Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Propvolle routes in het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Propvolle routes in het Zuidwesten

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:
gleuknie schreef:Je mag anders ook wel een PB naar mij sturen. Ik heb regelmatig mensen weten te helpen die mij via PB aanspraken. Ik begin nu een vermoeden te krijgen waarom er mensen zijn die mij dit niet via het forum zelf vragen, maar dus via een PB.
Hoe goed bedoeld ook, maar dat is nou juist niet de functie van dit forum om routes via pb af te handelen vind ik. Elke route op het forum kan voor iemand anders waardevol zijn.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik krijg regelmatig vragen via pb of via de mail over een reis of onderdeel daarvan. Ik verwijs deze mensen dan toch door naar ons forum met het verzoek daar te vraag te stellen. De antwoorden daarop kan iedereen dan lezen en heeft iemand anders er wellicht ook iets aan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Het moet me toch eens van het hart dat veel mensen op dit forum de laatste tijd zoveel in hun reis proberen te proppen
Ben het hier helemaal mee eens.
Dankzij heel veel lezen op dit forum heb ik een eigen route gemaakt, waarbij we meestal 2, tot 3 nachten in de parken in het Zuid Westen hebben gezeten. Door het vele lezen, kwam ik erachter dat mijn/ons motto was: liever wat minder plaatsen aandoen en de plaatsen waar je bent, uitgebreid bezoeken en daarvan genieten.

Nu denk ik met heimwee terug aan onze fantastische reis en zou ik al die plekken nog wel een keer willen bezoeken. Er was zoveel te doen en te zien. Vooral Yosemite en Zion!

Ook nu we geen reis naar de VS in het vooruitzicht hebben, blijf ik op dit forum meelezen. Want ooit kan ik mijn (3e) Amerika reis gaan plannen :D .
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Allo,

voor bepaalde trajecten zou makkelijk een standaard-info-post kunnen opgesteld worden, zoiets zoals het intussen wereldberoemde lijstje van Space-ace over de kustroute, maar dan met iets meer info.
Zoals bv : Bryce naar Escalante :

- Bryce
- kilometer 3 : trailhead wandeling Moki Cave, naast ut 12. Makkelijke wandeling, 3 km, grotendeels vlak.
-Tropic : 4 motels, 3 restaurants. Einde dorp rechts huis van Ebeneezer Bryce die Bryce Canyon ontdekte toen hij zijn koeien zocht. Zijstraat leidt naar achter-ingang van Bryce Canyon, kun je via vlakke trail het amphitheater bereiken
-Canonville :
- Kodachrome Bassin :

enz....

Routes als Zion - Escalante ( of omgeving) , Escalante - Moab , Moab - page , Page - Bryce, Las Vegas - Yosemite, enz komen in heel veel routes voor.

Als iedereen daar zijn info en tips bijvoegt zou dat een complete database zijn van dat stukje zuidwesten of van een bepaald traject.

Jacques
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het is op zich een goed idee, ware het niet dat er eigenlijk al een aantal websites zijn waar al heel veel uitgebreide info verzameld is over de parken (met mooie foto's) en welke hikes, afstanden, klimaat enzovoorts. Wat je in feite doet is dan al die informatie opnieuw verzamelen net als op een website maar dan met de toevoeging van enkele 'standaard-routes'.

Bovendien zijn er zoveel variaties mogelijk;
-reizen van 2 weken, 3 weken of langer
-starten in LA, SF, Las Vegas, Pheunix of zelfs Salt Lake City en Denver
-de route 'rond' maken of ergens open houden (afhankelijk van de wensen van de reiziger)
-wel de 'hoek San Diego' erin of niet
-wel de 'hoek Moab' erin of niet en ga zo maar door.....

Je hebt natuurlijk gelijk dat bepaalde onderdelen standaard terugkeren maar ik denk dat het voor iedere vraagsteller prettiger is als ze een op maat gesneden advies krijgen. Bovendien hebben we hier al zo'n uitgebreidde data-base van routes (in alle variaties) en dat samen met de informatie op websites moet toch genoeg zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb ook wel eens aan zoiets zitten denken, en elke keer als ik iets over Yosemite schrijf denk ik: dat moet toch efficiënter kunnen, ha, ha. Maar dan zoek ik eerdere postings erbij maar die blijken dan weer net niet te passen; het is onvoorstelbaar hoeveel variaties je kunt bedenken, zelfs voor de invulling van bijvoorbeeld één dag Yosemite (wat wil men, waar komt men vandaan, wat heeft men al eerder gedaan, welke wegen zijn open, etc etc). Een basis-planning waaruit gekozen kan worden is natuurlijk handig, maar eigenlijk heb je dat al op de NPS-site of andere sites staan (een verwijzing daarnaar zou ook geautomatiseerd moeten worden, hoe vaak ik dat wel niet doe ...).

Maar toch, zo'n SpaceAce lijstje is een mooi voorbeeld, dat soort lijstjes zouden we meer kunnen maken. En dan ergens neerzetten waar het makkelijk te vinden is.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Je hebt natuurlijk gelijk dat bepaalde onderdelen standaard terugkeren maar ik denk dat het voor iedere vraagsteller prettiger is als ze een op maat gesneden advies krijgen. Bovendien hebben we hier al zo'n uitgebreidde data-base van routes (in alle variaties) en dat samen met de informatie op websites moet toch genoeg zijn?
- inderdaad, al die info staat al op het internet en heel veel hier op het forum, en veel van die info wordt altijd maar terug herhaald. Op hoeveel verschillende plaatsen zou hier al gepost zijn dat je voor Moab 2 of 3 dagen nodig hebt ? Of 1 dag voldoende voor Grand Canyon behalve als je een dagje in de canyon wil wandelen ?
- het gaat ook niet over volledige routes maar over een bepaald deeltje ervan, een alsmaar terugkerend traject zoals bijvoorbeeld van moab naar page. info hierover is hier ongetwijfeld al ontelbare malen gepost, dat bundelen zou makkelijk zijn. als iedereen zijn info toevoegt krijg je een volledig beeld. Als bv ik alleen mijn info geef ga ik de nadruk leggen op wandelen, iemand anders gaat viewpoints benadrukken, iemand anders leuke motels, dit alles bijeen gaat een vollediger, neutraler beeld geven dat makkelijk terug te vinden is.
- een op maat gesneden advies : is zeker het plezierigst, en dan komen we terug op wat hier al geschreven werd : wie info vraagt zou zelf de nodige info moeten geven ( al dan niet kinderen, leeftijd, veel of weinig wandelen, veel aandacht steden of niet, enz), en dan kan men pas echt een op maat gesneden advies geven.

Jacques
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je kan altijd verwijzen naar het routekaartjes topic.
Daar kan je meteen zien wat mogelijk is een bepaald aantal dagen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@jta; Misschien is het dan een idee dat we, met in ons achterhoofd het Big-Sur lijstje van SpaceAce, wat mensen info later schrijven over plekken die zij goed kennen en leuk vinden om te beschrijven. Ik zou bijvoorbeeld heel graag mijn informatie over LA eens willen bundelen. Ik heb al zo vaak informatie over een bezoek aan en de highlights van Los Angeles gegeven! En misschien zou Marrianne dat over Yosemite willen doen enz.

Dan hebben we een database met door forumleden geschreven 'tips en trucs' waarnaar we kunnen verwijzen als iemand erom vraagt!

Overigens; een tijdje terug maakte ik een promotietopic over het stadje Crested Butte in Colorado. Daarin schreef ik over de dag die we daar doorbrachten en plaatste er foto's bij. Daar werd heel leuk op gereageerd en iemand stelde toen ook voor om dat verder uit te bouwen tot een soort database met beschrijvingen van bijzondere stadjes.
Kunnen we daar ook nog iets mee?

(hier het topic: viewtopic.php?f=7&t=24093&start=0&hilit=crested+butte)
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik ben het met Roland eens, misschien een apart topic "advies routes", met een aantal criteria, hoeveel personen/kinderen, vluchten wel/niet geboekt, hoog- laagseizoen etc.
Met dit huidige topic moet je wel oppassen dat er niet te veel kritieken op elkaar worden geuit zodat straks niemand meer durft te antwoorden/adviezen of te vragen, iederen doet het toch met de beste bedoeling en steekt er tijd in. :)

(Ik zie dat er al weer heel veel reacties zijn in de tijd dat ik Roland's bericht als laatste las en deze reactie schreef :oops: )
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Over volle reizen gesproken, wat is nou precies een volle reis?
Veel kilometers? Weing tijd voor bezienswaardigheden?
Er wordt hier veel gesproken over rijden van A naar B.
Wat ons betreft is het leukste van het rijden van A naar B de rit van A naar B!
Wij zijn echte Roadtrippers en rijden om het rijden. Vandaar dat wij meestal zo'n 9000 km maken in een week of vijf.
Dus dan kan je niet spreken van een volle reis lijkt mij.
Bezienswaardigheden doen we tussendoor maar niet langer dan 1 en heel soms 2 dagen.
We willen nu eenmaal graag zien wat er om de volgende bocht is. Amerika is voor ons een grote bezienswaardigheid!
Rusten doe we tijdens het rijden dus rust genoeg in de trip.
Campings hoeven niet per se mooi te zijn, het is vaak alleen om de nacht door te brengen.
We zoeken natuurlijk onderweg wel de mooiste (natuur) plekken uit om te overnachten maar als dat niet lukt, nou dan maar een minder mooie plek.
Geen vooraf gekauwd plan van dag 1 dit dag 2 dat, gewoon een globale planning maken en zorgen dat je op het eind goed uit komt
Als het slecht weer is rijden naar goed weer en als je op een kruispunt komt en het is rechts mooier dan links dan gaan we rechts.
Zo heb je een heerlijk relaxde avontuurlijke reis met genoeg kilometers, bezienswaardigheden (vaak aangewezen door locals onderweg), rust en geen gehaast naar een of andere camping die je ver vooraf besproken hebt.
Moet er niet aan denken zeg!
Ik zou willen dat dit soort manier van reizen eens wat meer geadviseerd wordt.
Edit: wij zijn camperreizigers en hebben al 8 lange trips gemaakt door Amerika/Canada
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 11 mar 2010, 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Misschien is het dan een idee dat we, met in ons achterhoofd het Big-Sur lijstje van SpaceAce, wat mensen info later schrijven over plekken die zij goed kennen en leuk vinden om te beschrijven. Ik zou bijvoorbeeld heel graag mijn informatie over LA eens willen bundelen. Ik heb al zo vaak informatie over een bezoek aan en de highlights van Los Angeles gegeven! En misschien zou Marrianne dat over Yosemite willen doen enz.
inderdaad, ik denk dat dit heel nuttig en makkelijk zou zijn voor iedereen. Gebundelde info over plaatsen zoals Los Angeles, San Francisco, Yosemite, Grand Canyon, enz , en bv wat zie je/wat kan je doen tussen Moab en Page, of Zion via Bryce naar Torrey, of de kustroute van Spaceace.

Over uw highlights van Los Angeles : ik zou zeggen begin er maar aan want dat kan ik prima gebruiken voor binnen 2 maand.

Jacques
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Gypsygirl1 schreef:Geen vooraf gekauwd plan van dag 1 dit dag 2 dat, gewoon een globale planning maken en zorgen dat je op het eind goed uit komt
Als het slecht weer is rijden naar goed weer en als je op een kruispunt komt en het is rechts mooier dan links dan gaan we rechts.
Zo heb je een heerlijk relaxde avontuurlijke reis met genoeg kilometers, bezienswaardigheden (vaak aangewezen door locals onderweg), rust en geen gehaast naar een of andere camping die je ver vooraf besproken hebt.
Moet er niet aan denken zeg!
Ik zou willen dat dit soort manier van reizen eens wat meer geadviseerd wordt.
Dat is precies zoals ik het bedoelde te zeggen Ingrid. Dat bedoelde ik toen ik zei dat ik niet begreep waarom veel mensen alles willen zien omdat ze er langskomen en nooit meer terug zullen komen.

Juist het gewoon rijden in de VS is al geweldig zonder dat je alles wat je onderweg tegenkomt aan mooie rotsen, historische landmarks en spookstadjes persé hoeft te zien. Het is af en toe zo'n gehaast van we moeten vandaag van A naar B en onderweg moeten we C,D, E en F ook bezoeken en dan snel doorrijden anders zijn we niet op tijd bij ons hotel.

Als ik jullie verslagen lees krijg ik altijd zo'n heerlijk relaxed gevoel, er hoeft niets en alles mag. Zo willen wij het ook graag doen en gaan we het ook zeker proberen dit jaar.

Maar of mensen die voor het eerst naar de VS zijn gevoelig voor dit soort adviezen zijn? Sommigen misschien maar ik denk zelf dat de meesten toch elk mooi park op hun route zullen willen bezoeken.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga wel met jullie mee hoor, maar ik denk dat dat een eerste keer voor velen toch anders is. En ja, wij bespreken wel onze overnachtingen, maar dat is meer een gezondheidskwestie (Albert wil gewoon die rust en zekerheid), contact willen houden met de bewoonde wereld voor het geval dát en erg graag campings met WIFI hebben.

Maar wij slaan ook vaak dingen over en genieten van dingen die anderen misschien maar 'raar' of anders vinden, zoals vorige week de middag op de ranch bij Wes, met Bianca in Texas. Dan maar geen Alamo (ha, Dennis!) en South Fork of zo.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Juist het gewoon rijden in de VS is al geweldig
Het rijden in de VS is inderdaad geweldig, of kan geweldig zijn, zeker in bepaalde streken zoals Zuid-Utah waar achter iedere bocht nieuwe verrassende rode rotsen staan te wachten. Maar toch stap ik er liever, alhoewel ik dan veel minder zie ( en tegenlijk ook veel meer) dan per auto. Zo zie je maar hoe iedereen zijn eigen route rijdt, en - nog maar eens - hoe moeilijk het is om gepast advies te geven tenzij men weet hoe de betrokkene zijn vakantie wil beleven/organiseren.

Jacques
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

laten we vooral proberen om de nieuwe forumers echt thuis te laten voelen :-)

Harry, ben wel benieuwd naar jou korte route hoor !

-En ik vind ook dat het route expert pas gegeven kan worden naar minstens 5 reizen, dan moet ik minstens nog een keer in 2011 ;-)

Ik vertel erbij, dat de eerste keer dat ik in het zuidwesten was (2003) eigenlijk dit forum niet kende, en het enigste wat ik had was een vliegticket en een huurauto en een goede reisgids....Ik heb me prima vermaakt trouwens..... Maar was wel voorbijgereden aan zion en een aantal andere dingen waar ik eigenlijk zou moeten stoppen.

-Rene, je hebt me overgehaald met een overnachting in death valley....ik hoop dat ik m overleef ;-)

-harry, jij zou toch echt las vegas expert moeten heten op het forum hier...dat geeft geen verplichtingen hoor, maar je tips zijn vaak heel goed onderbouwd !

-Marjon, ik heb je meeste verslagen gelezen, en vooral die van nw en canada hebben mij veel geholpen, al doe je dingen rustiger dan mij,dan is het nog hulpzaam... Zonder jou had ik waarschijnlijk niet peyto lake gezien...

Dit forum is fantastisch, en ik vind geen enkel topic echt vervuilend, er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden ;-)
Hopelijk kan ik ooit eens een zo'n forumtref bijwonen als ik toevallig in nederland ben, want ben wel nieuwsgierig naar de mensen achter de schermen....

groeten Roy
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Even een balletje opgooien dan: zal ik een topic openen om daarin te inventariseren wie over bepaalde streken/steden info wil schrijven? Natuurlijk kunnen we ook info verzamelen van verschillende forumleden. Zo heb ik in Colorado Crested Butte bezocht maar niet Silverton en Durango. Ik zou een bijdrage kunnen leveren over CB, iemand anders over Durango en deze informatie zou dan gekoppeld kunnen worden.

Ik ben geen techneut en weet niet hoe deze informatie het beste terug kan komen op het forum en in welke vorm. Wel vond ik het leuk zoals ik het deed in mijn Crested Butte promo-topic, met linkjes naar de restaurants, fietsenverhuurder,hotel en een kaartje erbij + bijzondere routes die je op de kaart niet zo snel tegen komt.

Ik biedt aan om info te bundelen over Los Angeles en ook over Wine-Country ten noorden van SF waar ik in oktober een bijzonder weekend doorbracht (en waar ik van te voren heel veel informatie over ingewonnen heb).

Om nog even te reageren op reacties van een aantal posts terug; ik vind het ook jammer om te horen dat sommige mensen hun route niet durven plaatsen omdat ze bang zijn dat ze met hun korte route/reis negatieve kritieken krijgen. Ik heb al een aantal mensen tips gegeven die maar kort op reis konden gaan en vind dat zelfs wel een uitdaging! Als je maar 2 weken kunt rondreizen moet je heel andere keuzes maken en dan is het helemaal een uitdaging om de juiste tips te geven die aansluiten bij de wensen van de reiziger. Zelf ben ik in Oktober minder dan 2 weken in California geweest. Kort maar zeer krachtig met een aantal dagen LA, de kustroute met overnachting in Cambria, bezoek aan vrienden in SF (een week) waarbinnen we een weekend-trip maakten naar Wine-Country/Sonoma. Dat was zeker de moeite waard ondanks het geringe aantal 'highlights'.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

RoyBergen schreef:-Rene, je hebt me overgehaald met een overnachting in death valley....ik hoop dat ik m overleef ;-)
De hitte is een droge hitte, waardoor het beter te overleven is. :D Je moet gewoon wel aan 1 stuk door blijven drinken, ook al heb je voor je gevoel geen dorst. :wink: Ik had ook een gallon water in een paar uur naar binnen gewerkt.

Ik ben ook wel voor een aparte rubriek voor tips.: Een idee is om onder Amerika reisforums een nieuwe rubriek te maken met bijvoorbeeld de naam "Uitgebreide tips per staat" Als je die dan aanklikt, is het dan dus handig als je alle staten daarna krijgt. Als je dan bijvoorbeeld Californië aanklikt, kun je ook weer kiezen tussen vele bezienswaardigheden. Als je dan bijvoorbeeld Los Angeles aanklikt, is de informatie van RiverCola erg handig. In het kort krijg je dan dus dit.:

Forumoverzicht < Amerika reisforums < Uitgebreide tips per staat < Californië < Los Angeles
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

De hitte is een droge hitte, waardoor het beter te overleven is. Je moet gewoon wel aan 1 stuk door blijven drinken, ook al heb je voor je gevoel geen dorst. Ik had ook een gallon water in een paar uur naar binnen gewerkt
Veel drinken kan ook gevaarlijk zijn, vul ook je zout aan door b.v. wat chips te eten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Dat is precies zoals ik het bedoelde te zeggen Ingrid. Dat bedoelde ik toen ik zei dat ik niet begreep waarom veel mensen alles willen zien omdat ze er langskomen en nooit meer terug zullen komen.

Juist het gewoon rijden in de VS is al geweldig zonder dat je alles wat je onderweg tegenkomt aan mooie rotsen, historische landmarks en spookstadjes persé hoeft te zien. Het is af en toe zo'n gehaast van we moeten vandaag van A naar B en onderweg moeten we C,D, E en F ook bezoeken en dan snel doorrijden anders zijn we niet op tijd bij ons hotel.
Maar ook dat is een keuze die men maakt. Dat jij er niet van houdt, wil niet zeggen dat een ander die manier van reizen niet prettig vindt.

Net zo goed als jij de vrijheid wil, wil een ander volgens een bepaald schema rijden. Je kunt niet zeggen dat de ene manier beter is dan de andere. Het is maar net waar je zelf van houdt en wat bij je past...

Ik merk soms bij adviezen van sommigen het ongeloof dat alles van te voren vastgelegd wordt. Dat ze dan de vrijheid missen. Waarom? Iedereen viert vakantie toch op zijn of haar manier?

De één wil niks vastleggen en alles op z'n beloop laten, prima toch? :D
De ander wil alles gepland hebben. Nou, ook prima toch? :D

Als maar duidelijk is hoe de vragensteller het zelf voor ogen heeft.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Gleuknie@

Ik denk een forum per plaats of park meer op zijn plaats is, dan forum per staat zoals jij aangeeft.
Of eerst staat en dan differentatie op plaats.. :wink:
tenminste als ik al jullie tips lees.... 8)
Als newbie lees ik gezellig mee...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer