Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Bericht door Annie »

Doockles schreef:
Jostravels schreef: Dat vind ik zonde van al het plastic. Wij kopen altijd ongeveer 4 kleine flesjes en vullen die aan uit van die grote flessen.
Dat is inderdaad beter, maar praktisch lijkt het me niet altijd. Kleine flesjes kan je veel gemakkelijker in je frigobox steken. En we namen er op een wandeling wel wat meer mee dan 4. Maar ik vind het zeker geen slecht idee! Deze zomer eens zien hoeveel er in onze frigobox gaan en dan voor de rest grote flessen kopen ;-). Bedankt voor de tip! :)
Wij deden dit ook altijd tot op een gegeven moment het water vies smaakte door steeds gebruikte flesjes te vullen.
Sindsdien kopen we ze altijd per 24 stuks, lege flesjes kan je vrijwel overal in recycle bakken gooien.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

melle18 schreef:Cafeïne heeft überhaupt pas een dehydrerende werking in grote hoeveelheden. Verder is te veel water (of bier) drinken minstens zo slecht als te weinig drinken. Dat geeft namelijk hyponatriëmie, zout-tekort en daar kunnen hersenen niet goed tegen. Dus niet tegen heug en meug veel drinken omdat je denkt dat je dat nodig hebt bij de hitte, maar omdat je dorst hebt.
Maar met alcohol zul je zeker wel op moeten passen, zeker als je ook nog eens op grotere hoogte zit. Ik merk dat ik na anderhalf jaar hier nog steeds niet evenveel alcohol kan drinken als ik in Nederland bijvoorbeeld aankon, zeker niet als ik ook nog niet eens genoeg water drink overdag - als ik weinig tot niets drink overdag, dan voel ik één glas bier al plakken. En dat is dan nog niet eens in de hete zomermaanden, maar gewoon vanwege hoogte en droogte.

Je droogt hier gewoon veel sneller uit dan je in de gaten hebt, ook zonder dat je dorst krijgt/hebt, en dan zul je toch moeten drinken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Vind dat wel 'n voordeel dat je maar weinig alcohol nodig hebt voor het optimale effect. Merk dat nu al nu ik aan 't lijnen ben. :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: Da's waar - ik heb al te horen gekregen dat ik nu een "cheap date" ben... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

melle18 schreef:Cafeïne heeft überhaupt pas een dehydrerende werking in grote hoeveelheden. Verder is te veel water (of bier) drinken minstens zo slecht als te weinig drinken. Dat geeft namelijk hyponatriëmie, zout-tekort en daar kunnen hersenen niet goed tegen. Dus niet tegen heug en meug veel drinken omdat je denkt dat je dat nodig hebt bij de hitte, maar omdat je dorst hebt.
Als je gaat drinken omdat je dorst hebt ben je al te laat. Schijn je al 2 liter vocht te weinig te hebben.
Drink regelmatig 1 of 2 slokken en zorg dat je zoutgehalte op peil blijft.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

José schreef:Mits je niet dagelijks met Nederland aan de lijn hangt, is het niet echt nodig om een prepaid telefoon aan te schaffen, waarschijnlijk bel je nauwelijks. En in het zuidwesten heb je vaak ook geen of nauwelijks bereik.
Wij hadden ze ook voor onderling telefoonverkeer. Het ligt er dus aan of je alles samen doet of ook wel eens alleen op pad gaat.

groetjes,
Monique
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Weet jij hoe duur ze daar zijn? Kun je zo'n telefoontje met prepaid gewoon bij de eerste beste Wallmart kopen?

Wij willen ze idd ook voor onderling bellen gaan gebruiken, want 't zal best wel 'ns voorkomen dat we beiden iets anders gaan doen en dan kunnen we elkaar bellen als we opgehaald willen worden.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Wij hadden ze voor 14 dollar per stuk bij de walmart (ik weet niet of ze ze bij elke walmart verkopen, deze had een afdeling mobiele telefonie) , inclusief 10 dollar beltegoed.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Waanzinnig goedkoop zeg!

Is dat daar inpakken en wegwezen, of moet je allerlei gegevens invullen als je 'n telefoon met belkaart koopt?
Wij zullen in Vegas 's ochtends ff boodschappen gaan doen (koelbox met inhoud en telefoontjes) en rijden dan door via Zion naar Bryce.

Hoe laat gaan de supermarkten trouwens open in de USA? Hopelijk vroeg.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In/rond Las Vegas zitten 13 Walmart supercenters die 24/7 geopend zijn.
http://www.walmart.com/storeLocator/ca_ ... &x=33&y=16
Moniquemichiel
Amerikakenner

elninjoo schreef:Waanzinnig goedkoop zeg!

Is dat daar inpakken en wegwezen, of moet je allerlei gegevens invullen als je 'n telefoon met belkaart koopt?
Wij zullen in Vegas 's ochtends ff boodschappen gaan doen (koelbox met inhoud en telefoontjes) en rijden dan door via Zion naar Bryce.
Het waren van die telefoontjes in een grote bak in van die plastic verpakkingen waar eerst een schaar aan te pas moet komen. Het is ook niet zo dat je een SIM kaart kan/ moet plaatsen. Je kan ze activeren door een nummer te bellen en je kan ze ook opwaarderen als je dat wil. Het aanmelden ging vrij simpel met de gebruiksaanwijzing er naast. Ze voldeden prima!
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

Coyote schreef:In de supermarkten en bij de tankstations vind je altijd wel zakken met ijs. Voordeel van deze zakken ijs t.o.v. het ijs in een hotel/motel is dat het vaak goed ingevroren is. IJs uit de machine bij een hotel smelt binnen enkele uren is mijn ervaring. Naast dat het vaak niet de bedoeling is ijs uit het hotel mee te nemen is dat ook een reden voor mij om het in zakken te kopen. :D

Roland
Toch een interessant continent dat Amerika. Nou hebben ze ook al twee soorten ijs. Uit de machine van een hotel gehaald is het vlugsmeltend, maar gekocht in een zak gaat het ineens veeeel langer mee? Wat voor wonderen staan ons daar nog meer te wachten?
Kunnen niet langer meer wachten!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Je antwoord komt niet aardig over, WillemenIrma. Wat Roland schrijft is namelijk wel waar. Ooit gehoord dat het mogelijk is om op verschillende termperaturen in te vriezen? Het ijs uit de machines smelt inderdaad sneller dan het ijs dat je bij een tankstation koopt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

elninjoo schreef:Oh, hoe is het drinkwater trouwens daar? Is het chloorvrij van smaak?
Ben nog niet vaak in Amerika geweest, maar denk toch te weten dat ze wel een punt hebben met hun chloor. Als Amerikanen geen chloor proeven vertrouwen ze de kwaliteit gewoon niet. Met het achterstallige onderhoud in sommige van hun zuiveringsinstallaties misschien nog verstandig ook. Maar ze overdrijven het wel. Hotels elders in de wereld waar veel Amerikanen komen, voegen extra chloor toe aan hun water om dit vertrouwen te geven c.q. van het gezeur af te zijn. Voor ons smaakt het misschien wat viezer, maar dat betrouwbare geldt ook voor ons Amerikareizigers! Toegegeven, op den duur zou je ook nog kanker kunnen krijgen van verschillende chloorverbindingen, reden waarom wij hier in Nederland nog maar zelden chloor gebruiken. Maar kop op, met die paar liter water per dag is de kans daarop wel heel erg klein.
Kan niet wachten op het moment om :wink: het eerste glas aan mijn mond te zetten.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

WillemenIrma schreef: Nou hebben ze ook al twee soorten ijs. Uit de machine van een hotel gehaald is het vlugsmeltend, maar gekocht in een zak gaat het ineens veeeel langer mee? Wat voor wonderen staan ons daar nog meer te wachten?

Toch niet zo goed opgelet bij natuurkunde :wink: , ijs wat ingevroren is op een temperatuur van - 20 graden celsius (zoals het gekochte in een zak) blijft toch echt langer ijs dan het ijs wat ingevroren is bij - 10 graden celsius (zoals dat uit de ijsmachines komt), en dat wonder doet zich zelfs voor hier in Nederland. :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

WillemenIrma schreef:Ben nog niet vaak in Amerika geweest, maar denk toch te weten dat ze wel een punt hebben met hun chloor. Als Amerikanen geen chloor proeven vertrouwen ze de kwaliteit gewoon niet. Met het achterstallige onderhoud in sommige van hun zuiveringsinstallaties misschien nog verstandig ook. Maar ze overdrijven het wel. Hotels elders in de wereld waar veel Amerikanen komen, voegen extra chloor toe aan hun water om dit vertrouwen te geven c.q. van het gezeur af te zijn.
:lol: Jij bent nog niet vaak in Amerika geweest, maar je weet wel, dat wij alle 300 miljoen de waterkwaliteit niet vertrouwen, als er geen chloorsmaak aan zit. Heel bijzonder. En ik heb in het buitenland in heel wat Amerikaanse hotelketens gelogeerd, waar veel Amerikanen komen, en extra chloor heb ik er nog nooit geproefd in het water. Ik zou dat wel opmerken, want ons water (in Amerika!) smaakt hier niet naar chloor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

de mensen die niet in de stad wonen ..die pompen het water direkt uit de grond ..en filteren het ..zo dat je puur water drink en geen chloor proeft of ruikt.
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Jasmino schreef:Je antwoord komt niet aardig over, WillemenIrma. Wat Roland schrijft is namelijk wel waar. Ooit gehoord dat het mogelijk is om op verschillende termperaturen in te vriezen? Het ijs uit de machines smelt inderdaad sneller dan het ijs dat je bij een tankstation koopt.
Sorry hoor, wilde niet onaardig zijn! En misschien heb ik vroeger wel niet goed opgelet bij de natuurkundeles. Maar nee ik heb nog nooit gehoord over het invriezen van water bij verschillende temperaturen. Onder atmosferische druk gebeurt dat precies bij 0 graden, meen ik me te herinneren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat een zak ijs die bij, zeg -20 graden uit de vriezer van een tankstation komt langer meegaat dan een zak ijs van pakweg -5 graden uit de ijsmachine van het hotel.
Dat gezegd hebbende, heb ik natuurlijk al lang spijt van deze losse opmerking die niks lijkt te hebben bijgedragen aan een betere verstandhouding tussen de mensen.
groetjes
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor de mensen, die met camper reizen; koop een scherp aardappelschil mesje (of stop het in koffer Hema 50cent), de messen in camper waren destijds zo scherp dat je er op je k... naar Keulen kon rijden. Verder vonden wij de handdoeken niet fantastisch en die blikopener tja wie daar een blik mee openkrijgt .. :?
Zorg dat je een paar huishoudhandschoenen hebt voor het enigszins hygienisch losen van afvalwater met de sewerhose. (Gatver wat was dat ding vies) :(
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

WillemenIrma schreef:
Jasmino schreef:Je antwoord komt niet aardig over, WillemenIrma. Wat Roland schrijft is namelijk wel waar. Ooit gehoord dat het mogelijk is om op verschillende termperaturen in te vriezen? Het ijs uit de machines smelt inderdaad sneller dan het ijs dat je bij een tankstation koopt.
Sorry hoor, wilde niet onaardig zijn! En misschien heb ik vroeger wel niet goed opgelet bij de natuurkundeles. Maar nee ik heb nog nooit gehoord over het invriezen van water bij verschillende temperaturen. Onder atmosferische druk gebeurt dat precies bij 0 graden, meen ik me te herinneren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat een zak ijs die bij, zeg -20 graden uit de vriezer van een tankstation komt langer meegaat dan een zak ijs van pakweg -5 graden uit de ijsmachine van het hotel.
Dat gezegd hebbende, heb ik natuurlijk al lang spijt van deze losse opmerking die niks lijkt te hebben bijgedragen aan een betere verstandhouding tussen de mensen.
groetjes
Bedankt voor je reactie, dat nuanceert de boel. Ik accepteer je excuus in elk geval! :P
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer