Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bye Bye Hummer
- SteveHallemans
- Amerika-ontdekker
Bye Bye Hummer
Ik lees hier juist dat GM besloten heeft de Hummer afdeling op te doeken ! Ze spreken 'hopelijk' nog niet van banenverlies maar is toch wel een spijtig zaak ! Ook al besef ik dat het echt geen 'groene' wagen is, hij toch wel (of toch had nu) DE Amerikaanse auto bij uitstek was, toch in de Benelux alleszins !
I have a dream... but first 'dinner' !
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Bye Bye Hummer

Ok, hij is inderdaad geen groene wagen, maar ik vind het een heerlijke wagen.
Je bent er voor, of er tegen... Maar hetgeen die auto uitstraalt, heb ik bijna nog geen enkele andere auto zien doen hoor.
Als de afdeling inderdaad wordt opgedoekt, dan zullen er sowieso banen verloren gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat GM een ganse lijn teniet doet, maar de arbeiders in dienst houdt. Ze hebben immers minder inkomsten als die Hummer niet meer zal worden verkocht, maar ze zouden de arbeiders nog wel moeten betalen om ergens anders te werken.
Ik denk niet dat ze zoiets zullen doen, maar hoop het wel natuurlijk.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ben er niet voor of tegen maar vind ze zo (
) lelijk!

Wij hebben diverse Hummers geëxporteerd en de meeste zijn lelijk, deze is wel aardig

Als je flink gas gaf reed je 1 op 1, dus 1 gallon benzine per mile, nee zuinig waren ze niet

Als je flink gas gaf reed je 1 op 1, dus 1 gallon benzine per mile, nee zuinig waren ze niet

- SteveHallemans
- Amerika-ontdekker
Het staat al in de NYTimes zie ik...
http://www.nytimes.com/2010/02/25/busin ... mer&st=cse
Texas Boy : Op hoeveel Inch staat deze ? 24 ?
http://www.nytimes.com/2010/02/25/busin ... mer&st=cse
Texas Boy : Op hoeveel Inch staat deze ? 24 ?
24 inch aan de banden te zien, 30 inch is ook geen probleem 

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Dat bedoel ik eigenlijk.RiverCola schreef:Ben er niet voor of tegen maar vind ze zo () lelijk!
Velen vinden ze afschuwelijk lelijk, en anderen vinden dan weer het einde.
Nuja, het einde vind ik ze nu ook niet, maar wel een aardig bakje hoor

1 gallon per mile??

Da's belachelijk veel.
Ik wist dat ze veel benzine nodig hadden, maar zoveel?

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk, wij zijn in het voorjaar van 2008 een dag met een H2 op stap geweest en hadden toen een verbruik van 12,56 mile op een gallon.1 gallon per mile??![]()
![]()
Da's belachelijk veel.
Zou er trouwens geen hele vakantie mee willen rijden de stoelen zitten vreselijk slecht.
-
- Amerika-expert
Mij viel de H2 ook erg mee. Wij hebben die een keer gehuurd in Florida.
Reed eigelijk best lekker en je had een zee aan ruimte.
Het verbruik was niet veel ernstiger dan onze Touareg en Pacifica overigens.
Veel van de dealer panden van de Hummer stonden hier overigens al leeg.
Dus daar verliezen ze nu geen banen mee, die waren al verdwenen ben ik bang.
Reed eigelijk best lekker en je had een zee aan ruimte.
Het verbruik was niet veel ernstiger dan onze Touareg en Pacifica overigens.
Veel van de dealer panden van de Hummer stonden hier overigens al leeg.
Dus daar verliezen ze nu geen banen mee, die waren al verdwenen ben ik bang.
Hoi,
Ik vind het niet erg... het is niet een auto voor NL...veel te vol om ongevaarlijk de randstad mee te doorkruisen...
Een middelbare scholier is tegen een Hummer verongelukt...in een voorstad...als het een gewone auto was geweest had de jongen het waarschijnlijk wel overleefd...
Ik vind het niet erg... het is niet een auto voor NL...veel te vol om ongevaarlijk de randstad mee te doorkruisen...
Een middelbare scholier is tegen een Hummer verongelukt...in een voorstad...als het een gewone auto was geweest had de jongen het waarschijnlijk wel overleefd...
Rob schreef:Overdrijven is ook een kunst natuurlijk, wij zijn in het voorjaar van 2008 een dag met een H2 op stap geweest en hadden toen een verbruik van 12,56 mile op een gallon.
Zou er trouwens geen hele vakantie mee willen rijden de stoelen zitten vreselijk slecht.
ik schreef ook als je flink gas gaf, op de spiegel zit zo'n meter en die ging met een rotgang naar beneden, gemiddeld met een fluwelen voet kan je 12 miles per gallon halen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik reed ook 12 mpg met mijn expedition vroeger. Ik rijd wel fors door trouwens en met SUV's en 80-85 mph gaat de tank gewoon gorgelen.
Met mijn Touareg rijd ik ook maar 14 mijl/gallon en daar moet ook nog de dure peut in
Vind een hummer wel wat hebben (maar ik ben getrouwd
) en dan zit het er niet in dat zoiets op de stoep staat
Met mijn Touareg rijd ik ook maar 14 mijl/gallon en daar moet ook nog de dure peut in

Vind een hummer wel wat hebben (maar ik ben getrouwd

- SteveHallemans
- Amerika-ontdekker
Wat mij ergert is dat je er ter plaatse een Hummer kan kopen op afbetaling voor 450 $ / maand... in België heb je daarvoor amper een VW Golf 1,9 TDI 

voor 450 USD zonder erg ruime aanbetaling krijg je geen Hummer mee of je moet een lening doen van 20 jaar 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen de eerste, originele Hummer mag zo heten, alle andere zijn toch maar (lelijke) koetsen op GM chassis....
De originele Hummer dus de leger uitvoering heet een Humvee.
Ben blij er eens in 1 gereden te hebben. Er een hebben zat er echt niet in. Past hier niet op de parkeerplaats
en te duur in de lease

hoef ik ook niet te hebben. Moet wel een andere auto maar we zien wel. Zat gisteren 3 uur bij de garage, kosten $1500. Man zegt wacht er maar mee (al een dikke $5000 aan kosten gehad het afgelopen jaar) auto is 10jaar oud. Misschien doe3n we wat anders. Dus ik weer naar huis. Daar gekomen zegt hij dat we de auto gewoon moeten late repareren(auto heef tmeer reparatie dan hij waard is). Alsof ik tijd heb om weer eens heeen te gaan. Nu kwam hij vanmorgen bij me en zegt dat ik die auto maar gewoon moet blijven rijden en als hij kapot gaat dan zien we dan wel. Dus als ik laa top een avond weg ben voor mijn werk en ik sta met een kapotte auto langs de weg? "call a wrecker" zegt hij. Hopelijk slaat de boel niet in de fik wan tdie kans zit er wel in.
kan hem vandaag wel Probeer iemand te vinden die mijn op een kruising wil ontmoeten
, maar niemand wil 

kan hem vandaag wel Probeer iemand te vinden die mijn op een kruising wil ontmoeten

rijocaer
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook net een onderdeel voor mijn auto aangeleverd gekregen ($1100) Degelijke duitse(gemaakt in Slowakia
) VW met Japanse versnellingsbak. Je zou toch denk dat dat onverwoestbaar was maar niet dus.
Gelukkig werkt mijn VW monteur tegen een veel leuker avondtarief in zijn eigen tijd aan mijn auto.
Tip kijk op craigslist. Daar vind je een hoop goede werkeloze monteurs die voor hele redelijke prijzen jou auto kunnen repareren.
je vraagt welke onderdelen je nodig hebt en koopt ze via internet.
Het scheelt je echt bakken met geld.

Gelukkig werkt mijn VW monteur tegen een veel leuker avondtarief in zijn eigen tijd aan mijn auto.
Tip kijk op craigslist. Daar vind je een hoop goede werkeloze monteurs die voor hele redelijke prijzen jou auto kunnen repareren.
je vraagt welke onderdelen je nodig hebt en koopt ze via internet.
Het scheelt je echt bakken met geld.
-
- Amerika-expert
Ben dol op Hummers, m'n man heeft er zelfs over lopen denken om een tweedehands knalgele Hummer voor me te kopen maar dat heb ik maar uit z'n hoofd gepraat. Hartstikke leuk ding maar ja, niet zo handig om 5 kinderen mee te vervoeren (carpool).
En de gewone Hummer haalt het toch niet bij een heerlijk modderige Humvee! Op onze vorige basis ging ik vaak met m'n zoontje kijken als de SOFs terugkwamen. Zo'n lange rij modderige Humvees, vrolijke mannen achter het stuur en allemaal zwaaien naar m'n stuiterende peuter
En de gewone Hummer haalt het toch niet bij een heerlijk modderige Humvee! Op onze vorige basis ging ik vaak met m'n zoontje kijken als de SOFs terugkwamen. Zo'n lange rij modderige Humvees, vrolijke mannen achter het stuur en allemaal zwaaien naar m'n stuiterende peuter