Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Graag gedaan. Was een beetje een leeg berichtje. Maar wist niet wat ik er verder non moest zeggen 

haha geen probleem. Maar dit moet ik dus op me ESTA invullen maar ook op dat groene formuliertje?
Krijg je dan geen rare vragen bij de border. Dat ze zich afvragen waarom je uit Londen vertrekt als je in Nederland woont.
Krijg je dan geen rare vragen bij de border. Dat ze zich afvragen waarom je uit Londen vertrekt als je in Nederland woont.
Daar in Amerika weten ze heus wel wat overstappen is.brian89 schreef:Krijg je dan geen rare vragen bij de border. Dat ze zich afvragen waarom je uit Londen vertrekt als je in Nederland woont.
Bovendien maakt dat toch niet uit, je moet gewon de ESTA goed invullen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het gaat erom dat ze de vlucht kunnen terugvinden in het systeem. En de vlucht van Amsterdam naar Londen zullen ze wel niet kunnen opzoeken. Die van Londen naar de USA wel..
Gewoon invullen wat er gevraagd wordt. Niks meer en niks minder..
Gewoon invullen wat er gevraagd wordt. Niks meer en niks minder..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Duidelijk! Thanks 

Het gaat er niet eens om of ze het wel/niet kunnen opzoeken, het gaat erom dat ze niks te maken hebben met een Europese vlucht tussen AMS en LHR. De vlucht waar jij op zit komt vanuit LHR en gaat naar Amerika (en vliegt over hun land) en dus is dat van belang. De mensen op LHR zijn namelijk ook verantwoordelijk voor de passagierslijst etc. Waar jij oorspronkelijk vandaan komt halen ze wel over het tweetal vragen over je nationaliteit en over je paspoort.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Online inchecken is nou weer niet zo moeilijk dat ik daar voor ga betalen. Bij BA krijg je zelfs gewoon een mail dat je kan inchecken 24 uur voor vertrek.
Alleen voor het eerder reserveren van stoelen moet je bij hen fors betalen en daar ben ik minder blij mee!
Alleen voor het eerder reserveren van stoelen moet je bij hen fors betalen en daar ben ik minder blij mee!
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
JOEPIEEEEEE!
Uw reistoestemming is goedgekeurd en u hebt toestemming om naar de Verenigde Staten te reizen onder het Visa Waiver Programma.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston

Ik vlieg binnenkort met LAN-chile naar de US.
Ik speur al enkele dagen het internet af, maar kan nergens vinden of deze maatschappij ook gemactigd is om ESTA pagagiers de US binnen te vliegen zonder Visum.
Wie kan mij dat vertellen?
Maufroy
Ik speur al enkele dagen het internet af, maar kan nergens vinden of deze maatschappij ook gemactigd is om ESTA pagagiers de US binnen te vliegen zonder Visum.
Wie kan mij dat vertellen?
Maufroy
Met die vraag heb ik me nog nooit bezig gehouden. Ticket kopen, ESTA invullen en koffer pakken, da's wat ik altijd doe.
Het heeft niks met de maatschappij te maken. Het gaat erom of jij een paspoort* hebt uit een VWP land (zoals Nederland of België). Als jij onder het VWP naar de VS reist, dien je ESTA in te vullen.
* Paspoort zoals de Nederlandse definitie
* Paspoort zoals de Nederlandse definitie
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Toen ik in juni 2008 naar Washington DC vloog via LHR heb ik nergens die standaard vragen gehad!Clint schreef:De mensen op LHR zijn namelijk ook verantwoordelijk voor de passagierslijst etc.
Ik vloog met BMI van AMS naar LHR en met Virgin Atlantic van LHR naar IAD. Op LHR zijn ze dan in principe toch verantwoordelijk voor die standaard vragen ( of je je bagage zelf hebt ingepakt etc )?
Lan Chile staat in de lijst van maatschappijen op de ESTA site.
Al die vragen worden gesteld bij jouw eerste vertrek, vorig jaar met United via LHR en in Brussel werden de gewoonlijke vragen gesteld. In London enkel nog een keer door security.
Al die vragen worden gesteld bij jouw eerste vertrek, vorig jaar met United via LHR en in Brussel werden de gewoonlijke vragen gesteld. In London enkel nog een keer door security.
Ik ben twee keer via FRA en 3x via LHR gevlogen, heb die vragen nooit gehad. Vandaar dat ik ook dacht dat het een Schiphol ding was voor directe vluchten naar de VS.. Blijkt niet zo te zijn, maar goed ik heb op FRA en LHR dus nooit vragen over mijn bagage gehad. En op AMS voor mijn vluchten naar FRA en LHR ook nietMarcel87 schreef:[
Toen ik in juni 2008 naar Washington DC vloog via LHR heb ik nergens die standaard vragen gehad!
Ik vloog met BMI van AMS naar LHR en met Virgin Atlantic van LHR naar IAD. Op LHR zijn ze dan in principe toch verantwoordelijk voor die standaard vragen ( of je je bagage zelf hebt ingepakt etc )?

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Vorige week stond ik aan de check in, in Brussel en wat blijkt men kon mij niet inchecken vermits men Esta online formulier niet goed ingevuld was. Bij je paspoortnr moet je niet alleen de nummers invoeren maar ook de 2 bij horende letters. De persoon aan de balie vertelde me dat dit bij veel personen voorkwam, en dat het dagelijkse kost is.
Ik werd doorverwezen naar het internetcafe in de luchthaven, waar ik het Esta formulier op de juiste manier kon invullen, ik was niet alleen er stonden nog een 4 tal mensen in het internetcafe, met hetzelfde probleem.
Nadien kon men mij dadelijk inchecken, gelukkig maar. Ik moet er niet bijvertellen dat dit wel effe stress gaf!
Ik werd doorverwezen naar het internetcafe in de luchthaven, waar ik het Esta formulier op de juiste manier kon invullen, ik was niet alleen er stonden nog een 4 tal mensen in het internetcafe, met hetzelfde probleem.
Nadien kon men mij dadelijk inchecken, gelukkig maar. Ik moet er niet bijvertellen dat dit wel effe stress gaf!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe kon men dit controleren? Je hoeft immers geen uitdraai mee te nemen. Of kunnen ze tegenwoordig nagaan óf je het (goed) ingevuld hebt?els70 schreef:Vorige week stond ik aan de check in, in Brussel en wat blijkt men kon mij niet inchecken vermits men Esta online formulier niet goed ingevuld was. Bij je paspoortnr moet je niet alleen de nummers invoeren maar ook de 2 bij horende letters.
Bij NL-paspoorten zal dit probleem niet zo snel optreden. Daar bestaat een paspoortnummer uit één geheel (combinatie van cijfers en letters).
Ik heb overigens juist afgelopen weekend mij huidige ESTA-gegevens weer even ge-update met vluchtnummer en adres eerste overnachting (is niet verplicht, ik weet het

Roland
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De term "nummer" is voor ons Belgen misschien wat verwarrend omdat ons nummer begint met letters.els70 schreef:Vorige week stond ik aan de check in, in Brussel en wat blijkt men kon mij niet inchecken vermits men Esta online formulier niet goed ingevuld was. Bij je paspoortnr moet je niet alleen de nummers invoeren maar ook de 2 bij horende letters. De persoon aan de balie vertelde me dat dit bij veel personen voorkwam, en dat het dagelijkse kost is.

Maar langs de andere kant: staat er op ons paspoort ook niet paspoortnummer en daarachter de "code"? Waarom zou je dan de eerste 2 karakters van deze code weglaten? Volgens mij is het ook 1 geheel. De mijne begon met EH en dan een hoop cijfers erachter geplakt.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
PP nr in Belgie begint inderdaad met 2 letters, dus vraag me ook af waarom iemand die er zou aflaten.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Begrijp het ook niet zo goed ,als je je paspoort neemt en de nummer bekijkt ,is het nogal logisch om die 2 voorafgaande letters ook te noteren .
Eigenlijk nogal een geluk dat je ter plekke die Esta nog kon invullen .Pff, ik kan de stress al voelen ,die je daar had
Eigenlijk nogal een geluk dat je ter plekke die Esta nog kon invullen .Pff, ik kan de stress al voelen ,die je daar had

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19799 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties