Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
"Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Hallo allemaal,
ik ben volop bezig met het voorbereiden van mijn reis naar de VS in september en heb nog even een vraagje m.b.t. de te nemen binnenlandse vluchten. Op enkele lijnen (bijvoorbeeld die van New York naar Boston of van New York naar Washington) zie ik dat er bijzonder veel "kleine" vliegtuigjes tussen zitten. Op zich geen probleem, maar rest de vraag of dit je voldoende ruimte geeft om de vluchten op een later tijdstip te kunnen boeken? Ik kan me inbeelden dat er bijvoorbeeld veel zakenmensen dagelijks ook dergelijke vluchten nodig hebben. Als je dan ziet dat er maar 44 tot in de 50 zetels per vliegtuig beschikbaar zijn stel ik me daar toch ergens een beetje vragen bij.
Verder een puur (en leuk) vraag om te weten. Heeft iemand ervaring met het vliegen met deze kleine jongens? De motoren hangen hier aan de staart en niet onder de vleugel, wat volgens mij toch de stabiliteit van het toestel niet bepaald ten goede komt?
Alvast bedankt alweer!
Geoffrey
ik ben volop bezig met het voorbereiden van mijn reis naar de VS in september en heb nog even een vraagje m.b.t. de te nemen binnenlandse vluchten. Op enkele lijnen (bijvoorbeeld die van New York naar Boston of van New York naar Washington) zie ik dat er bijzonder veel "kleine" vliegtuigjes tussen zitten. Op zich geen probleem, maar rest de vraag of dit je voldoende ruimte geeft om de vluchten op een later tijdstip te kunnen boeken? Ik kan me inbeelden dat er bijvoorbeeld veel zakenmensen dagelijks ook dergelijke vluchten nodig hebben. Als je dan ziet dat er maar 44 tot in de 50 zetels per vliegtuig beschikbaar zijn stel ik me daar toch ergens een beetje vragen bij.
Verder een puur (en leuk) vraag om te weten. Heeft iemand ervaring met het vliegen met deze kleine jongens? De motoren hangen hier aan de staart en niet onder de vleugel, wat volgens mij toch de stabiliteit van het toestel niet bepaald ten goede komt?
Alvast bedankt alweer!
Geoffrey

- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Zou niet weten waarom je de zakelijke vlieger voorrang zou geven. Als jij zo'n vlucht wilt boeken, gewoon doen. Jij hebt net zoveel recht op een vlucht.
Ooit heb ik eens in zo'n klein vliegtuig een korte vlucht gemaakt van New York naar Providence, RI. In dat vliegtuig konden inderdaad slechts zo'n 44 personen. Afgezien dat het vliegtuig iets meer lawaai maakte, was er niets mis met de stabiliteit. Nou was mijn vlucht slechts een korte. Voordat we goed en wel op hoogte waren, zetten we de daling alweer in.
Roland
Ooit heb ik eens in zo'n klein vliegtuig een korte vlucht gemaakt van New York naar Providence, RI. In dat vliegtuig konden inderdaad slechts zo'n 44 personen. Afgezien dat het vliegtuig iets meer lawaai maakte, was er niets mis met de stabiliteit. Nou was mijn vlucht slechts een korte. Voordat we goed en wel op hoogte waren, zetten we de daling alweer in.
Roland
- Bandido
- Amerika-expert
- Berichten: 4856
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
- Locatie: Atlanta, Georgia, USA
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Vliegtuigen komen in alle soorten en maten en ik vlieg veel binnenlands en soms kom je in zgn. "turbo prop" terecht, met 25 anderen. En soms is het een 767. En natuurlijk zijn de kleinere toestellen wat gevoeliger voor wind, maar verder gewoon net zo veilig. En verder hoef je je qua tickets geen zorgen te maken, als je een ticket hebt tel je net zo goed mee als passagier als iemand die voor zaken reist. Zou een mooie boel zijn als er gekeken zou worden naar de reden van je reis.Geoffrey schreef:Verder een puur (en leuk) vraag om te weten. Heeft iemand ervaring met het vliegen met deze kleine jongens? De motoren hangen hier aan de staart en niet onder de vleugel, wat volgens mij toch de stabiliteit van het toestel niet bepaald ten goede komt?

"Keep Georgia On Your Mind"
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Als je iets groter en breder bent dan de "gewone" passagier kunnen die kleine vliegtuigjes toch wat tegenvallen qua ruimte.
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Bedankt voor jullie reactie allemaal. Ik ben 1 meter 84, weet niet of dit doenbaar is met dergelijke vliegtuigjes? Ik heb wat onderzoek gedaan op het internet en kwam terecht bij connections.be. Hier hoor ik veel goeds over en hun prijzen zijn werkelijk subliem te noemen. Als je binnenlandse vluchten bekijkt zie je ook steeds het type vliegtuig waarmee gevlogen wordt staan en tot nu toe kwam ik steeds deze drie tegen:
- Embraer 140 2 jet engines 44 seats
- Canadair Regional Jet 2 jet engines 50 seats
- CR7 / CR9
Ook komt er soms gewoon "ERD" te staan. Heb even lopen googelen, maar kon niet vinden wat dit betekend, misschien weet iemand van jullie het wel?
Heeft iemand van jullie verder al hinder ondervonden als buitenlander op vlak van binnenlandse vluchten?
Bedankt alweer...!
- Embraer 140 2 jet engines 44 seats
- Canadair Regional Jet 2 jet engines 50 seats
- CR7 / CR9
Ook komt er soms gewoon "ERD" te staan. Heb even lopen googelen, maar kon niet vinden wat dit betekend, misschien weet iemand van jullie het wel?
Heeft iemand van jullie verder al hinder ondervonden als buitenlander op vlak van binnenlandse vluchten?
Bedankt alweer...!

- RiverCola
- Amerika-expert
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Rotterdam
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Heb ook een keer een 'losse' binnenlandse vlucht geboekt bij Connections, van NY naar Denver. Die kostte ongeveer €125 pp. Was niet eens een echt klein toestel (2 rijen van 3 stoelen).
Ik snap trouwens niet wat voor hinder je als buitenlander op een binnenlandse vlucht zou kunnen ondervinden
Ik snap trouwens niet wat voor hinder je als buitenlander op een binnenlandse vlucht zou kunnen ondervinden

Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Neej dat weet ik dus ook niet, ik vraag gewoon of het als buitenlander mogelijke problemen zou kunnen geven bij binnenlandse vluchten. Het gaat me dan ook niet zozeer om problemen aan boord, maar vooral bij het inchecken (security, etc.).RiverCola schreef:Heb ook een keer een 'losse' binnenlandse vlucht geboekt bij Connections, van NY naar Denver. Die kostte ongeveer €125 pp. Was niet eens een echt klein toestel (2 rijen van 3 stoelen).
Ik snap trouwens niet wat voor hinder je als buitenlander op een binnenlandse vlucht zou kunnen ondervinden
EDIT: De prijs voor een heen & terugvlucht van Brussel naar New York is bij Connections met AA nu € 475,43. Lijkt me een goeie deal...

Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Ik heb geen verstand van vliegtuigen, maar wij hadden afgelopen jaar voor onze vlucht van NY naar Washington een vliegtuig(je) met een rij van 2 en aan de andere kant een rij met enkele plaatsen (in totaal dus naar 3 in de hele breedte).
Ik moet zeggen, persoonlijk stond ik er van te kijken (gewoon omdat ik het niet op die manier verwacht had). Maar er was niets mis mee en je komt prima van A naar B
Ik moet zeggen, persoonlijk stond ik er van te kijken (gewoon omdat ik het niet op die manier verwacht had). Maar er was niets mis mee en je komt prima van A naar B

Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
TSA security screenings is het enige dat je mogelijk gaat ondergaan bij een binnenlandse vlucht. Met 1.84 mr zou ik toch geen window seat vragen indien je die optie hebt.
- Bandido
- Amerika-expert
- Berichten: 4856
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
- Locatie: Atlanta, Georgia, USA
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Er zijn geen problemen met het inchecken, een binnenlandse vlucht is echt niet anders dan een internationale. Je checkt gewoon in met je paspoort en dan ga je met je ticket en paspoort door security. Alleen komt er uiteraard geen douane aan te pas, dus het is zelfs makkelijker. Overigens ben je niet de eerste buitenlander die binnenlands vliegt, noch de laatste.Geoffrey schreef:Neej dat weet ik dus ook niet, ik vraag gewoon of het als buitenlander mogelijke problemen zou kunnen geven bij binnenlandse vluchten. Het gaat me dan ook niet zozeer om problemen aan boord, maar vooral bij het inchecken (security, etc.).

Verder wat ruimte betreft, het is vaak wel wat krapper, maar zoveel scheelt dat nou ook weer niet. En het zijn natuurlijk maar korte vluchten, je zit er geen negen uur in.
Wat de modellen betreft, de Canadair Regional Jet ("CRJ") is in wezen hetzelfde als de CR7 of de CR9, alleen is het aantal stoelen verschillend of de configuratie: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ700. Dit is overigens zo'n beetje het meest gangbare toestel voor korte afstanden in de VS. Tussen middelgrote plaatsen kun je vaak ook nog de MD88 treffen, die is alweer een slag groter: http://en.wikipedia.org/wiki/MD88. De ERD is een type vliegtuig van Embraer, de ERJ-140, om precies te zijn.

"Keep Georgia On Your Mind"
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Jaren geleden was er een klein vliegveld tussen Vail en Beaver Creek, met regelmatige vluchten naar Denver. De maatschappij heette Rocky Mountain Airways, maar werd door de locals altijd Rocky Mountain Scareways genoemd. De vlucht vloog tussen de bergen - - mooi uitzicht, maar vaak heel bumpy.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Ik houd zelf niet zo van kleine vliegtuigjes, maar het is op zich prima te doen hoor. Je bent iets gevoeliger voor turbulentie, maar verder doen ze eigenlijk niet voor de grotere vliegtuigen onder. Zelfs als je helemaal achterin zit ben je bij aankomst zo van boord!
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Heb je er veel last van dan? Van turbulentie bedoel ik? Het gaat voornamelijk om vluchten tussen bijvoorbeeld New York en Boston en Boston en Washington, etc.guinevere schreef:Ik houd zelf niet zo van kleine vliegtuigjes, maar het is op zich prima te doen hoor. Je bent iets gevoeliger voor turbulentie, maar verder doen ze eigenlijk niet voor de grotere vliegtuigen onder. Zelfs als je helemaal achterin zit ben je bij aankomst zo van boord!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Het hangt natuurlijk van de weersomstandigheden af, maar de (vele) vluchten tussen Washington en New York en Washington en Boston, die ik heb genomen, waren niet zo turbulent. Ik vind de Embraer vliegtuigen trouwens heel comfortabel. Als je je er zoveel zorgen om maakt, waarom neem je dan niet de trein of de bus tussen die steden? Kost niet veel meer tijd en vooral de bus is veel goedkoper.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Ach, het is erger dan bij een groot vliegtuig, maar het is niet zo dat je als een stuiterbal door het luchtruim gaat.
Hoe erg het is hangt grotendeels van het weer af en hoe goed jij er tegen kan.

Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Hoi,Petra/VS schreef:Het hangt natuurlijk van de weersomstandigheden af, maar de (vele) vluchten tussen Washington en New York en Washington en Boston, die ik heb genomen, waren niet zo turbulent. Ik vind de Embraer vliegtuigen trouwens heel comfortabel. Als je je er zoveel zorgen om maakt, waarom neem je dan niet de trein of de bus tussen die steden? Kost niet veel meer tijd en vooral de bus is veel goedkoper.
ik maak me er niet echt zorgen over hoor, ik wil gewoon een beetje weten waar ik aan toe ben



- Grandu
- Amerika-expert
- Berichten: 2781
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
- Locatie: Londen
- Contacteer:
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Dat ligt helemaal aan de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegtGeoffrey schreef:Iemand die nog weet hoeveel bagage je daar mee op mag nemen? Wel handig om te weten natuurlijk als je met een volle koffer van België naar Amerika trekt...

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14659
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Reken er wel op dat je bij losse binnenlandse vluchten moet betalen voor je koffer(s) ook voor je eerste koffer, de enige airline die nog niets in rekening brengt voor de bagage is Southwest airline.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Dat kan wel een extra kostenpost zijn, die bagage. Bij de meeste maatschappijen betaal je $25 voor de eerste koffer en zelfs nog meer voor de tweede koffer. Wat veiligheid betreft, er vertrekken dagelijks honderden van die "regional jets" en er gebeuren maar weinig ongelukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten
Aangezien jij er woont vertrouw ik op jou adviesPetra/VS schreef:Dat kan wel een extra kostenpost zijn, die bagage. Bij de meeste maatschappijen betaal je $25 voor de eerste koffer en zelfs nog meer voor de tweede koffer. Wat veiligheid betreft, er vertrekken dagelijks honderden van die "regional jets" en er gebeuren maar weinig ongelukken.



-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht