view toch een stuk mooier als je afdaalt lijkt me, dan als je 'tegen de muur' aanrijdt. Alleen beetje 'spelen' met de remmen...paula58 schreef:Waarom moet je de Shäfertrail van beneden naar boven rijden en niet andersom? lijkt me wat spectaculairder maar misschien is dat niet zo????
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Moab, Potash, Shafer trail, Long Canyon.
Gr, Gerben
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In dit geval omdat Shafertrail en Long Canyon in 1 rit gedaan worden kan je de Shafertrial beter van beneden naar boven rijden zodat je de Long Canyon van boven naar beneden kan rijden die laatste is andersom bijna niet te doen.paula58 schreef:Waarom moet je de Shäfertrail van beneden naar boven rijden en niet andersom? lijkt me wat spectaculairder maar misschien is dat niet zo????
Als je alleen voor de Shafertrail gaat is hij van boven naar beneden inderdaad mooier.
Je zou dus ook kunnen beginnen van boven naar beneden, omkeren aan het eind en hem van beneden naar boven doen en dan verder gaan met de route zoals hier eerder beschreven richting Long Canyon etc. ?
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wordt denk ik wat veel (hobbelen) voor 1dag 

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Alles kan natuurlijk. Zoals Rob het uitlegt ben ik het ook mee eens. Omdat je Long Canyon meeneemt in deze dagtocht is het slimmer deze van boven naar beneden te rijden en de Shäfertrail andersom. Rij je echter alleen de Shäfertrail vind ik het persoonlijk ook spectaculairder deze ook van boven naar beneden te rijden vanwege het uitzicht.
Wij hebben deze Shäfertrail diverse malen gereden in beide richtingen en het blijft een persoonlijke voorkeur. Ik herinner me nog van Monique (nieuwenoord) dat zij hem bijvoorbeeld van beneden naar boven mooier vond. Het heeft er echter ook mee te maken hoe je hem de eerste keer rijdt. De allereerste keer maken dit soort tochten toch de meeste indruk.
Marjan
Wij hebben deze Shäfertrail diverse malen gereden in beide richtingen en het blijft een persoonlijke voorkeur. Ik herinner me nog van Monique (nieuwenoord) dat zij hem bijvoorbeeld van beneden naar boven mooier vond. Het heeft er echter ook mee te maken hoe je hem de eerste keer rijdt. De allereerste keer maken dit soort tochten toch de meeste indruk.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Wij gaan voor die dag wel een jeep huren en mochten we er aan het eind van de dag nog geen genoeg van hebben, kunnen we altijd de Shäfertrail nog een keertje van boven naar beneden rijden.
We hebben er al twee keer voor gestaan maar durfde (nou ja ik dan) het niet aan met een gewone 4 wheel drive.

We hebben er al twee keer voor gestaan maar durfde (nou ja ik dan) het niet aan met een gewone 4 wheel drive.
groeten Paula
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan dat heel goed begrijpen Paula. De allereerste keer zat ik ook met de billen bij elkaar toen wij de Shäfertrail reden (van boven naar beneden) met onze huurauto. Daarna het nog eens gedaan met een gehuurde jeep en vorig jaar weer met onze eigen huurauto met twee vingers in de neus en geen samengeknepen billewerk meer. Het went als je zoiets vaker doet en je verlegt onderbewust je grenzen op de een of andere manier. Ik begreep vorig jaar niet meer waarom ik de eerste keer zo bang was. Ik bedoel maar.....
Gewoon doen dus en lekker genieten! Als je het gedaan hebt is het achteraf echt kicken ondanks en misschien juist wel door de spanning tijdens de rit. Wij zitten net het weekend vóór jullie voor de 2e keer in Moab deze komende trip. Jammer, anders hadden we dit eventueel wel samen kunnen doen. Maar je bent in goed gezelschap van twee stoere kerels las ik.....
Marjan

Gewoon doen dus en lekker genieten! Als je het gedaan hebt is het achteraf echt kicken ondanks en misschien juist wel door de spanning tijdens de rit. Wij zitten net het weekend vóór jullie voor de 2e keer in Moab deze komende trip. Jammer, anders hadden we dit eventueel wel samen kunnen doen. Maar je bent in goed gezelschap van twee stoere kerels las ik.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Helaas wij zijn dan ook alweer weg Paula, maar vanwege die Shäfer gaan we nu met een huruwagen ipv een camper. Helemaal te gek vorig jaar met een gehuurde jeep. We kregen er niet genoeg van die dag, waren net op tijd met inleveren
Dus gewoon doen! 

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt mij niet zo slim met al die putten en bultenmet twee vingers in de neus

Of je moet met een Deux Chevaux gaan, met supervering....... 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ben toch een beetje in de war nu Marjan.
Kunnen we het nu als onervaren dirtroad rijders gewoon met onze gehuurde SUV rijden, of kunnen we beter een jeep huren?
Als het met een SUV goed mogelijk is, gebruik ik het geld voor een jeep liever voor wat anders.
(Ik weet dat we niet verzekerd zijn, maar heb begrepen dat je bij een gehuurde jeep ook een enorm hoog eigen risico hebt, en veel dingen niet meeverzekerd zijn)
Marjon
Kunnen we het nu als onervaren dirtroad rijders gewoon met onze gehuurde SUV rijden, of kunnen we beter een jeep huren?
Als het met een SUV goed mogelijk is, gebruik ik het geld voor een jeep liever voor wat anders.
(Ik weet dat we niet verzekerd zijn, maar heb begrepen dat je bij een gehuurde jeep ook een enorm hoog eigen risico hebt, en veel dingen niet meeverzekerd zijn)
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjon, wij hebben dit nu een paar keer gedaan met onze eigen huurauto en tussendoor een keer met een Jeep (leuk om een keer gedaan te hebben). Een highclearance is wel een must en nog beter is een 4WD of AWD. Dus is het een beetje afhankelijk wat voor auto jullie meekrijgen. Als deze 4-wiel aangedreven is het prima te doen en zou ik dan voor dat geld geen jeep huren. Je hoeft geen moeilijke schakelingen o.i.d. te doen. Gewoon voorzichtig en met beleid rijden.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Klopt We waren eerst de shafer trail naar beneden gereden en daarna de long canyon omhoog.hekkie schreef:Gino, wilde je de Long Canyon van beneden naar boven rijden dan? Dat is sowieso niet de mooiste manier want rij je hem van boven naar beneden heb je steeds de prachtige uitzichten. Begrijp ik het goed dat je vrij bovenaan moest keren en de hele weg terug moest rijden? Ik moet er overigens niet aan denken dat je daar moet keren. Dát vind ik nou doodeng....![]()
Jammer dat je de route niet kon kon, maar ja, je bent altijd afhankelijk van de omstandigheden. Je hebt in elk geval al een hoop mooie dingen gezien als ik jou zo volg. Geweldige trip hoor.
Veel plezier nog!
Marjan
We moesten dus keren vlak boven de top en terug naar moab via de Potash road.
Die 304 meter klopt niet helemaal trouwnes, maar meer dan 6 was het echt niet.
Ik heb een keer of 5-6 moeten steken en mijn vrouw maar aangeven dat ik maar 30cm voor en achter had

Ik ben overigens redelijk ervaren met offroad en riviertjes doorkruisen. Als je onervaren bent, dan zou ik zeker niet met een SUV de long canyon oprijden.
Sowieso is het devies langzaam rijden en bij twijfel uitstappen om te kijken hoe je het beste kunt rijden over een bult of kuil.
Overigens gaat het vanavond stormen hier in de Southwest, dat kon nog wel eens gevolgen hebben voor de cathedral valley en de burr trail die voor woensdag en donderdag op de planning staan.

Als jullie ECHT onervaren zijn, dan zou ik niet met een SUV de long canyon oprijden.vana schreef:Ik ben toch een beetje in de war nu Marjan.
Marjon
Naar beneden zal wel makkelijker gaan maar het is allemaal wel spannend.
Zoals ik in de vorige post al zei heb ik een wel een klein beetje ervaring daardoor wet ik wel een klein beetje wat ik doe.
Dan kun je dank ik nog beter omrijden via Moab en vanuit Dead Horse State Park de Long Canyon weer naar beneden.paula58 schreef:Je zou dus ook kunnen beginnen van boven naar beneden, omkeren aan het eind en hem van beneden naar boven doen en dan verder gaan met de route zoals hier eerder beschreven richting Long Canyon etc. ?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier vind je trouwens ook een beschrijving van de route door het BLM gemaakt, met een klein kaartje erbij voor de liefhebbers.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier ben ik het ook mee eens Gino voor wat betreft Long Canyon. Wat de Shäfertrail betreft, deze is eenvoudiger en wel met een SUV en wat minder ervaring te doen. Ik vond de switchbacks tegen de muur omhoog (of naar beneden) aardig geplaveid zonder grote stenen en kuilen meer vergeleken bij voorgaande jaren. De spanning wat betreft de Shäfertrail zit hem in de afgronden naast je en in het hoogteverschil op een relatief kleine oppervlakte. Daar moet je tegen kunnen en geen hoogtevrees hebben. Het zit hem dus een beetje tussen de oren. Het rijden op zich valt reuze mee.GinoW schreef: Als jullie ECHT onervaren zijn, dan zou ik niet met een SUV de long canyon oprijden.
Naar beneden zal wel makkelijker gaan maar het is allemaal wel spannend.
Zoals ik in de vorige post al zei heb ik een wel een klein beetje ervaring daardoor wet ik wel een klein beetje wat ik doe.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
hekkie schreef: De spanning wat betreft de Shäfertrail zit hem in de afgronden naast je en in het hoogteverschil op een relatief kleine oppervlakte. Daar moet je tegen kunnen en geen hoogtevrees hebben

Al moet ik zeggen dat het elk jaar een heel klein beetje beter gaat maar ben vorig jaar ook nog een keer uitgestapt omdat ik het niet meer trok en dan gaat alles draaien en word ik kotsmisselijk.

Het gaat altijd wel wat beter als ik zelf rijd, waarschijnlijk omdat je dan op het meest "veilige" deel van de weg zit (in het midden)
Maar ja ik heb het nu eenmaal belooft en duik dan maar achterin de jeep en als het te erg wordt zullen de handen wel voor de ogen gaan, de twee mannen zullen me er wel doorheen slepen.(als ik er nu aan denk krijg ik al wel pijn in mijn buik

groeten Paula
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry Paula, ik wilde je niet op je zenuwen werken, maar ik moet natuurlijk wel eerlijk blijven. En ik kan nu wel zeggen dat je je zeker van te voren niet zo druk moet maken, maar dat zal waarschijnlijk ook niet helpen.....
Probeer te ontspannen, er wordt toch stapvoets gereden en daardoor hou je controlegevoel (ook als passagier). Dat scheelt ook al heel veel.
Marjan

Probeer te ontspannen, er wordt toch stapvoets gereden en daardoor hou je controlegevoel (ook als passagier). Dat scheelt ook al heel veel.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
en daar zit het 'm in, je rijdt zo langzaam dat er haast niets kan gebeuren. Mn vriendin zat in het begin ook bijna met de handen voor de ogen, maar achteraf viel het wel mee. Het is zo'n mooie ervaring die je als het even kan moet meepakken!hekkie schreef:er wordt toch stapvoets gereden en daardoor hou je controlegevoel
Gr, Gerben
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2774 Weergaves
-
Laatste bericht door Tinuszke
-