Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Propvolle routes in het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Propvolle routes in het Zuidwesten

Bericht door Mrs.Bean »

Zoals eigenlijk al herhaald is aangegeven; je geeft adviezen op grond van je ervaringen en daarna moeten er zelf keuzes gemaakt worden.
De een heeft daarbij meer behoefte aan vrijheid dan de ander. Te veel vrijheid kan, hoe gek ook klinkend misschien, beangstigend zijn voor sommige mensen. Maar al met al geldt dat toch niet alleen voor Amerika, maar met alle reizen?!

Het is misschien ook de "toon" die de muziek maakt; dus hoe zet je ea hier neer, hoe verwoord je ea?

heb verder eigenlijk niet zoveel aan te vullen op bovenstaande dames. , o sorry inmiddels ook weer heren :D

Of het moeten onze eigen ervaringen zijn:
Wij waren de eerste langere reis naar de VS blij met een duidelijk schema, opgesteld uit allerlei reisverhalen en boeken, het forum kende ik nauwelijks. Gelukkig zat er zoveel ruimte in dat we ergens langer konden blijven of juist korter. Dat is zeer vaak gebeurd.
De tweede reis zat veel strakker en drukker in elkaar omdat er met meer mensen/zaken rekening moest worden gehouden, en we zo(te?) enthousiast waren geraakt. Maar gaandeweg werd dit steeds meer losgelaten en het schema werd richtlijn en niet meer dan dat.
En zo doen we het dit keer ook heb ik het idee, en misschien nog wel minder, het schema is nu wel heel globaal :roll: . We zullen zien hoe het werkt :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:
Gypsygirl1 schreef:Daar gaat nu dit topic over, waarschijnlijk leidt het alleen maar tot minder rust en ontspanning omdat je overal langs gaat racen omdat je een tijdsdruk hebt.
En ook dit gaat weer uit van de persoonlijke beleving. Misschien schiet iemand anders wel helemaal in de stress als hij/zij niet weet waar er die dag geslapen gaat worden.
Precies Martijn. Dat is ook wat ik probeer aan te geven. Keer op keer zie je toch dat de eigen beleving voorop gesteld wordt terwijl het gaat om wat de vragensteller wil.

Als hij/zij aangeeft vrijheid te willen houden dan moet je je daar ook bij houden qua advies. Wil iemand alles op voorhand regelen en vastleggen dan moet daar het advies ook over gaan en moet men niet een eigen beleving 'door willen drukken'. Dat heb ik vaak gezien in topics waar reisadviezen gevraagd werden.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 12 mar 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat bedoelde ik dus.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

thuul schreef:Het is misschien ook de "toon" die de muziek maakt; dus hoe zet je ea hier neer, hoe verwoord je ea?
Inderdaad thuul, niet alleen wat reisadviezen betreft maar ook de andere topics. Ik heb al zo vaak gemerkt dat wat je schrijft op een forum heel anders over kan komen dan wanneer je het iemand face-to-face zegt terwijl je precies hetzelfde bedoelt.

Het is voor een forum daarom juist zo belangrijk om dat wat je wilt zeggen, juist te formuleren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als ik mijn persoonlijke mening zou laten spreken dan zou ik iedereen aan willen raden om veel pretparken te bezoeken.
Maar daar wordt men niet gelukkig van denk ik :) Net als wij niet gelukkig worden van veel nationale parken..

Gelukkig delen we wel 1 doel: naar Amerika op vakantie!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:lol: :lol: :lol: precies Martijn; pretparken en las Vegas, :shock: :shock: :shock:

maar tja iedereen z'n lol ; en dan moet je binnen een relatie ook nog ieder recht doen; misschien moet manlief een keer met jullie mee :mrgreen:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Pittige discussies zijn nooit verkeerd, ook over routes. Alleen het lijkt nu meer een op de persoon gespeelde discussie te worden en dat is jammer. Ik merk wel dat ik door deze discussie beter na probeer te denken en meer vragen ben gaan stellen voor ik echt antwoord geef. Maar of daar de vraagsteller mee geholpen is, dat weet ik niet, want ik krijg ook de indruk dat mensen een kant-en-klare route verwachten om als kapstok te gebruiken waarbij ze dan gerichter kunnen nalezen wat er waar te doen is en vervolgens dan aanpassen naar hun eigen ideeen. Misschien is het een idee om themarondjes in een topic te zetten die net iets meer to the point zijn als de rondjes die in reisgidsen staan en die de gemiddelde reiziger een goede indruk kan geven van de mogelijkheden in het gebied. Bijvoorbeeld Camperroute, Kinderroute, Wandelroute, Highlightsroute en dan van 15, 21 en 28 dagen? Misschien vangt dat al een aantal dubbele vragen af en geeft het nieuwe reizgers wat input zodat ze zelf aan de slag kunnen? De vragen die er dan nog komen kun je dan ook echt advies geven over bepaalde hikes of welke camping/hotel etc. ipv als een veredeld reisburo rondjes gaat zitten maken voor mensen waarvan je niet weet wat ze nu willen.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ook ik heb mijn route gepland naar aanleiding van tips en trucs en aanbevelingen van het forum hier en laat ik 1 belangrijk detail voorop stellen: Zonder dit forum was de reis nooit zo geslaagd geweest als nu het geval is. (Nog bedankt he!) Sommige details kun je alleen naar aanleiding van dit forum te weten komen zoals bv. Cottonwood Canyon Road. Ik heb tijdens de rondreis overal rekening mee gehouden, behalve met de vermoeidheid die toch toe is geslagen op het einde. Door die vermoeidheid hebben we er de laatste dagen bewust voor gekozen om sommige dingen NIET te doen, ook al stonden die wel als aanbeveling op mijn lijstje. Jammer maar helaas. In plaats daarvan hebben we het rustig aan gedaan en een boottocht op Lake Powel gedaan om even te relaxen en zijn vanaf Sedona rechtstreeks naar Phoenix gereden omdat we gewoon geen zin meer hadden om nog naar Montezuma's castle te gaan. Ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb, integendeel.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik liever heb dat je iemand uitgebreid informeert over de mogelijkheden die er zijn dan dat er een persoonsgebonden mening wordt gegeven over wat je zou moeten doen. In mijn geval heb ik zeer veel gehad aan alle bezienswaardigheden en aan de hand daarvan gekozen wat ons interessant leek en tijdens de reis zelf uiteindelijk besloten om het te doen. Het is leuk om allerlei draaiboeken te hebben over wat je allemaal wilt zien en zou moeten zien, maar op het moment zelf dat je in Amerika bent heb je te maken met meerdere personen, meerdere meningen, tijd (of het gebrek daar aan) en zul je wellicht moeten schrappen of een alternatief voorhanden moeten hebben. En DAT is de reden waarom ik hier elke keer weer terug kom voor advies of om zelf advies te geven.
Soof10
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof10 »

Ik kan me gedeeltelijk aansluiten bij de reactie boven mij (MichelH), dit forum heeft me over zoveel zaken geinformeerd en zoveel goede informatie bijgebracht dat onze reis vast een stukje geslaagder zal worden dan hadden we dit forum niet geraadpleegd! Thanks!In vergelijking met mijn reis van 1998 weet ik zoveel meer dan m'n vader die toen alles zelf eigenhandig en met hulp van een reisbureau heeft uitgezocht, die reis van 1998 dat was er eentje om nooit te vergeten... en dat zonder de Tioga Road (enkel in Yosemite Valley geweest) en andere bezienswaardigheden die we toen niet eens kenden. Er zijn zat mensen die een pakketreis boeken bij een reisbureau en de vakantie van hun leven hebben, hoe geslaagd je reis wordt is altijd subjectief... alleen jij moet er gelukkig van kunnen worden!

Ik vind dat als de informatie voorhanden is je er gebruik van moet maken, dus vandaar ook mijn lidmaatschap aan dit forum. Ik vind het prachtig dat mensen vrijwillig hun tijd en energie willen stoppen in het geven van routeadviezen aan andere mensen en ik vind dan ook niet dat je een pasklaar advies kan verwachten wat op jou van toepassing is. Met zo weinig informatie is het voor eender wie onmogelijk om je de perfecte route (die bestaat zoiezo al niet) voor te schotelen.

Ken jezelf en je manier van reizen en laat je niet meeslepen in wat anderen zeggen… als je niet houdt van onzekerheid… boek je hotels vooruit of via een reisbureau… als je er wel van houdt ga op de bonnefooi. Als je niet houdt van drukke lange dagen… investeer wat meer tijd en wat meer stops, enz… Ga vooral af op de meningen van gelijkgestemde reizigers… mensen met ongeveer dezelfde instelling qua reizen.

Ik vind dus dat ook dat de aanvragers van routes zelf ook een duit in het zakje kunnen doen en zich verder informeren om tot voor hen de beste route te komen. Niet een route aanvragen en daarna... sit back & relax en een ander knapt het wel voor me op... Hoeveel adviezen je namelijk ook krijgt, het zullen altijd meningen blijven en met het samenrapen van verschillende meningen en dit te toetsen aan je eigen inzichten kom je volgens mij aan het beste resultaat. Een reis in een gebied als het Zuidwesten is een vat vol keuzes, die je uiteindelijk zelf moeten maken en toetsen aan je eigen wensen en verwachtingen. Zelf prioriteiten stellen en je een weg banen door de overload aan informatie die beschikbaar is, is volgens mij belangrijker dan eender welk advies.

Ook ik heb onze route voor de reis in Juni hier voorgelegd en heb aandachtig alle tips in me opgenomen en voor mezelf een sortering gemaakt wat voor ons nuttig kan zijn en waar we geen rekening mee gaan houden. Bovendien ben ik gaan snuffelen in routes en tips van anderen, heb ik een boel reisverslagen gelezen en natuurlijk ontzettend veel informatie opgezocht over bezienswaardigheden (via de handige zoekfunctie van dit forum oa). Ik ken de route die we gaan rijden van binnen en van buiten, ik weet wat de mogelijkheden zijn en welke keuzes we hebben... ik weet wat we absoluut willen zien, wat we eventueel willen zien bij genoeg tijd en wat leuke extraatjes kunnen zijn. Bovendien wordt ik er niet ongelukkiger van als we dingen moeten laten vallen.
Laatst gewijzigd door Soof10 op 12 mar 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
CarolineM
Amerika-ontdekker

Bericht door CarolineM »

Ook ik heb al veel aan dit forum gehad. Natuurlijk bepaal je zelf je route en de invulling van je vakantie maar door ervaringen van anderen word je wel eens op een ander (beter) spoor gezet en daar is natuurlijk niets mis mee. Integendeel!
Ik heb al veel informatie gelezen die me een stuk wijzer heeft gemaakt en die me veel voorpret bezorgt bij het plannen van onze reis naar het zuid-westen van de USA in juli-aug 2010. Dank je wel daarvoor!
Als ik dit forum gevonden had voordat ik bij het reisbureau verschillende zaken had vastgelegd had ik het beslist anders gedaan maar dit is ook weer een les voor de volgende keer :)
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ook wij hebben een schat aan informatie van dit forum gehaald bij het plannen van onze 1e Amerika-reis afgelopen zomer. Mede dankzij jullie tips en adviezen hebben wij een fantastische reis gehad. Ook heb ik door het lezen van dit forum een half jaar vakantie-voorpret gehad en nu nog steeds, een half jaar later. Ik lees wekelijks nog mee op het forum en probeer af en toe ook wat tips te geven aan nieuwelingen. Wel vind ik het af en toe jammer dat je soms erg wordt aangevallen bij het geven van sommige adviezen/tips. Meestal geef ik alleen tips aan mensen die net als wij met pubers een camperreis maken, dit hebben wij tenslotte ook gedaan. Dan is het jammer dat mensen die op een hele andere manier reizen, zonder kinderen of in het voor- of naseizoen, adviezen dan "afkraken". Daarbij geef ik altijd alleen aan wat wij of onze kinderen leuk of niet leuk hebben gevonden, mensen kunnen dan zelf kijken wat ze daar mee doen. Eigenlijk weet ik maar 1 advies dat je eigenlijk als 1e aan nieuwkomers moet geven, en dat is dat ze reisverslagen moeten lezen (Daar ben ik nou expert in geworden.), de informatie die je hieruit haalt, kan nooit allemaal gegeven worden op dit forum.
Maar toch, dank aan alle experts voor hun tijd en adviezen. Blijf dit ook zeker geven, want je helpt nieuwelingen zoals ons daar erg mee.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik hoop dat wij, Nederlanders, beseffen hoe bevoordeeld wij zijn. Ik schrijf heel veel op Amerikaanse forums en vrijwel niemand heeft 3 laat staan 4 weken voor een trip. Vanzelfsprekend wil men dan zo veel mogelijk zien in hun 10-11 dagen en daar geef ik dan ook graag opties voor. Beter kort dan helemaal niet. Dat dit niet onze manier van reizen is is onbelangrijk. Het gaat om wat de forumleden willen. Ik ben dan ook van mening dat men terughoudend moet zijn met opmerkingen als: "Te kort" of "Je hebt geen tijd genoeg" Just mho.
Yeehaw
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

Walnic schreef:Eigenlijk weet ik maar 1 advies dat je eigenlijk als 1e aan nieuwkomers moet geven, en dat is dat ze reisverslagen moeten lezen (Daar ben ik nou expert in geworden.), de informatie die je hieruit haalt, kan nooit allemaal gegeven worden op dit forum.
Helemaal mee eens. Ik heb uren en uren (zeg maar gerust dagen) op dit forum doorgebracht en die tijd is rijkelijk beloond want we hebben een prachtige rondreis gemaakt dankzij alle info die ik hier gevonden heb om de route te plannen.
Het grootste compliment kreeg ik van mijn man toen we halverwege de reis weer ergens op een heel mooi plekje waren: je hebt een geweldige rondreis gemaakt, je kan hem wel verkopen en ....... iedere dag een puberzoon die alleen maar leuk en lief was.
Oké, je kan soms een advies krijgen waar je minder mee kan. Gewoon doorheen kijken en doen wat het beste bij jouw reisgezelschap past.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Precies, het komt toch aan op je eigen keuzes. En die maakt je op grond van je eigen wensen en mogelijkheden. Leeftijd, kinderen en seizoen kan een rol spelen, maar hoeft niet. De ene bejaarde kan actiever zijn dan een jong volwassene, maar andersom natuurlijk ook. Verschil mag er wezen gelukkig.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

WOW, hoeveel reacties zijn er wel niet op één "simpele" post!
Ik heb ze allemaal gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel eens schuldig maak aan een "opgedrongen" mening.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat wij allemaal USA gek zijn maar dat onze mening toch vaak gebaseerd is op een gevoel.

Als iemand aanraadt om minimaal 2 nachten in Death Valley to blijven denk ik "één keer één nacht vind ik meer dan genoeg".
Als iemand aanraadt om een aantal nachten in Yosemite te blijven denk ik "ja, heel graag en de volgende vakantie weer".

Kijk maar eens naar het aantal keren dat gevraagd wordt: Bryce of Zion? Of hotels wel/niet van te voren boeken? De meningen lopen zo uiteen en dat is voornamelijk gebaseerd op gevoel. Soms kun je niet eens uitleggen of verklaren waarom je een bepaalde plek, route of hotel adviseert.
Bovendien reist ieder op zijn eigen manier. Wij moeten er niet aan denken om met een camper te reizen en mensen die dit wel graag doen zullen ongetwijfeld liever niet in een hotel logeren.

Ik denk dat de gemiddelde vragen steller heus wel weet dat wij geen professionals zijn maar fans die een bepaald gebied vaker hebben bezocht en daardoor advies kunnen geven. Uiteindelijk weet je zelf het beste waar jouw voorkeur ligt (lange reisdagen, veel natuur, wel/geen musea etc.etc.etc.).

Herhaaldelijk heb ik advies gekregen en filter daaruit wat ik denk dat voor onze reis handig is.

Dit is en blijft een geweldig forum en ik zou het jammer vinden als nieuwelingen hun route niet durven te plaatsen!

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Reny schreef:Ik denk dat de gemiddelde vragen steller heus wel weet dat wij geen professionals zijn
Er zijn hier op het forum best wel een aantal professionals, die meer expert zijn in reizen naar Amerika dan de reisbureau's en al vele keren in Amerika zijn geweest. Daarbij vergeleken ben ik ook nog een groentje. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

En zelfs na 1 Amerikareis wordt jij al tot route-expert benoemd René :lol:

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja, ik mag ook graag routes maken en dat is iets waar ik als heel klein kind al goed in was. Ik kreeg (volgens mij) op mijn achtste al een bosatlas cadeau. :lol: Toen ik nog op de lagere school zat, moest ik ook altijd de routes plannen naar onze vakantiebestemmingen. Dat was dan wel in Nederland, maar mijn ouders wisten het vaak te presteren om toch verkeerd te rijden. :lol: Vandaar dat ik het route plannen al op jonge leeftijd heb overgenomen haha. :lol:

Ik had sowieso nooit standaardhobby's. Op mijn vierde speelde ik al met een rekenmachine en kon ik ook al rekenen. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik herken dit heel erg, ik ben erg gek op kaarten en atlas, op een zondagmiddag kon ik me als kind prima vermaken met een bosatlas, ik heb nu pas 25 jaar na de basisschool mn eigen globus gekocht
(met licht natuurlijk)....
Maar zelfs na 4 amerika reizen ben ik nog steeds een groentje vergeleken met andere hier....
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik hou er ook van om routes te plannen, en vooraf uit te schrijven, soms met mogelijke alternatieven erbij. Voor mij is dat een deel van de voorpret, en ik vind het ook leuk om te zien als een geplande route in de praktijk ook blijkt te werken. Om met Hannibal Smith (je weet wel, van de A-Team) te spreken: "I love it when a plan comes together!".

Ik vind het bijvoorbeeld ook belangrijk om te weten waar ik die avond met gerust hart kan gaan slapen. Ik heb al meerdere keren minder plezierige motelervaringen gehad, welke je grotendeels kunt voorkomen door vantevoren een beetje het e.e.a. uit te zoeken. Maar: ik leg alleen de "kritieke" nachten vast; voor de rest zoek ik uit welke hotels goed zijn, en ga daar dan meestal op de bonnefooi heen.

Dat gezegd hebbende, ik ben ook weer niet bang om van een route af te wijken, en door niet alle hotels vast te leggen houd je die mogelijkheid ook. Je weet wel wat een goed hotel is, maar je hebt wel nog vrijheid om te veranderen zonder dat je weer moet gaan bellen of online moet gaan om een reservering af te annuleren.

Iedereen heeft gewoon andere voorkeuren, en zoals al vaker is gezegd, iedereen weet ook wel hoe hij/zij reist, waar je een hekel aan hebt, en wat voor jou prettig werkt. Als het voor jou ontspannend werkt om te weten waar je heen gaat en dat daar een hotelkamer voor jou klaar staat, dan is dat prima en moet je dat ook vooral doen. Als jij het ontspannender vindt om het avontuur op te zoeken door niets vantevoren vast leggen, en is dát echt vakantie voor jou, ook prima, dan moet jij dat doen.

Het belangrijkste is dat je het maximale uit je vakantie haalt, en hoe je dat doet is volledig aan jezelf, hoe je ook op vakantie gaat.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer