Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York reis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marktp
Amerika-newbie

New York reis

Bericht door marktp »

Hallo,
Al een tijdje kijk ik rond om een reis naar New York te maken. Het liefst wil ik na mijn eindexamen gaan (begin juni) met mijn vader waarschijnlijk. Als ik op internet kijk, lijken Peter Langhout en Expedia het goedkoopst. Wat vinden jullie van Expedia? Betrouwbare, goede site?
Zo zie ik op Expedia een reis staan van rond €720 incl. vlucht en Hotel Pennsylvania voor 5 dagen. Is dat een goed hotel met een goede ligging? En zijn die prijzen betrouwbaar en is het aan te raden? Je komt dan wel aan op Newark. Maar dan kan ik dus het best met het OV of een taxi. Of brengt Newark problemen met zich mee? En wat vinden jullie van de lengte van het verblijf?

Het zal mijn eerste keer zijn en graag wil die populaire bezienswaardigheden bezoeken, zoals ''iedereen''. Hebben jullie verder nog tips voor een ''groentje''? Of leuke plekken die normaal niet veel voorkomen in de reisgidsen? Mij lijkt het handig zo'n weekkaart voor de metro te kopen. En lopen is natuurlijk ook geen probleem. Graag wil het American Museum of National History bezoeken en het rockerfeller of Empire State building voor het uitzicht. Wat ik lees lijkt het Rockerfeller beter en minder druk, klopt dit?

Ik weet het, een heleboel vragen. Alvast dank voor een ieder die de moeite neemt om te antwoorden.

Mark
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: New York reis

Bericht door Grandu »

He Mark,

Alles is mogelijk en voor een eerste keer New York lijkt het mij een schitterend plan. Volgensmij heeft Hotel Pennsylvania hotel twee sterren. Het is een simpel hotel maar volgensmij wel erg populair en naast Pennsylvania Station (waar het O.V. uit Newark aankomt). Newark is een prima luchthaven (voor New Yorkse termen. Uit onderzoek blijkt dat New Yorkse luchthavens helemaal niet zo goed zijn) om te landen (en te vertrekken) en de OV-verbinding is vrijwel even goed als die vanaf JFK.
In 5 dagen kun je veel van de highlights zien! Het Top Of The Rock vond ik stukken leuker dan het Empire State Building maar toch heb ik beide gedaan aangezien ik toch graag het ESB als ''icoon'' zijnde wilde bezoeken.

Succes!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Peter Langhout lijkt goedkoop, maar ik heb gehoord dat zij veelal gebruik maken van hotels die niet op Manhattan zelf liggen (maar bijvoorbeeld in Queens). Let daar dus goed op als je bij Peter Langhout zou kijken (zoek het hotel desnoods op in google maps, weet je precies waar het ligt). Ik zou je aanraden vooral veel reisverslagen te lezen hier op het forum. Daar haal je toch al veel informatie uit voor een eerste bezoek aan New York.
Veel voorpret gewenst!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Ik ben groot voorstander en liefhebber van alles zelf regelen, dus ervaring met Peter Langhout heb ik niet, maar dit lijkt me een redelijke deal.
Pennsylvania ligt op de hoek van 7th and 33rd, en vlakbij een metrostation, en heeft dus een prima locatie, maar de reviews op Tripadvisor zijn niet al te best
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ten eerste: wat fijn dat je ook naar de States gaat :-)
Zoals eerder gezegd, alles plannen is véél fijner en kan in vele gevallen ook goedkoper uitvallen. Expedia is zéér betrouwbaar, aangezien het veruit de bekendste online reisagent is. Ik heb nu 2 keer via hen geboekt, en alles verliep zeer vlot en correct, ook al had ik van tevoren ook wat argwaan om zo voor een eerste keer online te boeken.

Het hotel ligt, als ik me niet vergis recht over Madison Square Garde (en dus ook Penn Station). Op die reviews ga ik niet echt verder. Hoewel, dit hotel heeft in verhouding wel een pak slechte reviews dan goede.
Maarja, dat zei men bij het hotel waar ik ging ook (en ben er ondertussen al 2 keer, zonder problemen, geweest).

Ik kan nikky gelijk geven, kijk eens rond op reisverslagen. Maar zoek hier ook op het forum eens rond. Er zijn leden (ik ook o.a.) die al pagina's vol hebben geschreven over bezienswaardigheden (ook de minder bekende) in deze stad.

Met Newark heb ik geen ervaring, maar ik meen me te herinneren dat het OV vandaaruit helemaal niet slecht is.
Ik wens je alvast veel plezier met de voorbereidingen, veel succes met je examens en als je nog een vraag hebt, shoot it ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Vanuit Newark naar Manhattan is goed te doen hoor met het openbaar vervoer (heb dit weekend ook wat zitten zoeken voor onze reis in september). Vanaf de luchthaven kan je een bus nemen naar downtown Manhattan (http://www.coachusa.com/olympia/), voor 15$ enkel, 25$ H/T. In Manhattan zijn er dan drie stopplaatsen langs 42nd Street. Ik heb even naar de ligging van jouw hotel gekeken, en je zou dan nog 1 halte moeten nemen met de metro om aan je hotel te komen. Een andere mogelijkheid is vanuit Newark de Airtrain te nemen en dan de trein, die je tot in Penn Station brengt. Dat is ook direct bij je hotel.

Check ook eens de New York City pass (niet de New York Pass, die is duurder), die zou voor jou wel voordelig kunnen uitvallen met hetgeen je nu hebt opgegeven wat je wil zien.
emma82
Amerika-ontdekker

Bericht door emma82 »

Hoi Mark,

Ik heb een website gemaakt met veel tips en bezienswaardigheden over NY. Misschien dat je daar paar ideeen of tips uit kan halen.

Kijk op http://www.say-cheese.nl/

Succes!
2007: New York
2009: Miami + Cruise
2010: New York
2013: Florida
2019: Florida
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Ik ben zelf nooit in het Pennsylvania hotel geweest, maar diverse vrienden van mij wel. Dit hotel wordt heel veel geboekt in pakketreizen. Alle mensen die ik ken vonden het een prima hotel geen klachten gehoord en op de foto's zag het er ook prima uit, tja je moet geen 4 sterren hotel verwachten. Ik ben zelf diverse malen langs het hotel gelopen, valt niet te missen. Ligt op een super locatie, midden in de stad vlakbij het Empire State Building en inderdaad bij Madison Square Garden, goede locatie! En in New York ben je (tenminste wij) continu op en onderweg, je slaapt er alleen maar!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mtlang84
Amerika-ontdekker

Bericht door mtlang84 »

In 2008, 7 dagen verbleven in hotel Pennsylvania. Kamer was gewoon ok. Gewoon redelijk. Maar als het goed, is zie je daar voornamelijk toch alleen de binnenkant van je ogen ;)

Grootste pluspunt van hotel Pennsylvania, is voor mij toch echt de geweldige ligging.
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

In 2005 ook in het Pennsylvania Hotel gelogeerd. Het is een typisch toeristen klasse oud hotel. Om te slapen en te douchen okay maar naar mijn mening ook niet meer dan dat. Het ligt wel redelijk centraal; vlak bij Penn station, t.o. Madison Square Garden, naast het super warenhuis Macy's en vlak bij de Empire Statebuilding. Goeie uitvalsbasis dus!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer