Tegenwoordig staan er ESTA-zuilen op Schiphol, waar je e.e.a. nog kunt invullen, er zijn meerdere locaties, ik weet ze zo niet uit m'n hoofd, maar in ieder geval te vinden in vertrekhal 2, in de buurt van het KLM-ticketoffice. Als ik tijd heb ga ik morgen even kijken.Super0072 schreef:Geert1976 schreef:]
Wat moet je dan doen om dit te vermijden? Thuis ESTA invullen, het nummer meenemen, een printje meenemen? En wat als je in de luchthaven staat met het ESTA-nr. en je tickets, en je staat niet geregistreerd in de airline-computer?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Check zeer goed je ESTA!!!
Re: Check zeer goed je ESTA!!!
Het is heel simpel dan;
Geen ESTA bekend in de computer van de airline, dan loop je naar een speciaal voor ESTA geplaatste computer. Hier de locaties voor de Luchthaven Schiphol; begin E pier (achter Transferdesk 6), begin F pier (naast Transferdesk
en natuurlijk ook te vinden Vertrekhal 2 (hier stond er eerst 1, nu inmiddels 2 en wellicht een 3e en 4e binnenkort, geeft al aan hoe vaak het dus nu al voorkomt na 1 week)
Nadat je dit hebt gedaan loop je weer terug naar de gate waarvan je vlucht vertrekt en moet het in orde zijn.
Nog een note van mij en mijn collegae op Schiphol; Mocht U nou zeker zijn dat U alles hebt ingevuld en wij melden dat er van U geen gegevens bekend zijn of incorrect in ESTA, wil U dan alsjeblieft mij en mijn collegae niet als vee behandelen. Wij doen maar ons werk, wat in dit geval, zeer streng word gecontrolleerd door de VS (Immigration Services)
Ik heb zelf afgelopen week al vloekende Fransen en Scandinaviers, die dus geen ESTA on file hadden en zij zelf beweerden van wel aan mijn gate gehad en die waren alles behalve aardig voor me...haha
Namens mijzelf en collegae....bedankt dat U hier rekening mee houd!
Geen ESTA bekend in de computer van de airline, dan loop je naar een speciaal voor ESTA geplaatste computer. Hier de locaties voor de Luchthaven Schiphol; begin E pier (achter Transferdesk 6), begin F pier (naast Transferdesk

Nadat je dit hebt gedaan loop je weer terug naar de gate waarvan je vlucht vertrekt en moet het in orde zijn.
Nog een note van mij en mijn collegae op Schiphol; Mocht U nou zeker zijn dat U alles hebt ingevuld en wij melden dat er van U geen gegevens bekend zijn of incorrect in ESTA, wil U dan alsjeblieft mij en mijn collegae niet als vee behandelen. Wij doen maar ons werk, wat in dit geval, zeer streng word gecontrolleerd door de VS (Immigration Services)
Ik heb zelf afgelopen week al vloekende Fransen en Scandinaviers, die dus geen ESTA on file hadden en zij zelf beweerden van wel aan mijn gate gehad en die waren alles behalve aardig voor me...haha
Namens mijzelf en collegae....bedankt dat U hier rekening mee houd!

Zou het kunnen dat diegene die geen ESTA hebben, de aanvraag gedaan hebben via een van de vele niet officiele sites? En er zijn heel veel mensen die jammer genoeg die sites gebruiken, onlangs nog gehoord van een gans gezin dat hiervoor 45 dollar pp betaald heeft en toch geen zekerheid, tot ik hen aanmaande toch maar de echte site te gebruiken.
Een printout van de officiele site van ESTA daar kan men toch niet zomaar omheen kijken als niet echt?
Een printout van de officiele site van ESTA daar kan men toch niet zomaar omheen kijken als niet echt?
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de letter O nooit gebruikt wordt in een paspoortnummer, maar alleen de cijfer 0,
dit juist om verwarring te voorkomen
... Weet iemand of dit waar is? Want ik heb net een reisje georganiseerd
voor 5 man en voor alle 5 de ESTA's ingevuld, en alleen maar nullen gebruikt...

voor 5 man en voor alle 5 de ESTA's ingevuld, en alleen maar nullen gebruikt...
Ik weet echt niet veel van die paspoorten zelf wat betreft die O en 0....Denk als je het zeker wil weten, je even gaat naar je Stadsdeelkantoor/Gemeentehuis
Ik heb zelf een 0 (nul) in mijn paspoortnummer.
Als je zeker wilt zijn, kijk dan naar het nummer beneden op de pagina waar je foto is geplaatst.
Daar staat een hele rij cijfers en letters en in mijn paspoort zijn de letters van het paspoortnummer net iets groter gedrukt dan de cijfers.
Zodoende kon ik achterhalen dat mijn 0 een nul is en geen O (oh).
Ik weet niet of het bij ieder paspoort zo is, maar mij lijkt het van wel.
Als je zeker wilt zijn, kijk dan naar het nummer beneden op de pagina waar je foto is geplaatst.
Daar staat een hele rij cijfers en letters en in mijn paspoort zijn de letters van het paspoortnummer net iets groter gedrukt dan de cijfers.
Zodoende kon ik achterhalen dat mijn 0 een nul is en geen O (oh).
Ik weet niet of het bij ieder paspoort zo is, maar mij lijkt het van wel.
16x USA / 30 staten
Bij mij zijn onder de foto juist de cijfers groter dan de letters.....

Weet iemand of er zulke "ESTA-zuilen" in Zaventem, België zijn? Ik heb niets op de site van brussels airport gevonden
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb dit gedoe ingevuld voor mij en mn partner, ik kreeg een bevestigigng per email, met een nummer etc....en dat het goedgekeurd was.
Hoe weet ik of mijn airline (britisch airways) dit in orde heeft???? Ook op hun website vul je heel wat gegevens in als je de ticket boekt....
Ik snap dit niet echt ,maar ga er van uit dat het goed zit. Ik reis trouwens de dag ervoor op een europeese vlucht van bergen naar amsterdam en kom in de avond aan op schiphol..... zou ik dan dit nog even moeten checken voordat ik naar mn hotel ga?
Hoe weet ik of mijn airline (britisch airways) dit in orde heeft???? Ook op hun website vul je heel wat gegevens in als je de ticket boekt....
Ik snap dit niet echt ,maar ga er van uit dat het goed zit. Ik reis trouwens de dag ervoor op een europeese vlucht van bergen naar amsterdam en kom in de avond aan op schiphol..... zou ik dan dit nog even moeten checken voordat ik naar mn hotel ga?
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Het is mij nog altijd onduidelijk of ik nou voor elke nieuwe reis weer een ESTA in moet vullen
Volgens mij is hij 5 jaar geldig maar je moet wel vluchtgegevens en zo invullen dus dat lijkt me dan ook raar
Vorig jaar hebben we er een ingevuld maar over 3 weken vertrekken we naar NEw York, ik denk dat ik nog even een nieuwe aanvraag, of kijk of ik nog op mijn oude kan inloggen en alles kan aanpassen.
Volgens mij is hij 5 jaar geldig maar je moet wel vluchtgegevens en zo invullen dus dat lijkt me dan ook raar
Vorig jaar hebben we er een ingevuld maar over 3 weken vertrekken we naar NEw York, ik denk dat ik nog even een nieuwe aanvraag, of kijk of ik nog op mijn oude kan inloggen en alles kan aanpassen.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Esta is 2 jaar geldig, je paspoort is 5 jaar geldigVolgens mij is hij 5 jaar geldig
Roy, als je voor ESTA een email ontvangen hebt, dan is het niet via de officiele site gebeurd, want daar krijg je normaal binnen de seconden een antwoord en word het niet via email gedaan.
ESTA is zoals reeds gezegd voor 2 jaar tenzij er minder dan 2 jaar op jouw paspoort overblijft.
Je moet het niet aanpassen voor elke reis, maar het is aanbevolen. Misschien gaat het ooit verplicht worden, maar nu niet.
ESTA is zoals reeds gezegd voor 2 jaar tenzij er minder dan 2 jaar op jouw paspoort overblijft.
Je moet het niet aanpassen voor elke reis, maar het is aanbevolen. Misschien gaat het ooit verplicht worden, maar nu niet.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dan denk je dat je alles goed geregeld hebt..... begin je door zo'n topic toch weer te twijfelen
Hans en ik hebben dus ook allebei een cijfer nul (of is het de letter O ??) in ons paspoort staan. Ik heb de Esta-aanvraag gedaan, bij allebei op de gok gekozen voor het cijfer nul, en ik kreeg voor ons allebei meteen de bevestiging dat we zijn 'goedgekeurd'. Ik ging er toen van uit dat ik dus goed gegokt had.
Maar nu toch maar even, voor de zekerheid: Betekent de bevestiging inderdaad dat ik het goede paspoortnummer heb ingevuld? Of kunnen we straks toch nog voor vervelende verrassingen komen te staan, op Schiphol? Zijn er nog andere punten m.b.t. de Esta-aanvraag die we hier thuis nog kunnen checken?

Hans en ik hebben dus ook allebei een cijfer nul (of is het de letter O ??) in ons paspoort staan. Ik heb de Esta-aanvraag gedaan, bij allebei op de gok gekozen voor het cijfer nul, en ik kreeg voor ons allebei meteen de bevestiging dat we zijn 'goedgekeurd'. Ik ging er toen van uit dat ik dus goed gegokt had.
Maar nu toch maar even, voor de zekerheid: Betekent de bevestiging inderdaad dat ik het goede paspoortnummer heb ingevuld? Of kunnen we straks toch nog voor vervelende verrassingen komen te staan, op Schiphol? Zijn er nog andere punten m.b.t. de Esta-aanvraag die we hier thuis nog kunnen checken?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het ook ooit ergens gehoord, klopt volgensmij!Emenem schreef:Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de letter O nooit gebruikt wordt in een paspoortnummer, maar alleen de cijfer 0,
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Overigens zie ik heel duidelijk of het een 0 of een O is. De 0 (die ik ook in mijn paspoortnummer heb) is smaller dan de letters die gebruikt worden in mijn paspoortnummer. Dat is al één kenmerk. Verder ben ik in Okt. geboren, staat ook zo vermeld in het paspoort en de 0 is dus duidelijk (smaller), kenmerk 2.
Roland

Roland
haha Roland a.k.a Inspector Clouseau! (Ken je hem nog?
)

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Geert, geldt dit ook voor de Secure Fligth data? Ik heb nl. een probleem. Op mijn Itinerary van onze vlucht met United staat onderaan duidelijk vermeld "Secure Fligth Data incomplete". Er is een knop voor toevoegen. Ik heb diverse malen ontbrekende gegevens ingevuld en de ene keer staat de melding bij Jan en de andere keer weer bij mij. Het wil gewoon niet goed verschijnen op de Itinerary.Geert1976 schreef:Sinds kort mogen wij op Schiphol NIET meer een, incomplete of niet ingevulde ESTA passagier, accepteren aan boord. Tot eind maart hadden wij de mogelijkheid dit te overrulen, maar dat mag nu echt niet meer. (vanaf 30maart 2010)
Ik kan jullie vertellen dat sinds nu ruim een week diversen passagiers op de Delta en KLM vluchten worden geweigerd ivm incomplete ESTA of niet aanwezige ESTA on-file zoals dat dan heet.
Ik heb hierover nu twee keer gebeld met United. Zij hebben de gegevens ook handmatig ingevoerd maar de melding blijft bij mij. Ze hebben mij verzekerd dat alles oké is en wij goed staan geregistreerd, maar dat dit waarschijnlijk een bug is in de site van United. Ik word er toch lichtelijk nerveus van. Ik kan er heel slecht tegen dat het niet goed op de papieren staat vermeld.
Hoor jij nu ook van vluchtweigeringen als de SF-informatie niet juist is net als bij ESTA?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
hoi Marjan,
Secure Flight Data....euuuhh....ben nu thuis. Secure Flight Data kan ik ff niet plaatsen... Ik zal het vrijdag, als ik weer op werk ben, even uitpluizen...
Maar het blijkt gewoon erg vaak dat systemen( o.a. Airline systemen-- ESTA) niet aansluiten met elkaar. Ik kan je hele verhalen vertellen over met namen Air France. Passagiers die uit Frankrijk hier op Schiphol landen en doorvliegen naar de VS, de paspoortgegevens die wel zijn ingevuld zijn door de mensen, gewoon totaal niet meer in ons systeem doorschieten en das erg onhandig...en heeeeeel vervelend voor die Franse passagiers
Secure Flight Data....euuuhh....ben nu thuis. Secure Flight Data kan ik ff niet plaatsen... Ik zal het vrijdag, als ik weer op werk ben, even uitpluizen...
Maar het blijkt gewoon erg vaak dat systemen( o.a. Airline systemen-- ESTA) niet aansluiten met elkaar. Ik kan je hele verhalen vertellen over met namen Air France. Passagiers die uit Frankrijk hier op Schiphol landen en doorvliegen naar de VS, de paspoortgegevens die wel zijn ingevuld zijn door de mensen, gewoon totaal niet meer in ons systeem doorschieten en das erg onhandig...en heeeeeel vervelend voor die Franse passagiers
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
pbuyse1 schreef:Roy, als je voor ESTA een email ontvangen hebt, dan is het niet via de officiele site gebeurd, want daar krijg je normaal binnen de seconden een antwoord en word het niet via email gedaan.
Hoi,
Ja ik kreeg gelijk antwoord bedoelde ik, en toen heb ik dat uitgeprint, een 1,5 a4tje met gegevens en een nummer, ook nog een losse.....
Ik denk dat alles goed zit, maar zo'n topic geeft toch weer een beetje onzekerheid......

Zou ik nog maar weer eens op britisch airways zn site gaan kijken.....op het laatst nog dingen regelen daar gaat mn bloedruk erg van omhoog (en die is al hoog op reisdagen)
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Ook ik kreeg METEEN de bevestiging dat we goedgekeurd zijn. Binnen een seconde kwam het antwoord al, waardoor ik toch wel een beetje twijfelde. Maar ik las ook ergens bij het invullingsproces dat men de goedkeuring nog altijd kon terugtrekken, mocht ze op een later stadium tot de ontdekking komen. Men zou ons wel op de hoogte brengen. Dus.......en ik kreeg voor ons allebei meteen de bevestiging dat we zijn 'goedgekeurd'. Ik ging er toen van uit dat ik dus goed gegokt had.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5931 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99
-
- 1 Reacties