Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van San Francisco naar Yosemite: overnachting Modesto ?
-
- Amerika-ontdekker
Van San Francisco naar Yosemite: overnachting Modesto ?
Hallo,
Ik vraag weer eens een 'gouden' tip !
Op weg van San Francisco naar Yosemite moeten we nog langs Rei (tent etc gekocht) en Walmart passeren. Ik vermoed dat dit alleen al een "halve-dag-activiteit'' gaat worden. Een overnachting in Modesto leek ons leuk ... zo kunnen we de volgende dag redelijk vroeg aankomen via Wanonaroad en daar de mooie sequia's zien om dan in de namiddag aan te komen in Yosemite Valley.
Wat denken jullie ? En een tip om te overnachten ? is Modesto dan wel de juiste plek (budgetgewijs wel want Mariposa, Oakhurst lijkt me redelijk duur).
Groetjes, Goele
Ik vraag weer eens een 'gouden' tip !
Op weg van San Francisco naar Yosemite moeten we nog langs Rei (tent etc gekocht) en Walmart passeren. Ik vermoed dat dit alleen al een "halve-dag-activiteit'' gaat worden. Een overnachting in Modesto leek ons leuk ... zo kunnen we de volgende dag redelijk vroeg aankomen via Wanonaroad en daar de mooie sequia's zien om dan in de namiddag aan te komen in Yosemite Valley.
Wat denken jullie ? En een tip om te overnachten ? is Modesto dan wel de juiste plek (budgetgewijs wel want Mariposa, Oakhurst lijkt me redelijk duur).
Groetjes, Goele
-
- Amerikafan
Re: Van San Francisco naar Yosemite: overnachting Modesto ?
wij zijn van SF naar yosemite in 1 dag gegaan. via stockton want daar zat onze wallmart waar we alle campingspullen hebben gekocht. kwamen toen ongeveer rond een uurtje of 5 in yosemite aan!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs met boodschappen doen onderweg moet Yosemite toch in één dag haalbaar zijn, zeker als je niet al te laat vertrekt uit SF. Waarschijnlijk heb je voor die eerste nacht echter nog geen camping in het park? Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je beter wat verder richting Oakhurst kunnen rijden.
Misschien heb je iets aan deze site voor de mogelijkheden rond Yosemite.
Marianne
Misschien heb je iets aan deze site voor de mogelijkheden rond Yosemite.
Marianne
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je nog veel kampeerspullen in moet slaan op de weg van SF naar Yosemite kun je ook even naar de Bass Pro Shop rijden. Deze ligt volgens mij in Manteca, naast de highway 120, niet te missen. Wij zijn daar een uurtje zoet geweest en zijn vervolgens doorgereden naar het Wawona Hotel.
Zie ook: http://www.basspro.com/webapp/wcs/store ... storeID=51
Zie ook: http://www.basspro.com/webapp/wcs/store ... storeID=51
-
- Amerika-ontdekker
Hoi
We zouden graag pas in de vroege namiddag uit SF willen vertrekken ... kunnen we daar in de voormiddag nog gaan fietsen of iets dergelijks.
Ik zie het dus enkel als een overnachtingsplek op weg naar Yosemite .... alhoewel ik ook nog een plekje op Wanona campground gevonden heb ....
We zouden graag pas in de vroege namiddag uit SF willen vertrekken ... kunnen we daar in de voormiddag nog gaan fietsen of iets dergelijks.
Ik zie het dus enkel als een overnachtingsplek op weg naar Yosemite .... alhoewel ik ook nog een plekje op Wanona campground gevonden heb ....
Hoi hoi,
Wij hebben 3 jaar geleden vanuit Yosemite in Manteca overnacht om de volgende dag naar SF te rijden. Niet een echt bijzonder plekje maar wel handig als "tussenstop". (wij hebben toen bij de Comfort Inn op de 120 overnacht)
Een goede tip voor de dag erna is om via de 120/108 naar Jamestown (leuk oud westernplaatsje!) te rijden en dan de 49 south naar Mariposa of Oakhurst te rijden en vandaar uit Yosemite in te gaan. Deze 49 vonden wij echt een schitterende weg!
Groetjes,
Manon
Wij hebben 3 jaar geleden vanuit Yosemite in Manteca overnacht om de volgende dag naar SF te rijden. Niet een echt bijzonder plekje maar wel handig als "tussenstop". (wij hebben toen bij de Comfort Inn op de 120 overnacht)
Een goede tip voor de dag erna is om via de 120/108 naar Jamestown (leuk oud westernplaatsje!) te rijden en dan de 49 south naar Mariposa of Oakhurst te rijden en vandaar uit Yosemite in te gaan. Deze 49 vonden wij echt een schitterende weg!
Groetjes,
Manon
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zijn destijds om 12 uur 's middags weg gereden uit San Francisco en waren rond 7 uur bij het Wawona Hotel. Voor 12 uur kun je nog genoeg ondernemen in San Francisco. We hebben daarvoor nog de Bridalveil Falls bezocht en zijn vaak gestopt voor de prachtige uitzichten o.a. Yosemite Tunnel Overlook point. De eerste kennismaking met Yosemite vond ik persoonlijk alsof ik een schilderij binnenstapte, geweldig mooi. Een extra overnachting lijkt mij dan ook overbodig en eigenlijk zonde omdat je je tijd beter volledig kunt wijden aan Yosemite.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Dank voor de goede tips. We gaan dus toch rechtstreeks van SF naar Yosemite en overnachten daar de eerste nacht op Wanona Campground. De volgende 3 nachten in the Valley zelf. Vermits Johan in Wanona de eerste keer de tent zal opzetten
willen we wel tijdig daar arriveren ... het is nl tegen 8 a 9 uur donker ? Misschien dat we dan die dag niet meer zo veel in SF zullen kunnen doen. Dat maken we echter goed door de voorlaatste dag van onze reis te eindigen in SF en zo de schade in te halen
Groetjes, Goele
Dank voor de goede tips. We gaan dus toch rechtstreeks van SF naar Yosemite en overnachten daar de eerste nacht op Wanona Campground. De volgende 3 nachten in the Valley zelf. Vermits Johan in Wanona de eerste keer de tent zal opzetten

Groetjes, Goele
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wanneer reis je? Ik doel hiermee op het in sommige periode hoognodige reserveren in Yosemite.... Ofwel: Heb je een plek in Yosemite gereserveerd?
Als dat zo is niks aan het handje; anders eerst proberen een plekje te bemachtigen.
Wij rijden met camper in 1 dag maar vertrekken gewoon in ochtend zodat we in middag lekker kunnen pootje baden in de Merced river.
Als dat zo is niks aan het handje; anders eerst proberen een plekje te bemachtigen.
Wij rijden met camper in 1 dag maar vertrekken gewoon in ochtend zodat we in middag lekker kunnen pootje baden in de Merced river.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
jaja ...
we hebben een plekje in Wanona en op lower pines kunneen bemachtigen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1175 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne