Petra/VS schreef:WillemenIrma schreef:Ben nog niet vaak in Amerika geweest, maar denk toch te weten dat ze wel een punt hebben met hun chloor. Als Amerikanen geen chloor proeven vertrouwen ze de kwaliteit gewoon niet. Met het achterstallige onderhoud in sommige van hun zuiveringsinstallaties misschien nog verstandig ook. Maar ze overdrijven het wel. Hotels elders in de wereld waar veel Amerikanen komen, voegen extra chloor toe aan hun water om dit vertrouwen te geven c.q. van het gezeur af te zijn.

Jij bent nog niet vaak in Amerika geweest, maar je weet wel, dat wij alle 300 miljoen de waterkwaliteit niet vertrouwen, als er geen chloorsmaak aan zit. Heel bijzonder. En ik heb in het buitenland in heel wat Amerikaanse hotelketens gelogeerd, waar veel Amerikanen komen, en extra chloor heb ik er nog nooit geproefd in het water. Ik zou dat wel opmerken, want ons water (in Amerika!) smaakt hier niet naar chloor.
Het is niet mijn dag vandaag. Ik lijk alsmaar mensen tegen de haren in te strijken. Ik ga maar weer eens door het stof dus en neem prompt dat van "AMERIKANEN" terug. Bedoelde hier geen 3oo miljoen maar een soort commerciele "gemiddelde Amerikaan, die bovendien niet allemaal zo met het onderwerp bezig zijn dat ze oorzaak en gevolg zo helder voor ogen hebben als ik het schetste. Maar, "de Amerikaan" dus, verwacht water met een chloorgehalte wat 2 tot 3 keer hoger ligt dan wat Europese standaards voorschrijven. En nu ben ik wel niet zo vaak in Amerika geweest, maar ik heb wel op nadrukkelijk verzoek, de nodige extra chlorinators laten installeren op plekken elders in de wereld die door Amerikanen gefrequenteerd werden. (Happens to be part of my job!)
Overigens en dat is het goede nieuw, zoals Petra's opmerking, misschien onbedoeld, lijkt aan te tonen: je proeft het niet eens meer na een tijdje.
Het was alleen maar mijn bedoeling overigens om duidelijk te maken dat je met dat chloor in je neus goed zit en in ieder geval minder risico op een van streek zijnde maag loopt.
groetjes