Misschien is dit onderwerp al vaker voorbij gekomen, maar kon zo gauw niks vinden hier over.
Ik of eigenlijk wij zitten met het volgende probleem.
Thierry en ik zijn nu 4,5 jaar samen en hebben besloten dat we graag in Amerika willen gaan wonen. Ik ben 7 jaar terug gescheiden en heb uit dat huwelijk 3 kinderen gekregen. Een jongen van 16, één van 12 en een meisje van 10.
Nu willen ze alledrie graag mee naar Amerika.
Maar goed, nu is dus het volgende. Mijn ex wil geen toestemming geven dat ik de kinderen mee ga nemen die kant op.
Hij heeft ze nu om de 14 dagen een weekendje, en in de kerst vakantie 1 week en met de zomervakantie 2 weken (daar meneer drie weken te veel vind van het goede)
Wat voor stappen kan ik ondernemen om er voor te zorgen dat ik de kinderen toch mee kan nemen? En nee ik ga ze niet ontvoeren die kant op, dat is me alles niet waard.

Hoe veel recht heeft mijn ex om ze hier te houden?
Hij is dan wel mede verantwoordelijk maar is nooit ergens bij. Is financieel nooit betrokken geweest met de kinderen en doet verder ook niks met ze.
Nu ineens wil hij dat ze in Nederland blijven, want hij wil ze zien opgroeien.
(overigens wonen we 200 km bij elkaar vandaan, dus het is om het weekend elke keer een flinke rit heen en weer om ze te brengen, hij komt ze dan terug brengen.)
Wie kan mij, ons hierin verder helpen.
Want ik weet het even niet meer.
Ik hoop op reacties. Dus aub reageer.
groetjes Shirinjo en de hele familie.