Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

opladen van o.a laptop, batterijen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
janenannette
Amerika-newbie

opladen van o.a laptop, batterijen

Bericht door janenannette »

wanneer je hier een omvormer koopt voor het omvormen van 110 naar 220 V kun je die dan ongestraft in de USA gebruiken?
of komt er nog meer bij kijken. Wie heeft er ervaring met het opladen van batterijen voor een fotocamera en de laptop?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: opladen van o.a laptop, batterijen

Bericht door Annie »

Bedoel je een omvormer voor de sigarettenaansteker in de auto?
De meeste laptops en accu's van camera's kunnen 110-230v aan, dan heb je alleen een Amerikaanse verloop stekker nodig en kan je alles opladen op de hotelkamer.
flyingdutchman
Amerika-ontdekker

Bericht door flyingdutchman »

Klopt, je hebt enkel een verloopstekker nodig. Opladen duurt wel twee keer zo lang.

Grt alex
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Als je acculader 110-230v aan kan gaat het net zo vlug als thuis volgens mij.
Alleen als hij voor 220-230v geschikt is en je hebt geluk dat hij oplaad duurt het langer.
janenannette
Amerika-newbie

Bedankt voor de reacties.

Annie schreef: "Alleen als hij voor 220-230v geschikt is en je hebt geluk dat hij oplaad duurt het langer."

Wil dat zeggen dat je een apparaat dat uitsluitend geschikt is voor 220-230 V gerust in een 110 V stopcontact kunt steken?
Dat het langer gaat duren is niet zo erg, als er maar wordt opgeladen!

groet
Jan
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, dat is geen probleem (andersom wel trouwens!). Maar het duurt inderdaad langer, ik neem altijd mijn elektrische tandenborstel mee (alleen geschikt voor 220/230V) en merk dat best wel.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik schreef al, als het al oplaad, ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.
Mijn telefoon laadde dus niet op en ook mijn nintendo DS niet.
Ik heb een spiraal om water te warmen en die deed er wel heel lang over.
Is het niet geschikt voor 220-230v dan zou ik een omvormer voor de sigarettenaansteker meenemen of kopen.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Ik heb voor mn NL spullen een omvormer gekocht. Kost ongeveer $30 en zo kun je ook je electronica die alleen op 230v werkt hier gebruiken (en vise versa).
Ze kunnen echter niet onbeperkt belast worden dus of waterkokers ook werken zou je even na moeten kijken. En ze zijn (door de spoel) vrij zwaar dus niet echt handbagage werk :)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De meeste amerikaanse huizen hebben een 220V aansluiting (voor wasmachine of cooking range), die een speciale drie puntige stekker gebruikt. Ik heb een oude nederlandse verdeeldoos voorzien van zo'n stekker en een heel lang snoer, zodat ik het laatst overgebleven nederlandse apparaat die ik nog heb nog kan gebruiken: een elektrische verfafbrander. Vrijwel geeneen omvormer kan het vermogen leveren wat dat ding vreet.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Klopt, daar kwamen wij ook deze zomer achter met onze Nespresso... 1250Watt heeft dat ding nodig, tja daar is geen omvormer voor te krijgen :wink:.
Uiteindelijk maar een Amerikaanse Nespresso gekocht.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

De kleine apparaten als telefoontoestellen, iPods en laptops kregen wij zonder problemen opgeladen in Amerika. We hebben van tevoren een universele stekkeromvormer (handig voor als je nog eens iets anders bezoekt dan Amerika) gekocht die prima werkte. Uiteindelijk kwamen we er nog één tekort waarbij we een la opentrokken in onze hotelkamer waar allemaal eten in zat (zo'n plateau met vakjes en een snoer eraan zodat men bij de receptie ziet wat je eet). In één vakje zat een doosje met een omvormer die ik er heel voorzichtig uit heb gehaald in de hoop dat het niet betaald hoefde te worden. Dat hoefde uiteindelijk niet, ik was zo slim om iets in het bakje te leggen zodat het niet als ''leeg'' werd gedetecteerd. Na de reis weer het onbeschadigde doosje met de stekkeromvormer terug gestopt :)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vaak kan je in de receptie van het hotel uit een hele lading telefoon laders, omvormers en meer kiezen. Gewoon effe slijmen en toegang krijgen to de kist gevonden / achtergelaten voorwerpen.

Van die "service" heb ik al in 3 landen gebruik gemaakt. :D
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Laptops, telefoons en camera's opladen is tegenwoordig geen probleem meer. De meeste apparaten kunnen 120V aan.
Maar een fohn is een ander verhaal, heb ik vorig jaar gemerkt.
Ik had per ongeluk mijn normale fohn meegenomen i.p.v. de verstelbare reisfohn (die op 120V is in te stellen).
Nou, met een normale fohn krijg je je haar in een dag nog niet droog :mrgreen:

Dus let daar op, want de meeste fohns zijn niet verstelbaar en een verloopstekker helpt je dan niet uit de problemen.
16x USA / 30 staten
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Nou same here! Wat een ellende! Vaak zit er bij een hotel wel een fohn, maar ik heb er zo'n eentje met een borstel erbij aan. Anders krijg ik het niet in model :-)
Volgende keer koop ik er een in Amerika (zat net even te kijken op de site van Target, 17 dollar voor het model dat ik wil...)
Niks geen gedoe meer!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Nou Jose,

Als je jouw haar als de avatar wilt hebben ben je nog wel even aan het fohnen :lol:
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
janenannette
Amerika-newbie

Geweldig al die reacties. Ik ben er wel zo'n beetje uit. Nokia oplader is van 100-240 V evenals de oplader voor de laptop.
Mijn fotocamera heeft 4 AA batterijen en daar koop ik ter plekke wel een oplader voor. Het zou toch zonde zijn geen foto's
te kunnen maken. Verder een goed idee een tafelstopcontactdoos mee te nemen en daar de passende stekker te kopen.
Allemaal dank voor de hulp en suggesties. Wij vertrekken 15 april a.s. naar Chicago en finishen 12 mei in Salt Lake City.
groet.
Jan
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Grandu schreef:We hebben van tevoren een universele stekkeromvormer (handig voor als je nog eens iets anders bezoekt dan Amerika) gekocht die prima werkte. Uiteindelijk kwamen we er nog één tekort...
Ik neem daarom altijd een stekkerdoos mee, kun je op 1 zo´n reisstekker meerdere apparaten aansluiten.
Vale
Amerika-ontdekker

Bericht door Vale »

Bestaan er reisstekkers waar de Belgische stekker inpast? Dus die voor een centrale aardingpin. De pinnen van zo'n stekker zijn nl. dikker dan die van een platte stekker, en die dikke passen niet in mijn reisstekker :(.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Vale schreef:Bestaan er reisstekkers waar de Belgische stekker inpast? Dus die voor een centrale aardingpin. De pinnen van zo'n stekker zijn nl. dikker dan die van een platte stekker, en die dikke passen niet in mijn reisstekker :(.
Samsonite heeft zo'n blokje waarmee je overal ter wereld terecht kunt:

Deze dus:

Afbeelding

Al m'n Belgische stekkers passen perfect in dat toestelletje, vorig jaar op de luchthaven in Dulles gekocht, handig ding en beter dan de prullen die ik voordien had
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Enkele jaren terug een aantal zeer eenvoudige en goedkope verloopstekkers gekocht van het 4e model op deze site
http://www.elektronica-online.nl/?zoek=reisstekker

Ze kunnen alle Belgische stekkers aan en doen al enkele jaren prima dienst.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer