Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mis jij hier in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat mis jij hier in Nederland?

Bericht door RiverCola »

Uuuuhhhmm...er zit volgens mij wel een soort chinees ding maar het zou ook Japans kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het geen fastfood-keten is met idem prijzen :wink:
Ik zal het eens checken als ik er langs kom.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

En mis zo'n gekke stad als Las Vegas!! :lol:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

dimple schreef:En mis zo'n gekke stad als Las Vegas!! :lol:
We hebben hier toch Volendam ?!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

iiiiiiiiiiieeeeeee daar woon ik ook nog eens dichtbij, maar dat is echt een gek gat hoor! :lol:

Geef mij maar Las Vegas :D
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

RiverCola schreef:Uuuuhhhmm...er zit volgens mij wel een soort chinees ding maar het zou ook Japans kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het geen fastfood-keten is met idem prijzen :wink:
Het is de Wok-express en ik kan uit ervaring vertellen dat het heel goed te eten is (hebben ook een filiaal op het Stadhuisplein). Je krijgt het eten in van die leuke (amerikaanse?) bakjes, die je tot mijn teleurstelling nooit krijgt bij de Panda Express. Ze hebben geen chicken orange, maar het is wel lekker. Het is zeker fastfood en de prijzen zijn alleszins redelijk. Ik bedoel niet de Wok Daily die vlakbij de V&D zit. Ook lekker trouwens, maar duurder. Eet smakelijk :mrgreen:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Ik mis dat je bij de enigste paar Starbucks zaken in nederland geen donuts kan kopen. :cry:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Starbucks op Amsterdam Centraal verkoopt donuts :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Echt waar. Daar kom ik elke werkdag langs. Jammer dat daar altijd zo'n lange rij staat.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De keren dat ik er ben geweest zag ik iig gesuikerde en chocolate covered donuts liggen :) De rij daar gaat best snel trouwens.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ceetje schreef:
RiverCola schreef:Uuuuhhhmm...er zit volgens mij wel een soort chinees ding maar het zou ook Japans kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het geen fastfood-keten is met idem prijzen :wink:
Het is de Wok-express en ik kan uit ervaring vertellen dat het heel goed te eten is (hebben ook een filiaal op het Stadhuisplein). Je krijgt het eten in van die leuke (amerikaanse?) bakjes, die je tot mijn teleurstelling nooit krijgt bij de Panda Express. Ze hebben geen chicken orange, maar het is wel lekker. Het is zeker fastfood en de prijzen zijn alleszins redelijk. Ik bedoel niet de Wok Daily die vlakbij de V&D zit. Ook lekker trouwens, maar duurder. Eet smakelijk :mrgreen:
Ik dacht niet dat Vol de wok-express bedoelde. Die zat namenlijk tegenover de C&A in zo'n paviljoen (of is dat Wok-To-Go? ben nu in de war geraakt). Bij Wok-to-Go komen wij trouwens best vaak. Wij nemen daar altijd Kom-Po Vis. Een gerecht met tong-filet en groenten en saus dat tegenwoordig niet meer op de kaart staat maar je kunt het wel nog steeds bestellen. Maar wat er nou precies tegenover het Stadhuis zit...... Ben er al een poosje niet meer langs gefietst.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Er zit nog een Wok-to-go op het stadhuisplein [op het rijtje waar ook de Subway zit of zat] Mijn favoriet om even te lunchen: Maoz en dan de salade met falafel. Tegenover het stadhuis zitten verschillende -beetje vage- eettentjes.
Even een tip voor donuts: de aaaaallerlekkerste donuts die ik ooit gegeten heb, zijn de gesuikerde donuts van de Albert Heijn. Toevallig weer deze week in de bonus :mrgreen: Daar kan wat mij betreft geen Amerikaanse donut tegenop.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ceetje schreef:E Daar kan wat mij betreft geen Amerikaanse donut tegenop.
:shock:

In vergelijking met Amerikaanse donuts heb ik in Nederland alleen nog maar bagger donuts gegeten, zeker die troep die ze bij bv de AH (en alle andere supermarkten) verkopen. Mijn favoriet zijn die van QD, maar ook Krispy Kream en Dunkin' sla ik niet af ;)
Clint's Thoughts
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Zo stom, heb in al die keren dat ik in de VS was nog nooit een donut bij Dunkin gehaald, terwijl ik het me elke keer voorneem. Eerlijk gezegd vind ik die donuts van de AH ook heeeerlijk :P
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er is geen betere donut, dan een net gebakken gewone glazed Krispy Kreme donut. Daar kan geen enkele supermarkt donut aan tippen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben ook meer een fan van Cakedonuts dan de gistgerezen donut (die ze volgens mij in NL over het algemeen verkopen).
Clint's Thoughts
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Petra/VS schreef:Er is geen betere donut, dan een net gebakken gewone glazed Krispy Kreme donut. Daar kan geen enkele supermarkt donut aan tippen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. We hebben eens in Texas eentje gegeten rechtstreeks 'van de lijn'. Kennelijk als buiten het neonlicht brandt zijn ze bezig met bakken. Overheerlijk! Het is alweer jaren geleden maar we hebben het er nu nog over.

Zo'n donut van AH heb ik ook eens gehad. Wat een bagger!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Petra/VS schreef:Er is geen betere donut, dan een net gebakken gewone glazed Krispy Kreme donut. Daar kan geen enkele supermarkt donut aan tippen.
Het water loopt me in de mond nu ik dit lees.
Ik zou een moord doen voor een Krispy Kreme in Nederland.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Een cinnamon roll van Cinnabon........ :-P
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Ik begrijp nu waarom ik die van de AH wel lekker vind, die amerikaanse vind ik vette bagger. Bij de Kripsy Kreme heb ik echt het gevoel dat mijn aderen acuut dichtslibben. Ook een goede zeeuwse bolus vind ik veel lekkerder dan een Cinnabon rol. Deze dingen mis ik dus niet in Nederland :mrgreen: Maar het roept nogal wat heftige reacties op, zouden dit onwenningsverschijnselen zijn?
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Haha, over de koekjes :) .

Na onze mei-trip naar NY en DC vorig jaar, zat ik me in aanloop naar de zomervakantie naar de westkust al weer helemaal te verlekkeren bij het idee Chocolat Chunk Cookies van de Starbucks te eten, en de Dunkin' Donuts weer leeg te roven.

Dat was een desillusie na aankomst zeg :o . In het westen had de Starbucks nergens chocolat chunk cookies, echt nergens. Erg opvallend dat verschil in assortiment met de oostkust. Wel meer producten met cinnamon, dat hoort echt bij het westen, of niet? Ook kwam ik er al snel achter dat Dunkin' Donuts alleen in het oosten van Amerika zit.... de teleurstelling was groot :lol: .

PS: Ze hadden in Cali wel een waardige vervanger voor de chocolate chunks, een Chocolate Indulgence Cookie, nog lekkerder!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer