Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
Re: Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
Pfft, ik schrok wel want ik heb hem hier ook en dacht, die is toch niet van Bianca 

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
jerbia schreef:@Marjan: Je kunt een groot deel van het boek inkijken via Google Books:
http://books.google.com/books?id=rP_NCZ ... q=&f=false
Bianca, heel erg bedankt. Wat een geweldig boek, die ga ik zeker bestellen. Ik heb inmiddels al een behoorlijke verzameling van dit soort boeken over dat gebied, maar dit is toch weer een prachtige aanvulling waar we veel plezier aan kunnen beleven. Heel handig met die beschrijvingen, GPS-coördinaten, routekaartjes en niet te vergeten de foto's.
Ben helemaal blij......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Maar ze staan wel per regio ingedeeld zover ik kan zien en een register achterin, zelfs met bv. films die met een bepaalde plek zijn verbonden. En ook een register van boeken.Soms is de volgorde waarin de trails staan niet helemaal duidelijk. Als ik nu bvb alle trails rond Moab wil zien, moet ik die eerst vooraan op de kaart gaan zoeken.
Of had je het niet tegen mij ?

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dat wel, per regio en inderdaad een register. Maar als je geen namen kent van de trails is het even zoeken naar diegene rond een bep. stad.
Maar geweldig boek hoor verder.
Maar geweldig boek hoor verder.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Het boek dat ik heb van Arizona is een hardcover, en daar staan voorin plaatsen met beschrijvingen en de desbetreffende trails genoemd. De bladzijden zijn in kleur per regio. En achterin staan ook nog wat overzichtjes met steeds 25 van de: most scenic, lange, korte , moeilijke en makkelijke en favoriete routes.
In die van Utah, een paperback, staan dit er niet bij. Deze kan wel gemakkelijker in de koffer mee, die andere is wel erg zwaar.
In die van Utah, een paperback, staan dit er niet bij. Deze kan wel gemakkelijker in de koffer mee, die andere is wel erg zwaar.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Rij je de Shafer trail best bergaf of bergop? Bergop veronderstel ik? (Enkel gas geven en geen risico op oververhitte remmen...)
Ik had deze route in gedachten: Google Maps
- 's morgens vertrekken in Moab, via de Potash Road & Shafer Trail naar Canyonlands, eventueel eerst nog naar de Musselman Arch rijden (zou daar tijd voor zijn?).
- Rond de middag ergens in Canyonlands eten
- 's namiddags langs de viewpoints van het Island in the Sky district rijden.
- Ten laatste rond 17u terugrijden, zodat we rond 18u aan de Long Canyon trail kunnen beginnen, zodat we zeker nog voor zonsondergang terug op het paved stuk richting Moab zitten.
Is dit doenbaar? Rijden we best andersom?
Ik had deze route in gedachten: Google Maps
- 's morgens vertrekken in Moab, via de Potash Road & Shafer Trail naar Canyonlands, eventueel eerst nog naar de Musselman Arch rijden (zou daar tijd voor zijn?).
- Rond de middag ergens in Canyonlands eten
- 's namiddags langs de viewpoints van het Island in the Sky district rijden.
- Ten laatste rond 17u terugrijden, zodat we rond 18u aan de Long Canyon trail kunnen beginnen, zodat we zeker nog voor zonsondergang terug op het paved stuk richting Moab zitten.
Is dit doenbaar? Rijden we best andersom?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat moet je dan wel zelf meenemen want er zijn geen eetgelegenheden in Canyonlands NP- Rond de middag ergens in Canyonlands eten

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is prima te doen op één dag. Vorig jaar hebben wij ongeveer dezelfde route gereden zij het dat wij de Musselman Arch deze keer hebben overgeslagen (waren we al 2 keer). Wij zijn 's morgens om 9 uur vertrokken via de Potashroad en Shäfertrail omhoog en via Long Canyon terug. Om 2 uur 's middags waren we terug in Moab.
Dit geeft een beetje aan het aantal uren wat je hiermee kwijt bent. Er blijven dus genoeg uren over om nog de Musselman Arch mee te pakken en ook nog wat viewpoints te doen in Canyonlands.Voor een beetje een idee over deze tocht zie mijn liveverslag van die dag.
In 2006 deden wij het andersom. Eerst viewpoints in Canyonlands, toen naar beneden via de Shäfertrail, door naar de Musselman Arch en terug langs Potash Road naar Moab. Hier zat geen Long Canyon in. Hier een liveverslag van die bewuste dag in 2006.
Wij zijn nu 2 keer de Shäfertrail afgedaald en 1 keer van beneden naar boven gereden. Gevoelsmatig zeg ik dat omhoog misschien iets gemakkelijker is/lijkt, maar meer indruk heeft op mij de afdaling gemaakt. Dat komt omdat je steeds het zicht hebt op het indrukwekkende uitzicht maar ook wellicht omdat het de allereerste keer de meeste indruk maakt.
Zoals jij de route in gedachten hebt is die n.m.m. prima en ik zou hem dus zo houden. Overigens zou ik niet te laat beginnen aan de tocht door Long Canyon.
Marjan
Dit geeft een beetje aan het aantal uren wat je hiermee kwijt bent. Er blijven dus genoeg uren over om nog de Musselman Arch mee te pakken en ook nog wat viewpoints te doen in Canyonlands.Voor een beetje een idee over deze tocht zie mijn liveverslag van die dag.
In 2006 deden wij het andersom. Eerst viewpoints in Canyonlands, toen naar beneden via de Shäfertrail, door naar de Musselman Arch en terug langs Potash Road naar Moab. Hier zat geen Long Canyon in. Hier een liveverslag van die bewuste dag in 2006.
Wij zijn nu 2 keer de Shäfertrail afgedaald en 1 keer van beneden naar boven gereden. Gevoelsmatig zeg ik dat omhoog misschien iets gemakkelijker is/lijkt, maar meer indruk heeft op mij de afdaling gemaakt. Dat komt omdat je steeds het zicht hebt op het indrukwekkende uitzicht maar ook wellicht omdat het de allereerste keer de meeste indruk maakt.
Zoals jij de route in gedachten hebt is die n.m.m. prima en ik zou hem dus zo houden. Overigens zou ik niet te laat beginnen aan de tocht door Long Canyon.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar zelfs Musselman Arch en Death Horse Point nog meegenomen, maar zijn ook nog naar Grand View Point gereden. Voor ons was het de derde keer dat we de Shäfertrail reden en ik weet eigenlijk niet meer wat ik het mooist van. Van boven naar beneden of andersom ... de eerste keer is wel het spannends 
Mijn verslag van 2007 en 2009 (2006 zit ergens in een PFD):
http://blog.nieuwenoord.nl/?p=119
http://blog.nieuwenoord.nl/?p=490

Mijn verslag van 2007 en 2009 (2006 zit ergens in een PFD):
http://blog.nieuwenoord.nl/?p=119
http://blog.nieuwenoord.nl/?p=490
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was het helemaal vergeten te bestellen, maar ik heb van de week het boek gezien en bekeken en het ziet er fantastisch uit. Ik heb zojuist het boek gauw besteld voor Utah en gelijk ook maar die van Arizona. Hopelijk komen de boeken op tijd. Vandaag over 4 weken zitten we in het vliegtuig.....Karinita schreef:Ik vind het een superboek. We hebben er heel veel trails uitgehaald afgelopen zomer.
Deze is het: Backcountry Adventures Utah. Met kaarten en heel uitgebreide routebeschrijving incl. gps-coördinaten.

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Nou dan zie je meteen ook die Fluted Rock Road, want die staat in die van Arizona!! En vast op tijd hoor Marjan.
Wij hebben vandaag de Shafertrail gedaan met onze Kia Sorento.
Volgens de park ranger was Shafertrail "Smooth as a baby's bottom". Dat klopte niet helemaal want op sommige stukken hadden we toch kuilen van 20-30 cm.
Maar goed het ging ons prima af.
Vervolgens de Potash road, kom je ineens HEEEEL blauw water tegen. Wij beiden echt van HUH???
Bleek een zoutwinningsfabriek te zijn haha.
De long canyong gign prima tot dat we bovenaan bij het smalle deel kwamen.
Voor de kenners: Onder het rotsblok door ging nog, maar daarna bleven we steken in het mulle zand en kwamen onze wegdek wielen er niet door heen.
Dus moest ik keren op een stuk van 3-4 m breed en terug.
De Long Canyon is trouwens moeilijk te vinden zonder enig bordje. Gelukkig kwamen we een Australier tegen die al 5 jaar in Moab woonde.
Hij gaf aan dat we bij de Jughandle Arch het pad op moesten.
Volgens de park ranger was Shafertrail "Smooth as a baby's bottom". Dat klopte niet helemaal want op sommige stukken hadden we toch kuilen van 20-30 cm.
Maar goed het ging ons prima af.
Vervolgens de Potash road, kom je ineens HEEEEL blauw water tegen. Wij beiden echt van HUH???
Bleek een zoutwinningsfabriek te zijn haha.
De long canyong gign prima tot dat we bovenaan bij het smalle deel kwamen.
Voor de kenners: Onder het rotsblok door ging nog, maar daarna bleven we steken in het mulle zand en kwamen onze wegdek wielen er niet door heen.
Dus moest ik keren op een stuk van 3-4 m breed en terug.
De Long Canyon is trouwens moeilijk te vinden zonder enig bordje. Gelukkig kwamen we een Australier tegen die al 5 jaar in Moab woonde.
Hij gaf aan dat we bij de Jughandle Arch het pad op moesten.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gino, wilde je de Long Canyon van beneden naar boven rijden dan? Dat is sowieso niet de mooiste manier want rij je hem van boven naar beneden heb je steeds de prachtige uitzichten. Begrijp ik het goed dat je vrij bovenaan moest keren en de hele weg terug moest rijden? Ik moet er overigens niet aan denken dat je daar moet keren. Dát vind ik nou doodeng....
Jammer dat je de route niet kon kon, maar ja, je bent altijd afhankelijk van de omstandigheden. Je hebt in elk geval al een hoop mooie dingen gezien als ik jou zo volg. Geweldige trip hoor.
Veel plezier nog!
Marjan

Jammer dat je de route niet kon kon, maar ja, je bent altijd afhankelijk van de omstandigheden. Je hebt in elk geval al een hoop mooie dingen gezien als ik jou zo volg. Geweldige trip hoor.
Veel plezier nog!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Tjonge spannend dat keren. Weet niet of ik dat nou zo leuk zou vinden.
In dat mooie nieuwe boek backcountry Adventures Utah staat die Jug handle Arch duidelijk.
Maar Marjan begrijp ik nu goed dat je deze tocht beter kunt maken vanaf de 313 richting Arch, oh juist ja richting rivier ik zie het al.
In dat mooie nieuwe boek backcountry Adventures Utah staat die Jug handle Arch duidelijk.
Maar Marjan begrijp ik nu goed dat je deze tocht beter kunt maken vanaf de 313 richting Arch, oh juist ja richting rivier ik zie het al.

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wacht even, wat is nu precies "van beneden naar boven"? De Jug Handle Arch ligt aan het Moab-uiteinde als ik het mij goed herinner. Is "vanaf Jug Handle Arch richting Canyonlands" dan omlaag of omhoog?hekkie schreef:Gino, wilde je de Long Canyon van beneden naar boven rijden dan? Dat is sowieso niet de mooiste manier want rij je hem van boven naar beneden heb je steeds de prachtige uitzichten. Begrijp ik het goed dat je vrij bovenaan moest keren en de hele weg terug moest rijden? Ik moet er overigens niet aan denken dat je daar moet keren. Dát vind ik nou doodeng....![]()
Wij zouden hem in omgekeerde richting rijden (Moab-potash-shafer-canyonlands-longcanyon-moab)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ Q-BiC,
Zoals jij hem wil rijden is de goede richting om deze route zonder al te veel problemen te kunnen rijden.
Shafer van beneden naar boven (potash > Canyonlands) is goed te doen Long Canyon van beneden naar boven is voor de ver gevordere 4X4 rijders.
Zoals jij hem wil rijden is de goede richting om deze route zonder al te veel problemen te kunnen rijden.
Shafer van beneden naar boven (potash > Canyonlands) is goed te doen Long Canyon van beneden naar boven is voor de ver gevordere 4X4 rijders.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is de meest aanbevelingswaardige richting zoals jij het hier zegt.Q-BiC schreef:Wij zouden hem in omgekeerde richting rijden (Moab-potash-shafer-canyonlands-longcanyon-moab)
Dus van Moab via Potash en dan bij Shäfertrail omhoog. Je komt dan uit op de Parkroad van Canyonlands NP tussen de ingang en het Visitorcenter. Je kunt dan evt. het park gaan bezoeken. Als je het park weer verlaat sla dan even verder rechtsaf richting Dead Horse SP en bij de komende splitsing ga je linksaf. Dit is de weg naar Long Canyon. Het eerste stuk is recht en gravel, daarna begint de afdaling en het eerste lastige stuk door de Canyon. Vervolgens ga je via switchbacks verder naar beneden. Verderop is deze mooie dirt road weer redelijk en vrij goed te berijden. Uiteindelijk kom je dan uit bij de Jughandle Arch aan de SR 279 bij de Colorado River. Dit punt heb je aan het begin van deze tour gepasseerd.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En de blauwe meren zijn niet alleen voor zoutwinning, dat is een bijprodukt. Er wordt ook uranium gewonnen.
Waarom moet je de Shäfertrail van beneden naar boven rijden en niet andersom? lijkt me wat spectaculairder maar misschien is dat niet zo????
groeten Paula
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Is dit dan de correcte route ?
Google maps link
Google maps link
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2775 Weergaves
-