Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum stage plek

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
JJK
Amerika-newbie
Contacteer:

Visum stage plek

Bericht door JJK »

Het is eigenlijk heel simpel ik heb een stage plek in boston
het allerlaatste dingetje wat we rond moeten krijgen is
een visum dit zou het J1 visum moeten zijn als ik me niet vergis
Het heeft een duur van minimaal 9 maanden nodig en maximaal een jaar

Hoe gaat dit precies in zn werk want het schijnt nogal lastig te zijn vanwege
de aanslagen van 11 sept.

De stage betreft een laboratorische stage plek in de universiteit in boston

Kan iemand mij hier meer over vertellen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoi, de meeste universiteiten hebben een afdeling die dergelijke aanvrages doet en de procedure afhandelt of helpt afhandelen. Heeft men daarover met jou geen kontakt opgenomen ? Vlgs. mij is de eerste stap een officieel formulier/document dat zij jou toezenden waarmee jij in Ned. bij het US-consulaat je visum kunt aanvragen.
Ik dacht niet dat het nu zoveel moeilijker was toestemming voor een universitaire studie of stage te krijgen, echter als je hier bent moet je je aan de regels houden. In het verleden kwam het voor dat men een dergelijk visum aanvroeg en dan pleite ging, ergens de US in. (Plus een aantal van de 9-11 terroristen waren hier binnengekomen op studie-visa.)
Vandaar dat er nu SEVIS is, het systeem waarmee men studenten en stagiaires in de US volgt.
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

De universiteit in Boston waar jij stage gaat lopen moet de papierhandel in werking zetten. Als alles aan hun kant is geregeld, krijg jij papieren opgestuurd waarmee je dan weer naar het consulaat in Amsterdam moet gaan (na afspraak).
De universiteit zal hier zeker al ervaring mee hebben, dus ik zou als ik jou was even met hun contact opnemen.
Succes!!
JJK
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door JJK »

Na enige tegenslagen is het dan bijna gelukt.. Kreeg een mailtje van de andere kant van de oceaan. Maar moet nog wel even wat dingen hier zien te regelen.
B-1 visum is hier enige informatie te vinden? Want ik kan wel vinden hoe ik een visum moet aanvragen op een amerikaanse site. Maar niks over het hoe en wat over een B-1 en de nederlandse amerikaanse ambassade in nederland. Weet iemand hier de url van?

Iemand hier misschien meer ervaring mee metname dan B-1 visum. Ik heb echter al gehoord dat ik het woord stage moet vermijden en hiervoor eerder research kan gebruiken.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hier is de website van de Amerikaanse ambassade en het consulaat in Nederland. Voor visa moet je bij het consulaat in Amsterdam zijn en beslist niet bij de ambassade.
Life is good in the Tarheel State.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Business travelers may enter the United States using a B1, or 'Visitor for Business' Visa. In practice these visas are invariably issued jointly with B2, or 'Visitor for Pleasure' (i.e. Tourist) visa.
While in the US as a business visitor, an individual may:

* Conduct Negotiations
* Solicit sales or investment
* Discuss planned investment or purchases.
* Make investments or purchases
* Attend Meetings, and participate in them fully.
* Interview and hire staff.
* Conduct research.

Zoals je ziet is "conduct research" een toegestane activiteit waarvoor men dit visum kan verstrekken. Bij visum aanvrages voor de US is het vaak een kwestie van de juiste bewoordig, zeggen wat ze willen horen voor een bepaalde categorie.

Al geeft de US ambassade info, je moet een visum aanvragen bij het US CONSULAAT in Amsterdam.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oeps, sorry Marcel, dat laatste had jij al gezegd.
JJK
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door JJK »

Bedankt voor de info heb deze website ook nog even bekeken aan de minimale eisen waar alles aan moet voldoen.

http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vr ... m_aan.html

Nu hoorde ik vanuit amerika dat ik tijdens aanvraag aan kan tonen dat ik 1500 euro pm te besteden heb. Echter hoef ik dit niet allemaal uit te geven maar dat terzijde.

Nu is mijn vraag, als ik tijdens aanvraag van mijn visum tijdelijk 9.000 euro op mijn rekening zet en ik dit via internet bankieren even uitprint of dit voldoende is om aan te tonen dat ik dan "9000" beschikbaar heb?

Of moet dit een officeel papiertje zijn van de postbank?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer