In mijn paspoort nummer staan maar 2 cijfers de rest is allemaal letters
@ Roland, verschillende airlines kunnen tegenwoordig op de computer bij de incheckbalie of je een ESTA hebt ingevuld, er zijn al mensen op vluchten geweigerd omdat ze dat niet gedaan hadden.
Nee. ESTA is alleen voor reizigers onder het Visa Waiver Program (VWP). Met een B2 visum heb je geen ESTA nodig en moet je in het vliegtuig gewoon het witte I-94 invullen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Rob schreef:In mijn paspoort nummer staan maar 2 cijfers de rest is allemaal letters
In je paspoort (NL) staat gewoon een heel lang nummer dat zowel uit letters als cijfers kan bestaan. Wat ik heb ingevuld (het hele rijtje) is goedgekeurd en voor het ESTA VWP heb ik alvast toestemming, nu nog aan de poort (dat lukt wel met mijn eerlijke gezicht ).
In 2009 heb ik een Esta formulier ingevuld voor reizen naar de VS. Deze is geloof ik 2 jaar geldig. Nu ga ik dit jaar weer naar de VS. Moet ik dan weer opnieuw het formulier invullen of blijft de geldigheid van het reeds ingevulde formulier staan?
Als je een nieuw paspoort hebt gekregen: Ja, je moet het opnieuw invullen.
Als je een nieuw paspoort krijgt voordat je vertrek: Ja, je moet het opnieuw invullen.
Als je met hetzelfde paspoort reist en deze tot na aankomst in het thuisland geldig is: nee, je hoeft het niet opnieuw in te vullen.
Vandaag mijn aanvraag (opnieuw) gedaan en meteen goedgekeurd, ook voor mijn vader heb ik een aanvraag gedaan en alles ok.
Mijn broer doet zijn aanvraag morgen na ophaal van zijn internationaal paspoort.
Krijgen wij de komende dagen nog een bevestigingsmail of moeten wij opnieuw inloggen met onze code en dan de pagina afprinten? (heb al eens een aanvraag gedaan vorig jaar maar kan me er niks meer van herinneren )
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude schreef:moeten wij opnieuw inloggen met onze code en dan de pagina afprinten?
Q: Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?
A: No. DHS will be able to communicate a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response in order to maintain a record of their ESTA application number and to have confirmation of their ESTA status.
Je krijgt geen mail, en je hoeft ook niets te printen (het mag wel voor je eigen administratie natuurlijk). Als je hem later nog wil updaten heb je zeker het application number nodig.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Dude schreef:Krijgen wij de komende dagen nog een bevestigingsmail of moeten wij opnieuw inloggen met onze code en dan de pagina afprinten? (heb al eens een aanvraag gedaan vorig jaar maar kan me er niks meer van herinneren )
Nee, je krijgt geen bevestiging. Je moet dus even met je code de gegevens opvragen en printen.
Het hoeft niet en je ziet vrij weinig. Je krijgt een nummer te zien en je naam als ik me niet vergis. Tevens geeft dat papiertje je geen toestemming tot de VS of tot de vlucht, het is enkel voor je eigen administratie.
Laatst gewijzigd door Rob op 05 apr 2010, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Ok bedankt allen voor de snelle service
Morgen toch even inloggen om af te printen dan, ook al hoeft het niet echt (ben nogal ne controle freak op dit gebied)
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ik ben momenteel bezig met het invullen van het ESTA-formulier op internet.
Er wordt gevraagd in welke plaats je aan boord gaat, hierbij heb ik Amsterdam ingevuld.
Maar nu bedenk ik mij dat ik eerst naar Londen vlieg, een overstap, en dan pas naar de VS.
Moet ik nu London of Amsterdam invullen?
Plaats waar u aan boord gaat schreef:Vul de naam in van de laatste plaats waar u aan boord gaat van een vliegtuig voordat u in de Verenigde Staten landt ...............
ik heb een electronische pas van belgie
stomme vragen misschien maar is het de kaartnr ofr identificatienummer van het rijksregister dat je moet geven?
Is het formulier van internet hetzelfde dat wat we op de vlieger krijgen?
Wat bedoel je met electronische pas, je hebt als Belg een international reispas nodig het nummer daarvan moet je invoeren.
Er zitten verschillen tussen het ESTAformulier en het VWP wat je in het vliegtuig moet invullen.
Electronische pas = identiteitskaart
Paspoort = reispas
Ik denk dat je verkeerd zit en je inderdaad het nummer van je reispas/paspoort nodig hebt .Met je Electronische identiteitskaart ben je niets in Amerika en alle gegevens die ergens gevraagd worden slagen op je paspoort
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.