Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
black flies
-
- Amerika-ontdekker
black flies
Hallo allemaal,
Wij gaan in juni 3 wkn naar het noordoosten van de VS en de bedoeling is om daar oa de white mountains en de adirondacks te bezoeken.
Nou las ik hier ergens op het forum dat in juni de zgn. black flies heel erg actief zijn in deze gebieden en dat het je vakantie behoorlijk kan verpesten in het geval van outdooractiviteiten.
Ik begrijp echt wel dat je in de natuur insecten hebt en dat is dus ook geen enkel probleem maar hordes black flies die ook nog eens behoorlijk kunnen steken, dat lijkt me toch een stuk minder...
wie heeft hier ervaring mee en kan iets zinnigs over dit onderwerp zeggen?
Wij gaan in juni 3 wkn naar het noordoosten van de VS en de bedoeling is om daar oa de white mountains en de adirondacks te bezoeken.
Nou las ik hier ergens op het forum dat in juni de zgn. black flies heel erg actief zijn in deze gebieden en dat het je vakantie behoorlijk kan verpesten in het geval van outdooractiviteiten.
Ik begrijp echt wel dat je in de natuur insecten hebt en dat is dus ook geen enkel probleem maar hordes black flies die ook nog eens behoorlijk kunnen steken, dat lijkt me toch een stuk minder...
wie heeft hier ervaring mee en kan iets zinnigs over dit onderwerp zeggen?
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: black flies
We zijn in de zomer van 2007 in dit gebied geweest en ik ben niet gestoken door blackflies. Wel verschrikkelijk te pakken genomen door muggen aan de kust van Connecticut. Ik leek wel melaats
Altijd smeren met 'Off' [DEET] hoe goor het spul ook is.

Altijd smeren met 'Off' [DEET] hoe goor het spul ook is.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerika-ontdekker
Het is ook maar een zee specifieke periode dat die insecten er zijn. Het gaat om april, mei en juni, daarna zijn ze weg.
Het probleem is ook niet dat het maar 1 vliegje is maar echt hele hordes, pffff niet echt leuk dus
Het probleem is ook niet dat het maar 1 vliegje is maar echt hele hordes, pffff niet echt leuk dus
-
- Amerika-ontdekker
Hmmmz dan zal ik wel de pineut zijn! Waar zitten die beesten? Echt in bepaalde gebieden? En komen ze 's nachts pas tot leven of de hele dag net zoals muggen? En helpt de normale muggenspray met DEET of kun je beter lokaal spul kopen???? Helpt vaak wat beter.... Pfff wat een vragen hè?
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een beetje op internet zitten zoeken en zag dat ze voornamelijk voorkomen in natuurgebieden zoals de white mountains, adirondacks maar ook bijvoorbeeld ontario in Canada.Het heeft iets te maken met natte gebieden, bergen en bossen.
Ze vliegen overdag en je insectenspul helpt niet.
Steken schijnen veel erger te zijn dan die van muggen terwijl die beesten wel net zo groot zijn.
Vandaar ook mijn verzoek op dit forum of iemand hier meer overweet want heb weinig zin om alleen maar aan het rennen te zijn voor die beesten
en ... re=related
Ze vliegen overdag en je insectenspul helpt niet.
Steken schijnen veel erger te zijn dan die van muggen terwijl die beesten wel net zo groot zijn.
Vandaar ook mijn verzoek op dit forum of iemand hier meer overweet want heb weinig zin om alleen maar aan het rennen te zijn voor die beesten

en ... re=related
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
So how to protect yourself? Wear light-colored clothing. While it may not look fashionable, tuck pant legs into socks or boots and wear tight-fitting, long-sleeved shirts because the flies often crawl into snug regions of the body to feed. Insect repellents also work. Use one of the many insect repellents containing DEET ), or, for a non-toxic alternative, use a repellent containing Picaridin. One such product is Off! Skintastic Clean Feel . Avoid wearing perfume or cologne when you're planning to be outdoors.
- claudia1970
- Amerikafan
Ik vertrek zelf precies in de periode dat ze actief zijn naar Maine. Ik heb ze zelf nog nooit "live " meegemaakt maar als ik met mijn man aan de telefoon ben en hij looopt buiten ( woont midden in de bossen aan een meer), hoor ik regelmatig: PATS! gevolgd door een hoop gevloek. Schijnen inderdaad hele vervelende beestjes te zijn en als ze je te pakken hebben kun je echt weken lang last hebben van een jeukende bult. Flink smeren met insectenspul dus! En mocht je toch midden in een zwerm terechtkomen: Zoek een open plek waar een windje staat, daar hebben ze een hekel aan!
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oooh die krengen
. Ik moest op google even een afbeelding van zo'n vlieg zoeken. Inderdaad die dingen steken en niet zo'n beetje ook, omdat ze op een gewoon huisvlieg lijken zien ze er heel onschuldig uit TOT DAT ZE STEKEN!!!!! Veel pijnlijker dan een mosquitto.
Deet is het enige wat helpt.... sorry.

Deet is het enige wat helpt.... sorry.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
marjolein76 schreef: en ... re=related

Zijn ze vertrokken in juli??
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
-
- Amerika-ontdekker
Goed, dat klinkt hoopgevend.......
Nou als ik het zo lees, twijfelen we er sterk aan om naar dat gebied te gaan.
Ook al is het prachtig, maar ik ben altijd de ... als het aankomt op stekende insecten.
Wel erg jammer want het is een prachtig gebied

Nou als ik het zo lees, twijfelen we er sterk aan om naar dat gebied te gaan.
Ook al is het prachtig, maar ik ben altijd de ... als het aankomt op stekende insecten.
Wel erg jammer want het is een prachtig gebied
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hier in North Carolina heb je ook van die gemene beesten, maar meestal later in het seizoen. Ik loop vaak hard in het Umstead Park, en in de zomer kom je ze daar tegen. "Off" helpt uitstekend.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4706 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne