Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check zeer goed je ESTA!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Re: Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door Clint »

Geert1976 schreef: ESTA: dit is dus de aanvraag om de VS in te mogen.
Kleine correctie: ESTA is de aanvraag om aan boord te mogen van een vliegtuig/boot richting de VS, onder het VWP (Visa Waiver Program).
Het I-94W is de 'aanvraag' om het land binnen te mogen onder het VWP, dit groene formulier krijg je in het vliegtuig.

Geert, heb jij de situatie al meegemaakt dat er mensen voor je stonden zonder ESTA, die tegen een muur aanliepen, terwijl ze ESTA helemaal niet in hoeven te vullen? Mensen met een visum reizen namelijk naar de VS op dat visum en niet onder het VWP, waarbij ESTA dus niet ingevuld dient te worden. Ik vroeg me eigenlijk altijd al af of hier problemen over ontstaan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

oke Clint, daar heb je een punt. Jij geeft de exacte betekenis(ik een ietwat simpele haha) van ESTA...dat is goed en duidelijk

Ja, we hebben het al een paar keer meegemaakt met passagiers in het bezit van een geldig visum. Dan word een van de heren van de US Immigration die gestationeerd zijn op Schiphol erbij gehaald vaak, die bekijken de situatie en geven ons accoord voor de betreffende pax

Ik wil trouwens best wel voor diegene met KLM of Delta richting de VS reizen, op de dag van vertrek alle gegevens controlleren of alles in orde is. Moet ik natuurlijk wel even vantevoren weten en zelf op dienst zijn.

(Ik besef me nu wel dat ik me nu op een klein stukje glad ijs ga begeven wat betreft het noemen van die de heren van de US Immigration op Schiphol, dus daar ga ik verder niet meer over door)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Geert1976 schreef: (Ik besef me nu wel dat ik me nu op een klein stukje glad ijs ga begeven wat betreft het noemen van die de heren van de US Immigration op Schiphol, dus daar ga ik verder niet meer over door)
Dat is nou jammer, want ik wilde net om wat meer informatie vragen. Erg interessant! Maar goed, ik snap dat je je op glad ijs begeeft ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Syd
Amerika-ontdekker

Bericht door Syd »

Gelukkig gaat het bij het overgrote deel van de reizigers wel goed, dus van dat scenario ga ik voor mezelf ook maar even uit ;)

Maar goed, bedankt voor je waarschuwing. Ik heb alles nog even dubbelgecheckt en heb zelf in ieder geval geen fouten gemaakt. Dus nu maar hopen dat de computersystemen het ook goed doorgeven.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik kom nog even terug op de verwarring rondom de letter O en het cijfer 0 in het paspoortnummer. We hebben vandaag navraag gedaan bij de marechaussee en de gemeente, we hebben te horen gekregen dat er in het paspoortnummer nooit klinkers voorkomen. Dus: de letter O komt niet voor, het is altijd het cijfer 0.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En ook nog even een vraag....

Tot nu toe hebben we tijdens onze heenreis altijd een overstap gehad, en we zijn dus altijd laat in de USA aangekomen. Omdat je dan uiteraard niet meer gaat rijden, hebben we ook altijd een motel dicht bij de luchthaven geboekt.

Deze keer vliegen we rechtstreeks, en komen we al om 12.40 uur aan in Los Angeles. Eigenlijk vinden we het zonde om ons nu al vast te leggen qua overnachtingsplek, als alles vlot verloopt kunnen we misschien nog wel een of twee uurtjes rijden. Als we vertraging hebben of te moe zijn om nog te gaan rijden, dan zoeken we gewoon een motel dicht bij de luchthaven. Het komt er dus op neer dat we geen eerste adres hebben. Voor zover mij bekend hoef je bij ESTA het eerste adres niet verplicht in te vullen. Het motel voor de tweede nacht is al wel geboekt, we slapen dan in Borrego Springs. Ik had in gedachten om dit adres als 'eerste overnachtingsadres' in te vullen.

Mag dat, het eerste bekende adres opgeven? Het zal toch wel vaker voorkomen dat iemand op de bonnefooi reist, en dus niet weet waar de eerste overnachting plaats zal vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Op de website van AA staat 't volgende:

American Airlines, American Eagle and AmericanConnection are required to collect Advance Passenger Information from passengers prior to travel and transmit this data to various governments as required by law.

Ik neem aan dat de informatie die je daar invult op de API slaat?
Afbeelding
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Henriëtte schreef:Ik kom nog even terug op de verwarring rondom de letter O en het cijfer 0 in het paspoortnummer. We hebben vandaag navraag gedaan bij de marechaussee en de gemeente, we hebben te horen gekregen dat er in het paspoortnummer nooit klinkers voorkomen. Dus: de letter O komt niet voor, het is altijd het cijfer 0.
Fijn, Henriëtte, eindelijk duidelijkheid!
:clap:
16x USA / 30 staten
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Krisjuh schreef:Op de website van AA staat 't volgende:

American Airlines, American Eagle and AmericanConnection are required to collect Advance Passenger Information from passengers prior to travel and transmit this data to various governments as required by law.

Ik neem aan dat de informatie die je daar invult op de API slaat?
API staat voor Advance Passenger Information, dus ja ;)
Clint's Thoughts
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Hmm, alleen raar dan dat ze niet om mn paspoortnummer vragen, maar wel om een verblijfadres in de VS...

Heb ook even bij BA gekeken (de eerste vlucht gaat van AMS naar LHR) en daar kon ik de API gegevens ook invullen, daar vragen ze me wel om het paspoortnummer, maar weer niet om een verblijfadres...

:S
Laatst gewijzigd door Rob op 08 apr 2010, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Even om op de vraag van Clint terug te komen. Dus mensen met een visa die geen Esta hoeven in te vullen. Zoals ik al eerder vertelde in dit topic vertelde, heb ik in december met het reizen vanuit Nederland terug naar huis, de "geen Esta ingevuld"-behandeling gehad bij de KLM.
Geen leuke ervaring. Wat nou als ik gewoon wel een Esta invul, ook al hoeft het niet, ben ik dan van het gezeur bij die balies af, of kom ik dan juist in de problemen omdat ik een visa heb en geen Esta hoorde in te vullen?
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@ Krisjuh; Wij moeten OOK je paspoortnummer hebben bij de API gegevens in de computer
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Toen ik nog 2 Visas had (werk + tourist) en er al ESTA bestond vulde ik dat gewoon in.

Enige wat toen ik nog Visas had anders was was de kleur van het Arrival/Departure Form:
http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... _front.jpg

Maar officieel hoef je als je een Visum hebt geen ESTA in te vullen. Immers:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ schreef:Welkom op de website van het Elektronische Systeem voor Reistoestemming.
Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen, waarbij de volgende procedure wordt gehanteerd:..................
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nee zo hadden wij het ook begrepen. Mensen met visa hoeven het niet in te vullen.
Behalve de gebruikelijke witte i-94 in het vliegtuig.
Resultaat was wel dat ons paspoort niet door de computer werd geaccepteerd en we konden aansluiten bij een ellenlange rij van 1,5 uur bij de KLM, voor mensen zonder Esta.
Reis binnenkort naar Canada met een cruise en eigenlijk wil ik die "speciale" behandeling liever voorkomen. 8)
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Geert1976 schreef:Kunnen wij als Europa ook niet eens Amerikanen het zweet aanjagen om Europa te bezoeken? Oh nee, das weer een heel ander onderwerp haha
Ook Nederland (lees Schengenlanden) gaan API invoeren, dus het begin is er :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ruud2004 schreef:
Ook Nederland (lees Schengenlanden) gaan API invoeren, dus het begin is er :thumbup:
Interessant! Heb je ook een bron?
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb enkele jaren geleden hier al eens melding gemaakt van een zogn. Grensformulier. Heb 'm ook online: Grensformulier VS. Dit kreeg ik destijds bij de reispapieren en heb ik de laatste jaren steeds gebruikt bij het inchecken op Schiphol. Kunnen ze zo de gegevens overnemen indien nodig.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ik ben in totale verwarring en volledig de draad kwijt :?
Er komt in dit topic in een keer zoveel verschillende informatie op mij af.
Wat is er nu precies veranderd t.o.v. afgelopen oktober toen ik nog op een "normale" manier naar Amerika vloog?

Ik ben sinds 2005 3 keer naar Amerika geweest en heb nog nooit mijn persoonlijke gegevens en de verblijfsgegevens voor de USA bij het inchecken hoeven te geven, BEHALVE op de groene I-94W kaart in het vliegtuig.

Grensformulier?
API?
:shock:
16x USA / 30 staten
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Geert1976 schreef:@ Krisjuh; Wij moeten OOK je paspoortnummer hebben bij de API gegevens in de computer
Raar dat ik deze bij AA niet in kan vullen...

Ze maken er wel melding van, maar kan er voor de rest niks mee doen...
Laatst gewijzigd door Krisjuh op 08 apr 2010, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die internet pc's ook op vliegveld Brussel te vinden zijn?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer