Doockles schreef:(6-10 september). De tours zijn wel om 10u en 14u, dus dan lijkt me die van 10u de meest aangename.
Op 29 augustus 2010 veranderen de tijdstippen van de tours. Vóór die datum zijn ze om 9 AM en 4 PM en na die datum om 10 AM en 2 PM.
Doockles, in jouw geval zou ik ook voor 10 uur kiezen. Ik ben ook een aantal malen in september in Moab (en Arches) geweest en dan kan het nog behoorlijk heet zijn om 2 uur 's middags.
Eind juni zijn wij (4 nachten en 3 volle dagen) in Moab en willen ook heel graag de Fiery Furnace Rangertour doen in Arches. Zag vandaag dat we dus online kunnen reserveren. Ook maar eens snel doen voordat er geen plaatsen meer zijn.. Het liefst doen we de tour ook om 09.00uur..
Vanavond maar eens even een geschikte datum uitzoeken.
Wij hebben hem ook online gereserveerd, ik geloof dat er per tour vijftien plaatsen beschikbaar zijn en toen wij boekten (paar weken geleden, voor begin juni) waren er al twee plaatsen 'bezet'! Op tijd boeken is dus denk ik wel raadzaam!
ik heb ook de tour geboekt op 14 april maar ook om 10.00 s'morgens,
als je de tickets hebt moet je dan eerst naar het visitor center of moet je direct naar het startpunt voor de wandeling?
Important Information: Ticket holders MUST check in at the visitor center at least 1 hour prior to the starting time of the tour. The visitor center is located at the park entrance. April through October the visitor center is open from 7:30am to 6:30 pm.
@Marjan en Marianne
Grappig dat jullie zeggen dat FF een andere sfeer heeft dan rest van park. Ik had juist gelezen dat het overeenkomt met de sfeer in Devils Garden. Wij zijn daar op een 5 uur durende wandeling helemaal naar achteren gelopen... Dat was echt mooi. En dat wilde ik de kids wel laten voelen/ beleven. Wandelen met gestapelde stenen als wegwijzer en er zat nog een keer een hagedis op (ranger Haggie) . Maar deze wandeling leek me nu te ver en te heet. Dus dacht ik als verandering ook met ranger (geen Haggie) iets te doen. Hopelijk spreken de amerikanen rustig engels... soms knauwen ze zo en snel dat het voor kids lastig is. Die van 11 heeft inmiddels 3 jr engels op school (va gr5).
Als we gaan dan iig in ochtend.. ik overleg even met familie en dan toch reserveren. Wij zitten op Devils Garden cg dus da's niet zo ver rijden. De kaartjes hoop ik dan de dag ervoor op te kunnen halen (als we het park inkomen).
Ik weet dat wij in 2008 direct van ons hotel naar het startpunt van de wandeling gingen.
Waarschijnlijk kregen wij de kaarten meteen mee bij de reservering in het visitor center.
@Isis, wij zijn niet bij Devils Garden geweest, dus mijn beeld is niet helemaal compleet.
Devils Garden is echt mooi en na Landscape arch wordt het stiller. Ik zag wel dat ze aangeven dat je daar makkelijk kunt verdwalen..... Zolang de stapels er staan lukt het prima. Tja je moet daar ook niet verdwalen.... krijg je van die beelden van NG extreem survivor oid.
Wij hebben ook de hele Devils loop gelopen en ook helemaal naar achteren naar de Black Angel. Prachtige wandeling en inderdaad qua sfeer anders dan de bekende plekjes in het park. Veel rustiger. Je komt tijdens deze route een boel arches tegen en dat is bij FF niet zo. Dit gebied is toch anders ook qua vormen van de rotsen en het is kleiner/compacter.
Wij staan de nacht ervoor op de camping in Dead Horse Point SP en rijden dus 's ochtends Arches in. We hebben de tour van 4 uur geboekt. Wat is een leuke aanrader om voor die tijd te doen?
We zullen de kaartjes die ochtend gelijk proberen te halen bij het Visitor Center, dus dan hoeven we pas rond half 4 denk ik bij het startpunt te zijn. We moeten wel een camper parkeren, dus bijtijds daar zijn denk ik, maar voor die tijd willen we dus nog meer van Arches zien. Wat is dan leuk om naar toe te rijden en te wandelen? Ergens tussen 10 en 3 zeg maar..
Is de heetste tijd.... Ik vond -18 jr gelee- windows section erg leuk ik weet eigenlijk niet of je met kids bent maar daar kunnen ze lekker klauteren (jijzelf ook natuurlijk ).
En Balanced rock. Alles is in de volle zon maar de hikes zijn vrij kort en hapklare brokken. Steeds stukje rijden en dan weer lopen. Turret Arch en al die plekken daar zijn erg leuk. Landscape arch is alleen in ochtend in zon. Je kunt ook nog heel laat naar kijkpunt naar Delicate arch gaan of nog avondwandeling maar dat is wel een pittige, vrij steil omhoog. Ik dacht een uur lopen heen (omhoog). Avond schijnt mooi te zijn, 18 jr gelee in ochtend gedaan. Die rotsen die ik meen 3 gossips heten zijn ook mooi.....
Van Devils Garden vond ik het lopen bovenop die richels errug bijzonder.. Heb dat echt in mijn geheugen zitten als heerlijk. Behalve toen we terug waren... wij dachten nl stukje lopen... dat was 5 uur; wel water maar geen eten en zonnebrand. Ik had mijn knieholtes stik verbrand, met komkommers erop op mijn buik liggen dutten. Dat hoort ook bij de herinnering.
Laatst gewijzigd door markro op 24 mar 2010, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
De naam Fiery Furnace suggereert dat het bloedheet zal zijn tijdens de hike. Nou zal het er tijdens de zomer ongetwijfeld erg warm zijn, maar gelukkig loop je wel vaak lekker in de schaduw. Wat de hitte betreft is Fiery Furnace dus net wat draaglijker dan wandelingen waarbij je steeds pal in de zon loopt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie schreef:Het park is bekend om zijn honderden arches en bij FF zie je er eigenlijk maar één hele mooie en nog een enkele kleine. FF is meer aantrekkelijk vanwege andere soortige rotsformaties dan de rest van het park.
Als er slechts 1 volle dag te besteden is in Moab. Is deze tour met gids dan de mooiste optie? Het is de eerste keer in Moab en de dag ervoor en erna zitten we vol met andere bestemmingen.
De datum die we er zijn is er alleen om 14.00 uur nog plek.
Die arches lijken me prachtig maar misschien zijn er meer wandelingen die op deze manier te boeken zijn?
als je slechts 1 dag Arches hebt zou ik Fiery Furnace voor een volgende trip laten. Om kennis te maken met het park zou je het volgende kunnen doen :
- visitor center, en dan de scenic road doen met :
- stop petrified dunes
- stop balanced rock
- stop windows section met korte wandeling
- naar viewpoint delicate arch rijden ( einde straat, korte wandeling) , in voormiddag doen want in de namiddag staat Delicate na een tijdje in de schaduw
- naar devils garden rijden en wandelen ( zeker landscape arch)
- als afsluiter in late namiddag of vooravond naar delicate arch voor DE gekende sunset.
Als je slechts 1 volle dag te besteden hebt in Moab en je bent daar voor de eerste keer, dan is mijn advies:
besteed een halve dag aan Arches NP op eigen gelegenheid (geen guide tour) en een halve dag aan Canyonlands NP plus evt. Dead Horse SP.
Alles ligt vrij dicht bij elkaar en is prima te doen op één dag. Op die manier krijg je toch een goede indruk van de genoemde parken en de omgeving van Moab. Idealer is natuurlijk meer tijd hiervoor uit te kunnen trekken, maar die heb je niet.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar 's morgens Canyonlands en 's middags naar Arches zodat je aan het eind van de dag eventueel nog de veelgeprezen zonsondergang bij Delicate Arch kunt meemaken.
GJ schreef:ik geloof dat er per tour vijftien plaatsen beschikbaar zijn en toen wij boekten (paar weken geleden, voor begin juni) waren er al twee plaatsen 'bezet'!
Gemiddeld houdt men een aantal aan plm 25 personen.
We komen smorgens uit Monument Valley waar we de rondrit aldaar nog willen doen. Dus we komen pas eind van de middag of in de avond aan in Moab.
Dan de dag erna heel de dag in Moab en omgeving en de dag daarna door richting Vernal met daarbij als het te doen is Dead horse point want daar komen we volgens mij langs.
Gezien de kilometers die we heel de vakantie al rijden, wil ik denk ik niet weer naar Canyonlands gaan rijden maar het in de omgeving houden van Moab en daar lekker rondkijken en genieten.
Het alternatief van jta lijkt me zo een mooi plaatje.
Maar laten we niet te ver afdwalen want ik wil het topic niet van het spoor afbrengen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.