Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandeling naar Hollywood Sign
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Wandeling naar Hollywood Sign
Sinds wanneer is het toegestaan om naar dit sign te lopen? Dat mocht toch niet? Overal bordjes met 'no trespassing' , 'violators will be prosecuted' en 'xxx dollar fine". Of zijn dit legale wandelroutes? Kwam 2 jaar geleden niet verder dan het laatste huis onderaan de heuvel. Dat was nog redelijk dichtbij vond ik.
-
- Amerika-expert
Hallo,
dit zijn inderdaad officiële wandelroutes in Griffith Park, zoals je ook op het kaartje kan zien. Het laatste deel - om boven het Sign te geraken - is zelfs een asfaltweg, daar mag je ook fietsen. Op die wandelpaden loop je om het ,,verboden gebied" heen.
jacques
dit zijn inderdaad officiële wandelroutes in Griffith Park, zoals je ook op het kaartje kan zien. Het laatste deel - om boven het Sign te geraken - is zelfs een asfaltweg, daar mag je ook fietsen. Op die wandelpaden loop je om het ,,verboden gebied" heen.
jacques
Deze routes komen in de buurt van het bord, niet er helemaal bij.Airmiles schreef:Sinds wanneer is het toegestaan om naar dit sign te lopen? Dat mocht toch niet? Overal bordjes met 'no trespassing' , 'violators will be prosecuted' en 'xxx dollar fine". Of zijn dit legale wandelroutes? Kwam 2 jaar geleden niet verder dan het laatste huis onderaan de heuvel. Dat was nog redelijk dichtbij vond ik.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Bedankt Jacques !
Prachtige info ! Wij zullen die wandeling in juli absoluut maken !
Jann
Prachtige info ! Wij zullen die wandeling in juli absoluut maken !
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Super deze uitleg.
In 2003 zijn we een halve dag aan het dwalen geweest en nog niks gevonden.
Nu komen we weer een keer in LA en gaan we het weer proberen, nu gaat het zeker lukken!!
In 2003 zijn we een halve dag aan het dwalen geweest en nog niks gevonden.
Nu komen we weer een keer in LA en gaan we het weer proberen, nu gaat het zeker lukken!!
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Remco, wat een geweldige link met uitleg van deze trail. Duidelijker kan het niet zijn....
Bedankt!
Marjan

Bedankt!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is een hele mooie duidelijke site met de foto's erbij.
Bedankt Remco!
Bedankt Remco!

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met deze beschrijving ga ik zelf in juni ook een poging wagen! Ik hoop alleen dat er ruimte is om te parkeren bij het beginpunt haha...
Laatst gewijzigd door markro op 03 apr 2010, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In principe dezelfde trail volgens mij, maar misschien voor sommige duidelijk beschreven?
http://hollywoodsigntrip.com/hollywood- ... ions.shtml
Vanaf mijn hotel 3 mijl naar de parking en 3 mijl naar Griffith...dus wij gaan voor beide plekken iig
Ik zal begin mei wel even melden of het te doen is!
Vanaf mijn hotel 3 mijl naar de parking en 3 mijl naar Griffith...dus wij gaan voor beide plekken iig
Ik zal begin mei wel even melden of het te doen is!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Deze link geeft de locatie aan waar de eigenlijke trail naar het Hollywood Sign begint. De link die Remco eerder gaf geeft een duidelijke beschrijving van de trail zelf. Heb 'm zelf 2 jaar geleden ook gebruikt. Echt een prachtige wandeling.PSVwally schreef:In principe dezelfde trail volgens mij, maar misschien voor sommige duidelijk beschreven?
Wel vroeg aanwezig zijn, het kleine parkeerplaatsje is gauw vol.
Roland
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dankzij die 2 handige links is m'n leven weeral wat gemakkelijker geworden.
Bedankt.
Bedankt.
Kan met het Sign goed zien van aan het einde van de Beachwooddrive zonder de wandeling te doen?
Als je de wandeling naar het Sign niet zo ziet zitten doe je de eerste 250 meter van de Hollyridge Trail, dan heb je al een mooi uitzicht op de letters.
Zo mooi dat je ter plekke toch maar besluit om de wandeling helemaal te doen, geloof me.
Wij deden hem op 1 september en het was echt de moeite waard. Het uitzicht tijdens de 50 minuten wandelen naar de top van Mount Lee is prachtig en helemaal bovenop is het echt genieten. Het kan behoorlijk druk zijn op de weg naar de top en dus ook op het einde van N Beachwood Drive.
Parkeer je auto aan de rechterkant van de weg in de berm als de kleine parkeerplaats vol is, links van de weg is een wegsleepregeling.
Of zet hem wat eerder langs de kant van de weg waar nog woningen staan, daar is voldoende ruimte.
Zo mooi dat je ter plekke toch maar besluit om de wandeling helemaal te doen, geloof me.
Wij deden hem op 1 september en het was echt de moeite waard. Het uitzicht tijdens de 50 minuten wandelen naar de top van Mount Lee is prachtig en helemaal bovenop is het echt genieten. Het kan behoorlijk druk zijn op de weg naar de top en dus ook op het einde van N Beachwood Drive.
Parkeer je auto aan de rechterkant van de weg in de berm als de kleine parkeerplaats vol is, links van de weg is een wegsleepregeling.
Of zet hem wat eerder langs de kant van de weg waar nog woningen staan, daar is voldoende ruimte.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1270 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 4 Reacties