Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nova25 (Gewijzigd): bezoek Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Nova25: Graag tips over bezienswaardigheden en route!

Bericht door gleuknie »

Volgens mij heeft het probleem zich in je berichtje al opgelost. :lol:
Je vriend wil een extra dag Las Vegas vanwege het mooie zwembad? Daarna vertelde je over het mooie zwembad bij Zion. Kan je vriend mooi gaan zwemmen en ga jij een paar leuke hikes maken. :lol:
Ik heb ook regelmatig hikes alleen gelopen. Soms waren het zware hikes, waar mijn vriendin voor bedankte en in Death Valley was het haar te warm.

Over Antelope Canyon: Volgens mij is Antelope Canyon het mooist rond het middaguur, maar daar weten anderen meer over. Ik ben er helaas nog niet geweest. :cry:

Over Grand Canyon: Wij hebben de Hermits Rest Route gedaan. Ik zou dat zeker wel doen en de tijd ervoor nemen. Als je er lekker vroeg uit bent, kun je die route in een paar uurtjes doen en dan kun je op je gemak gaan rijden. Vergeet onderweg niet Seligman, Hackberry en Oatman te bezoeken via de Route 66. Of de 21ste en anders de 22ste.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Nou hij wil niet alleen een extra dag in Las Vegas vanwege het zwembad :wink:. Las Vegas zelf trekt ook hem erg. Het is natuurlijk een plaats waar 's avonds ook veel te beleven valt. Verder leent Las Vegas zich goed om overdag bij het zwembad te liggen, terwijl dat in Zion minder voor de hand ligt (daar ga je toch snel weer wat actiefs doen denk ik). Verder vraag ik me af of het weer in Zion net zo goed is als in Las Vegas? Over alleen hiken hebben we het al gehad, maar daar is vriendlief i.v.m. mijn gezondheid niet een hele grote voorstander van...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dan moet je hem maar meesleuren. :lol:
Nee, zonder gekheid. Als je toch een extra nacht Las Vegas overweegt, denk ik dat je beter Valley Of Fire kunt laten vallen, hoe mooi dat misschien ook is. Dan kun je op de dag van Las Vegas naar Zion al rond het middaguur daar zijn en kun je nog een paar mooie wandelingen maken. Met maar 1 nacht Zion en dan ook nog Valley Of Fire bezoeken, kom je waarschijnlijk tijd te kort.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ook Valley of Fire SP laten vallen. Je krijgt al zoveel moois te zien, je zult dit park niet echt missen als je het overslaat.
Op deze manier heb je een rustigere route en ruim de tijd voor Zion.

Marjon
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Nou we gaan er nog maar eens heeel goed over nadenken hoe we het gaan doen in Las Vegas en Zion.. :wink:. Valley of Fire overslaan vind ik namelijk wel erg jammer.
Ik denk namelijk niet dat we snel weer richting het zuidwesten van Amerika gaan (als het aan mij ligt wel natuurlijk :D ).

Zouden jullie me nog kunnen helpen met onderstaande vragen? Ik hoor graag jullie meningen/ adviezen!

Ik zat net even naar mijn lijstje te kijken met stops op Highway 1tussen LA en SF en dat zijn er inmiddels al best veel geworden!
We zijn er maar 1 overnachting (Pismo Beach) en ik vraag me dan ook af welke stops haalbaar zijn en wat echt een must is om te zien.
- Santa Barbara (de bedoeling is om daar te gaan lunchen op weg naar Pismo Beach)
- Solvang
- Julia Pfeifer Burns
- 17mile drive
- Carmel
- Big Sur
- Hearts Castle

- Yosemite: als wij in Yosemite zijn is de Tioga Road waarschijnlijk nog gesloten. We moeten dus via de Sonora Pass naar Bridgeport. Nu hebben we een signature tent geboekt in Curry Village. Ik vraag me af of het niet veel handiger is om in Oakhurst te gaan zitten als we via de Sonoro Pass naar Brigeport moeten rijden?

- Page: is zwemmen in Lake Powell goed te doen in mei? Ik heb op het forum gelezen dat er strandjes zijn bij Lake Powell. Lijkt me wel leuk om daar nog even heen te gaan.
Heb verschillende opties gekregen qua tijdtip om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken ('s ochtends en eind van de middag), dus moet maar even kijken wanneer we gaan. Hangt ook van hoe laat we uit Bryce komen (of we de viewpoint en de trail op 1 dag kunnen doen). Raden jullie de Upper of de Lower Canyon aan?

- Monument Valley: wat is de ideale tijd om aan te komen in Monument Valley met het oog op zonstand etc.?

- Grand Canyon: is het nog de moeite waard om 21 mei een rit te maken met het shuttlebussysteem of is voor een eerste bezoek de uitzichtpunten bekijken voldoende?
Die dag hebben we nog een lange rit voor de boeg en daarom vind ik wel dat het echt een must moet zijn.

- San Diego: ik heb op dit forum gelezen dat sommige stranden in San Diego vol met wier liggen? Dat is wel jammer! Welk strand of stranden zijn leuk in San Diego of omgeving? Ik hoor veel goede dingen over Laguna Beach.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nova25 schreef:
- Grand Canyon: is het nog de moeite waard om 21 mei een rit te maken met het shuttlebussysteem of is voor een eerste bezoek de uitzichtpunten bekijken voldoende?
Die dag hebben we nog een lange rit voor de boeg en daarom vind ik wel dat het echt een must moet zijn.
De viewpoints aan de West Rim zijn alleen te bereiken met de shuttlebus of lopend.
Je kunt dus gewoon de shuttlebus nemen en bij de diverse viewpoints uitstappen. As je uitgekeken bent neem je de shuttlebus weer naar het volgende viewpoint dat je wilt zien. Je kunt ook een stukje gaan lopen tussen een aantal viewpoints als je daar tijd voor hebt.
Je kunt het beste zo vroeg mogelijk de shuttlebus nemen dan is het nog rustig. Anders moet je in de rij staan.
Je hoeft niet bij elk viewpoint te stoppen als je weing tijd hebt, het uitzicht is niet heel erg verschillend vanaf de verschillende plaatsen.

Hier kun je de verschillende viewpoints vinden.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

- Yosemite: als wij in Yosemite zijn is de Tioga Road waarschijnlijk nog gesloten. We moeten dus via de Sonora Pass naar Bridgeport. Nu hebben we een signature tent geboekt in Curry Village. Ik vraag me af of het niet veel handiger is om in Oakhurst te gaan zitten als we via de Sonoro Pass naar Brigeport moeten rijden?
Als je via de Sonoro Pass (noorden) gaat ligt Oakhurst (zuidwest) aan de verkeerde kant van het park.
- Page: is zwemmen in Lake Powell goed te doen in mei? Ik heb op het forum gelezen dat er strandjes zijn bij Lake Powell. Lijkt me wel leuk om daar nog even heen te gaan.
Het water zal in mei wel (extra) koud zijn met al het verse smelwater
Heb verschillende opties gekregen qua tijdtip om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken ('s ochtends en eind van de middag), dus moet maar even kijken wanneer we gaan. Hangt ook van hoe laat we uit Bryce komen (of we de viewpoint en de trail op 1 dag kunnen doen). Raden jullie de Upper of de Lower Canyon aan?
Horseshoe i.v.m. de zon 's morgens, Antelope (upper) rond het middag uur, Antelope ((lower) maakt niet zoveel uit omdat je daar neit echt veel lichtstralen hebt.
Upper kan enorm druk zijn, lower is rustiger.
- Monument Valley: wat is de ideale tijd om aan te komen in Monument Valley met het oog op zonstand etc.?
Zonsopkomst of zonsondergang maar in ieder geval niet midden op de dag.
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

Ik zag dat jullie plan was om te gaan paardrijden in Monument Valley. Dit waren wij vorig jaar ook van plan maar hebben hier vanaf gezien. Ik rijd zelf meer dan 20 jaar en ik wilde wel een adresje waar de paarden er een beetje verzorgd uitzagen. We hebben 2 adresjes gevonden, de avond ervoor op zoek gegaan vanaf ons hotel, the view hotel ( overigens een super hotel met super uitzicht vanaf kamer en restaurant). De paarden zagen er daar niet verzorgd uit vonden wij, ook erg mager.

Wij zouden daarom een aantal dagen later als we naar Bryce gingen, daar kijken of het daar beter was. Thuis had ik al op de website gekeken ( zie hieronder). In eerste instantie had ik evt. 2 keer willen gaan paardrijden. We hebben vanaf monument valley gebeld of er nog plek vrij was bij Bryce om paard te rijden en dat was het geval. Het was een rit in stap maar wel erg mooi, mooie omgeving. Ook de enige paardenrit door Bryce zelf. Daar zagen de paarden er wel beter uit ( ze hadden paarden en muilezels) Af en toe vertelde de man onderweg nog iets. Je vertrekt bij bryce canyon lodge.Ik zou wel van tevoren bellen. Vanaf Ruby' s inn hebben ze ook tochten maar niet door het park zelf heb ik begrepen.

canyonrides.com vertrek vanaf bryce canyon lodge
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Alle tips staan weer genoteerd :D !

Ik heb alleen nog weinig adviezen gekregen m.b.t. de bezienswaardigheden/route tussen Los Angeles en San Francisco (Highway 1).
Dit is een beetje de bedoeling.
5 mei Los Angeles- Pismo Beach (US-101 N): stop in Solvang en in Santa Barbara (lunch)
6 mei Pismo Beach- San Francisco (CA-1 N): stop in San Luis Obispo (bij de NL bakker ontbijt halen), Hearts Castle, Julia Pfeiffer Burns S.P, Big Sur, Carmel en Monterey (evt.17 miles drive).

- Route Monterey- San Francisco via de I-880 N en US-101 N of de CA-1 N en I-280 N? Wat is mooier/leuker?
- Zijn alle stops op 6 mei haalbaar? Zo niet, welke kan ik dan volgens jullie beter schrappen? We willen graag aan het eind van de middag in San Francisco aankomen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Nova25 schreef:Ik heb alleen nog weinig adviezen gekregen m.b.t. de bezienswaardigheden/route tussen Los Angeles en San Francisco (Highway 1).
Lees dan even mee in dit topic en scroll even een stukje naar beneden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

@Markro: dit topic heb ik al gezien en doorgelezen :) . Daar heb ik mijn planning voor die dagen ook op gebaseerd.
Maar ik vraag me af, aangezien we maar 1 nacht hebben, of het allemaal haalbaar is (m.n. alle dingen die we willen zien in de rit van Pismo Beach naar San Francisco). Een bezoek aan Hearst Castle en de 17-miles drive in Monterey gaan niet allebei lukken. De rest vind ik lastig in te schatten...
En ik kreeg op Google Maps twee opties om van Monterey naar San Francisco te rijden (I-880 N en US-101 N of de CA-1 N en I-280 N). Qua tijd maakt het niet veel uit, vandaar dat ik benieuwd ben welke route mooier is.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij kwamen ook vanaf de kant van Big Sur voor we bij de 17-mile drive waren. Wij vonden dit erg tegenvallen, nadat we dus het prachtige Big Sur hadden gezien. Mijn mening is dat je er weinig aan mist om die 17-mile drive over te slaan.
Groetjes René

Nova25
Amerika-ontdekker

Re: Reis Nova25 (Gewijzigd): vraag over hotel Las Vegas

Bericht door Nova25 »

Onze reis komt steeds dichterbij :D ! Nog ruim 5 weken..

Ik heb nog een vraag over de kamers van Planet Hollywood.
We logeren in mei 3 nachten in het hotel Planet Hollywood in Las Vegas (Hollywood Hip Room). Daar moeten we 510 dollar voor betalen (incl. belastingen en resort fee). Ontbijt zit bij dit bedrag in. Ik heb geboekt met een promotiecode van Smartervegas. We zitten er van donderdag tot zondag, vandaar dat we best wat moeten betalen. Ik keek net op de site van Planet Hollywood en zag dat je nu zelfs ruim 600 dollar moet betalen voor deze 3 nachten! Ben dus wel blij dat we redelijk op tijd hebben geboekt.

Maar nu zag ik net dat 3 nachten Planet Hollywood via otel.com 438 dollar kost voor een standard room. Belastingen en servicebijdrage zitten daar al bij in. Ontbijt niet.
Heeft iemand een idee wat een standard kamer is in Planet Hollwood? Voor een double room betaal ik op otel.com 457 dollar. Als een standard kamer te vergelijken is met een Hollywood Hip Room kan ik beter de reservering annuleren en boeken via otel.com lijkt me.

Excalibur heeft ook leuke aanbiedingen voor mei. Zijn de luxe (gerenoveerde) kamers van Excalibur een beetje te vergelijken met de Hollywood Hip kamers van Planet Hollywood?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die 510 is toch niet zo slecht? Tenzij je veel goedkoper kunt eten dan voor 12 dollar pp. Of als je ook eens ergens anders wilt ontbijten.

Marianne
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Ik heb ook het idee dat we het niet zo slecht hebben gedaan met 510 dollar. Maar ben een echte Nederlander, dus als het goedkoper kan.. :wink:
We hoeven niet per se te ontbijten in PH. Maar het ontbijt schijnt daar wel goed te zijn. Ik heb geen idee hoeveel we ongeveer kwijt zullen zijn voor een ontbijt in Las Vegas als we niet in PH ontbijten..
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De Hollywood Hip rooms zijn de standaardkamers in het PH hotel, je hebt ze met 1 kingbed en 2 queenbedden.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

P.S. ik zou nooit 3 dagen in hetzelfde hotel willen ontbijten, er is zoveel goede keus, en ik wil ze graag allemaal proberen.(dat is natuurlijk inmiddels al gebeurt. :mrgreen: )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nova25 schreef:Ik heb geen idee hoeveel we ongeveer kwijt zullen zijn voor een ontbijt in Las Vegas als we niet in PH ontbijten..
Wij waren in Flamingo een keer 65 en een keer 70 dollar kwijt, met z'n vieren. Ik denk dat 12 dollar pp een goede prijs is.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

ik vond het ontbijtbuffet bij Flamingo erg lekker met een mooi uitzicht over de tuinen. Probeer wat later op de ochtend te gaan, dan kun je eventueel zonder lunch.
Nova25
Amerika-ontdekker

Re: Reis Nova25 (Gewijzigd): Upper Antelope Canyon

Bericht door Nova25 »

Hallo!

Wil vandaag graag de tour voor de Upper Antelope Canyon reserveren, maar nu weet ik dus niet welke dag het het handigst is om te reserveren.
Heb een soort draaiboek gemaakt met daarbij 2 opties:

17 mei Zion National Park- Bryce Canyon (i.v.m. de wegwerkzaamheden zijn we waarschijnlijk wat langer onderweg)
Naar Bryce Canyon rijden. Inchecken in hotel in Tropic. Met de auto langs de scenic views rijden en/ of een trail lopen: Navajo-Queen's Garden loop.
Zonsondergang bekijken.

18 mei Bryce Canyon- Page
Zonsopkomst: Bryce Point en Sunset Point om 6.17 a.m.
Optie 1
Als we de vorige dag er niet aan toe zijn gekomen langs de scenic views of de Navajo-Queen's Garden trail lopen. Daarna richting Page en inchecken in hotel. Naar Lake Powell om daar te relaxen en van de zon te genieten.

Optie 2
’s Ochtends gelijk richting Page rijden. Rond 10 uur naar de Horseshoe Bend en daarna rond het middaguur naar de Antelope Canyon (Upper).

19 mei Page- Monument Valley
Optie 1
Vandaag naar de Horseshoe Bend (rond 10.00 uur) en daarna rond het middaguur naar de Antelope Canyon (Upper). Vervolgens naar Monument Valley rijden. We hopen daar eind van de middag te zijn om het park te bezoeken en de Valley Drive te rijden.

Optie 2
Ontbijten en direct richting Monument Valley. Park bezoeken en Valley Drive rijden en eventueel nog paardrijden. Uitzichten bij zonsondergang bekijken en daarna bbq-en bij de cabin in Goulding’s Campground.

Welke dag is qua tijd haalbaarder om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken: 18 of 19 mei?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer