Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walmart

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Walmart

Bericht door Petra/VS »

Wat een fenomeen is dat toch. Ik moet toegeven, dat ik er vrijwel nooit kom, maar nu al twee keer dolblij met een 24-uurs Walmart ben geweest. Beide keren hadden we problemen met een vliegreis, waarbij onze bagage niet aanwezig was. Zo ook vanavond. Onze vlucht uit Mexico was vertraagd, het duurde eeuwig voor onze bagage er was in Houston en we door de douane waren, gevolg: vlucht naar DC weg en 23 mensen gestrand. Alle vluchten naar DC zijn tot dinsdag vol, dus dat wordt lekker standbij staan morgen. Tenminste krijgen wij het hotel vergoed, de meeste anderen niet! Maar goed, onze bagage was ergens in niemandsland en het zou een aantal uren duren om die te gaan zoeken. Dat dan maar niet. Walmart to the rescue! Om tien uur 's avonds liepen we er binnen en het was een drukte van jewelste! Onze taxi chauffeur had het al voorspeld, maar dit sloeg alle verwachtingen! Na gauw een pijama, ondergoed, wat make up (een vrouw kan toch niet zonder?) en topjes voor morgen te hebben gekocht zitten we er weer prima bij. Dan kan ik Walmart echt zoenen, hoor, want ik vind het verschrikkelijk om in vieze kleren rond te blijven lopen! En je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het, van contactlensdoosjes en vloeistoffen tot wijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Aïda
Amerika-expert

Re: Walmart

Bericht door Aïda »

Dat vind ik nou ook zo leuk daar. Zo hebben er álles en nog meer.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ja, ik kan me dat voorstellen. Als je zo blij nu bent met ze, waarom ga je dan niet vaker, of is het niet in de buurt bij jullie. Wij komen altijd heel graag bij de Walmart, is meer een USA ritueel voor ons. Vind het altijd heerlijk om daar rond te snuffelen. En ze hebben echt alles.

Maar wat ik ook afvraag, ik blijf me altijd verbazen over het verschil in prijzen tussen de Walmart en andere supermarkten (waar ik ook ben, van Publix tot Safeway, etc); het scheelt echt HEEEL veel, gewoon voor de reguliere etenswaren en zo. Is dat voor jou dan bv geen reden om daar heen te gaan ? Gaat niet over paar centen, maar scheelt soms echt 20-30% volgens mij. Heb het laatst eens een tijdje bijgehouden namelijk.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb van Petra weleens gehoord dat WalMart bij hen in de buurt heel rommelig is. Ik vind dat er wel heel veel verschil is in de ene WalMart en de andere. Het assortiment is vaak hetzelfde (wij proberen meestal een Supercentre te vinden). Wij hebben op onze afgelopen reis ook nog gemerkt dat we bijvoorbeeld in een WalMart in Ft. Lauderdale ook struikelden over de rommel hier en daar en dat het absurd druk was, ook met vakkenvullers enzo.

Op andere plaatsen, bijvoorbeeld in een WalMart in San Antonio, was het supernetjes, erg georganiseerd en ook druk, maar ordelijk. Ook trouwens rijen voor de kassa op zaterdagavond!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Maar dat geldt toch eigenlijk overal? De ene Appie is de andere ook niet, en zelfs de Bijenkorf in Amsterdam is anders dan in Rotterdam of Den Haag. Valt of staat met managers en wat het publiek er van vindt! En zegt! (AH stuurt enquetes naar z'n vaste klanten,wil nog wel eens helpen, voor kort :roll: )

Maar om bij die Walmart te blijven: in de vakantie vind ik het een heerlijk iets; eens in de zoveel tijd. Net als in Frankrijk de hypermarche. Lekker alles bij elkaar, goedkoop (die Walmart dan!!) en gemakkelijk. In Nederland zou 'k er gek van worden, geloof ik. :wink:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Het kost je ook altijd gelijk zoveel tijd :mrgreen: ! Hier loop je even naar de Appie, daar ben je gelijk eenuur kwijt :lol: ! Maar wij gaan ook altijd voor de Supercenter.

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van vakkenvullers, of rommeligheid, of zo :roll: . Behalve de laatste keer in Las Vegas, toen we daar om 4 uur 's nachts (of 's ochtends, hoe je het noemen wilt) binnen stapten. Toen was het echt druk met schoonmakers, vakkenvullers, etc.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik kan daar uren rondlopen. Wij komen tijdens een vakantie meerdere keren bij een Walmart. Het liefst elke keer als we er één zien, maar dat gaat niet altijd :lol:
Meestal namen we een eigen wagentje en spraken af elkaar na een uur of 2 weer te zien.

Straks in New York gaan we ook zeker een Walmart bezoeken. Kan haast niet wachten! :D
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

je kan er ook zo leuk foto's maken van al die overdaad; straten met pizza's, vitrines vol bakken ijs, of taarten in de gekste kleuren. Heerlijk. En ondertussen heb ik geen tijd om het te kopen; scheelt nog meer geld en kilo's!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Toen wij eens foto's maakten (dat was met een groepsreis, we waren met z'n vieren en voor ons de eerste keer Amerika) kwam er iemand van het personeel naar ons toe met de vraag wat we aan het doen waren. Tja.. voor hun is het heel normaal die grote potten mayonaise en die grote hompen vlees :wink:
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Walmart is super!!! Ik wou dat we Walmart hier in Nederland ook hadden.
Ross Dress For Less is ook super!! Merkkleding voor prijzen, waarvoor je hier bijna alleen maar Zeeman en Wibra terecht kunt. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

nou daar moet ik maar niet heen, want dan heb ik nog heel veel meer koffers nodig en die meenemen kost tegenwoordig geld!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Of je gaat met bijna lege koffers die kant op hahaha.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

je weet niet wat je van me vraagt :lol:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha, het is altijd lastig om een vrouw te vragen om een zo leeg mogelijke koffer mee te nemen denk ik. :lol:
Groetjes René

lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik ben het wel van plan, maar weet niet of het me lukt :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

gleuknie schreef:Haha, het is altijd lastig om een vrouw te vragen om een zo leeg mogelijke koffer mee te nemen denk ik. :lol:
Ha, na elke reis krijg ik te horen dat ik volgende keer echt makkelijk minder mee kan nemen :-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

MattRob schreef:Ja, ik kan me dat voorstellen. Als je zo blij nu bent met ze, waarom ga je dan niet vaker, of is het niet in de buurt bij jullie. Wij komen altijd heel graag bij de Walmart, is meer een USA ritueel voor ons. Vind het altijd heerlijk om daar rond te snuffelen. En ze hebben echt alles.

Maar wat ik ook afvraag, ik blijf me altijd verbazen over het verschil in prijzen tussen de Walmart en andere supermarkten (waar ik ook ben, van Publix tot Safeway, etc); het scheelt echt HEEEL veel, gewoon voor de reguliere etenswaren en zo. Is dat voor jou dan bv geen reden om daar heen te gaan ? Gaat niet over paar centen, maar scheelt soms echt 20-30% volgens mij. Heb het laatst eens een tijdje bijgehouden namelijk.
Zoals Monique al schreef is "onze" Walmart vreselijk. Ik ga liever naar Target, die er vlak naast ligt. Bovendien heeft die Walmart geen supermarkt en is het ongeveer een kwartier rijden, dus niet echt de moeite van de extra rit waard. Ik weet eigenlijk niet eens, waar de dichtstbijzijnde Walmart Supercenter is.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Petra/VS schreef:Ik weet eigenlijk niet eens, waar de dichtstbijzijnde Walmart Supercenter is.
Volgens Google is dat in Sterling of in Alexandria ;)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is een half uur tot drie kwartier rijden, dus, niet de moeite waard ;). @Marloes - in New York zul je waarschijnlijk ook wel even buiten de stad moeten gaan voor een Walmart Supercenter.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik ben ook geen liefhebber van de Walmart en kom er alleen als het echt moet, zoals in Petra's geval nu. Ik ga altijd naar de Target, dat is trouwens ook voor ons hier dichterbij. En ik vind de kwaliteit van veel dingen bij Walmart gewoon echt niet goed genoeg, zelfs als het dan goedkoop is.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer