Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: slow-chat
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: DV-2011: slow-chat
He gezellig. Elkaar weer helemaal gek maken met dat geloop naar de brievenbus 

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En een heleboel forumleden in de stress omdat er hier weer gepost is 

- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nou , eigenlijk is dat niet de bedoeling bij de slowchat. Daarom hadden we vorige jaar de slowchat in het leven geroepen omdat het andere topic juist die stress en hartverzakkingen veroorzaakte

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit jaar hebben we niet zo'n fanatieke deelnemers, lijkt me. Het bleef hier opvallend rustig in vergelijking met de voorgaande jaren.
@Marcel: ik herken dat gevoel, ook ik heb zoiets van "Oh jee, nu ga je zien dat we deze keer wel winnen"...
@Marcel: ik herken dat gevoel, ook ik heb zoiets van "Oh jee, nu ga je zien dat we deze keer wel winnen"...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Ja en wat dan Elke? Dat wordt kiezen 
Heerlijk toch zo'n luxe probleem

Heerlijk toch zo'n luxe probleem

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hou van luxeproblemen!
En dit is nou eens een van die 'problemen' die ik aan zal pakken als ze zich voordoen, en waar ik nu absoluut nog geen tijd in ga steken. Na al die jaren staan we al heel erg goed met beide voetjes op de grond.
En dit is nou eens een van die 'problemen' die ik aan zal pakken als ze zich voordoen, en waar ik nu absoluut nog geen tijd in ga steken. Na al die jaren staan we al heel erg goed met beide voetjes op de grond.

Elke
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik ben erg benieuwd naar de keuze die je zou maken Elke, mocht het zover komen
Ik ben op dit moment zelf ook erg twijfelachtig en de reden daarvan is toch duidelijk de crisis. Als het me hier niet lukt om een baan te vinden waarom zou me dat in de VS dan wel lukken? Alhoewel ik wel het gevoel heb als 'Nederlandse' ontwerper me te kunnen onderscheiden van de Amerikanen en daarmee ook wel weer interessant zou kunnen zijn voor de Amerikaanse werkgever. Daarnaast hebben we door mijn gebrek aan inkomen ook niet echt een buffer op kunnen bouwen dus zouden we echt puur op de zakelijke reserves van mijn vriend moeten teren. Dat maakt het risico extra groot. Ja, angst en onzekerheid speelt dit jaar een grotere rol dan vorig jaar. Aan de andere kant doe je zoiets als imigratie natuurlijk ook om je eigen angsten en onzekerheden op de proef te stellen en juist iets te doen waar je in wezen een beetje bang voor bent. En als ik diep in mijn hart kijk wil ik nog steeds niets liever dan daar (in California) te gaan wonen!!!

Ik ben op dit moment zelf ook erg twijfelachtig en de reden daarvan is toch duidelijk de crisis. Als het me hier niet lukt om een baan te vinden waarom zou me dat in de VS dan wel lukken? Alhoewel ik wel het gevoel heb als 'Nederlandse' ontwerper me te kunnen onderscheiden van de Amerikanen en daarmee ook wel weer interessant zou kunnen zijn voor de Amerikaanse werkgever. Daarnaast hebben we door mijn gebrek aan inkomen ook niet echt een buffer op kunnen bouwen dus zouden we echt puur op de zakelijke reserves van mijn vriend moeten teren. Dat maakt het risico extra groot. Ja, angst en onzekerheid speelt dit jaar een grotere rol dan vorig jaar. Aan de andere kant doe je zoiets als imigratie natuurlijk ook om je eigen angsten en onzekerheden op de proef te stellen en juist iets te doen waar je in wezen een beetje bang voor bent. En als ik diep in mijn hart kijk wil ik nog steeds niets liever dan daar (in California) te gaan wonen!!!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Rivercola,
het gaat hier in US ondertussen wel al 'ietsje' beter dan in Europa. Er gaan geen jobs meer verloren en vorige maand kwamen er zelfs nieuwe jobs bij.
OK behoorlijke invloed van de mensen die tewerkgesteld zijn voor de volkstelling, maar aan de andere kant kende de Eastcoast toch behoorlijk wat winterstormen die dan weer negatieve invloed hebben op jobcreatie.
Als je hier op de search engines kijkt is het toch wel te merken dat aantal jobs (vooral dan part time op dit moment) tov aantal maanden terug behoorlijk gestegen is maar je moet wel willen openstaan voor elke job. Als je wilt beperken toch specifieke doelgroep dan zou het nog wel moeilijk kunnen worden.
Toen wij de beslissing namen was de crisis nog stuk erger maar wij hadden zoiets van die kans krijg je maar 1 keer dus pakken die kans!
Tot op heden nog niet beklaagd!
bart1
het gaat hier in US ondertussen wel al 'ietsje' beter dan in Europa. Er gaan geen jobs meer verloren en vorige maand kwamen er zelfs nieuwe jobs bij.
OK behoorlijke invloed van de mensen die tewerkgesteld zijn voor de volkstelling, maar aan de andere kant kende de Eastcoast toch behoorlijk wat winterstormen die dan weer negatieve invloed hebben op jobcreatie.
Als je hier op de search engines kijkt is het toch wel te merken dat aantal jobs (vooral dan part time op dit moment) tov aantal maanden terug behoorlijk gestegen is maar je moet wel willen openstaan voor elke job. Als je wilt beperken toch specifieke doelgroep dan zou het nog wel moeilijk kunnen worden.
Toen wij de beslissing namen was de crisis nog stuk erger maar wij hadden zoiets van die kans krijg je maar 1 keer dus pakken die kans!
Tot op heden nog niet beklaagd!
bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er ook echt nooit spijt van gehad, om hier aan te komen in een economisch moeilijke periode. Zolang je voor ogen houdt dat de kans erg groot is dat je niet gelijk op hetzelfde niveau verder kunt gaan als je in NL/B had, en je niet bang bent om dingen aan te pakken, dan kun je je eigen kansen verbeteren, zoniet creeëren.
Zoals bart al zei, het gaat hier inmiddels weer iets beter, maar om weer op het oude niveau terug te komen moeten er nog 8,5 miljoen banen worden gecreëerd, en daar gaat natuurlijk nog wel wat tijd over heen. De grootste klap hebben we echter denk ik wel gehad, waarna de rit naar de top weer kan beginnen...
Zoals bart al zei, het gaat hier inmiddels weer iets beter, maar om weer op het oude niveau terug te komen moeten er nog 8,5 miljoen banen worden gecreëerd, en daar gaat natuurlijk nog wel wat tijd over heen. De grootste klap hebben we echter denk ik wel gehad, waarna de rit naar de top weer kan beginnen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Dat kan ik alleen maar beamen. Volgens velen zitten we nu op de bodem van een "U" en is het wachten totdat we weer omhoog gaan. Maar echt slechter wordt het in ieder geval vooralsnog niet. Ik zie ook om me heen dat langzamerhand mensen weer worden aangenomen en daar zie je wel een groot verschil met NL/BE: de arbeidsmarkt hier is een stuk flexibeler, juist omdat je ook sneller ontslagen kunt worden.
Maar wat voor de economie nu het grootste struikelblok is, zijn de banken. Waar ze voor de crisis misschien te soepel waren met het verlenen van krediet, zijn ze nu te terughoudend. Dat maakt niet alleen dat het verkrijgen van een hypotheek zeer moeilijk is geworden, maar ook dat bedrijven die willen uitbreiden of starten moeilijk aan beginkapitaal kunnen komen. En dat soort initiatieven hebben we juist nodig nu. Maar het zal wat tijd nodig hebben om dat vertrouwen weer te herstellen.
Maar wat voor de economie nu het grootste struikelblok is, zijn de banken. Waar ze voor de crisis misschien te soepel waren met het verlenen van krediet, zijn ze nu te terughoudend. Dat maakt niet alleen dat het verkrijgen van een hypotheek zeer moeilijk is geworden, maar ook dat bedrijven die willen uitbreiden of starten moeilijk aan beginkapitaal kunnen komen. En dat soort initiatieven hebben we juist nodig nu. Maar het zal wat tijd nodig hebben om dat vertrouwen weer te herstellen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Op het Immigration Portal forum heeft iemand zich gemeldt die gewonnen heeft. Het is iemand uit Egypte die in Kentucky woont. Brief was gepost op 31 Maart en 2 April gearriveerd. Hij woont pracktisch om de hoek van het KCC.
Nu maar duimen!
Nu maar duimen!
-
- Amerika-expert
Spannend weer......
nu maar hopen dat ik snel uitsluitsel heb, dit jaar zou een beetje irritant worden als ik win : ) maar niks is te overbruggen! mijn vader is alleen ernstig ziek geworden en het gaat nu beter, maar het is een beetje stom om tijdens zijn recovery te zeggen dat ik weg ga naar de VS
. Wil nog steeds gaan, dus eerst kijken wat er gebeurd als ik uberhabt win = )

Het begint hier ook al een beetje te kriebelen. Eerste keer dat ik mee doe. Hope, hope, hope...
- Marcel87
- Amerikakenner
Kan me voorstellen dat het een lastige situatie is Wijnand! Beterschap met je vader en succes met de loterij 

Hallo allemaal
Oh.....hier weer langs komen, voel je wel gelijk de kriebels weer!! Heerlijk
.Ik was er nog helemaal niet mee bezig, de loterij en moet zeggen dat dat ook wel weer relaxed was hoor. Maar ik dacht, laat ik weer eens kijken en dan voel je gelijk die spanning weer. Nou heb ik een heel leuk uitzicht, want 30 april gaan we met het hele gezin(man, 3 kinderen en ik) 3 weken naar Amerika. met een uitstapje naar Canada. Als de vulkaan en de organisatie het toelaten tenminste
. Zal je net zien, dat die envelop tijdens die 3 weken in de brievenbus verschijnt. Leuk thuis komen! Ik kan moeilijk aan mijn schoonvader vragen of die even in de gaten wil houden of wij het visum voor Amerika hebben gewonnen.
Succes allemaal!
gr Judy
Oh.....hier weer langs komen, voel je wel gelijk de kriebels weer!! Heerlijk

Succes allemaal!
gr Judy
Ik las gisteren dat dit een leugen is ... ze zijn pas April 15 begonnen met het versturen van de NLs. Niemand kon op dat moment dus al een brief hebben gekregen.emhoffman schreef:Op het Immigration Portal forum heeft iemand zich gemeldt die gewonnen heeft. Het is iemand uit Egypte die in Kentucky woont. Brief was gepost op 31 Maart en 2 April gearriveerd.
Maar goed, als je bedenkt dat er vanwege de as minder gevlogen werd, dan zal de briefpost naar Nederland wel vertraging op lopen, dus het kan best nog een week of langer duren voordat de eerste brieven Europe bereiken (denk ik).
NLs?guinevere schreef:Ik las gisteren dat dit een leugen is ... ze zijn pas April 15 begonnen met het versturen van de NLs.emhoffman schreef:Op het Immigration Portal forum heeft iemand zich gemeldt die gewonnen heeft. Het is iemand uit Egypte die in Kentucky woont. Brief was gepost op 31 Maart en 2 April gearriveerd.
Notification LettersBambino schreef:
NLs?
Ik lees dat een hoop mensen zich wel hebben aangemeld maar niet eens zeker zijn of ze wel gaan als ze geselecteerd worden. Tja...
Wat gebeurd er met de aanvragen van die mensen? Worden daar dan weer nieuwe mensen voor geselecteerd en dan ook nog uit hetzelfde land? Weet iemand dat?
Wat gebeurd er met de aanvragen van die mensen? Worden daar dan weer nieuwe mensen voor geselecteerd en dan ook nog uit hetzelfde land? Weet iemand dat?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht