken naar een hotel.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat was Reisburo Relik & van Hooft in BredaNu ben ik nieuwsgierig welk reisbureau dit was. Ik ken routes van reisbureaus niet anders dan alleen maar rijden en onlogische overnachtingsplaatsen.
Nou het vertrek is voorzien op 5 juni 2010, dus we zijn al heel close bij de datum. Maar we hebben het eigenlijk ook maar kort geleden in een gekke bui beslist. En nu moet alles snel gaan natuurlijk. En voor die overnachting in Yosemite Park zijn we dus al hopeloos te laat 

- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je al in El Portal gekeken voor een overnachting bij Yosemite ??
Wij hebben in oktober 2009 geboekt voor mei 2010 en toen zat de village al vol hoor......
Wij hebben nu Yosemite View Lodge geboekt met een kamer aan de rivier. Volgens mij is dit best aan te rijden voor de ingang bij Yosemite Village. Ze hebben daar nog meer accomodaties, mogelijk een kijkje waard.....
Succes !!
Wij hebben in oktober 2009 geboekt voor mei 2010 en toen zat de village al vol hoor......
Wij hebben nu Yosemite View Lodge geboekt met een kamer aan de rivier. Volgens mij is dit best aan te rijden voor de ingang bij Yosemite Village. Ze hebben daar nog meer accomodaties, mogelijk een kijkje waard.....
Succes !!
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida