Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Calgary - Yellowstone
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Calgary - Yellowstone
Onze reis is eigenlijk al helemaal gepland (zie weblog ), maar nu denken we toch aan een kleine wijziging.
Wij blijken net tijdens de Calgary Stampede aan te komen in Calgary. We komen 's avonds aan en zullen de volgende dag in 2 dagen doorreizen naar Yellowstone (met een overnachting in Great Falls).
Het lijkt ons echter toch wel erg leuk om wat van de Stampede mee te maken. Om alles op te schuiven en een bv een dag korter in Yellowstone te zijn is (voor ons) geen optie.
De enige manier zou dus zijn om een dag extra in Calgary te blijven en dan de de dag daarna in één keer door te reizen.
We overnachten dan in Gardiner en het is dus zo'n 920 kilometer. Dit is veel meer dan we normaal zouden willen rijden op één dag, maar volgens ons voor één keer wel te doen.
We vinden het geen probleem om vroeg (tussen 7.00 en 8.00) weg te gaan. We zijn waarschijnlijk toch vroeg op i.v.m. de jetlag.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk reisdag (inclusief het passeren van de grens tussen Canada en USA)?
Wij blijken net tijdens de Calgary Stampede aan te komen in Calgary. We komen 's avonds aan en zullen de volgende dag in 2 dagen doorreizen naar Yellowstone (met een overnachting in Great Falls).
Het lijkt ons echter toch wel erg leuk om wat van de Stampede mee te maken. Om alles op te schuiven en een bv een dag korter in Yellowstone te zijn is (voor ons) geen optie.
De enige manier zou dus zijn om een dag extra in Calgary te blijven en dan de de dag daarna in één keer door te reizen.
We overnachten dan in Gardiner en het is dus zo'n 920 kilometer. Dit is veel meer dan we normaal zouden willen rijden op één dag, maar volgens ons voor één keer wel te doen.
We vinden het geen probleem om vroeg (tussen 7.00 en 8.00) weg te gaan. We zijn waarschijnlijk toch vroeg op i.v.m. de jetlag.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk reisdag (inclusief het passeren van de grens tussen Canada en USA)?
- martinenelsa
- Amerikafan
Re: Calgary - Yellowstone
920km op een dag lijkt me erg veel, vooral omdat het de eerste reisdag is. Het is wel bijna allemaal snelweg, maar het blijft een behoorlijke ruk in één dag. Zelf alleen ervaring tot 650km en dat was al niet echt top. Zorg dat je echt vroeg vertrekt (tussen 6.00 en 6.30), rij eerst twee uurtjes en ontbijt dan. Anders heb je geen reserve voor als er iets tegen zit.
Aan de andere kant; als de Stampede overdag ook al is, waarom zou je niet eind van de middag al een stuk richting Yellowstone rijden? Als je alvast een uurtje of drie rijd, dan heb je de volgende dag tenminste een beetje normale reisdag.
Aan de andere kant; als de Stampede overdag ook al is, waarom zou je niet eind van de middag al een stuk richting Yellowstone rijden? Als je alvast een uurtje of drie rijd, dan heb je de volgende dag tenminste een beetje normale reisdag.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Hallo,
920km is inderdaag vrij veel voor 1 dag, maar als je om de 2 u of zo van chauffeur kunt wisselen, is het nog net te doen. Wij reden vorig jaar van Chicago naar Mitchell, iets voorbij Sioux Falls, South Dakota ook in 1 keer. Dat is wel een lange dag rijden, maar dan ben je ervan af en heb je weer meer tijd voor iets anders.
Je spreekt van vroeg op te staan: tussen 7 en 8, maar dat is al veel te laat. Je zou ten laatste om 6u 30 moeten kunnen vertrekken.
Ik vind het ook een goed idee om eerst al een stukje te rijden en dan pas te ontbijten.
Aan de grens moet je denk ik een beetje geluk hebben. Wij konden in 2000 aan de oostkust bijna gewoon doorrijden, we hebben misschien 1O min. gewacht.
Lilo
920km is inderdaag vrij veel voor 1 dag, maar als je om de 2 u of zo van chauffeur kunt wisselen, is het nog net te doen. Wij reden vorig jaar van Chicago naar Mitchell, iets voorbij Sioux Falls, South Dakota ook in 1 keer. Dat is wel een lange dag rijden, maar dan ben je ervan af en heb je weer meer tijd voor iets anders.
Je spreekt van vroeg op te staan: tussen 7 en 8, maar dat is al veel te laat. Je zou ten laatste om 6u 30 moeten kunnen vertrekken.
Ik vind het ook een goed idee om eerst al een stukje te rijden en dan pas te ontbijten.
Aan de grens moet je denk ik een beetje geluk hebben. Wij konden in 2000 aan de oostkust bijna gewoon doorrijden, we hebben misschien 1O min. gewacht.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
De stampede gaat om 10.00 open en kun je de kermis en tentoonstellingen bekijken. Maar de echte rodeo begint pas om 14.00 tot 17.00 plus een beetje uitloop.martinenelsa schreef: Aan de andere kant; als de Stampede overdag ook al is, waarom zou je niet eind van de middag al een stuk richting Yellowstone rijden? Als je alvast een uurtje of drie rijd, dan heb je de volgende dag tenminste een beetje normale reisdag.
Door Canada naar de grens is simpel en snel reken voor de grensovergang 45 minuten.
Weet je wat ik zal doen?
Afwachten tot het eind en kijken wat het weer doet. Is het pokkeweer in Yellowstone dan zou ik een dagje in Calgery blijven....... maar daar kan het ook regenen en koud zijn natuurlijk hihihi en dan is de Stampede ook weer geen pretje. Maar in ieder geval, zou ik het laten afhangen van het weer.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Op zich zou het wel handig zijn om het te laten afhangen van het weer, maar we willen toch graag alvast een hotel boeken. Calgary zal namelijk wel erg druk zijn deze dagen en als we daar al een hotel boeken, kunnen we niet (kosteloos) meer annuleren als we toch besluiten om alvast een stuk richten het zuiden te gaan.
Nu we er wat verder over hebben nagedacht, lijkt het ons toch ook wel erg ver voor een (eerste) reisdag.
We denken nu dat we tot halverwege de middag naar de Stampede gaan en dan alvast richting de grens rijden. We kunnen dan bv in Lethbridge overnachten.
Zo kunnen we toch nog wat van de Stampede meemaken en de dag daarna zal dan ook nog wel goed te doen zijn.
Nu we er wat verder over hebben nagedacht, lijkt het ons toch ook wel erg ver voor een (eerste) reisdag.
We denken nu dat we tot halverwege de middag naar de Stampede gaan en dan alvast richting de grens rijden. We kunnen dan bv in Lethbridge overnachten.
Zo kunnen we toch nog wat van de Stampede meemaken en de dag daarna zal dan ook nog wel goed te doen zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Die grensovergang stelt niet zoveel voor, het is daar rustig volgens mij. Ik was er in 2008 in juli en was volgens mij de enige, er reed niemand voor me, en niemand achter me, en de douane man was heel vriendelijk.
Ik heb zelf ook wel eens een lange afstand gereden, als je daar op ingesteld bent ... Stop je niet in glacier dan?
Ik heb zelf ook wel eens een lange afstand gereden, als je daar op ingesteld bent ... Stop je niet in glacier dan?
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Glacier zullen we doen ná Yellowstone. We gaan dan via Missoula en dan door Glacier via de Going-To-The Sun-Road.
-
- Amerika-expert
Heel goed, zou zonde zijn om de going to the sun road over te slaan.....
Ik heb van een vriend van mij gehoord dat de calgary stampede echt mega leuk is, vooral die race met die huifkarren......indien mogelijk, bijwonen dus.....
Ik heb van een vriend van mij gehoord dat de calgary stampede echt mega leuk is, vooral die race met die huifkarren......indien mogelijk, bijwonen dus.....
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Oke, de kogel is door de kerk !
De tickets voor de Calgary Stampede zijn gekocht. We gaan 's avonds niet naar de Chuckwagon races en de Grandstand Show (dat zal toch echt wat te laat worden voor de eerste dag), maar wel naar het algemene park en de Rodeo wedstrijden. Aan het einde van de dag rijden we dan naar High River, zodat we al vast een beetje van Calgary vandaan zijn. De volgende dag zal dan een echte reisdag worden, want we rijden in één keer naar Gardiner (Yellowstone). Ook al is dat een flink stuk, we denken dat het (met twee chauffeurs en vroeg wakker ivm jetlag) prima te doen is.
Zeker doordat we er een mooie extra ervaring op de Stampede voor terugkrijgen.
De tickets voor de Calgary Stampede zijn gekocht. We gaan 's avonds niet naar de Chuckwagon races en de Grandstand Show (dat zal toch echt wat te laat worden voor de eerste dag), maar wel naar het algemene park en de Rodeo wedstrijden. Aan het einde van de dag rijden we dan naar High River, zodat we al vast een beetje van Calgary vandaan zijn. De volgende dag zal dan een echte reisdag worden, want we rijden in één keer naar Gardiner (Yellowstone). Ook al is dat een flink stuk, we denken dat het (met twee chauffeurs en vroeg wakker ivm jetlag) prima te doen is.
Zeker doordat we er een mooie extra ervaring op de Stampede voor terugkrijgen.
-
- Amerika-expert
>Heel veel plezier, dat wordt vast heel mooi ! Ik heb zelf van glacier np naar yellowstone gereden waar ik om 4 uur smiddags aankwam na om een uur of half negen te zijn vertrokken vanaf kallispel. Wel voor de hoofdwegen kiezen dan! De wegen tussen calgary en de amerikaanse grens heb ik als heel rustig ervaren met prachtige gele koolzaad? velden....
Maak er maar een mooi verslag van....

Maak er maar een mooi verslag van....

Hallo. Voor een dag een hele trip maar als jullie om en om rijden moet het te doen zijn. Het is zeer zeker de moeite waard zo'n rodeo te bekijken. We zijn bij de rodeo in Cody geweest. Het was toen heel erg kuod (eind juni) maar geweldig om te zien
. Van de jetlag zullen jullie waarschijnlijk niet zoveel last hebben. Je gaat de goede kant op en mist vaak alleen wat slaap
. Als je terug gaat naar Nederland heb je vaak meer kans op een jetlag. Veel succes verder met de planning en een prachtige reis gewenst
. We hopen dat we je reisverslag een keer te lezen zullen krijgen. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet ideaal maar wel te doen. Soms heb je wel eens van die dagen dat je veel moet rijden. Wij hebben het 15 jaar geleden ook gedaan, als je niet teveel stopt dan doe je het in 10 uur. 6 uur in de ochtend vertrekken kom je aan om 16:00 uur. Ontbijten om 5 uur en alleen stoppen om te tanken etc.
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Inmiddels zijn we halverwege deze reis en zit de "monster-rit" er op.
Achteraf is het heel erg meegevallen. Door de jetlag waren we (zonder wekker) vroeg wakker en zijn we dus vroeg vertrokken.
De kinderen hebben zich perfect gedragen. Door de vermoeidheid van de heenreis en de dag op de Calgary Stampede hebben ze ook nog wat geslapen, maar voor het meest hebben ze zich vermaakt met hun Nintendo DS en de portable DVD-speler die ik op het laatste moment toch maar in de koffer had gegooit.
Ik heb wel eens van die briljante ingevingen
Marisol en ik hebben ons gewoon vermaakt met de rit. We vinden het rijden op de mooie brede wegen in de fantastische omgeving altijd erg leuk. Het was dus zeker geen saaie dag.
Klik hier voor het reisverslag van die dag. Deze dag is een beetje kort beschreven, maar de andere dagen zijn wat langer, aangezien we daarop meer hebben beleefd.
Inmiddels zijn we halverwege deze reis en zit de "monster-rit" er op.
Achteraf is het heel erg meegevallen. Door de jetlag waren we (zonder wekker) vroeg wakker en zijn we dus vroeg vertrokken.
De kinderen hebben zich perfect gedragen. Door de vermoeidheid van de heenreis en de dag op de Calgary Stampede hebben ze ook nog wat geslapen, maar voor het meest hebben ze zich vermaakt met hun Nintendo DS en de portable DVD-speler die ik op het laatste moment toch maar in de koffer had gegooit.
Ik heb wel eens van die briljante ingevingen

Marisol en ik hebben ons gewoon vermaakt met de rit. We vinden het rijden op de mooie brede wegen in de fantastische omgeving altijd erg leuk. Het was dus zeker geen saaie dag.
Klik hier voor het reisverslag van die dag. Deze dag is een beetje kort beschreven, maar de andere dagen zijn wat langer, aangezien we daarop meer hebben beleefd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4033 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-
- 19 Reacties