Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke vliegmaatschappij kiezen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke maatschappij

Bericht door RoyBergen »

Reizen via London met ba is wel goed, ik heb er goede ervaring mee, ook een voordeel om niet over te stappen in de usa...(vind ik persoonlijk).
Ik heb zelf weer geboekt met britisch airways........ :D
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Tipsy_1 schreef:over failliet gaan gesproken: ik had ook nooit gedacht dat Sabena ooit failliet ging gaan, en je ziet...
Om heel effe verder off topic te gaan :mrgreen:

Het einde van SABENA stond in de sterren geschreven de dag dat de het bedrijf gedeeltelijk verkocht werd aan Swissair. Op het moment dat SABENA reeds financiele problemen had heeft Swissair SABENA gedwongen om een volledige nieuwe vloot aan te kopen bij het Franse Airbus en waarbij Swissair miljarden oude Belgische franken uit SABENA gehaald heeft (omgerekend een 2 miljard euro). Op het moment dat de bestelling geplaatst had de vloot een gemiddelde leeftijd van minder dan 10 jaar, sommige toestellen waren op dat moment zelfs amper 3 jaar oud... 40 nieuwe Airbussen die SABENA op dat ogenblik niet nodig had... SABENA is ooit een van de beste maatschappijen ter wereld geweest, een maatschappij die alles van A tot Z in eigen handen had... Van catering over groundhandling over opleiding van piloten naar de uitbating van luxueuze hotels... Piloten van SABENA werden als de creme de la creme beschouwd, dit door de uitstekende opleiding aan de eigen vliegschool SABENA Flight Academy (die heden ten dage trouwens nog bestaat), de stewardessen droegen kwaliteit en service hoog in het vaandel, SABENA was in het buitenland een prestigieuze naam met faam... De luchtvaartmaatschappij ging zelfs R&D niet uit de weg en legde samen met Boeing de grondvesten voor de latere combi / cargo modellen die Boeing van haar toestellen zou lanceren. Later zou SABENA echter evolueren naar een naam die in België plaatsvervangende schaamte opriep, van een prestigieuze topquality luchtvaartmaatschappij was de laatste jaren van haar operaties helaas maar weinig meer merkbaar... :( Gelukkig leeft echter "SABENA" nog verder bij de luchtvaartfanaten en ondanks dat Brussels Airlines op zich een nieuwe maatschappij is blijft de link met SABENA behouden door het gebruik van de IATA code "SN". In de volksmond wordt trouwens "Brussels Airlines" nog dikwijls "SABENA" genoemd, en ook de in buitenland (USA/Africa) verwijzen ze nog naar de ter ziele gegane "flag carrier".

Genoeg off topic nu :mrgreen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

RoyBergen schreef:ook een voordeel om niet over te stappen in de usa...(vind ik persoonlijk).
Waarom als ik vragen mag?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

AA was helaas duurder vanaf brussel of vloog niet naar Tampa. Daarnaast vlieg ik het liefst vanaf Schiphol, stuk dichterbij!

Tickets zijn geboekt, 14/4, US airways
Lampie
Amerikafan

Bericht door Lampie »

Clint schreef:
RoyBergen schreef:ook een voordeel om niet over te stappen in de usa...(vind ik persoonlijk).
Ik heb in ieder geval daarvoor gekozen omdat je dan lekker de gehele rit in het vliegtuig kan blijven zitten en een beetje een tukje doen.
Een overstap in de States zit vaak zo in het midden van de vlucht. Ik vind ook de service op een transatlantische vlucht beter dan local vlieg/bus ritje.
Dat stukkie naar Londen red ik wel.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

@ Bralo, ik begrijp dat je als Belg zijnde een zwak hebt voor het ter ziele gegane Sabena, feit is echter dat er sinds de tweede wereldoorlog nauwelijks een jaar met winst afgesloten was, en de maatschappij zonder meerdere malen overheidssteun al veel eerder failliet gegaan zou zijn, de overname door het ook al zwakke Swiss-air heeft de zaak geen goed gedaan, maar ook zonder die overname had Sabena het nooit op eigen kracht kunnen redden. (KLM ook niet trouwens, en dat vind ik als Nederlander dan weer jammer :wink: )
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Lampie schreef:[
Ik heb in ieder geval daarvoor gekozen omdat je dan lekker de gehele rit in het vliegtuig kan blijven zitten en een beetje een tukje doen.
Een overstap in de States zit vaak zo in het midden van de vlucht. Ik vind ook de service op een transatlantische vlucht beter dan local vlieg/bus ritje.
Dat stukkie naar Londen red ik wel.
Het ligt er denk ik heel erg aan waar in de VS je moet zijn. Naar CA kan ik me je redenering goed voorstellen. Ik hoef meestal vanaf de PoE nog maar max 1.5 uur. Dan heb ik ook liever een overstap in de VS, want op MCI gaan er geen rechtstreekse TATL vluchten, plus dat als je je vlucht mist er meer vluchten naar je eindbestemming gaan vanuit de VS dan vanuit Europa.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Clint schreef:
Dat mag :D , ik vind het persoonlijk fijner om in london al klaar te zijn met het overstap gedoe en dan in amerika direct aan te komen waar de eindbestemming is. Ik heb zelf verschillende keren overgestapt in Amerika (en ook in london, terminal 5) maar voor mijn gevoel gaat alles toch net even makkelijker hier in Europa.
In amerika heb ik 1 keer 2,5 uur tijd gehad om van vliegtuig te verwisselen, maar kon dat door lange rijen en controls niet halen.... (dat was geloof ik in detroit)
De laatste 4 vluchten via London geen enkel probleem gehad.... (al had die terminal 5 een heel slechte naam bij de opstart, volgens mij zijn 'de kinderziektes' daar weg) Ik heb alle keren in terminal 5 minder dan 30 minuten gebruikt om weer bij de volgende gate te komen, wellicht een erg goede ervaring.... Ik heb weer geboekt voor deze zomer...

Als ik heel veel kan besparen op mn vlucht of ik wil ergens komen waarin je moet overstappen, dan accepteer ik mn lot.....
Daar komt nog bij dat ik Britsch Airways als een fijne luchtvaartmaatschappij ervaar. (klm ook wel trouwens)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer