Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Bericht door Annie »

Isis schreef:Voor de mensen, die met camper reizen; koop een scherp aardappelschil mesje (of stop het in koffer Hema 50cent), de messen in camper waren destijds zo scherp dat je er op je k... naar Keulen kon rijden. Verder vonden wij de handdoeken niet fantastisch en die blikopener tja wie daar een blik mee openkrijgt .. :?
Zorg dat je een paar huishoudhandschoenen hebt voor het enigszins hygienisch losen van afvalwater met de sewerhose. (Gatver wat was dat ding vies) :(
In plaats van huishoudhandschoenen zou ik wegwerp kopen kunnen na 1x gebruiken meteen weg.
Zelf neem ik atijd een aardappelschilmes mee en een groentemes en blikopener mee.
Na 1x een blikopener gehad te hebben die het niet deed, moet ik eerlijk zeggen de keren erna hadden we wel een goede.
El-Monte heeft fijne grote en dikke handdoeken.
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

Petra/VS schreef:
WillemenIrma schreef:Ben nog niet vaak in Amerika geweest, maar denk toch te weten dat ze wel een punt hebben met hun chloor. Als Amerikanen geen chloor proeven vertrouwen ze de kwaliteit gewoon niet. Met het achterstallige onderhoud in sommige van hun zuiveringsinstallaties misschien nog verstandig ook. Maar ze overdrijven het wel. Hotels elders in de wereld waar veel Amerikanen komen, voegen extra chloor toe aan hun water om dit vertrouwen te geven c.q. van het gezeur af te zijn.
:lol: Jij bent nog niet vaak in Amerika geweest, maar je weet wel, dat wij alle 300 miljoen de waterkwaliteit niet vertrouwen, als er geen chloorsmaak aan zit. Heel bijzonder. En ik heb in het buitenland in heel wat Amerikaanse hotelketens gelogeerd, waar veel Amerikanen komen, en extra chloor heb ik er nog nooit geproefd in het water. Ik zou dat wel opmerken, want ons water (in Amerika!) smaakt hier niet naar chloor.
Het is niet mijn dag vandaag. Ik lijk alsmaar mensen tegen de haren in te strijken. Ik ga maar weer eens door het stof dus en neem prompt dat van "AMERIKANEN" terug. Bedoelde hier geen 3oo miljoen maar een soort commerciele "gemiddelde Amerikaan, die bovendien niet allemaal zo met het onderwerp bezig zijn dat ze oorzaak en gevolg zo helder voor ogen hebben als ik het schetste. Maar, "de Amerikaan" dus, verwacht water met een chloorgehalte wat 2 tot 3 keer hoger ligt dan wat Europese standaards voorschrijven. En nu ben ik wel niet zo vaak in Amerika geweest, maar ik heb wel op nadrukkelijk verzoek, de nodige extra chlorinators laten installeren op plekken elders in de wereld die door Amerikanen gefrequenteerd werden. (Happens to be part of my job!)
Overigens en dat is het goede nieuw, zoals Petra's opmerking, misschien onbedoeld, lijkt aan te tonen: je proeft het niet eens meer na een tijdje.

Het was alleen maar mijn bedoeling overigens om duidelijk te maken dat je met dat chloor in je neus goed zit en in ieder geval minder risico op een van streek zijnde maag loopt.
groetjes
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Voor mij betekent chloor in 't water juist dat ze geen fatsoenlijk grondwater hebben. Dat viel me ook al op in Nieuw Zeeland. Dan ga je eindelijk 'ns naar 'n land waar je het water uit de kraan zou mogen drinken, ook nog 'ns een land waar ze hun natuurschoon enorm bewaken en dan neem je de eerste slok en gatverbah: chloor! In Australie trouwens ook op sommige plaatsen. Dus ook daar heb ik gewoon net zoals in Afrika en Azie de hele tijd flessen water gekocht. En dat zal ik in Amerika dus ook weer gaan doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

WillemenIrma schreef:Overigens en dat is het goede nieuw, zoals Petra's opmerking, misschien onbedoeld, lijkt aan te tonen: je proeft het niet eens meer na een tijdje.
Als je hiermee bedoelt, dat ons water hier, waar ik woon, wel gechlorineerd is en ik het gewoon niet meer proef, is dat niet zo. Het water hier smaakt niet of nauwelijks naar chloor. Laatst kregen we speciaal bericht, dat ons water een tijdje naar chloor zou kunnen smaken, omdat er een speciale schoonmaak werd gehouden. Inderdaad merkte ik het toen meteen op. Slechts een keer per jaar wordt er chloor gebruikt, voor de rest voornamelijk ozon. In andere delen van de VS valt de chloorsmaak mij ook op, maar ik heb er niet zo'n moeite mee, eerlijk gezegd. Zoals je zegt, het is een teken van schoon water.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Het kraanwater in Amerika kan je volgens mij alleen je tanden goed mee poetsen (bleken) en de w.c. mee door spoelen (gratis chloor). Alles smaakt naar chloor; ijsklontjes in de cola, koffie enz. Je ruikt het zelfs als je onder douche staat, dan lijkt het of je in het zwembad bent. Wij zijn al in vele delen van Amerika geweest en Florida spant de kroon wat mij betreft met het gebruik van chloor. Als we in een hotel gaan ontbijten nemen wij vaak onze eigen kopje thee mee (gezet met flessenwater). Ik heb nog nooit iemand vreemd zien kijken. Het gebruiken van chloor in het drinkwater wordt in Nederland alleen gebruikt als er een bacterie in zit (jaren gewerkt bij duinwater bedrijf). En na al die jaren vakanties went het nog steeds niet.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bedankt voor de waarschuwing Jaap. Dus ook geen drankjes bestellen met ijs. Eigenlijk wel 'n tekortkoming dat ze geen ijsblokjes maken van flessenwater, of doen ze dat wel in restaurants? Gelukkig lust ik geen koffie, dus daar zal ik 't niet bij hoeven merken en als het warm weer is drink ik eerder water dan thee. Chloorthee lijkt me ook niet echt te zuipen.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik merk het bij thee zeker niet dat er chloor in zit... gaat de chloor smaak niet verloren bij het koken van water?
Koffie gebruiken wij wel altijd bronwater bij, dat is beter voor onze koffie machine en het water vind ik net wat lekkerder.

Water wat we gewoon drinken halen we uit de koelkast, net als onze ijsklontjes.
Ik vraag tegenwoordig wel vaker drinken zonder ijs, vind ik lekkerder.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jaap1 schreef:Het kraanwater in Amerika
"Het kraanwater in Amerika" bestaat niet; je kunt die generalisatie gewoon niet maken.

Er zijn inderdaad delen van Amerika waar het wel sterk chloorhoudend is, maar zoals Petra hiervoor al aangeeft, het is echt niet overal zo. Ook hier in Denver bijvoorbeeld is de hoeveelheid chloor stukken lager, en soms verschilt het zelfs nog per stadsdeel.
elninjoo schreef:Dus ook geen drankjes bestellen met ijs.
Als er in een gebied met sterk chloorhoudend water gebruikt wordt gemaakt van de frisdranksiropen, dan zul je alsnog chloor proeven omdat het dan met kraanwater wordt aangemaakt, ook al heb je er dan geen ijs is zitten... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb bv ook een enorm verschil geproefd tussen MI en MO (waarbij ik MO beter vind, dus dat komt goed uit ;) ). Maar eerlijk gezegd stoor ik me er niet zo aan, en al zeker niet in frisdrank/ijs.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dento schreef:
elninjoo schreef:Dus ook geen drankjes bestellen met ijs.
Als er in een gebied met sterk chloorhoudend water gebruikt wordt gemaakt van de frisdranksiropen, dan zul je alsnog chloor proeven omdat het dan met kraanwater wordt aangemaakt, ook al heb je er dan geen ijs is zitten... :wink:
Ik drink geen frisdrank als het niet uit 'n flesje of desnoods blikje komt. Heb ik hier in Nederland al 'n hekel aan in de horeca. Als het uit zo'n tap komt vind ik het lang niet zo lekker als the real thing.
In landen waar water naar chloor smaakt proef ik het echt wel aan m'n thee trouwens en dan drink ik maar gewoon geen thee meer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Aardappelschilmesje: mee eens. Ik schil hier geen aardappels, maar een scherp klein mes in de camper is gewoon handig. Evenals een paar goede theedoeken, want die drogen hier ook niet zoals ik gewend ben. De handdoeken van Moturis zijn exact dezelfde als van Road Bear, alleen zijn deze nieuw. Ik heb gewoon 2 goede badlakens per persoon mee, beetje oudjes, die gooi ik weg voor we naar huis gaan.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Bij de Target kan je hele goede thee doeken kopen, die drogen in mijn ogen nog beter dan veel thee doeken uit NL.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Nog even over die goedkope amerikaanse gsm's: hoe duur is bellen/sms-en in Amerika?
Scheelt de prijs van 'n sms/belminuut ook nog per soort telefoon/netwerk?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

WillemenIrma schreef:Toch een interessant continent dat Amerika. Nou hebben ze ook al twee soorten ijs. Uit de machine van een hotel gehaald is het vlugsmeltend, maar gekocht in een zak gaat het ineens veeeel langer mee? Wat voor wonderen staan ons daar nog meer te wachten?!
Lees het nu pas. Dat een bericht van mij zoveel discussie kan oproepen... :wink: :lol:

E.e.a is al uitgelegd zie ik maar het ijs uit de ijsmachine is vers, vaak net aangemaakt en krijgt niet de kans 'uit te harden' om het zo maar te noemen. Daarvoor wordt er te veelvuldig gebruik van gemaakt. Voor mij een reden om dit niet te gebruiken in een koelbox, naast het feit dat het niet gewenst is.

Ook in een winkel/benzinestation kun je het treffen dat er net een nieuwe voorraad ijs gebracht is. Dat is dan ook nog niet echt diep ingevroren, de blokjes ijs zijn dan nog niet aan elkaar gevroren. IJs dat er wat langer in ligt, wordt één brok ijs dat ik altijd eerst even op het asfalt laat vallen (de gevulde zak) voordat ik het in de koelbox doe. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Antibacteriele handgel. Bij veel parken hebben ze wel wc's, maar geen gelegenheid om je handen te wassen.
Afbeelding
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

Er wordt hier geschreven over theedoeken en handdoeken.
We gebruiken zelden GROTE handdoeken! Liefst heb ik ze klein en "oud". Ze drogen dan ook veel sneller en zijn daarom hygiënischer!!! Maar aan de andere kant is het ook handiger nieuwe, maar dan liever geen badlakens, te kopen ter plekke....
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik neem nooit handdoeken mee op reis. Neemt veel te veel plaats in. Badlakens krijg je wel bij 't zwembad, of ik neem gewoon 'n handdoek uit m'n kamer mee. Da's ook weer 'n voordeel van 1 persoonskamers: je hebt altijd lekker veel handdoeken op je kamer. :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Heb je niet gewoon evenveel handdoeken als op een 2 persoonskamer ? :idea:
Laatst gewijzigd door hekkie op 01 mar 2010, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ja, 2 badlakens en 2 handdoeken zijn meestal de standaard in 'n kamer. Dus ik kan er in m'n eentje dubbel zoveel gebruiken als mensen die 'n kamer delen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

elninjoo schreef:Ik neem nooit handdoeken mee op reis. Neemt veel te veel plaats in. Badlakens krijg je wel bij 't zwembad, of ik neem gewoon 'n handdoek uit m'n kamer mee. Da's ook weer 'n voordeel van 1 persoonskamers: je hebt altijd lekker veel handdoeken op je kamer. :wink:

:lol: over de handdoeken dat zijn camperreizigers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer