Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Johny Leoni: eerste keer USA - route SF-SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Johny Leoni: eerste keer USA - route SF-SF

Bericht door gleuknie »

Johny Leoni schreef:Ik dacht er uit te zijn en Moab te laten vallen, maar nu begin ik weer te twijfelen natuurlijk :D
Als je Moab echt wilt laten vallen, zou je mijn route van 6 maart weer kunnen overwegen. Dan heb je namelijk wel tijd voor Sequoia N.P., maar dan moet je dus wel een binnenlandse vlucht maken. Ik had Las Vegas staan, maar Phoenix is vanaf de Grand Canyon natuurlijk ook een optie. Phoenix ligt vanaf de Grand Canyon dichterbij, dan Las Vegas. Ik zou in ieder geval ook de prijzen vergelijken tussen beide opties.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer USA: route SF-SF

Bericht door Zantman »

Johny Leoni schreef:Tja, de vlucht ligt al vast... In eerste instantie was de bedoeling idd te vliegen op SF en vervolgens terug via LV. Tot we bij KLM tickets vonden voor 450 EUR, rechtstreekse vlucht naar SF en geen gedoe met overstappen. Zoals zo velen eerst de vlucht geboekt en dan pas de rondrit ipv andersom.. :oops: Maar als ik de prijzen van een binnenlandse vlucht zie (heb ze al gezien voor 80 USD LV-SFO) dan is dat ook niet echt onoverkomelijk.

En SQ NP wil mijn vriendin absoluut zien. Dat wordt dus even sleutelen nog, ergens een dag knippen in het rondje LV-LV om een extra dag te hebben in het deel SF-LV.

Alvast bedankt voor de nuttige reacties!
Mag ik vragen hoe je aan zo'n goedkope vlucht bij de KLM bent gekomen. Wij zijn ook van plan om naar San Francisco te vertrekken, maar ik krijg bij de KLM geen vluchten onder de 750 euro. alleen bij BA voor 500, maar dan met een overstap.
Johny Leoni
Amerika-ontdekker

Re: Eerste keer USA: route SF-SF

Bericht door Johny Leoni »

Via klm.be: vertrek vanaf Antwerpen centraal (treinstation) => Schiphol => SFO. Heb even voor je nagekeken en momenteel zie ik prijzen vanaf 562 EUR in september. Heb zelf in januari geboekt.

Is al veel over geschreven op het forum, zie o.a. dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 30&t=21070

Succes!
Laatst gewijzigd door hekkie op 10 mar 2010, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Martin & Marianne schreef:Het kan wel, die route van Patrick, ik zou dan wel een dag Bryce laten vallen en vervangen voor Yosemite of een extra stop aan de oostkant van Yosemite (tijd voor Bodie). En een dag Page inruilen voor een dag Moab. De Grand Canyon wordt wel wat krap zo, hangt een beetje van de mogelijke vluchten af.
Bij twijfel wel/niet Moab: WEL (rillingen lopen over mn rug als mensen bij twijfel dit NIET doen :D ) Ook al heb je minder tijd in Moab, zou het toch inplannen als het kan. En Idd, die SQ bomen zie je ook in Mariposa/Yosemite. De tip van Marianne zou ik serieus overwegen. Bryce 'kan' in een dagdeel; de scenic route door Bryce kan heel snel, want de wandeling (Queens/Navajo trail) is toch echt mooier dan die viewpoints. Dus dag 12 hoeft dus niet en die 'plak' je bijv aan het eind. Puzzelse..

Leuk die ticketprijzen: viva het hoogseizoen... :evil: :evil:
Gr, Gerben
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

Dag 1: Ams - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF- Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9 Zion - Bryce
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Monument Valley - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Vegas
Dag 17 Vegas
Dag 18 Vegas - Sequoia np
Dag 19 Sequoia
Dag 20 Sequoia - SF
Dag 21 SF - Ams

Even een brainstorm maar misschien wel een optie???!!!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

zo als eerste indruk heel mooi patrick, voor mijn smaak wat kort in las vegas....maar volgens mij sluit dit wel aan bij de wensen..... :)
Johny Leoni
Amerika-ontdekker

Bericht door Johny Leoni »

Bedankt voor alle reacties. Ik ga alles nog eens rustig laten bezinken. Niet al te veel vastleggen zodat we ter plaatse de route nog gemakkelijk aan kunnen passen. Bv x-aantal dagen voorzien voor het rondje LV-LV, de grote lijnen van de route uitstippelen met de mogelijkheid bepaalde zaken te schrappen of ergens langer te blijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer