Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boston, Niagara, NY state we zijn alweer terug...

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Boston, Niagara, NY state we zijn alweer terug...

Bericht door Thierry73 »

Wij willen van de zomer een week of twee een trip maken naar NY state.
Voor de verandering willen we dit keer op Boston vliegen, daar een paar dagen verblijven, dan door rijden naar Niagara en dan naar beneden in NY state (regio Cortland/Ithica).

Het liefst zouden we de tweede week in die regio ook een huisje/appartement huren.

Wie heeft er tips wat we op de route echt moeten zien en ook wat betreft Boston?
Ook wat betreft hotels en indien mogelijk het huren van een huisje.

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Thierry73 op 18 aug 2010, 09:39, 4 keer totaal gewijzigd.
ANY
Amerika-expert

Re: Tips gevraagd Boston, Niagara, NY state

Bericht door ANY »

Er zijn hier in de buurt wel huisjes te huur, vele hiervan zijn aan het meer en erg prijzig. Vlakbij waar ik woon is een camping die ook huisjes verhuurd waar alles in zit. Ik heb ze nog nooit van binnen gezien, maar de camping zelf ziet er wel verzorgd uit. http://www.pinecreekcampground.com/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

er staan veel tips voor Boston op deze site, even zoeken op 'tips voor boston' et voila. . .
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

ANY schreef:Er zijn hier in de buurt wel huisjes te huur, vele hiervan zijn aan het meer en erg prijzig. Vlakbij waar ik woon is een camping die ook huisjes verhuurd waar alles in zit. Ik heb ze nog nooit van binnen gezien, maar de camping zelf ziet er wel verzorgd uit. http://www.pinecreekcampground.com/
Bedankt voor de tip
inderdaad wel erg prijzig allemaal, maar het ziet er wel weer mooi uit
zal nog eens verder zoeken ;)
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

De tickets zijn in ieder geval alvast geboekt
komend weekend ook de auto en vast wat hotels regelen.

De plannen zijn nu alsvolgt
1 augustus aankomst in boston
2 en 3 augustus boston
4 augustus auto ophalen en ergens onderweg overnachten
5, 6 en 7 augustus Niagara.
Vanaf 8 augustus regio Cortland (oa kennissen opzoeken) en op 16 augustus weer terug naar boston en vliegen naar Holland.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Toch nog even wat praktische tips gevraagd die ik even niet zo snel kan vinden.

Boston:
-Wat is de beste plek om een huurauto op te pikken?
We gaan vanuit de luchthaven eerst een paar dagen het centrum in en willen dan een huurauto ophalen om richting Niagara te rijden.
Is het dat handig om de auto in het centrum op te pikken of is terug naar de luchthaven dan makkelijker omdat je niet door de stad heen hoeft te rijden?

Niagara
- We willen graag een BandB aan de canadeese kant boeken en ik heb dat eerder gedaan.
Alleen dat was met een privé auto.
Zijn huurmaatschappijen lastig omtrent het overgaan van de grens met een huurauto?

Als iemand verder nog tips heeft omtrent onze reis dan hou ik me uiteraard aanbevolen ;)
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Hoi Thierry,

Zelf heb ik de nodige tijd doorgebracht in en rondom Boston tijdens mijn studie. Een aantal huurmaatschappijen (waaronder Thrifty) hebben hun ophaal- en aflevercenters een flink einde buiten de stad zitten. Vaak gaan er shuttles van/naar de luchthaven. Bij welke huurmaatschappij heb je de auto gereserveerd? Ik heb goede ervaringen met Avis in Cambridge MA, net naast Harvard Square (voornamelijk dat het naast onze dorms lag). Pick-up in de garage onder het hotel, binnen 5 minuten zit je op de high way. Afhankelijk van de dag dat je richting de Niagara Falls vertrekt, wil ik je meegeven dat er vooral op de vrijdag flinke files zijn in de tunnel vanaf Logan Airport. Ik heb zelf altijd de auto dus in Cambridge opgehaald, aangezien je dan niet alle hectiek hebt van Boston/Logan. Dan vertrek je tenminste rustig.

In centrum van Boston is parkeren vrijwel onmogelijk (en prijzig), met de MBTA is alles perfect te bereiken. Een lijst met zaken die ik in 2 dagen zou aanbevelen:
- Trek 1 dag uit om de haven, Museum of Science (MoS), Freedom Trail, Beacon Hill te bekijken. Pak s'avonds een sunset tour boot. (Salsa Cruise was mijn favoriet, dit afhankelijk van jullie bewegelijkheid)
- Gebruik de andere dag om eens s'ochtends Cambridge te bezoeken (15 minuten MBTA vanaf downtown Boston), met als aanrader de Harvard Universiteit. Leuk is om een unofficial Harvard Tour te doen. (Vraag a.u.b. of ze eens een keer iets minder hard willen schreeuwen, lastig met studeren!) Afhankelijk van je interesses is het Harvard museum naast de Annenberghall (ook te vinden als Memorial Hall, de eetzaal voor Harvard undergraduate studenten) een aanrader. De kapper van Obama (tijdens zijn LLM op de Law School) is tevens ook in Cambridge gevestigd. Prima bezoekje waard.
.
Laatst gewijzigd door t1m op 05 mei 2010, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

t1m schreef:EDIT: Mocht je voor je reis nog specifieke vragen hebben over Boston (restaurants, hotels, places to visit etc), PM me even je 06. Beantwoord ze graag.
Misschien gewoon de vragen op het forum stellen? Dan heeft iedereen er wat aan... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hadden bij Niagara een passe partout voor 30 dollar pp, hiermee kan je met de boot langs de watervallen, achter de watervallen ze hebben een museum, een aquarium, je kan met een treintje van het een naar het ander, kortom voor 30 dollar kan je overal naar toe en in. Op vrijdag en zondag is er om 22.00u vuurwerk leuk om te zien. Hard rock cafe, lekker eten wij vonden die aan de Amerikaanse kant leuker.
Boston, freedom trail en ook de unofficial tour bij Harvard(Hahvad) was erg leuk.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Bedankt voor de reacties en tips.

De havens van Bostons was iets wat ik zeker graag wilde gaan zien en dan ook met een boottocht erbij
als dat in de avond kan is dat wel heel erg leuk.
Ik ga de auto nog reserveren (wil ik de komende dagen doen) maar de sites geven meerdere pick up locaties van de auto's aan.
Aangezien we wel al in het centrum zitten (denk ik, moet hotel ook deze dagen gaan zoeken) vroeg ik me af of het handig is om eerst weer terug te gaan naar de luchthaven.
Maar als er shuttle's rijden dan is dit wellicht wel weer handig omdat we de auto daar ook moeten afleveren en we dan al weten waar we moeten zijn.
Waarschijnlijk gaan we woensdag in de middag rijden en dan ergens onderweg een motel pakken om donderdags in Niagara aan te komen (wilde eigenlijk een omtrekkende beweging door de bossen maken).

Wat restaurants betreft zou ik me zeker aanbevolen houden voor echt speciale dingen
en liefst ook een waar je goed vis kan eten :)

Die pass van de Niagara kende ik niet.
Ga ik zeker ook even achteraan dan, want dat klinkt interessant.
Zat juist wel aan een BandB aan de Canadese kant te denken, dat is me lang geleden erg goed bevallen :)
Jasper&Barbara
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper&Barbara »

Als het seizoen ernaar is kan ik zeker een Whale Watch aanraden in Boston. Hebben wij in oktober 2008 gedaan en was ontzettend mooi. Kijk daarvoor even op de volgende website: http://www.bostonharborcruises.com/
Afbeelding
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben Whale watch in Cape cod gedaan, was ook heel leuk, je moet je wel goed aankleden want op het water wordt het flink koud!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Thierry73 schreef:Wat restaurants betreft zou ik me zeker aanbevolen houden voor echt speciale dingen
en liefst ook een waar je goed vis kan eten :)
mccormick & schmick's in Faneuil Hall (1 van de vele restaurantjes in Faneuil Hall waar je buiten kunt zitten), Anthony's Pier 4 (http://www.pier4.com), Union Oyster House die claimen amerika's oudste restaurant te zijn (http://www.unionoysterhouse.com), Legal Sea Foods (http://www.legalseafoods.com), Barking Crab (http://www.barkingcrab.com), enz. enz.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Cape Cod-Hyannis Italiaans restaurant Di Parma heerlijk gegeten voor weinig geld.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Bedankt voor de tips.

Had al het vermoeden dat er in Boston in ieder geval best ergens goed vis gegeten moet kunnen worden.

Cape cod hebben we nu nog niet in de planning staan.
Is dat de moeite om daar wat dagen voor uit te trekken dan?

De auto en en het hotel in Boston zijn geboekt in ieder geval.
Zitten in het Raddisson. Ik ken Boston nog niet, maar de lokatie leek me prima.
Van 1 aug tot de 4de zitten we daar, dan terug naar de luchthaven om de auto op te halen.
Op 5 augustus worden we in een bed and breakfast verwacht in Niagara Falls. :)
Ik wilde 4 augustus niet rechtstreeks naar Niagara rijden, maar via een stukje naar het noorden en dan ergens halverwege een hotel pakken nog.

8 augustus vertrekken we weer uit Niagara richting Cortland en dan zijn er nog weinig plannen :D
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Vergeet in Boston de John F. Kennedy Presidential Library and Museum niet. Ligt in Dorchester Bay. Vanuit Boston prima te bereizen met het openbaar vervoer, vanuit Downtown een minuut of twintig. Heb het afgelopen zomer gedaan, erg indrukwekkend.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Leuk is om een unofficial Harvard Tour te doen
Goede tip! We gaan komende zomer ook naar Boston en hebben een "Hahvahd Tour" geboekt op www.unofficialtours.com
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Thierry73 schreef:Cape cod hebben we nu nog niet in de planning staan.
Is dat de moeite om daar wat dagen voor uit te trekken dan?
Ik lees deze topic nu pas :P .
Wij zijn vorig jaar 5 dagen (4 nachten) in Hyannis (Cape Cod) geweest.
Hyannis is een perfecte uitvals basis om verschillende dingen op Cape Cod te ondernemen.
Je kan oa naar provencetown om daar de whale watch tocht te doen.
Daarnaast kan je daar mooie autoroutes rijden.

Je kan uit ons weblog van vorig jaar div. tips halen. Zie onderschrift.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

dank voor de reacties :)
Ik zal de verlsgane van het weekend ook zeker gaan lezen.

Cape cod is voor ons een twijfelgeval.
Ligt eraan hoeveel kennissen nog upstate NY blijven wonen tegen de tijd dat wij er zijn ;)

Met wat gegluur op de kaart heb ik nu in ieder geval wel in gedachten om ook vanuit cortland een dagje naar colonial harrisburg te gaan.
We hebben nu nog 1 week niet ingevuld dus daar is nog wel ruimte voor.
De hotels in Boston en Niagara zijn in ieder geval geboekt en de auto is ook geregeld.

We hebben 1 overnachting tussen boston en niagara gepland, omdat ik via een noordelijke route om wil rijden die kant op (bosgebied).
Iemand daar nog ideeën over?
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

pff
nog een maandje :D

hoe zit het eigenlijk met het whale watching in augustus?
enige kans dat je dan wat ziet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer