Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob&Annie: Las Vegas v.v. (rondreis voorjaar 2010)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Rob&Annie: Las Vegas v.v. (rondreis voorjaar 2010)

Bericht door Rob »

De route is uitgewerkt, benieuwd hoe hij er uit ziet kijk dan op onze website.
http://www.robenannie.nl/route.html
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vandaag een e-mail van Connections gekregen met de mededeling dat er een en ander aan de vluchten is veranderd.
Onze tweede vlucht op de heenreis was DL25 met vertrek om 3:55 pm van ATL dit wordt nu DL65 vertrek om 5:40 pm hebben we nu 3:15 uur om over te stappen i.p.v. 1:35 uur.
Op de terugvlucht is het vlucht# van de eerste vlucht nu gelijk aan dat van de tweede vlucht DL124 en we mogen 17 minuten langer in LV blijven :D
Komen nu om 7:13 pm aan in Las Vegas i.p.v. 5:20 pm maar de extra overstap tijd vinden we wel zo aangenaam.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vanavond even ingelogd op de site van Delta en daar bleek dat de stoelen voor de omgezette vlucht niet (meer) vastlagen dus gelijk maar even gedaan, ook voor de andere vluchten een paar andere stoelen vastgezet er waren nu (voor ons) betere plaatsen beschikbaar.
Djeli
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Djeli »

Hou voor permist voor de Wave 2 weken na de loting de site in de gaten. Permits die niet worden opgehaald komen dan weer beschikbaar en staan dan op de site. Zo hebben wij in 2007 ook permist bemachtigd!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo, ook de voucher voor de camperhuur is binnen, alle papieren zijn nu compleet.
Nog 29 dagen en we kunnen de lucht in :lol:
Tot op heden zien de wildflower reports http://www.desertusa.com/wildflo/wildupdates.html er ook goed uit, alleen Anza Borrego staat al volop in bloei de andere plaatsen zijn door het koele weer later dan andere jaren dus hopelijk kunnen we er nog een paar mooie plaatjes schieten.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Hoop het ook voor jullie, want dat is toch wel een mooi gezicht. Schiet het dan niet opeens de grond uit zoals hier de krokussen nu?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als het warm wordt ben ik bang van wel maar meestal kan je een week of drie genieten van de wildflower of het moet ineens erg warm worden dan is het zo weg soms al voor dat het tot bloei is gekomen :(
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb ook maar even gekeken hoe het met de Poppy flowers gesteld is en las het volgende.

Mar. 12, 2010 Antelope Valley California Poppy Reserve: Interpretive Center opens on Saturday, March 13th from 10am - 4pm weekdays and 9am – 5pm weekends for the duration of the wildflower season. Some wildflower species have started to bloom here, but the cooler temperatures have kept the big poppy bloom at bay.

Nu begrijp ik er uit dat de bloei al een beetje is begonnen maar de grote bloei nog niet. Ik snap alleen de laatste twee woorden (at bay) niet. Wat betekent dat precies?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

mijn talenknobbel is het minst onwikkeld :oops: dus de zoekfunctie erbij: Idiom Definitions for 'Keep at bay' :

If you keep someone or something at bay, you maintain a safe distance from them

Dus ze zullen nog wel niet opgekomen zijn - fijn voor jullie toch? :wink: ( o ja en voor mij ook want er zouden foto's gemaakt worden!! :D )
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vrij vertaalt betekend het dat de hoofdbloei wat later is dan verwacht door het koele weer, zie het maar net als hier in Nederland waar de natuur door de koude winter een 2 tot 4 weken achterloopt op een normaal jaar.
Veel voorjaarbloeiers bloeien nu pas terwijl ze normaal gesproken al in februari bloeien.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt, het is me duidelijk. Ziet er wat de Poppy flowers betreft dus voorlopig wel gunstig uit.... :D

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tijdens het nalopen van de route kwam ik er vanavond achter dat Lyman Lake SP bij St. Johns AZ met ingang van 22 februari gesloten is, daar hadden wij een overnachting gepland dus op zoek naar een andere overnachtingsplek.
Dat was een hele puzzel want er zit verder niets in die omgeving, het dichtsbij wat Show Low AZ maar dat ligt uit de route en daardoor zou de volgende dag veel langer reizen worden waardoor we weinig tijd overhouden voor Bisti Badland, Gallup NM was de volgende optie maar dat gaf weer een lange dag omdat we onderweg eerst de Catwalk willen bezoeken.
Na lang puzzelen heb ik drie dagen moeten veranderen om redelijk uit te komen.
Dag 11 slapen we niet in Chiricahua NM maar in Wilcox hierdoor hebben we de volgende dag minder reistijd.
Dag 12 slapen we in Gallup is een lange dag maar er zit verder geen campground tussen de Catwalk en Gallup.
Dag 13 hebben we hierdoor meer tijd voor Bisti.
Overigens ben ik bang dat het beleid wat men nu aanhoud voor de State Park in Arizona de doodsteek wordt voor deze parken, om mijn zoektocht naar campgrounds zag ik dat Fool Hollow Lake Recreation Area bij Show Low AZ (valt ook onder de SP's) met ingang van 1 april 2010 $ 30,00 per nacht moet gaan kosten dit was $ 18,00 en je krijgt er niets meer voor.
Harm-Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Harm-Jan »

Hoi Annie & Rob,

Wat een prachtige reis hebben jullie voor de boeg, het is nog maar een paar weken en dan is het zover !!

Hopelijk kunnen jullie zoveel mogelijk de reis zo maken als de bedoeling was qua route.

Mag ik trouwens nog iets vragen over jullie route?

Wij zijn van plan om op de ochtend dat we een paar dagen in Las Vegas verblijven een (halve) dagtocht te maken naar de Valley of Fire,
waar jullie dus ook verblijven een nacht.

die route via oostuitgang en dan zuidelijk via Henderson terug naar LV, is dat ook iets voor ons misschien???

Heen willen we via de Interstate 15

Groetjes & veel plezier alvast & bedankt als jullie zouden willen antwoorden op mijn vraag

HJ
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Harm-Jan,

Als je er een rondje van wil maken heb je aan een halve dag te weinig denk ik, de NV-167 door Lake Mead NRa vraagt zeker als je nog een afslag naar een van de marina's wil nemen om aan het meer te kijken redelijk wat tijd.
Het rondje is zonder zijstappen 127,8 mijl met een zuivere rijtijd van 2:20 uur, tel daar drie uur VoFSP en 2 uur Lake Mead NRA bij en je dag is een heel eind vol.
Harm-Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Harm-Jan »

Hoi Rob,

Wat zou ik in een halve dag dan wel kunnen doen?
Heen en terug over de Interstate 15 ernaartoe?

We denken gezien de vermoedelijke hitte ons ook maar tot enkele highligts te beperken daar en
met name de scenic weg vanaf het visitor centre naar het noorden te rijden en dan weer terug?

Liefst zouden we dan 's morgens 8 uur LV verlaten en begin van de middag rond twee-en terug zijn.

Wat zou jij doen? Kunnen we dan alleen maar heen en terug of is er nog een soort "rondreis(je)" van te maken

Groeten

HJ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi Harm-Jan,
Het is eigenlijk handiger om dit in je eigen topic te vragen, dan weten we ook de rest van de route. Als je ook naar Zion gaat is het handig om het onderweg mee te nemen, maar aangezien je daar niet naar toe gaat betekent het in jouw geval heen en weer rijden. Maar vermeld even de rest van de route, wellicht is er iets te combineren.
Wij hebben in 2008 VoF bezocht, op weg van Zion naar Las Vegas, zie voor ons (korte) bezoek en een kaartje ons reisverslag.

Marianne
Harm-Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Harm-Jan »

Hoi Marianne,

Ik heb de route al van je gekregen vorige week, je hebt mijn routekaartje zelfs gemaakt !! :shock:

waarvoor nogmaals mijn dank trouwens.

Ik zet de vraag even bij mijn reis.

Groet

HJ :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik weet de route ook wel, maar het is ook voor de andere forummers handig. :wink:

Marianne
Harm-Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Harm-Jan »

:shock: :shock: :shock:

Haha...

Ehhh ik dacht dat jij dat iedereen al doorgegeven had.... :roll:

:lol:

HJ
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Harm Jan,
Je kan er wel een rondje van maken om niet over dezelfde weg terug te moeten rijden maar dan zal je onderweg op de NV-167 niet te veel stops moeten maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer