Maar we dwalen af...

Dat was mij idd ook al een paar keer opgevallen! Om eerlijk te zijn houdt ik mij in dat soort gevallen vaak maar buiten de 'discussie'. Ik krijg een beetje het gevoel dat het anders wat overrompelend kan worden voor die arme, onschuldige vraagstellerWat mij ook regelmatig opvalt bijvoorbeeld is dat iemand een route neerzet die ze zelf helemaal bedacht hebben en dat dan niet wat tips gegeven worden maar dat echt de complete route omgegooid wordt. En ook begin en eindpunt van de route worden regelmatig veranderd terwijl niet eerst gevraagd wordt of de tickets al geboekt zijn.
En daarbij hoort dus ook het gewoon uitgaan van de tijd die de vraagsteller heeft, zonder te zeggen dat het te kort is en dat de vraagsteller eigenlijk langer zou moeten gaan.pushirubiano schreef:Al met al denk ik dat een van de belangrijkste conclusies uit dit topic wel is dat de adviseur zich goed op de hoogte stelt van de wensen/mogelijkheden van de vraagsteller.
Ik zou gewoon je route op het forum zetten. Ik weet niet of je nog tips over je route wil. Je mag anders ook wel een PB naar mij sturen. Ik heb regelmatig mensen weten te helpen die mij via PB aanspraken. Ik begin nu een vermoeden te krijgen waarom er mensen zijn die mij dit niet via het forum zelf vragen, maar dus via een PB.elisabeetje schreef:en was me al opgevallen dat als iemand een route neerzet die korter dan 3 weken is ... het commentaar soms behoorlijk pittig is ... reden voor mij om onze "korte" route niet eens neer te zetten!
Dit is eigenlijk heel begrijpelijk.Harry schreef:het valt mij juist op dat de laatste tijd iedereen zo ongeveer hetzelfde advies krijgt, straks rijd iedereen die dit forum bezoekt dezelfde route in het zuid-westen,
Als ik jou was, zou ik die tip gewoon blijven geven. Je krijgt vaker wel waardering voor je adviezen dan niet.SonjaV schreef:Dat gevoel kreeg ik over mezelf op een gegeven moment toen ik weer eens de tip gaf om in Las Vegas de Neon Boneyard te bezoeken. Is overigens heel leuk om te bezoeken. Moet je echt doen. Mag je niet missen hoor!![]()
![]()
Zelfs halfnaakt in de sneeuw!gleuknie schreef:Wie mij al een beetje kent en mijn berichten leest, ziet ook dat ik altijd vriendelijk blijf
Je bent heus niet de enige,Sonja, dat gevoel heb ik vaak ook hoor! Ik moet zeggen dat ik ook wel bewondering heb voor het uithoudingsvermogen van iemand als Rene, die telkens onvermoeibaar op de route-vragen een antwoord weet te geven! Oef!Ik heb groot respect voor de mensen die zich toch iedere keer weer de moeite nemen om vaak dezelfde vragen te beantwoorden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet toe behoor.
Ik geef me zelfs bloot voor dit forum! Hoe toegewijd kun je zijn.Dento schreef:Zelfs halfnaakt in de sneeuw!![]()
![]()
Ik vind het zelfs erg leuk om te doen. Als ik bijvoorbeeld een route voor iemand maak, heb ik het gevoel dat ik zelf ook weer een beetje in de V.S. ben. Als ik bijvoorbeeld San Francisco - Yosemite noem, zie ik het allemaal weer helemaal voor me. De route Yosemite - Bridgeport zie ik alleen niet als heel geweldig voor me, zoals velen wel weten.pushirubiano schreef:Ik moet zeggen dat ik ook wel bewondering heb voor het uithoudingsvermogen van iemand als Rene, die telkens onvermoeibaar op de route-vragen een antwoord weet te geven! Oef!
Jammer dat je je aangevallen voelt Renegleuknie schreef:Ik vind het ook jammer om te lezen dat mensen niet eens hun route durven te plaatsen. Zoals je hebt gezien, ben ik in deze topic ook al een aantal keren aangevallen, maar het weerhoudt mij er niet van om mijn adviezen te blijven geven.
Mensen zijn soms gemakzuchtig en gooien een kreet op het forum. Wil je dat verbieden of verlangen dat mensen eerst een inventarisatie maken en dan met een specifiekere vraag komen? Zo werkt dat nu eenmaal niet en er zijn altijd weer forumleden die graag zulke vragen beantwoorden. De ideale situatie zul je toch nooit krijgen.RiverCola schreef: Maar iets heel anders; wat mij opvalt (en ik heb het idee dat het steeds vaker voorkomt) is dat steeds meer mensen een topic starten met vragen als; welk hotel in San Francisco? Ik moet nog hotels hebben voor...(en dan volgen 6 steden).
Ik persoonlijk vind dat vrij irritant en verwijs mensen steevast door naar tripadvisor en de zoekfunctie van het forum. Waarom niet eerst jezelf verdiepen in de mogelijkheden, een short-list maken en dán een wat specifiekere vraag stellen (bij voorkeur in het topic waar ook je route in staat). Er zijn zoveel mensen die zo weinig zelfstandigheid en zelfinitiatief op dit gebied tonen. Bovendien vervuilt het forum ook nogal hierdoor. Is het mogelijk dat moderators dit soort vragen verplaatsen naar de topics waar de route van mensen in staan?
Hoe goed bedoeld ook, maar dat is nou juist niet de functie van dit forum om routes via pb af te handelen vind ik. Elke route op het forum kan voor iemand anders waardevol zijn.gleuknie schreef:Je mag anders ook wel een PB naar mij sturen. Ik heb regelmatig mensen weten te helpen die mij via PB aanspraken. Ik begin nu een vermoeden te krijgen waarom er mensen zijn die mij dit niet via het forum zelf vragen, maar dus via een PB.
Ik vind dat er best wat voorwerk gedaan mag worden door de mensen die een route op het forum zetten en hier tips en adviezen over willen hebben.hekkie schreef:Mensen zijn soms gemakzuchtig en gooien een kreet op het forum. Wil je dat verbieden of verlangen dat mensen eerst een inventarisatie maken en dan met een specifiekere vraag komen? Zo werkt dat nu eenmaal niet en er zijn altijd weer forumleden die graag zulke vragen beantwoorden. De ideale situatie zul je toch nooit krijgen.