Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mooie plaatsjes voor en na Yosemite
mooie plaatsjes voor en na Yosemite
Hallo,
wie kan ons een leuk alternatief geven voor een (dag)bezoekje aan yosemite. Wij waren eigenlijk van plan 2 nachten te verblijven in Yosemite (27 en 28 mei) maar aangezien we niks betaalbaars kunnen vinden (in het park of zeer vlakbij) hebben we besloten om er gewoon een dagtrip van te maken. Aangezien we toch niet echt wandelaars/ hikers zijn vinden we het eigenlijk ook wel best zo, dan kunnen we weer een wat duurder hotel ergens anders nemen.
Waar kunnen we nu het best voor en na Yosemite overnachten?
We komen vanaf Las Vegas. We zijn van plan via de tioga pass te rijden (neem aan dat die dan wel al open is). Wat is dan een leuk plaatsje om te stoppen voor een overnachting. Het liefst niet langer dan zo'n 2 uur rijden van Yosemite valley want daar rijden we de volgende ochtend dus naar toe. Denk dat we daar een halve dag wat gaan rondslenteren, we willen voornamelijk watervallen, veel groen en liefst ook wat wilde dieren zien (waar in Yosemite kunnen we dan het best stoppen, het is zo groot). Rond 16.30 denken we te vertrekken naar ons volgende hotel. En dat is dus de volgende vraag. wat is een mooi plaatsje waar we na Yosemite heen kunnen rijden? Waar we de volgende dag nog wat mooie natuur kunnen bewonderen en waar de hotels wel betaalbaar zijn. Liefst niet langer dan 1 tot 2 uur rijden vanaf Yosemite en rekening houdend dat we aan het eind van de middag in San Francisco willen zijn.
Alvast bedankt!
wie kan ons een leuk alternatief geven voor een (dag)bezoekje aan yosemite. Wij waren eigenlijk van plan 2 nachten te verblijven in Yosemite (27 en 28 mei) maar aangezien we niks betaalbaars kunnen vinden (in het park of zeer vlakbij) hebben we besloten om er gewoon een dagtrip van te maken. Aangezien we toch niet echt wandelaars/ hikers zijn vinden we het eigenlijk ook wel best zo, dan kunnen we weer een wat duurder hotel ergens anders nemen.
Waar kunnen we nu het best voor en na Yosemite overnachten?
We komen vanaf Las Vegas. We zijn van plan via de tioga pass te rijden (neem aan dat die dan wel al open is). Wat is dan een leuk plaatsje om te stoppen voor een overnachting. Het liefst niet langer dan zo'n 2 uur rijden van Yosemite valley want daar rijden we de volgende ochtend dus naar toe. Denk dat we daar een halve dag wat gaan rondslenteren, we willen voornamelijk watervallen, veel groen en liefst ook wat wilde dieren zien (waar in Yosemite kunnen we dan het best stoppen, het is zo groot). Rond 16.30 denken we te vertrekken naar ons volgende hotel. En dat is dus de volgende vraag. wat is een mooi plaatsje waar we na Yosemite heen kunnen rijden? Waar we de volgende dag nog wat mooie natuur kunnen bewonderen en waar de hotels wel betaalbaar zijn. Liefst niet langer dan 1 tot 2 uur rijden vanaf Yosemite en rekening houdend dat we aan het eind van de middag in San Francisco willen zijn.
Alvast bedankt!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: mooie plaatsjes voor en na Yosemite
Vlakbij de Tioga Pass -> Lee Vining.
Wij verbleven in Murphey's Motel en waren tevreden.
Buiten het park heb je nog El Portal ofwel zoek je al iets onderweg naar SF of je volgende bestemming. Wij verbleven in Modesto, maar dat was maar een saaie stad.
Wij verbleven in Murphey's Motel en waren tevreden.
Buiten het park heb je nog El Portal ofwel zoek je al iets onderweg naar SF of je volgende bestemming. Wij verbleven in Modesto, maar dat was maar een saaie stad.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
zal vast een heel domme vraag zijn, maar ik kan het echt niet vinden. Waar begint de tioga pass nou eigenlijk?
we willen dus via de tioga road (of tioga pass, is dat hetzelfde? ..haha) aan de zuidelijke ingang yosemite inkomen. Vanaf welke plaats is dat goed aan te rijden vanaf las vegas? Het moet dus tussen las vegas en yosemite in liggen, zo'n 2 tot 3 uur rijden vanaf yosemite. Is death valley geen otie?
Dan rijden we sóchtends vanaf las vegas naar death valley. Spenderen daar de rest van de dag (en nacht) en rijden de volgende ochtend naar Yosemite. Is dat te doen? En kunnen we dan van daaruit ook de tioga pass op naar yosemite?

we willen dus via de tioga road (of tioga pass, is dat hetzelfde? ..haha) aan de zuidelijke ingang yosemite inkomen. Vanaf welke plaats is dat goed aan te rijden vanaf las vegas? Het moet dus tussen las vegas en yosemite in liggen, zo'n 2 tot 3 uur rijden vanaf yosemite. Is death valley geen otie?
Dan rijden we sóchtends vanaf las vegas naar death valley. Spenderen daar de rest van de dag (en nacht) en rijden de volgende ochtend naar Yosemite. Is dat te doen? En kunnen we dan van daaruit ook de tioga pass op naar yosemite?
-
- Amerikakenner
Hier: http://www.nps.gov/PWR/customcf/apps/ma ... nal%20Park een kaart van Yose. Als je in de rechterbovenkant kijgt zie de Tioga Pass entree van het park, daar rijdt je naar binnen als je vanuit Death Valley komt. Je zal dan direct op het kaartje het dorp Lee Vining zien. Veel forummers hebben daar gelogeerd. Ik heb er zelf geen ervaring mee, wij kozen ervoor om ongeveer halverwege tussen Death Valley en Yose te verblijven, in Bishop. Het aanbod aan motels daar is groot.
Als je over de Tioga Pass naar binnen komt, rijdt je dus over de Tioga Road het park in (CA 120, of is het US 120, ik gooi die aanduidingen altijd door elkaar). Prachtige weg en zal op zich al een aantal uurtjes in beslag nemen.
Het park verlaat je weer via de 120 (El Portal Road) of 140 (Oak Flat Road). Bij het verlaten van het park vindt je een aantal dorpjes (bv El Portal) met verblijfsmogelijkheden.
Als je over de Tioga Pass naar binnen komt, rijdt je dus over de Tioga Road het park in (CA 120, of is het US 120, ik gooi die aanduidingen altijd door elkaar). Prachtige weg en zal op zich al een aantal uurtjes in beslag nemen.
Het park verlaat je weer via de 120 (El Portal Road) of 140 (Oak Flat Road). Bij het verlaten van het park vindt je een aantal dorpjes (bv El Portal) met verblijfsmogelijkheden.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als je Death Valley ook nog wilt bezoeken, zou je ook in Lone Pine kunnen overnachten. Voor die tweede nacht zou ik ook kiezen voor El Portal. Het liefst raad ik altijd een overnachting in Death Valley zelf aan, maar omdat jullie maar 1 nacht tussen Las Vegas en Yosemite hebben, zou ik die dag dus tot Lone Pine rijden na het bezoek aan Death Valley. Nadeel is dus wel dat je niet 's morgens al heel vroeg Death Valley bezoekt, maar in de al warmere uren. Ik hoop dat je net als ik goed bestand bent tegen de hitte. Als je tegen de hitte kunt, ga je een prachtig park zien.
Nog even over Lone Pine.: Door je bezoek aan Death Valley zou ik in ieder geval Bodie afraden en je concentreren op de Tioga Road. Die begint trouwens bij Lee Vining. Lee Vining ligt namelijk aan de oostingang (en niet de zuidingang) van Yosemite.
Nog even over Lone Pine.: Door je bezoek aan Death Valley zou ik in ieder geval Bodie afraden en je concentreren op de Tioga Road. Die begint trouwens bij Lee Vining. Lee Vining ligt namelijk aan de oostingang (en niet de zuidingang) van Yosemite.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Kimster,kimster82 schreef:zal vast een heel domme vraag zijn, maar ik kan het echt niet vinden. Waar begint de tioga pass nou eigenlijk?![]()
we willen dus via de tioga road (of tioga pass, is dat hetzelfde? ..haha) aan de zuidelijke ingang yosemite inkomen. Vanaf welke plaats is dat goed aan te rijden vanaf las vegas? Het moet dus tussen las vegas en yosemite in liggen, zo'n 2 tot 3 uur rijden vanaf yosemite.
Ik zal proberen het je uit te leggen via onderstaand kaartje.

Yosemite Park heeft 4 ingangen. Rechts de eastentrance waar Lee Vining staat. De Tioga Pass ligt even voorbij deze ingang van het park aan de Tioga Road. In Lee Vining zou je kunnen gaan overnachten mits de Tioga Pass open is maar je loopt een groot risico dat dat NIET het geval zal zijn eind mei. Men begint morgen 15 april met het sneeuwvrij maken van de weg (indien mogelijk). Je kunt de vorderingen in de gaten houden via deze site. Het is heel goed mogelijk dat er de komende weken ook nog sneeuw gaat vallen, dus daar moet je ook rekening mee houden. Met een beetje mazzel kun je dus via deze Eastentrance (Tioga Pass) het park binnen rijden, anders zul je één van de drie andere ingangen moeten nemen.
Je ziet ook een ingang aan de zuidkant waarbij staat "to Fresno". Een prima plaats om te overnachten en niet al te ver van het park is Oakhurst. Vanaf hier ga je in het park door de Mariposa Grove waar je de grote Sequoia bomen kunt bewonderen. Iets noordelijker zie je rechts een afslag naar Glacierpoint. Hier heb je een magnifiek uitzicht. Is echter de Tioga Pass nog gesloten, dan kun je ervan uitgaan dat ook de road naar Glacierpoint nog is gesloten en je daar dus niet heen kunt. Rij vervolgens naar Yosemite Valley en bezoek o.a. het Visitor Center, watervallen etc. en verlaat aan het eind van de dag het park weer via één van de Westingangen (140 of 120).
Pak je de 140 (to Merced) kom je na drie kwartier vanaf de ingang van het park in Mariposa. Een leuke plaats om te overnachten aan de historic US 49 uit de tijd van de gold rush. Je kunt het park ook verlaten via de 120 (to San Francisco). Jedaalt dan af via een hier en daar bochtige bergweg door de bossen naar Groveland. Ook hier kun je overnachten en heel goed eten in de "Iron Door Saloon". Je kunt ook nog verder naar beneden rijden, maar dat is afhankelijk van de tijd.
Hopelijk is het zo wat duidelijker voor je wat de toegangen tot het Yosemite Park betreft.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
Ha, dat is mooi duidelijk kaartje, veel helderder dan die van de NPS website!
Groetjes, Ilona
Hoi,
bedankt voor jullie goede uitleg. Het is me nu een stuk duidelijker. Ik heb nu net een hele tijd gezocht naar hotels, maar kan niks vinden (op 27 mei) vlakbij de oostingang van yosemite. Het enige was mammoth lakes, daar was keus genoeg. Is dat wat? En hoe ver is het vanaf daar naar yosemite? Kan ik anders beter een andere plaats (niet per se aan de oostkant) kiezen om te overnachten en dan vanaf daar de volgende ochtend via de tiogapass alsnog via de oostingang naar binnen?
Ik heb trouwens vandaag ons reisschema aangepast. Ik zal 'm even laten zien:
21-05 NL - LA (aankomst 14.00)
22-05 LA - LV
23-05 LV
24-05 LV
25-05 LV
26-05 LV - DV
27-05 DV - ??
28-05 ?? - yosemite - SF
29-05 SF
30-05 SF
31-05 SF
01-06 SF - ??
02-06 ?? - ??
03-06 ?? - SB
04-06 SB - Laguna beach (?)
05-06 LB - LA
06-06 LA
07-06 LA
08-06 LA
09-06 LA
10-06 LA
11-06 LA vertrek (19.50)
We hebben bewust gekozen voor veel steden en minder parken, daar houden we gewoon meer van. Las Vegas 3 volle dagen omdat we weten dat we zo een dag kwijt zijn aan shoppen (dat doen we heel graag, en gelezen dat we dan daar het beste onze slag kunnen slaan). Het stuk tussen SF en Santa Barbara doen we denk ik als enige op de bonnefooi.
LA de laatste 6 dagen omdat we het fijn vinden een vaste plek te hebben en gewoon te relaxen (vorig jaar te veel in de auto gezeten in Florida). Sowieso willen we de warner bros studiotour doen, highlights van LA bezoeken en uitstapjes maken naar mooie strandplaatsjes in de buurt. Misschien iemand een tip voor een goed, leuk en niet al te duur hotel of vakantiehuisje voor die laatste dagen in LA, mag ook vlakbij LA zijn (als het dan maar een goede uitvalsbasis is voor LA zelf). Ik heb San Diego er uit gelaten omdat we zo weer meer tijd hebben voor andere dingen. San Diego kunnen we desnoods misschien ook wel een uitstapje naartoe maken vanuit LA, of is dat niet te doen? Seaworld hoeven we in ieder geval niet naar toe, vorig jaar al gezien in Orlando. Dierentuin hoeft ook niet, dus vraag me af of SD dan wel echt de moeite waard is.
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben (zijn bij elkaar wel veel vragen hè, sorry hoor).
groetjes Kim
bedankt voor jullie goede uitleg. Het is me nu een stuk duidelijker. Ik heb nu net een hele tijd gezocht naar hotels, maar kan niks vinden (op 27 mei) vlakbij de oostingang van yosemite. Het enige was mammoth lakes, daar was keus genoeg. Is dat wat? En hoe ver is het vanaf daar naar yosemite? Kan ik anders beter een andere plaats (niet per se aan de oostkant) kiezen om te overnachten en dan vanaf daar de volgende ochtend via de tiogapass alsnog via de oostingang naar binnen?
Ik heb trouwens vandaag ons reisschema aangepast. Ik zal 'm even laten zien:
22-05 LA - LV
23-05 LV
24-05 LV
25-05 LV
26-05 LV - DV
27-05 DV - ??
28-05 ?? - yosemite - SF
29-05 SF
30-05 SF
31-05 SF
01-06 SF - ??
02-06 ?? - ??
03-06 ?? - SB
05-06 LB - LA
06-06 LA
07-06 LA
08-06 LA
09-06 LA
10-06 LA
11-06 LA vertrek (19.50)
We hebben bewust gekozen voor veel steden en minder parken, daar houden we gewoon meer van. Las Vegas 3 volle dagen omdat we weten dat we zo een dag kwijt zijn aan shoppen (dat doen we heel graag, en gelezen dat we dan daar het beste onze slag kunnen slaan). Het stuk tussen SF en Santa Barbara doen we denk ik als enige op de bonnefooi.
LA de laatste 6 dagen omdat we het fijn vinden een vaste plek te hebben en gewoon te relaxen (vorig jaar te veel in de auto gezeten in Florida). Sowieso willen we de warner bros studiotour doen, highlights van LA bezoeken en uitstapjes maken naar mooie strandplaatsjes in de buurt. Misschien iemand een tip voor een goed, leuk en niet al te duur hotel of vakantiehuisje voor die laatste dagen in LA, mag ook vlakbij LA zijn (als het dan maar een goede uitvalsbasis is voor LA zelf). Ik heb San Diego er uit gelaten omdat we zo weer meer tijd hebben voor andere dingen. San Diego kunnen we desnoods misschien ook wel een uitstapje naartoe maken vanuit LA, of is dat niet te doen? Seaworld hoeven we in ieder geval niet naar toe, vorig jaar al gezien in Orlando. Dierentuin hoeft ook niet, dus vraag me af of SD dan wel echt de moeite waard is.
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben (zijn bij elkaar wel veel vragen hè, sorry hoor).
groetjes Kim
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een duidelijke voorkeur voor steden inderdaad! Toch jammer dat je in LA begint en meteen naar Las Vegas rijdt. Is het misschien toch niet te overwegen om via de Grand Canyon te rijden? Kan in 1 dag vanuit LA, dan daar de zonsondergang bekijken, en de volgende dag op je gemak naar Las Vegas.
Mammoth Lakes is prima, wij hebben er al twee keer in de Motel 6 overnacht, zie ons 2004 en 2006 verslag voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. Het is niet ver naar de ingang van het park, maar naar de vallei is het natuurlijk wel een stuk verder. Kijk in googelmaps naar Yosemite Village, dan kun je de afstanden bekijken.
Lee Vining ligt wat dichter bij Yosemite, daar kun je ongetwijfeld ook wel iets vinden. Hou wel de Tioga Pass in de gaten.
Je kunt ook eens checken of er nog iets in het park vrijkomt, dat gebeurt regelmatig.
Het is wel ver om in een keer van DV naar Yosemite Village te rijden, je houdt dan weinig tijd over voor de Tioga Pass. Wil je van Mammoth Lakes via Yosemite meteen doorrijden naar SF?
Marianne
Mammoth Lakes is prima, wij hebben er al twee keer in de Motel 6 overnacht, zie ons 2004 en 2006 verslag voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. Het is niet ver naar de ingang van het park, maar naar de vallei is het natuurlijk wel een stuk verder. Kijk in googelmaps naar Yosemite Village, dan kun je de afstanden bekijken.
Lee Vining ligt wat dichter bij Yosemite, daar kun je ongetwijfeld ook wel iets vinden. Hou wel de Tioga Pass in de gaten.
Dit begrijp ik niet helemaal, als je niet aan de oostkant overnacht waarom zou je dan via de oostingang naar binnen willen?Kan ik anders beter een andere plaats (niet per se aan de oostkant) kiezen om te overnachten en dan vanaf daar de volgende ochtend via de tiogapass alsnog via de oostingang naar binnen?
Je kunt ook eens checken of er nog iets in het park vrijkomt, dat gebeurt regelmatig.
Het is wel ver om in een keer van DV naar Yosemite Village te rijden, je houdt dan weinig tijd over voor de Tioga Pass. Wil je van Mammoth Lakes via Yosemite meteen doorrijden naar SF?
Marianne
-
- Amerikakenner
Ja dat is weer eens een andere variatie op de gebruikelijke route, waar vaak de nadruk sterk op de parken ligt ipv de steden. Zo maakt een ieder z'n eigen keuzes. Toch zou ik willen voorstellen om er een ietsje aan te veranderen waardoor je meer van de parken kan meepikken maar toch niet te veel tijd eraan 'kwijtraakt'
.
22-05 LA - Grand Canyon (GC overnachten zoals Marianne voorstelt
23-05 Grand Canyon - LV
24-05 LV
25-05 LV
26-05 LV - DV
27-05 DV - Mammoth Lakes of Lee Vining
28-05 Lee Vining - Yosemite
29-05 Yosemite - SF
30-05 SF
enz .....
(advies over de kustroute laat ik aan de anderen over, daar ben ik (nog) niet geweest)
Omdat je toch lekker veel tijd hebt in de reis kan je er op deze manier meer rust inbouwen op de lange delen (LA-LV en Lee Vining/Mammoth lakes - SF). Als je die ene nacht in LV en/of SF niet kwijt wil raken, zou ik een nachtje van LA 'afsnoepen' ten gunste van SF. SF is een heerlijke stad trouwens.

22-05 LA - Grand Canyon (GC overnachten zoals Marianne voorstelt
23-05 Grand Canyon - LV
24-05 LV
25-05 LV
26-05 LV - DV
27-05 DV - Mammoth Lakes of Lee Vining
28-05 Lee Vining - Yosemite
29-05 Yosemite - SF
30-05 SF
enz .....
(advies over de kustroute laat ik aan de anderen over, daar ben ik (nog) niet geweest)
Omdat je toch lekker veel tijd hebt in de reis kan je er op deze manier meer rust inbouwen op de lange delen (LA-LV en Lee Vining/Mammoth lakes - SF). Als je die ene nacht in LV en/of SF niet kwijt wil raken, zou ik een nachtje van LA 'afsnoepen' ten gunste van SF. SF is een heerlijke stad trouwens.
Groetjes, Ilona
Hoi marianne, je vraagt waarom ik via de oostkant yosemite binnen wil rijden. Dat komt door alle positieve verhalen daarover en je kan toch via de tioga pass ook alleen maar via die kant naar binnen? Juist die route via de tioga pass lijkt me zo mooi (volgens alle berichten).
In lee vining kon ik alleen het yosemite gateway motel vinden voor die datum (via expedia, 77 euro en geen foto's). In mammoth lakes zag ik meer en goedkopere opties. Maar hoe lang is het rijden vanuit mammoth lakes naar de oostingang van yosemite? Stel dat we om 09.00 uur vertrekken, hoe laat zullen we er dan ongeveer zijn?
Ik was trouwens niet van plan om in een keer van DV naar Yosemite te rijden hoor. Daarom was ik juist op zoek naar een plaatsje er iets voor (waarschijnlijk mammoth lakes nu dus). En ik wilde dus eerst na dat dagtripje Yosemite overnachten in een plaatsje tussen yosemite en SF, maar toen las ik dat de afstand Yosemite - SF 3 uur rijden was, dus dacht ik, dan kunnen we beter gelijk doorrijden. We zijn van plan rond 16.30 vanuit yosemite te vertrekken en onderweg ergens te eten. Of zeggen jullie, dat is gekkenwerk?
De optie om na LA niet gelijk naar LV te rijden maar naar grand canyon zal ik in overweging nemen. Misschien wel een leuk idee. Ga even speuren over meer info daarover.
In lee vining kon ik alleen het yosemite gateway motel vinden voor die datum (via expedia, 77 euro en geen foto's). In mammoth lakes zag ik meer en goedkopere opties. Maar hoe lang is het rijden vanuit mammoth lakes naar de oostingang van yosemite? Stel dat we om 09.00 uur vertrekken, hoe laat zullen we er dan ongeveer zijn?
Ik was trouwens niet van plan om in een keer van DV naar Yosemite te rijden hoor. Daarom was ik juist op zoek naar een plaatsje er iets voor (waarschijnlijk mammoth lakes nu dus). En ik wilde dus eerst na dat dagtripje Yosemite overnachten in een plaatsje tussen yosemite en SF, maar toen las ik dat de afstand Yosemite - SF 3 uur rijden was, dus dacht ik, dan kunnen we beter gelijk doorrijden. We zijn van plan rond 16.30 vanuit yosemite te vertrekken en onderweg ergens te eten. Of zeggen jullie, dat is gekkenwerk?
De optie om na LA niet gelijk naar LV te rijden maar naar grand canyon zal ik in overweging nemen. Misschien wel een leuk idee. Ga even speuren over meer info daarover.
Hoelang rij je eigenlijk over die pas? Doe je er een hele dag over? We vetrekken vanuit El Portal richting Lee Vinning. Daar willen we dan overnachten. De dag erna rijden we dan naar Death Valley. Is de rit van Lee Vinning naar Death Valley wel te doen in 1 dag?
Ik vond San Diego trouwens wel leuk! Wat ik eigenlijk het leukst vond was de grens met Mexico. Spectaculair om te zien! Of het een dagtripje waard is weet ik niet, weet niet waar jullie interesses liggen. Als je alleen voor winkelen ofzo naar SD wilt kun je beter in LA blijven! Daar kun je shoppen till you drop
De Grand Canyon zou ik zeker mee in je reis nemen! Ookal hou je niet echt van natuur, de Grand Canyon is echt heel mooi zelfs voor de anti natuur mensen
Ik vond San Diego trouwens wel leuk! Wat ik eigenlijk het leukst vond was de grens met Mexico. Spectaculair om te zien! Of het een dagtripje waard is weet ik niet, weet niet waar jullie interesses liggen. Als je alleen voor winkelen ofzo naar SD wilt kun je beter in LA blijven! Daar kun je shoppen till you drop

De Grand Canyon zou ik zeker mee in je reis nemen! Ookal hou je niet echt van natuur, de Grand Canyon is echt heel mooi zelfs voor de anti natuur mensen

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het is misschien maar 3 uurtjes rijden vanaf Yosemite naar San Francisco, maar je moet eerst al van buiten het park aan de oostzijde komen, dus ik denk dat je dat stuk onderschat. Daarnaast neem je wel veel meer tijd voor de route langs de kust. Ik zou daar 1 dag weghalen voor een extra overnachting bij Yosemite. Dan schrap je niks bij de steden en zul je toch nog versteld staan van de prachtige natuur van Yosemite.:
27-05 DV - Mammoth Lakes
28-05 Mammoth Lakes - El Portal (o.a. genieten van de Tioga Road)
29-05 El Portal - SF (Hier heb je dan ook nog een ochtend en een deel van de middag voor Yosemite)
30-05 SF
31-05 SF
01-06 SF
02-06 SF - Monterey
03-06 Monterey - SB (Je zou ook kunnen kiezen voor Cambria, zodat je alle tijd hebt voor het mooiste deel Big Sur)
27-05 DV - Mammoth Lakes
28-05 Mammoth Lakes - El Portal (o.a. genieten van de Tioga Road)
29-05 El Portal - SF (Hier heb je dan ook nog een ochtend en een deel van de middag voor Yosemite)
30-05 SF
31-05 SF
01-06 SF
02-06 SF - Monterey
03-06 Monterey - SB (Je zou ook kunnen kiezen voor Cambria, zodat je alle tijd hebt voor het mooiste deel Big Sur)
Groetjes René
Marianne, nog een vraagje. Je gaf aan dat het vanaf LA in een dag te doen is naar GC, maar nu las ik net dat het vanaf LV naar GC al 5 uur rijden is. Hoe lang doe je er dan over vanuit LA. Lijkt me erg lang.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Reken op een uur of acht
dat vind ik wel erg lang. Dan kunnen we beter vanuit LV naar GC gaan en dan van GC naar DV lijkt mij. Wat vinden jullie mooier trouwens Grand canyon of Death Valley?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarvoor heb je routeplanners. Ik weet het ook niet uit mijn hoofd.Mel79 schreef:Hoelang rij je eigenlijk over die pas? Doe je er een hele dag over? We vetrekken vanuit El Portal richting Lee Vinning. Daar willen we dan overnachten. De dag erna rijden we dan naar Death Valley. Is de rit van Lee Vinning naar Death Valley wel te doen in 1 dag?
Zoek dan op Lee Vining, niet Lee Vinning.
En hoe lang je er over doet is helemaal afhankelijk van wat je onderweg gaat doen, er zijn prachtige uitzichtpunten en er zijn mooie wandelingen te maken. Zie onze laatste 3 reisverslagen voor dat stuk.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een lange rit, maar uiteindelijk rij je op die manier minder dan wanneer je eerst naar Las Vegas gaat. Bovendien rij je dan hetzelfde stuk 2 keer en GC-DV zal ook een uur of 8 zijn.kimster82 schreef:dat vind ik wel erg lang. Dan kunnen we beter vanuit LV naar GC gaan en dan van GC naar DV lijkt mij. Wat vinden jullie mooier trouwens Grand canyon of Death Valley?
Als je nog een nacht hebt kun je ook ergens halverwege LA-GC overnachten. Het is ook leuker om parken en steden wat af te wisselen vind ik.
Marianne
-
- Amerikakenner
Ik (en Rene trouwens ook...) heb net een voorstelletje gedaan over het DV-Lee Vining-Yose-SF deel van de route, met meeneming van Marianne's eerdere voorstel. Geen belangstelling daarvoor?
Groetjes, Ilona
ilona, je bedoelt met dat voorstel dat we tussen yosemite en SF nog ergens kunnen overnachten? Anders begrijp ik niet wat je bedoelt met geen interesse je voorstel. Ik had al aangegeven dat we na DV doorrijden tot Mammoth Lakes of Lee Vining (als ik daar nog wat kan vinden) en de volgende ochtend naar Yosemite rijden.
Het is wel een risico om te boeken in lee vining ivm opening tioga pass. Ik heb een lijstje gevonden op internet met openingsdata van de laatste jaren en dat was allemaal ruim voor de 27 mei. Maar zal je straks net zien dat het dit jaar later is. Wat dan? Moeten we helemaal omrijden naar een andere ingang? Zag bij sommige hotels ook dat je niet mocht annuleren indien de tioga pass nog gesloten was.
Als we dan toch op dag 2 van LA in een keer naar GC rijden waar kunnen we dan het best overnachten (niet te ver van GC af). Flagstaf of williams misschien? Is er nog een betere optie?
Marianne, was het dan jou bedoeling dat we die avond nog GC bezoeken en de volgende ochtend naar LV rijden? Is dat niet heel kort? 8 uur rijden voor een avond in GC.
Het is wel een risico om te boeken in lee vining ivm opening tioga pass. Ik heb een lijstje gevonden op internet met openingsdata van de laatste jaren en dat was allemaal ruim voor de 27 mei. Maar zal je straks net zien dat het dit jaar later is. Wat dan? Moeten we helemaal omrijden naar een andere ingang? Zag bij sommige hotels ook dat je niet mocht annuleren indien de tioga pass nog gesloten was.
Als we dan toch op dag 2 van LA in een keer naar GC rijden waar kunnen we dan het best overnachten (niet te ver van GC af). Flagstaf of williams misschien? Is er nog een betere optie?
Marianne, was het dan jou bedoeling dat we die avond nog GC bezoeken en de volgende ochtend naar LV rijden? Is dat niet heel kort? 8 uur rijden voor een avond in GC.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3021 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 8 Reacties