Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check zeer goed je ESTA!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Geert1976
Amerikafan

Re: Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door Geert1976 »

Nogmaals mensen, mochten jullie bij de gate staan en is je ESTA niet compleet, voldoet een printje van je ESTA application NIET!!!

Printje is puur voor je eigen administratie, meer niet
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

hekkie schreef:
Ik heb hierover nu twee keer gebeld met United. Zij hebben de gegevens ook handmatig ingevoerd maar de melding blijft bij mij. Ze hebben mij verzekerd dat alles oké is en wij goed staan geregistreerd, maar dat dit waarschijnlijk een bug is in de site van United. Ik word er toch lichtelijk nerveus van. Ik kan er heel slecht tegen dat het niet goed op de papieren staat vermeld.
Ik heb met United ook een soortgelijk probleem gehad. Ze zeiden toen ook dat alles gewoon goed was, en dat was het uiteindelijk ook. Met Delta hetzelfde verhaal. Ik heb gemerkt dat er een verschil zit tussen de interne boekingsdatabase en de gegevens die op de site getoond worden.

Wat ik wel stom vind is dat Secure Flight nu weer bij de reiziger neergelegd wordt. In de eerste berichtgeving over het systeem (en dan heb ik het over zeker een jaar geleden) hadden ze het er over dat de airline ervoor moest zorgdragen dat deze gegevens bij boeking goed gevraagd werden..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

toen we in maart via brussel naar new york vlogen zagen we ook 2 mensen die terug gestuurd werden omdat een cijfer niet goed was.ik heb niet goed opgevangen hoe en wat maar kan me nu voorstellen dat dit te maken had met de 0 of O.
Verder heeft de dame bij inchecken ( we konden toen niet online inchecken bij continental) al onze gegevens overgenomen die we op het uitgeprinte esta formulier hadden staan.Ook dit om fouten/problemen in de usa te voorkomen.Zij was dus blij dat we de print bij ons hadden.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

En kan je niet gewoon twee ESTA's aanvragen. De een met een 0, de ander met een O?
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik snap niet dat het verschil tussen de O en de 0 zo'n probleem is. De O is op het paspoort een stuk ronder dan de 0..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Kunnen wij als Europa ook niet eens Amerikanen het zweet aanjagen om Europa te bezoeken? Oh nee, das weer een heel ander onderwerp haha
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Het paspoortnummer is ook met gaatjes geponst in de pagina's van je paspoort. Cijfer 0 is twee gaatjes onder en boven en drie gaatjes links en rechts. Ik neem aan dat de letter O anders is...?
Laatst gewijzigd door Felicitas op 07 apr 2010, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geert1976 schreef:hoi Marjan,

Secure Flight Data....euuuhh....ben nu thuis. Secure Flight Data kan ik ff niet plaatsen... Ik zal het vrijdag, als ik weer op werk ben, even uitpluizen...
@Geert, in dit topic is er al heel veel over geschreven.
Clint schreef: Ik heb met United ook een soortgelijk probleem gehad. Ze zeiden toen ook dat alles gewoon goed was, en dat was het uiteindelijk ook. Met Delta hetzelfde verhaal. Ik heb gemerkt dat er een verschil zit tussen de interne boekingsdatabase en de gegevens die op de site getoond worden.

Wat ik wel stom vind is dat Secure Flight nu weer bij de reiziger neergelegd wordt. In de eerste berichtgeving over het systeem (en dan heb ik het over zeker een jaar geleden) hadden ze het er over dat de airline ervoor moest zorgdragen dat deze gegevens bij boeking goed gevraagd werden..
@Clint, ik ben blij te horen dat jij ook een dergelijke ervaring hebt gehad met United en dat uiteindelijk wel alles in orde was. Stelt me iets meer gerust.

Bij de boeking heb ik overigens de gegevens opgegeven en toen was het ook in orde. Het probleem deed zich later voor toen er een vluchtwijziging kwam (tijdstip van een van de vluchten). Bij navraag bij United zei men mij dat bij elke vluchtwijziging de Secure Fligth Data opnieuw moest worden ingevuld. Ik heb dat dus gedaan en vanaf toen staat de foutmelding op de Itinerary. Rare zaak, vind ik.

Wat ESTA betreft: ik heb zojuist onze gegevens bijgewerkt wat betreft het eerste overnachtingsadres. Ik ga ervan uit dat alles klopt en we geen problemen zullen ondervinden daar we ons vorige bezoek aan de US ook goed geregistreerd stonden. In de persoonlijke en paspoortgegevens is nl. niets gewijzigd.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

hekkie schreef: @Clint, ik ben blij te horen dat jij ook een dergelijke ervaring hebt gehad met United en dat uiteindelijk wel alles in orde was. Stelt me iets meer gerust.

Bij de boeking heb ik overigens de gegevens opgegeven en toen was het ook in orde. Het probleem deed zich later voor toen er een vluchtwijziging kwam (tijdstip van een van de vluchten). Bij navraag bij United zei men mij dat bij elke vluchtwijziging de Secure Fligth Data opnieuw moest worden ingevuld. Ik heb dat dus gedaan en vanaf toen staat de foutmelding op de Itinerary. Rare zaak, vind ik.
Idd vreemd. Wat ik bij Delta gedaan heb, is ze een e-mail gestuurd waarin ik het verhaal uitgelegd heb en dat ik graag per e-mail een bevestiging van de gegevens die telefonisch zijn besproken wilde hebben. Dan heb je zwart-op-wit dat de airline (in jouw geval United) stelt dat het in orde is. Ik had toen een printje van die e-mail meegenomen naar de luchthaven, just in case.
Clint's Thoughts
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Clint schreef:Ik snap niet dat het verschil tussen de O en de 0 zo'n probleem is. De O is op het paspoort een stuk ronder dan de 0..
Kijk je naar de kleine letter o of naar de hoofdletter O? In Hans z'n paspoort staat letter o in zijn geboorteplaats met een kleine letter, die is duidelijk van het cijfer 0 te onderscheiden. Maar in zijn volledige voornaam JOHANNES staat de O met een hoofdletter, en die is op zijn paspoort exact gelijk aan het cijfer 0.

In de onderste regel van het paspoort staat een cijferreeks, de nullen daarin zijn inderdaad iets vlakker dan de letter O in de naam JOHANNES. Maar het gekke is, die nullen wijken qua vorm toch weer net wat af van het cijfer nul in de datum van het paspoort.
Geert1976 schreef:Nogmaals mensen, mochten jullie bij de gate staan en is je ESTA niet compleet, voldoet een printje van je ESTA application NIET!!!

Printje is puur voor je eigen administratie, meer niet
Geert, dat een printje niet voldoende is is me helemaal duidelijk. Wat me helaas niet duidelijk is, is hoe ik zelf kan beoordelen of mijn ESTA nu wel of niet compleet is. Ik wil e.e.a. graag vooraf controleren, maar ik heb nu geen idee WAT ik moet controleren!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als ik het allemaal zo lees lijkt het er bijna op dat de systemen op Schiphol niet altijd helemaal de juiste informatie van ESTA ontvangen... :wink:

Maar ja, maak dat maar eens duidelijk als je er staat en jouw gegevens komen niet overeen of zijn niet op te vragen door ze... :?
Henriëtte schreef:Kijk je naar de kleine letter o of naar de hoofdletter O? In Hans z'n paspoort staat letter o in zijn geboorteplaats met een kleine letter, die is duidelijk van het cijfer 0 te onderscheiden. Maar in zijn volledige voornaam JOHANNES staat de O met een hoofdletter, en die is op zijn paspoort exact gelijk aan het cijfer 0.
Is die 0 dan wel een 0 of is het dan toch een O? (Of maak ik de verwarring nu compleet? :think: :wink: )

Echt, in mijn paspoort, uitgegeven in april 2008 kan ik toch echt zonder moeite de 0 en de O onderscheiden. Mijn geboortedatum zoals die in het paspoort staat: 05 OKT/OCT. Ik zie toch heel duidelijk het verschil. Hetzelfde lettertype wordt gebruikt voor mijn paspoortnummer en zonder enige twijfel staat daar gewoon een 0.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef:Als ik het allemaal zo lees lijkt het er bijna op dat de systemen op Schiphol niet altijd helemaal de juiste informatie van ESTA ontvangen... :wink:

Maar ja, maak dat maar eens duidelijk als je er staat en jouw gegevens komen niet overeen of zijn niet op te vragen door ze... :?
Idd. En eigenlijk is het belachelijk dat jij als reiziger, die met een application number in de hand kan laten zien dat de ESTA op jouw paspoort geaccepteerd is, moeilijkheden krijgt omdat schijnbaar de airlines de synchronisatie met DHS niet op orde hebben. Zo komt het in ieder geval op mij over.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kijk, dat men zich vergist in een 0 of een O kan ik mij best voorstellen. ESTA controleert dat natuurlijk ook niet. Elk willekeurig cijfer- en nummerreeks dat jij invult (zelfde lengte/formaat) als paspoortnummer zal geaccepteerd worden. Maar als Fransen, bij wie naar ik aanneem ook in Frankrijk al de controle uitgevoerd is, niet door de controle op Schiphol komen zet mij dat aan het denken. :wtf: :think:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Coyote schreef:
Henriëtte schreef:Kijk je naar de kleine letter o of naar de hoofdletter O? In Hans z'n paspoort staat letter o in zijn geboorteplaats met een kleine letter, die is duidelijk van het cijfer 0 te onderscheiden. Maar in zijn volledige voornaam JOHANNES staat de O met een hoofdletter, en die is op zijn paspoort exact gelijk aan het cijfer 0.
Is die 0 dan wel een 0 of is het dan toch een O? (Of maak ik de verwarring nu compleet? :think: :wink: )
Ja hoor, die nul is echt een nul, want die staat in de uitgiftedatum 06 DEC 2006. Maar misschien zit hier ook wel de oplossing van de verwarring, jouw paspoort is van twee jaar later zie ik. Misschien is er tussen 2006 en 2008 wel iets veranderd in het lettertype!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@ Clint; ik ben het helemaal met je eens, wij krijgen dan ook met regelmaat boze passagiers die zeggen alles te hebben ingevuld. Maar als dat dan niet doorschiet in ons systeem, tja, dan moet ik je alsnog je ESTA laten doen op 1 van de computers op de luchthaven.

Maar inderdaad, de systemen sluiten absoluut nog niet aan.... Maar ja, de US is nu heel streng dus naar airlines dit aangaande
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

Geert,

Je zegt dat je aan een medewerker van je Airline kan vragen of je ESTA 'cleared' is. Kan dit alleen op de dag dat je vertrekt of kan dit bijvoorbeeld ook een weekje eerder voordat je gaat vliegen en langs gaat op schiphol?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

melle18 schreef:Bij mij zijn onder de foto juist de cijfers groter dan de letters.....
En je hebt helemaal gelijk :oops:

Toen ik mijn bericht typte zat ik op mijn werk en had het paspoort niet bij de hand.
Dacht echt dat letters groter waren dan de cijfers, maar dat is niet waar.
Dus: cijfers zijn groter dan de letters en bij mij zie je dan duidelijk waar de cijferreeks begint.

Nog een tip:
Je BSN nummer staat ook in je paspoort.
Bij mij staat daar ook een nul in en zo kan ik vergelijken.
de nul in BSN nummer is bij mij gelijk aan de nul in het paspoortnummer.
16x USA / 30 staten
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het ESTA gebeuren is alleen van toepassing als je de US over zee of door de lucht binnenkomt. Ga je met auto of camper van Canada naar de USA dan hoef je geen ESTA formulier in te vullen. Wel zul je bij de douane uit de auto moeten en het kantoor in moeten om het groene I-94 formulier in te vullen, vingerafdrukken en foto te nemen en 6 dollar te betalen. En met een beetje geluk mag je dan de US in. Op het I-94 moet je een verblijfadres in de US invullen. aroundTrek je rond dan volstond vroeger "travelling around" tegenwoordig moet er echt een adres staan, dus zorg dat je het adres van je eerst volgende hotel of campng bij je hebt.

Ik vraag even aan jullie of dit klopt?
Is dit juist?

Volgend jaar gaan we van canada naar amerika om Yellowstone te bezoeken.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Toch zijn dit soort dingen eenvoudig op te lossen met een ander font:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ja Martijn, dat is waar, maar dit is Nederland, hier wordt niets eenvoudig gedaan :wink:
Waarom makkelijk doen als 't moeilijk kan, nietwaar.
Het paspoort is niet eens fraudebestendig en dan moeten wij ons druk maken over een nulletje of ootje.
16x USA / 30 staten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer