Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Isis: Westen USA twas mooi!!!!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reis Isis: Westen USA twas mooi!!!!
Zie pag 2 voor uiteindelijke plan.. en dat hebbenm we bijna gedaan...
Onderstaande schema is een overzict van onze plannen voor 6 aug - 3 sept 2010. We zijn met 4 pers 2 volw en 2 kids van 11 en 14 jaar. Zij verheugen zich ook al. De campings langs de 101 liggen niet vast wellicht kiezen we uiteindelijk nog wat anders..Dat geldt ook voor Needles. Dag 5 willen we wel in SF aankomen.
Misschien hebben jullie nog tips voor ons.. Met name in Yosemite welke wandeling het meest bevallen is en welke watervallen in de zomer nog mooi zijn.
Vertrek uit Aankomst in Opmerkingen
1 Nederland huis Los Angeles (LAX Hilton) wachten, vliegen en overnachten
2 LA, Santa Fe Springs Oxnard Moturis camper halen en naar eerste camping misschien wordt het malibu
3 Oxnard Morro Bay Rijden langs 101
4 Morro Bay Monterey 17 mi Drive camping in buurt
5 Monterey San Francisco Golden Gate Candlestick RV
6 San Francisco Manteca San Francisco Golden Gate /Fisher Mans Wharf
7 Manteca Yosemite NP Yos NP Cgr reserveren!!!. 2 nachten
8 Yosemite NP Yosemite NP wandelen Glacier Point...? 4 mile trail
9 Yosemite NP Fresno In park rijden en op gemak naar Fresno (zwembad)
10 Fresno Barstow Ver rijden onderweg wel stoppen, Barstow KOA Zwembad
11 Barstow Las Vegas Via Hooverdam naar Las Vegas Circus Circus Cgr
12 Las Vegas Springdale Zion NP Boodschappen inslaan voor 4 /5 dagen Narrows en zwemmen oid
13 Zion NP Bryce Canyon NP ochtendwandeling Zion Angels landing, Bryce Canyon Cgr reserveren! 2 nacht
14 Bryce Canyon NP Bryce Canyon NP Navajo Loop Trail bustour en avondwandeling / sunrise...
15 Bryce Canyon NP Capitol Reef Fruita Langs Hi 12 veel moois te zien, zonsopgang Bryce
16 Capitol Reef NP Arches NP In Green River boodschappen 2 dg !! CGr reserveren!! 2 nacht
17 Arches NP Arches NP Wandeling Fiery Furnace/ delicate Arch (late middag avond)
18 Arches NP Moab Windows section
19 Moab of in Page Raften (evt mountan biken) zwembad camping boodschap of in Page Antelope en bootje..
20 Moab Monument Valley NM Hi 163 mooie weg! Gouldings CG
21 Monument Valley NM Page Hi 163 & Antelope Canyon (Page) Cgr met zwembad
22 Page Grand Canyon east Antelope Canyon & CGr reserveren!! 1 /2 nacht
23 Grand Canyon east Grand Canyon west rondrijden / hike oid /kampvuur CGr reserveren!! 1
24 Grand Canyon NP Needles rijden naar Needles KOA met pool
25 Needles Yoshua Tree NP Boodschappen Needles
27 Yoshua Tree NP San Diego campground campland on the bay
28 Sea World Sea World San Diego
29 San Diego LA (Huntington Bea) kijken op Holywood Blvd ??
30 Los Angeles LAX camper inleveren naar LAX vliegen en 3 sept terug
Hartelijk dank voor jullie meedenken
Onderstaande schema is een overzict van onze plannen voor 6 aug - 3 sept 2010. We zijn met 4 pers 2 volw en 2 kids van 11 en 14 jaar. Zij verheugen zich ook al. De campings langs de 101 liggen niet vast wellicht kiezen we uiteindelijk nog wat anders..Dat geldt ook voor Needles. Dag 5 willen we wel in SF aankomen.
Misschien hebben jullie nog tips voor ons.. Met name in Yosemite welke wandeling het meest bevallen is en welke watervallen in de zomer nog mooi zijn.
Vertrek uit Aankomst in Opmerkingen
1 Nederland huis Los Angeles (LAX Hilton) wachten, vliegen en overnachten
2 LA, Santa Fe Springs Oxnard Moturis camper halen en naar eerste camping misschien wordt het malibu
3 Oxnard Morro Bay Rijden langs 101
4 Morro Bay Monterey 17 mi Drive camping in buurt
5 Monterey San Francisco Golden Gate Candlestick RV
6 San Francisco Manteca San Francisco Golden Gate /Fisher Mans Wharf
7 Manteca Yosemite NP Yos NP Cgr reserveren!!!. 2 nachten
8 Yosemite NP Yosemite NP wandelen Glacier Point...? 4 mile trail
9 Yosemite NP Fresno In park rijden en op gemak naar Fresno (zwembad)
10 Fresno Barstow Ver rijden onderweg wel stoppen, Barstow KOA Zwembad
11 Barstow Las Vegas Via Hooverdam naar Las Vegas Circus Circus Cgr
12 Las Vegas Springdale Zion NP Boodschappen inslaan voor 4 /5 dagen Narrows en zwemmen oid
13 Zion NP Bryce Canyon NP ochtendwandeling Zion Angels landing, Bryce Canyon Cgr reserveren! 2 nacht
14 Bryce Canyon NP Bryce Canyon NP Navajo Loop Trail bustour en avondwandeling / sunrise...
15 Bryce Canyon NP Capitol Reef Fruita Langs Hi 12 veel moois te zien, zonsopgang Bryce
16 Capitol Reef NP Arches NP In Green River boodschappen 2 dg !! CGr reserveren!! 2 nacht
17 Arches NP Arches NP Wandeling Fiery Furnace/ delicate Arch (late middag avond)
18 Arches NP Moab Windows section
19 Moab of in Page Raften (evt mountan biken) zwembad camping boodschap of in Page Antelope en bootje..
20 Moab Monument Valley NM Hi 163 mooie weg! Gouldings CG
21 Monument Valley NM Page Hi 163 & Antelope Canyon (Page) Cgr met zwembad
22 Page Grand Canyon east Antelope Canyon & CGr reserveren!! 1 /2 nacht
23 Grand Canyon east Grand Canyon west rondrijden / hike oid /kampvuur CGr reserveren!! 1
24 Grand Canyon NP Needles rijden naar Needles KOA met pool
25 Needles Yoshua Tree NP Boodschappen Needles
27 Yoshua Tree NP San Diego campground campland on the bay
28 Sea World Sea World San Diego
29 San Diego LA (Huntington Bea) kijken op Holywood Blvd ??
30 Los Angeles LAX camper inleveren naar LAX vliegen en 3 sept terug
Hartelijk dank voor jullie meedenken
Laatst gewijzigd door Isis op 07 sep 2010, 21:50, 7 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: REIS 2010 westen USA Vivianne
Hallo Vivianne,
Wat een geweldige reis! Ook prima te doen allemaal, er is duidelijk goed over nagedacht.
Een aantal campings zal zeker gereserveerd moeten worden, vooral in Yosemite is dat noodzakelijk.
Even een paar vragen/opmerkingen:
Dag 6: waarom overnachten in Manteca? Je hebt weinig tijd voor SF. En hoe wou je de stad in gaan? Is het niet handiger om een shuttle of zo vanaf de campground te nemen en ’s avonds weer terug naar de camping te gaan? De volgende dag kun je vroeg weg en vlak na de middag al in Yosemite zijn (wel even boodschappen inslaan, hoewel er een ruim gesorteerde winkel is in het park).
De 4 mile trail (die in werkelijkheid langer is) vind ik geen aanrader. Hoe wil je vanaf GP terug naar de vallei? Veel mooier (en makkelijker) is de Panorama Trail. Je kunt dan met de bus naar Glacier Point (op tijd reserveren), en je loopt langs meerdere watervallen naar de vallei terug.
Of je doet de Mist Trail naar Vernal Fall of Nevada Fall, en bijvoorbeeld de wandeling naar Sentinel Dome, vlakbij Glacier Point. Zie www.yosemitehikes.com voor een mooi overzicht, of kijk eens in onze reisverslagen.
De stop in Fresno lijkt me niet nodig, je kunt ook in 1 dag van Yosemite naar Barstow rijden. Of misschien is Lake Isabella dan een betere overnachtingplaats. Dat geeft je meer tijd in Yosemite want 1 dag is wel heel erg weinig. In het park zijn 2 grote zwembaden, en ook in de Merced River kun je zwemmen. En behalve wandelen zou je ook eens een fiets kunnen huren, of gaan paardrijden.
Een alternatief voor de route onderlangs is de Tioga Pass. Je moet dan echter boven Death valley langsrijden, wat een lange weg is. Maar je hebt dan wel het mooie stuk door yOsemite, en je kunt even een kijkje nemen bij Mono Lake.
In Las Vegas zijn betere campings dan die bij CC, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Voor Zion zou ik 2 nachten aanraden, zeker als je zowel de Narrows als Angels Landing wilt gaan doen (moedig hoor). Er zijn ook nog leuke korte wandelingen en ook buiten het park kun je je goed vermaken. Voor Bryce zou 1 nacht dan voldoende zijn, zeker als je op tijd vertrekt uit Zion..
Willen jullie in Arches zelf kamperen en niet in Moab? Ik ken het niet, maar ik denk dat Canyonlands in Moab ook wel leuk is voor de kinderen (met zwembad en midden in het dorp).
Upper Antelope Canyon moet je inderdaad reserveren, voor de Lower is dat niet nodig. Wij vonden de Lower erg leuk, en de kinderen ook (zie ons 2008-verslag).
Misschien zou je het stuk van de GC naar San Diego met 1 stop kunnen doen zodat je in San Diego of bij LA iets meer tijd hebt.
Marianne
Wat een geweldige reis! Ook prima te doen allemaal, er is duidelijk goed over nagedacht.
Een aantal campings zal zeker gereserveerd moeten worden, vooral in Yosemite is dat noodzakelijk.
Even een paar vragen/opmerkingen:
Dag 6: waarom overnachten in Manteca? Je hebt weinig tijd voor SF. En hoe wou je de stad in gaan? Is het niet handiger om een shuttle of zo vanaf de campground te nemen en ’s avonds weer terug naar de camping te gaan? De volgende dag kun je vroeg weg en vlak na de middag al in Yosemite zijn (wel even boodschappen inslaan, hoewel er een ruim gesorteerde winkel is in het park).
De 4 mile trail (die in werkelijkheid langer is) vind ik geen aanrader. Hoe wil je vanaf GP terug naar de vallei? Veel mooier (en makkelijker) is de Panorama Trail. Je kunt dan met de bus naar Glacier Point (op tijd reserveren), en je loopt langs meerdere watervallen naar de vallei terug.
Of je doet de Mist Trail naar Vernal Fall of Nevada Fall, en bijvoorbeeld de wandeling naar Sentinel Dome, vlakbij Glacier Point. Zie www.yosemitehikes.com voor een mooi overzicht, of kijk eens in onze reisverslagen.
De stop in Fresno lijkt me niet nodig, je kunt ook in 1 dag van Yosemite naar Barstow rijden. Of misschien is Lake Isabella dan een betere overnachtingplaats. Dat geeft je meer tijd in Yosemite want 1 dag is wel heel erg weinig. In het park zijn 2 grote zwembaden, en ook in de Merced River kun je zwemmen. En behalve wandelen zou je ook eens een fiets kunnen huren, of gaan paardrijden.
Een alternatief voor de route onderlangs is de Tioga Pass. Je moet dan echter boven Death valley langsrijden, wat een lange weg is. Maar je hebt dan wel het mooie stuk door yOsemite, en je kunt even een kijkje nemen bij Mono Lake.
In Las Vegas zijn betere campings dan die bij CC, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Voor Zion zou ik 2 nachten aanraden, zeker als je zowel de Narrows als Angels Landing wilt gaan doen (moedig hoor). Er zijn ook nog leuke korte wandelingen en ook buiten het park kun je je goed vermaken. Voor Bryce zou 1 nacht dan voldoende zijn, zeker als je op tijd vertrekt uit Zion..
Willen jullie in Arches zelf kamperen en niet in Moab? Ik ken het niet, maar ik denk dat Canyonlands in Moab ook wel leuk is voor de kinderen (met zwembad en midden in het dorp).
Upper Antelope Canyon moet je inderdaad reserveren, voor de Lower is dat niet nodig. Wij vonden de Lower erg leuk, en de kinderen ook (zie ons 2008-verslag).
Misschien zou je het stuk van de GC naar San Diego met 1 stop kunnen doen zodat je in San Diego of bij LA iets meer tijd hebt.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marianne,
Bedankt het compliment we gaan al niet over 1 nacht ijs.. het plan vormt zich al 4 maanden en dank voor de tips mn Yosemite.. er is zoveel te doen en te vinden op websites van NPS dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Tips van ervaringsdeskundigen zijn daarom heel fijn. IK ga je reisverslagen bekijken.
Manteca was bedacht zodat we dan in ochtend nog wat in SF konden doen en dan rijden naar Manteca en van Manteca dag erna vroeg in Yos arriveren wat langer in SF is ook een leuke optie.. we zitten ook niet helemaal vast aan de route we kunnen hier en daar afwijken dit is zo'n mogelijkheid.
De stop in Fresno dacht ik om de ochtend op ons gemak Yos uit te rijden via Mariposa Grove.. etc. Maar een dag langer in Y is ook idee en dan in 1x naar Basstow... is onwijs saai maar ja. Lake Isabella even zoeken...
De route via Tioga hebben we al gereden toen vanaf de andere kant, Death Valley mogen we niet in maar dat weet je vast wel. We hebben toen vlkbij Mono Lake gestaan kwamen uit SF en zijn via Mnt Whitney ernaartie (omheen) gegaan. Grappig detail de Amerikanen zeiden daar kunnen jullie niet gereden hebben met een 27 ft haha. Dus wel eigenwijze hollanders. twas wel hard werken voor ons GO-tje.
Ja in Las Vegas zijn betere campgrounds, dit is richtlijn en het ligt op/ aan de strip. Ik had al een leuke gevonden wat verder weg .. maar we zijn er maar even (de lichtjes zien enzo dat is genoeg).
Rijden naar San Diego in 2 stukken ipv 3...hmmm lijkt me wat zwaar, veel, lang .. je weet wel? In 1x naar Joshua Tree lijkt mij wat lastig vanaf Grand Canyon.
Ik had nog wat leuks bedacht Havasupai Havasu Canyon / Falls soort Sjangrila .. maar dat is niet te doen ... met camper.
Bedankt het compliment we gaan al niet over 1 nacht ijs.. het plan vormt zich al 4 maanden en dank voor de tips mn Yosemite.. er is zoveel te doen en te vinden op websites van NPS dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Tips van ervaringsdeskundigen zijn daarom heel fijn. IK ga je reisverslagen bekijken.
Manteca was bedacht zodat we dan in ochtend nog wat in SF konden doen en dan rijden naar Manteca en van Manteca dag erna vroeg in Yos arriveren wat langer in SF is ook een leuke optie.. we zitten ook niet helemaal vast aan de route we kunnen hier en daar afwijken dit is zo'n mogelijkheid.
De stop in Fresno dacht ik om de ochtend op ons gemak Yos uit te rijden via Mariposa Grove.. etc. Maar een dag langer in Y is ook idee en dan in 1x naar Basstow... is onwijs saai maar ja. Lake Isabella even zoeken...
De route via Tioga hebben we al gereden toen vanaf de andere kant, Death Valley mogen we niet in maar dat weet je vast wel. We hebben toen vlkbij Mono Lake gestaan kwamen uit SF en zijn via Mnt Whitney ernaartie (omheen) gegaan. Grappig detail de Amerikanen zeiden daar kunnen jullie niet gereden hebben met een 27 ft haha. Dus wel eigenwijze hollanders. twas wel hard werken voor ons GO-tje.
Ja in Las Vegas zijn betere campgrounds, dit is richtlijn en het ligt op/ aan de strip. Ik had al een leuke gevonden wat verder weg .. maar we zijn er maar even (de lichtjes zien enzo dat is genoeg).
Rijden naar San Diego in 2 stukken ipv 3...hmmm lijkt me wat zwaar, veel, lang .. je weet wel? In 1x naar Joshua Tree lijkt mij wat lastig vanaf Grand Canyon.
Ik had nog wat leuks bedacht Havasupai Havasu Canyon / Falls soort Sjangrila .. maar dat is niet te doen ... met camper.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De meeste mensen hier kiezen voor Sam's Town deze heeft een gratis shuttlebus naar de strip en Fremont Street en kost nog geen $ 30,00 voor de Koa bij C-C moet je rond de $ 75,00 rekenen.
Havasupai en Falls, daar heb je extra tijd voor nodig omdat het ver van de bewoonde wereld ligt. Met een pittige wandeling (heen en terug). Daar hebben al meer mensen zich op verkeken.
Een paar mijl voor het einde van Glacier Point Road heb je links van de weg de wandeling naar Sentinel Dome. Met een klein parkeerterrein (soms geen plek), maar een hele mooie wandeling!
De wandeling langs (en onderdoor) de Sequoia's in Mariposa Grove helemaal tot het einde kost circa 2 uur. Dan is Fresno misschien niet zo gek, maar puzzel daar nog mee.
Voor Las Vegas raadt men hier meestal Sam's Town als campground aan.
Supermarkttips:
- Moab heeft er twee goede, ongeveer waar een knik in de weg zit aan de zuidkant van het centrum. En daar in de buurt nog een General Store voor 'afwijkende' producten.
- In Page zit in het centrum Safeway, buiten het centrum naast Motel6 een Basha's, en nog iets verder een Wal-Mart aan de weg richting Grand Canyon. Wal-Mart is (hier) de beste.
- In Kayenta zit een verrassend goede Basha's.
Johan
Een paar mijl voor het einde van Glacier Point Road heb je links van de weg de wandeling naar Sentinel Dome. Met een klein parkeerterrein (soms geen plek), maar een hele mooie wandeling!
De wandeling langs (en onderdoor) de Sequoia's in Mariposa Grove helemaal tot het einde kost circa 2 uur. Dan is Fresno misschien niet zo gek, maar puzzel daar nog mee.
Voor Las Vegas raadt men hier meestal Sam's Town als campground aan.
Supermarkttips:
- Moab heeft er twee goede, ongeveer waar een knik in de weg zit aan de zuidkant van het centrum. En daar in de buurt nog een General Store voor 'afwijkende' producten.
- In Page zit in het centrum Safeway, buiten het centrum naast Motel6 een Basha's, en nog iets verder een Wal-Mart aan de weg richting Grand Canyon. Wal-Mart is (hier) de beste.
- In Kayenta zit een verrassend goede Basha's.
Johan
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Isis: 2010 westen USA Vivianne
@ johan1973 Arches heeft een prachtige campground aan het einde... prachtig in de zin van je bent echt in park. Het zal wel heet zijn want .. geen elektra, misschien blijven we 1 nacht en dan naar Moab. Maar het is zo mooi de stilte en duisternis van het park te voelen.
@marianne
#Lake Isabelle lijt mij te ver van de route af te gaan.
#de 4 mile trail zou inderdaad met bus naar GP zijn en dan terug wandelen.. maar Sentinel dome is ook idee!!
#ik dacht juist nog een groot deel van de dag in Zion te zijn (2de dag) en dan later in Bryce te arriveren. Ik wil graag zonsondergang in Bryce zien en opgang....
Inmiddels is de rustdag in Moab eruit en rijden we naar Page om daar bij het meer te ontspannen...
Weet iemand iets over SanDiego en campgrounds...????
@marianne
#Lake Isabelle lijt mij te ver van de route af te gaan.
#de 4 mile trail zou inderdaad met bus naar GP zijn en dan terug wandelen.. maar Sentinel dome is ook idee!!
#ik dacht juist nog een groot deel van de dag in Zion te zijn (2de dag) en dan later in Bryce te arriveren. Ik wil graag zonsondergang in Bryce zien en opgang....
Inmiddels is de rustdag in Moab eruit en rijden we naar Page om daar bij het meer te ontspannen...
Weet iemand iets over SanDiego en campgrounds...????
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat de campground bij Devlis Garden zeer druk is.
Een deel van de plekken kan je reserveren de overige plekken zijn first come first served, hiervoor moet je jezelf melden in het visitorcenter, voor deze vrije plekken staan de mensen op 07:00 am al in de rij bij de ingang.
Een deel van de plekken kan je reserveren de overige plekken zijn first come first served, hiervoor moet je jezelf melden in het visitorcenter, voor deze vrije plekken staan de mensen op 07:00 am al in de rij bij de ingang.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja ik weet het ik ga dus ook reserveren.Rob schreef:Hou er rekening mee dat de campground bij Devlis Garden zeer druk is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had bij de 4 mile trail het idee dat je omhoog ging lopen, maar naar beneden kan natuurlijk ookIsis schreef: #de 4 mile trail zou inderdaad met bus naar GP zijn en dan terug wandelen.. maar Sentinel dome is ook idee!!

Sentinel Dome is leuk, maar qua lengte niet te vergelijken met de 4 mile trail of de Panorama Trail.
Marianne
Ik zie dat jullie bij Needles een KOA campground hebben staan. Wij hebben vorig jaar in Needles op Desert View RV Resort gestaan http://www.desertviewrv.com/ of zie ons reisverslag (zaterdag 2 mei).
Mooie en goed onderhouden campground met prachtige palmbomen, oleanders, gratis WiFi, een zwembad en dit alles voor $ 33,--. Een aanrader dus.
Mooie en goed onderhouden campground met prachtige palmbomen, oleanders, gratis WiFi, een zwembad en dit alles voor $ 33,--. Een aanrader dus.
If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben het helemaal me Erica eens, wij hebben er in het voorjaar van 2008 gestaan zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor de tips.. ik zit niet echt vast aan KOA hoor. Ik was ook al aan het kijken bij Topock, Marina... huppeldepup maar of dat nu een CG is weet ik niet. 't Is meer dat ik in het schema weet dat daar iig een CG is. In de camper ligt vast weer de Good Sam gids en anders kopen we die.Rob schreef:Ben het helemaal me Erica eens, wij hebben er in het voorjaar van 2008 gestaan zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24
En de Yos falls zullen wellicht in Aug niet veel meer zijn ... de panorama trail zou dan naast Sentinel dome een idee zijn. Als het voor de kids ook maar afwisselend / avontuurlijk is. En vooral niet TE ver. Ik kijk ernaar.. nog nog 6 maanden.
Ik zal es kijken op jullie sites. nogmaals dank.
Heeft iemand ook tips voor een middag/ avond Las Vegas kids zijn 11 en 14. Ik heb al van alles gelezen maar hebben jullie aanraders.. de hoogste ride hoeft niet hoor. Ik heb de Lonely Planet al uitgespeld en zo ook de gids van Zuidwesten van ANWB.
Maar is bijv Mandalay Bay echt leuk en mij lijkt The ventian mooi of tuin/ orangetie en fonteinen van Bellagio, en natuurlijk Luxor (als Egypte-fan moet ik dat ff zien), automuseum Imperial vidnen mijn zoon en man vast geweldig.. of valt dat tegen.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inmiddels ligt het vast en zijn er veel campings in NP geboekt:
3 nachten in Yosemite Lower pines aan rivier!!! (afgelopen maandag peentjes gezweet)
1 nacht op watchman Zion
2 nachten in Bryce
2 nachten in Arches (misschien wordt dat er toch 1 als het errug heet is)
1 nacht in Grand C Mather (we staan ook een nacht op Desert View maar da's first com first serve....)
Verder bellen we een dag voordat we aankomen ergens of ze een plekje hebben staan overal toch maar 1 nacht.
Voor Page misschien wat eerder bellen 2 nachten.
Dat wat betreft de voorbereidingen in praktische zin tot nu toe.
Ik heb nog een paar vragen:
Graag willen we wat sunrises en sunsets zien.. Welke plekken lenen zich daar het meest voor; Desert View lijkt me al een goeie.
Hoe zit het met Bryce sunset/ sunrise en waar? Arches Delicate arche later op middag??? Yosemite Glacier Point sunset?
Dan fotografie... wie is er amateur en weet er wat van?
Is het aan te bevelen om een circulair polarisatiefilter te kopen?
En tips wat wel en niet te doen mbt fotografie zijn welkom.
3 nachten in Yosemite Lower pines aan rivier!!! (afgelopen maandag peentjes gezweet)
1 nacht op watchman Zion
2 nachten in Bryce
2 nachten in Arches (misschien wordt dat er toch 1 als het errug heet is)
1 nacht in Grand C Mather (we staan ook een nacht op Desert View maar da's first com first serve....)
Verder bellen we een dag voordat we aankomen ergens of ze een plekje hebben staan overal toch maar 1 nacht.
Voor Page misschien wat eerder bellen 2 nachten.
Dat wat betreft de voorbereidingen in praktische zin tot nu toe.
Ik heb nog een paar vragen:
Graag willen we wat sunrises en sunsets zien.. Welke plekken lenen zich daar het meest voor; Desert View lijkt me al een goeie.
Hoe zit het met Bryce sunset/ sunrise en waar? Arches Delicate arche later op middag??? Yosemite Glacier Point sunset?

Dan fotografie... wie is er amateur en weet er wat van?
Is het aan te bevelen om een circulair polarisatiefilter te kopen?
En tips wat wel en niet te doen mbt fotografie zijn welkom.

Ik zou zeker een polarisatiefilter aanschaffen met al die blauwe luchten.
Voor arches zie de site : http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/photography.htm
En verder de boeken van Laurent Martres: photographing the southwest
Grand Canyon: Hopi voor sunset; Yavapai voor allebei.
Bryce: sunset en sunrise pt liggen op loopafstand van elkaar: wees ruim op tijd, er is veel schaduw, leuk is ook de canyon in te lopen. sunset heeft een breder panorama.
NB en verder zijn er hier een paar goede (amateur) fotografen op het forum met prachtige foto's (op canvas en al
), er zijn ook wel andere topics over.
Voor arches zie de site : http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/photography.htm
Grand Canyon: Hopi voor sunset; Yavapai voor allebei.
Bryce: sunset en sunrise pt liggen op loopafstand van elkaar: wees ruim op tijd, er is veel schaduw, leuk is ook de canyon in te lopen. sunset heeft een breder panorama.
NB en verder zijn er hier een paar goede (amateur) fotografen op het forum met prachtige foto's (op canvas en al

Sunset in Bryce; Paria View of Bryce Point als goede tweede.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sunset bij sunset neem ik aan, of doet de plek zich geen eer aan en is het beter bij opkomst?winnys schreef:Sunset in Bryce; Paria View of Bryce Point als goede tweede.

ja,dat is inderdaad verwarrend. Bij Sunset Point kun je vooral 's morgens mooie foto's nemen en niet met de ondergaande zon (ligt in de schaduw).
Voor een zonsondergang ga je het beste naar Paria View of Bryce Point.
Ik lees op het forum dat veel leden voorkeur hebben voor Zion boven Bryce Canyon. Op ons heeft echter Bryce Canyon een onvergetelijke indruk gemaakt.
Wij zijn er drie dagen gebleven maar dat had best langer mogen zijn.
Groet, Winny
Voor een zonsondergang ga je het beste naar Paria View of Bryce Point.
Ik lees op het forum dat veel leden voorkeur hebben voor Zion boven Bryce Canyon. Op ons heeft echter Bryce Canyon een onvergetelijke indruk gemaakt.
Wij zijn er drie dagen gebleven maar dat had best langer mogen zijn.
Groet, Winny
-
- Amerika-expert
Twee gouden tips van Thuul !!Ik zou zeker een polarisatiefilter aanschaffen met al die blauwe luchten.
En het kan soms erg stoffig zijn, ,,iets" om camera te beschermen is geen overbodige luxe.
En een paar dagen terug gepost ( veel tips komen uit het boek van Martres):
- zion sunrise : vanop de parking van het museum ( je mag daar naartoe rijden, geen shuttle nodig)
- zion sunset : aan brug waar de shuttle de canyon inrijdt ( waar dus de wegenwerken binnenkort gaan beginnen)
- bryce sunset : goed op tijd zijn, bryce ligt in een kom, de zon is vlug ribbedebie
- moab : eigenlijk veel te veel om op te noemen. Wil je eerst een uurtje rijden natuurlijk dead horse state park en de grote topper meta arch in canyonlands, je zou daar zeker niet alleen zijn. Dichter bij Moab rij je Arches binnen, een gekende sunrise is aan de Windows Section, kun je de andere arches fotograferen door Turret Arch. ,,De" sunset van Arches is natuurlijk Delicate Arch, is wel eerst een uurtje wandelen. Je kan den Delicate ook fotograferen vanaf de 2 viewpoints aan het einde van de straat maar dan wel ten laatste eind van de namiddag want vanaf dan ligt Delicate in de schaduw . Ook niet slecht bij sunrise en sunset is de Balanced Rock ( ook eens in tegenlicht nemen)
- Monument Valley : aan te raden valt een sunset of sunrise tour met de Indianen.
- Grand Canyon : ontelbare plaatsen
- Escalante : sunrise of sunset eventjes rijden tot Devils Garden
- Escalante - Boulder : de Hogbacks op de 12, moeilijk om fotograferen, een beetje een uitdaging. Oppassen met stoppen ( parkeren) op de smalste stroken
- Escalante : Upper Calfs Creek Falls, is korte wandeling in tegenstelling met de prachtige Lower Falls.
- Yosemite : de 2 wandelingen vanaf Taft Point ( zijn relatief korte wandelingen, een uurtje), met prachtige uitzichten over de valley ( je zit er hoog boven) en de bergen
-Yosemite : mist trail, tot de eerste waterval ( is niet zo lang)
- slotcanyons : groothoek niet vergeten, en de scherptediepte in het oog houden want die canyons zijn soms tamelijk donker ( bij Escalante : Spooky bijvoorbeeld, best rond de middag, de Peekaboo is ook nog prima in de namiddag. als je rond de middag daar zou aankomen dus eerst Spooky bezoeken)
Maar eigenlijk : heel het zuidwesten is een prachtig foto-gebied, best mogelijk dat je vlakbij je motel schitterende sunrises and sunsets kan meemaken. En vergeet in al dat moois de voorgrond niet en de regel van de derdes.
Jacques
-
- Amerika-expert
als je bij de show van de orka's in de splashzone gaat zitten worden jullie + de camera's nat tot heel nat, en dat laatste valt ook best te vermijden. met een polarisatiefilter ( wegwerken weerkaatsing in het glas) kun je ook aan de aquariums schitterende foto's maken.28 Sea World Sea World San Diego
Jacques
Wij hebben vorig jaar samen met onze kinderen van toen 10 en 13 jaar ook 3 weken met een camper rondgetrokken door het zuidwesten. In San Diego (of eigenlijk Chula Vista) hebben wij op 2 campings gestaan op een KOA-camping en op Chula Vista RV. De Chula Vista RV-camping ligt aan zee, maar het publiek is daar wat ouder. Onze kinderen vonden de KOA-camping veel leuker; er was meer vertier en er was een basketbalveld.
Misschien is het ook voor jullie een idee om in Las Vegas in plaats van een camping ook een hotel te nemen. Wij sliepen vorig jaar in het MGM voor $ 65 per nacht in een supergrote kamer en dus 'midden' op de strip. Onze camper konden we (gratis) parkeren op een speciale bewaakte plek achter het hotel.
Wij hebben ook op een camping in Morro Bay gestaan. De locatie was mooi, maar de camping zelf sprak ons veel minder aan: veel beton en stof, nauwelijks groen.
Verder bleek vorig jaar dat je de populaire campings langs de kust erg vroeg moet reserveren (mogelijk ben je zelfs al te laat). In Pismo Beach waren wij in februari al te laat voor een plekje. Verder vonden wij de kustcampings erg duur, en zeker niet altijd even mooi (Morro Bay en Moss Landing).
Veel succes met plannen !
Rianne
Misschien is het ook voor jullie een idee om in Las Vegas in plaats van een camping ook een hotel te nemen. Wij sliepen vorig jaar in het MGM voor $ 65 per nacht in een supergrote kamer en dus 'midden' op de strip. Onze camper konden we (gratis) parkeren op een speciale bewaakte plek achter het hotel.
Wij hebben ook op een camping in Morro Bay gestaan. De locatie was mooi, maar de camping zelf sprak ons veel minder aan: veel beton en stof, nauwelijks groen.
Verder bleek vorig jaar dat je de populaire campings langs de kust erg vroeg moet reserveren (mogelijk ben je zelfs al te laat). In Pismo Beach waren wij in februari al te laat voor een plekje. Verder vonden wij de kustcampings erg duur, en zeker niet altijd even mooi (Morro Bay en Moss Landing).
Veel succes met plannen !
Rianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1070 Weergaves
-
Laatste bericht door Ska_Amerika