Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NYC-Boston-Niagara - Washington - Ocean city - NYC
-
- Amerika-ontdekker
NYC-Boston-Niagara - Washington - Ocean city - NYC
Hallo allemaal,
Wij gaan in juni 2010 3 weken naar de Verenigde Staten.
We vliegen heen en terug vanaf JFK.
We hebben besloten de laatste 6 dagen van onze vakantie in de stad NYC te verblijven.
We twijfelen alleen een beetje over de invulling van de reis.
Vooralsnog is het plan als volgt
New York - Boston (2 dgn)
Boston - Burlington (Vermont) of naar Lincoln New Hampshire
Dan richting Kingston, Canada voor een bezoek aan de thousand islands omgeving
Daarna richting de Niagara Falls
Vanaf Niagara Falls in 1 ruk door naar Washington DC (hele lange rit)
In Washington willen we 3 dagen verblijven
Vervolgens naar Charlottesville om een bezoek te brengen aan Shenandoah National park en de druipsteengrotten
Dan willen we het liefst nog een paar daagjes strand.
We zitten te denken aan Virginia Beach of Ocean City en of Atlantic city
Daarna weer richting NYC.
Wat vinden jullie en wie heeft er tips voor het strand?
Wij gaan in juni 2010 3 weken naar de Verenigde Staten.
We vliegen heen en terug vanaf JFK.
We hebben besloten de laatste 6 dagen van onze vakantie in de stad NYC te verblijven.
We twijfelen alleen een beetje over de invulling van de reis.
Vooralsnog is het plan als volgt
New York - Boston (2 dgn)
Boston - Burlington (Vermont) of naar Lincoln New Hampshire
Dan richting Kingston, Canada voor een bezoek aan de thousand islands omgeving
Daarna richting de Niagara Falls
Vanaf Niagara Falls in 1 ruk door naar Washington DC (hele lange rit)
In Washington willen we 3 dagen verblijven
Vervolgens naar Charlottesville om een bezoek te brengen aan Shenandoah National park en de druipsteengrotten
Dan willen we het liefst nog een paar daagjes strand.
We zitten te denken aan Virginia Beach of Ocean City en of Atlantic city
Daarna weer richting NYC.
Wat vinden jullie en wie heeft er tips voor het strand?
-
- Amerika-ontdekker
Re: NYC-Boston-Niagara - Washington - Ocean city - NYC
hmmmm, heeft er helemaal niemand een antwoord voor mij?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, ik had je vraag over het hoofd gezien, want je route ziet er prima uit. Persoonlijk vind ik Virginia Beach leuker, dan Ocean City (MD) (wat meer een party town is) of Ocean City (NJ), al hebben ze alle drie hun charmes. De Ocean City's hebben typisch Amerikaanse houten boardwalks met winkels en restaurants erlangs en aan het strand. Virginia Beach heeft de winkels een straat naar binnen en langs de (betonnen) boardwalk liggen de hotels. Atlantic City is weer heel wat anders. Ik ben niet super gecharmeerd van het strand in A.C., maar wij waren er telkens, als het niet echt strandweer was. Als je op mijn weblog kijkt staat er het een en ander geschreven over Virginia Beach (wat ook nog eens in een leuke omgeving ligt, met Williamsburg, Norfolk, Jamestown en Yorktown), Ocean City, NJ en Atlantic City.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor je reactie!
Strand blijft lastig, we willen het liefst iets waar je (als het weer het toelaat natuurlijk) een beetje lekker kunt liggen en misschien zelfs een strandtentje hebt. In de reisgidsen had ik gelezen dat je in atlantic city van die zogenaamde beachbars hebt en dat klonk heel erg leuk. Maar ik wist bijvoorbeeld echt niet dat er 2 ocean city's waren dus is goed dat je dat noemt
We houden eigenlijk meer van een relaxte sfeer dan echt feesten tot diep in de nacht alhoewel dat best leuk is op zn tijd.
Hoever rijden is Virginia Beach van atlantic city?
Ook over het eerste deel van de route zijn we niet helemaal zeker, we twijfelen sterk over Canada. Aan de ene kant wil je dat natuurlijk niet missen maar aan de andere kant heeft Amerika alleen al zoveel te bieden. Maar ja de Falls willen we echt niet overslaan, pffff lastig hoor
Strand blijft lastig, we willen het liefst iets waar je (als het weer het toelaat natuurlijk) een beetje lekker kunt liggen en misschien zelfs een strandtentje hebt. In de reisgidsen had ik gelezen dat je in atlantic city van die zogenaamde beachbars hebt en dat klonk heel erg leuk. Maar ik wist bijvoorbeeld echt niet dat er 2 ocean city's waren dus is goed dat je dat noemt

We houden eigenlijk meer van een relaxte sfeer dan echt feesten tot diep in de nacht alhoewel dat best leuk is op zn tijd.
Hoever rijden is Virginia Beach van atlantic city?
Ook over het eerste deel van de route zijn we niet helemaal zeker, we twijfelen sterk over Canada. Aan de ene kant wil je dat natuurlijk niet missen maar aan de andere kant heeft Amerika alleen al zoveel te bieden. Maar ja de Falls willen we echt niet overslaan, pffff lastig hoor
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als jullie zo'n bar aan het strand leuk vinden, is Ocean City, NJ, niets voor jullie, daar wordt geen alcohol geschonken. Als ik het zo lees, zouden jullie misschien Ocean City, MD, toch ook wel leuk vinden. Die boardwalk heeft allerlei tentjes vlak aan het strand. In Virginia Beach moet je daarvoor van het strand af. Virginia Beach ligt ongeveer 6 uur rijden van Atlantic City.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Wij hebben vorig jaar deel van soortgelijke route gedaan in twee en halve week. Andersom, en dan wel ook nog tot aan Acadia NP, ook erg mooi, maar je kunt niet alles. Wij zijn van NY naar Niagara Falls gereden, dan door de Adirondacks en de White Mountains naar Maine en terug naar Boston. De afstanden vielen me niet mee, en ik schat in dat het ook voor jullie erg veel rijden wordt, zeker als je dan ook nog naar Washington wilt, dan daar iets in de omgeving en dan nog paar dagen strand. Het moet eigenlijk in ruim twee weken bij jullie, want de laatste 6 dagen zouden dan voor NY zijn. Probeer het maar eens uit te schrijven. 6 dagen lijkt me ook veel voor NY, als je ook nog zo veel afstanden wil rijden.
Wij zijn met de ferry overgestoken bij Burlington, zouden jullie ook kunnen doen, en door de Adirondacks. Mooie streek.Thousand Islands ken ik niet, en lijkt me wel een hele omweg.
succes Alje
Wij zijn met de ferry overgestoken bij Burlington, zouden jullie ook kunnen doen, en door de Adirondacks. Mooie streek.Thousand Islands ken ik niet, en lijkt me wel een hele omweg.
succes Alje
-
- Amerika-ontdekker
wanneer zijn jullie in dit gebied geweest?
en hoever is het rijden vanaf NYC naar de Niagara Falls?
en hoever is het rijden vanaf NYC naar de Niagara Falls?
Wij gaan ook in juni naar New York en dan naar de niagara falls canada . Omdat we op een vrijdag new york verlaten doen we deze route in 3dagen omdat we graag het vuurwerk bij niagara falls zondag willen zien .onze eerste dag gaan we eerst naar de grootste outlet en overnachten we in clarks summit is ongeveer 250km.de volgende dag naar de finger lakes voor de rest van de dag ,en overnachten in brighton.is ongeveer 350 km .daarna is het nog ongeveer een 140 km naar niagara falls canada.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4730 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties