Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop mee op autorondreis door zuid-westen?
Laptop mee op autorondreis door zuid-westen?
Ben benieuwd naar jullie mening om een laptop mee te nemen tijdens onze rondreis door het zuid-westen van de USA..
Ik ben niet van plan een site van dag tot dag bij te houden onderweg. Het is hoogstens voor wat aantekeningen op te slaan, reserveringen on line te maken bij restaurantjes ed. of te surfen op het net voor de route, tips onderweg en natuurlijk om al jullie tips mee te nemen.
Heb je goed bereik? Wat zijn de kosten van internetgebruik in dat gebied? Is het veilig genoeg om je laptop tussen al je bagage in de auto achter te laten (inbraak)?
Kortom wat zijn jullie ervaringen en zouden jullie het aanraden?
Ik ben niet van plan een site van dag tot dag bij te houden onderweg. Het is hoogstens voor wat aantekeningen op te slaan, reserveringen on line te maken bij restaurantjes ed. of te surfen op het net voor de route, tips onderweg en natuurlijk om al jullie tips mee te nemen.
Heb je goed bereik? Wat zijn de kosten van internetgebruik in dat gebied? Is het veilig genoeg om je laptop tussen al je bagage in de auto achter te laten (inbraak)?
Kortom wat zijn jullie ervaringen en zouden jullie het aanraden?
Re: Laptop mee op autorondreis door zuid-westen?
Hoi,
In veel hotels heb je gratis wifi, dan kost je internet niets. Bij het boeken van een hotel let ik daar ook wel op.
Wij hebben dit afgelopen jaar in NW USA gedaan en dit ging prima en 3 jaar geleden in ZW USA ook.
Over 3 weken als we weer naar ZW USA gaan neem ik ook weer mijn laptop mee.
In je auto achterlaten kan over het algemeen wel, maar dan is het wel prettig als je kofferbak afgesloten is met een hoedenplank ofzo.
Wij laten tenminste onze koffers altijd in de auto.
Ik heb zelf voor de laptop wel een rugzak deze ingaat. Maar ja dat maakt je rugzak weer 3 kg zwaarder.
In veel hotels heb je gratis wifi, dan kost je internet niets. Bij het boeken van een hotel let ik daar ook wel op.
Wij hebben dit afgelopen jaar in NW USA gedaan en dit ging prima en 3 jaar geleden in ZW USA ook.
Over 3 weken als we weer naar ZW USA gaan neem ik ook weer mijn laptop mee.
In je auto achterlaten kan over het algemeen wel, maar dan is het wel prettig als je kofferbak afgesloten is met een hoedenplank ofzo.
Wij laten tenminste onze koffers altijd in de auto.
Ik heb zelf voor de laptop wel een rugzak deze ingaat. Maar ja dat maakt je rugzak weer 3 kg zwaarder.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hadden vorig jaar een kleine netbook mee. Wij vonden het - zeker achteraf - wel handig om dagelijks aantekeningen te maken en vooral ook om dagelijks de foto's te sorteren en per dag in een mapje op te slaan. Van onze eerste reis kwamen we met een brei aan foto's thuis; bij deze tweede reis was de 'oogst' op deze manier beslist overzichtelijker en het achteraf een fotoboek maken ook. Wij reisden per camper maar ook bij veel campings heb je gratis WIFI of tegen een kleine vergoeding.
We namen nooit eerder een laptop mee maar hebben geen spijt dat we dat nu wel deden. Fijne reis!.
We namen nooit eerder een laptop mee maar hebben geen spijt dat we dat nu wel deden. Fijne reis!.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben ook een laptop meegenomen in één van onze twee rugzakken. Dat draagt wat gemakkelijker
.
Eigenlijk zou ik graag een netbook meenemen, want dat lijkt me superhandig. Maar om daar nu speciaal één voor te kopen... Dat vind ik ook maar stom.
Ik denk dat we bijna overal gratis internet hadden (Las Vegas was betalend en in de Yavapai Lodge (Grand Canyon) was het niet).
Ik had in ieder geval ook een kabel mee. Mijn laptop heeft het niet zo begrepen op wifi heb ik ondervonden.
Wij gebruikten het vooral om een verslag te maken. Als je dat achteraf moet doen komt het er toch niet meer van vind ik. We hebben niet echt een website bijgehouden, maar wel wat foto's op picasa gezet voor de thuisblijvers. En het was ook altijd eens tof om de foto's van de dag al te bekijken

Eigenlijk zou ik graag een netbook meenemen, want dat lijkt me superhandig. Maar om daar nu speciaal één voor te kopen... Dat vind ik ook maar stom.

Ik denk dat we bijna overal gratis internet hadden (Las Vegas was betalend en in de Yavapai Lodge (Grand Canyon) was het niet).
Ik had in ieder geval ook een kabel mee. Mijn laptop heeft het niet zo begrepen op wifi heb ik ondervonden.

Wij gebruikten het vooral om een verslag te maken. Als je dat achteraf moet doen komt het er toch niet meer van vind ik. We hebben niet echt een website bijgehouden, maar wel wat foto's op picasa gezet voor de thuisblijvers. En het was ook altijd eens tof om de foto's van de dag al te bekijken

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Absoluut doen is mijn advies! Vond het bijzonder handig om af en toe de krant te kunnen lezen op een Nederlandse website en om mijn blogspot-verslag bij te houden.
Er zijn plekken zoals Las Vegas waar internet peperduur is maar op veel plekken is het gratis of betaalbaar. Na 4 dagen Vegas en Death Valley had ik wel even de behoefte om er gebruik van te maken. Logde op een willekeurige plaats in en het kostte 7 dollar voor een uur.
Motel 6 rekende in 2008 3 dollar voor 24 uur. Best te overzien.
Bij sommige McDonald's restaurants kostte het helemaal niks. Ik ben regelmatig een dorp ingereden en op de parking van McDonald's gestopt om ter plekke een hotel te reserveren waar ik 10 minuten later ging inchecken.
Er zijn plekken zoals Las Vegas waar internet peperduur is maar op veel plekken is het gratis of betaalbaar. Na 4 dagen Vegas en Death Valley had ik wel even de behoefte om er gebruik van te maken. Logde op een willekeurige plaats in en het kostte 7 dollar voor een uur.
Motel 6 rekende in 2008 3 dollar voor 24 uur. Best te overzien.
Bij sommige McDonald's restaurants kostte het helemaal niks. Ik ben regelmatig een dorp ingereden en op de parking van McDonald's gestopt om ter plekke een hotel te reserveren waar ik 10 minuten later ging inchecken.
Als ik jullie berichtjes lees lijkt het me wel handig inderdaad om mijn laptop mee te nemen alleen is dat ding loeizwaar en ik heb eigenlijk geen zin om steeds als ik ergens ga lunchen of winkelen dat ding mee te sjouwen, vandaar mijn twijfel. De hotels zijn al gereserveerd dus daarom hoeft het niet maar ik zou het meer doen om dingen op te zoeken in de omgeving en inderdaad een restaurantje te reserveren. De kosten vallen dus wel mee, goed om te lezen. Wordt het overigens gezien als handbagagetas of mag je hem als extra bij je handbagage meenemen?
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij hadden ook eerst een zware laptop mee maar van de zomer voor het eerst een netbook, de Samsung NC10.
Weegt ruim een kilo en kan gewoon in een flinke handtas, ik vond het erg handig en dat ding kon net zoveel als mijn laptop en was nog sneller ook!
Misschien een idee? Zo duur zijn ze nu ook niet, misschien ergerns een aanbieding of van marktplaats?
Weegt ruim een kilo en kan gewoon in een flinke handtas, ik vond het erg handig en dat ding kon net zoveel als mijn laptop en was nog sneller ook!
Misschien een idee? Zo duur zijn ze nu ook niet, misschien ergerns een aanbieding of van marktplaats?
Laatst gewijzigd door Rob op 13 mar 2010, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat mee sjouwen is nergens voor nodig, gewoon in de auto laten liggen (eventueel onder de koffers of onder een stoel) of op de hotelkamer laten staan.
Een laptop kan mee als extra carry-on, zelf heb ik een trolly als caary-on en daarnaast een (grote)fotorugtas waar naast alle fotospullen ook de laptop in past en die gaat ook gewoon mee als carry-on dat is geen enkel probleem.
Een laptop kan mee als extra carry-on, zelf heb ik een trolly als caary-on en daarnaast een (grote)fotorugtas waar naast alle fotospullen ook de laptop in past en die gaat ook gewoon mee als carry-on dat is geen enkel probleem.
-
- Amerika-ontdekker
Nou nou. durf hem nou nog eens NIET mee te nemen na alleen maar positief advies. Wij gaan over 2 weken ook naar ZW en hebben jaren geleden klein notebook aangeschaft. Heeeeeeeeeeeeeerlijk. WIJ nemen hem dus ook mee.)ben je nu overtuigd== haha
Gr )o'ma Agnes

Ha ha, ik ben zeker overtuigd!
Door jullie info lekker gemaakt ben ik vanmiddag al wezen kijken in een winkel bij mij in het dorp wat voor soorten en maten er allemaal te koop zijn. Wat zijn ze klein!! Zo'n netbook lijkt me heel handig .Al is het alleen al voor het overzetten van je foto's. Ik houd de aanbiedingen gewoon in de gaten, het duurt nog even voor we gaan dus we kunnen nog sparen
(juli-aug) Bedankt voor jullie reacties!

Door jullie info lekker gemaakt ben ik vanmiddag al wezen kijken in een winkel bij mij in het dorp wat voor soorten en maten er allemaal te koop zijn. Wat zijn ze klein!! Zo'n netbook lijkt me heel handig .Al is het alleen al voor het overzetten van je foto's. Ik houd de aanbiedingen gewoon in de gaten, het duurt nog even voor we gaan dus we kunnen nog sparen

omdat wij ongeveer 80% zullen tentkamperen, twijfelen we nog of we een laptop zullen meenemen. Vooral omdat we vooral in de NP's zullen staan. Kan ik een laptop wel goed achterlaten, want om hm nu iedere keer mee te sjouwen tijdens onze wandelingen....
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Laat je toch gewoon in auto of tent liggen, bij ons ligt hij altijd in de camper en als we niet moeten rijden en de camper op de campground blijft staan staat hij zelfs gewoon op tafel waarbij de camper soms niet eens op slot is.
Het is in Amerika echt niet zo'n roversbende als de televisie je wilt laten geloven hoor.
Het is in Amerika echt niet zo'n roversbende als de televisie je wilt laten geloven hoor.
vorig jaar hadden we geen laptop bij ons en gingen er vanuit dat - net als in Afika waar we veel hebben gereisd- er voldoende internetcafés zijn. Niet dus. Ik heb me vorig jaar absoluut veilig gevoeld overal, maar ik twijfelde over het meenemen van een laptop. In de auto achterlaten zou inderdaad een optie zijn. (was met mijn "Nederlandse blik" op zaken niet in mij opgekomen)
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:

Als ik een laptop ga meenemen weet ik al wat er gebeurt. Ik ga de forums op en ga veel te veel tijd aan het internet besteden. Daarom laten wij hem thuis.
Yeehaw
Yeehaw
Wij hadden een noteboek mee. Onze zoon kon ’s morgens even op msm, onderweg (auto en vliegtuig) werkte ik off-line het verslag bij, we hadden elke avond napret bij het bekijken van de gemaakte foto’s & filmpjes. We hadden Streets&Trips met GPS, waardoor we geen navigatie hoefden te huren. Alle foto's zetten we over naar de noteboek (elke dag een nieuwe map). Dus....... volgende vakantie gaat de notebook zeker weer mee.
Oh ja. Ik liet de notebook onderweg gewoon in de auto, uitaard wel uit het zicht.
Oh ja. Ik liet de notebook onderweg gewoon in de auto, uitaard wel uit het zicht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1476 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnekeAntwerpen
-
- 0 Reacties