Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mel79: Eindelijk is het zo ver!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Mel79: Hotel Death Valley
Ik heb je route er nog eens bij gepakt en zag dat je vanuit Bridgeport komt. Dan ligt Stovepipe Wells denk ik beter. Ik neem namelijk aan dat je Death Valley de dag erna gaat bezoeken? Voor zonsondergang ben je maar 2km. van Sand Dunes vandaan. Bij Furnace Creek heb je misschien meer faciliteiten, maar in Stovepipe Wells voel je je echt in the middle of nowhere.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bridgeport of Lee Vinning, daar zijn we nog niet uit. Beide kan in principe. Stovepipe lijkt me wat saai. Ja in de middle of nowhere, dat is ook wel gaaf, maar verder is niets.. Hou wel van een beetje leven om me heen
Er is leven zat in Death Valley, maar daar zal ik maar niet nog eens over beginnen.
Ik kan het je toch aanraden om 1 nacht in de middle of nowhere te zitten.
Het is erg indrukwekkend en de sterrenhemel is echt WOW!!!!!!
Ik had nog nooit de melkweg echt goed gezien, maar als je dan dit ziet:

Klik hier voor deze foto op een groter formaat (opent zich in een nieuw venster).
Dan word je toch stil???
(sorry dat ik hem niet op 800x600 kon krijgen)
* Note mod - Marco: is aangepast.

Ik kan het je toch aanraden om 1 nacht in de middle of nowhere te zitten.
Het is erg indrukwekkend en de sterrenhemel is echt WOW!!!!!!
Ik had nog nooit de melkweg echt goed gezien, maar als je dan dit ziet:

Klik hier voor deze foto op een groter formaat (opent zich in een nieuw venster).
Dan word je toch stil???
(sorry dat ik hem niet op 800x600 kon krijgen)
* Note mod - Marco: is aangepast.
-
- Amerikakenner
WOW!!
Wat een prachtige foto!

Wat een prachtige foto!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Sjesus Gino, wat een plaatje man. Wat een foto's heb ik dan..(sunrise terwijl het halfbewolkt was, wat is de kans..)
Zet die gedachte 1x van je af en ga toch in the middel of n zitten! Leven om je heen: Las Vegas ' om de hoek'...Mel79 schreef:Stovepipe lijkt me wat saai. Ja in de middle of nowhere, dat is ook wel gaaf, maar verder is niets.. Hou wel van een beetje leven om me heen
Gr, Gerben
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Furnace Creek inderdaad ook niet echt levendig willen noemen. Je kunt beter je keuze baseren op wat je wat je wanneer wilt bezoeken, dus ook rekening houdend met zonsondergang/opgang. Wij hebben altijd in FCR overnacht, dan zit je goed voor bijvoorbeeld Zabriskie Point (zie ons 2008-verslag). Voor de Sand Dunes (en de sterren) ligt SPW beter, maar je zou ook tegen de avond daar langs kunnen rijden, dan zijn de schaduwen ook al langer. Zorg er wel voor dat je niet de laatste 3 kwartier naar FC in het donker moet rijden.
@Gino: prachtige foto! Is die bij Stovepipe wells genomen?
Marianne
Marianne
Bridgeport ligt niet op je route als je van Tioga Pass komt. Stovepipe Wells geeft je echt een meer "Western" gevoel dan de Ranch imo en bij het zwembad kan je in de schaduw zitten. (Niet dat het daar niet warm is...). En sinds ze in 1983 Ayers Rock de naam Uluru hebben gegeven zijn de cabins ook een stuk beter geworden denk ik 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wat een prachtige foto, dan ben ik alweer eens tukje blijer met mn overnachting op 3 juli in stovepipe wells.....
Kan ik ook zo'n fot maken met mn nikon coolpixie....???
Als je flitser uit zet vast wel.....
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een gave foto Gino! Echt spectaculair. Voor zo'n sterrenhemel ga ik dus over 1,5 week in een tentje zitten in Stove Pipe Wells. En ik hoop natuurlijk dat ik net zo'n mooie foto kan maken als jij, hoewel ik dat betwijfel...
Deze is echt super gaaf!
Marjan

Deze is echt super gaaf!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik weet dat dat niet op de route ligt. Maar we willen daar een ghost town bezoeken en die ligt dus in buurt van Bridgeport. Denk dat we uiteindelijk toch terug naar Lee Vinning gaan rijden en daar gaan overnachten.Yeehaw schreef:Bridgeport ligt niet op je route als je van Tioga Pass komt. Stovepipe Wells geeft je echt een meer "Western" gevoel dan de Ranch imo en bij het zwembad kan je in de schaduw zitten. (Niet dat het daar niet warm is...). En sinds ze in 1983 Ayers Rock de naam Uluru hebben gegeven zijn de cabins ook een stuk beter geworden denk ik
Wauw en wat een foto! Toen ik bij Ayers Rock/Uluru was (2 jaar geleden en toen waren de cabins daar nog steeds ruk

Zelfs met een bezoek aan Bodie is Bridgeport een omweg. Idd, schitterende foto. Hoop dat het geen volle maan is als jullie gaan.
En voor Uluru, misschien nog beter een vieze cabin dan die krankzinnig dure hotels. Dat krijg je als er geen competitie is.
Marjan, hoop dat Jan zijn gitaar meeneemt en dan dit: Gelukkig ziet Jan er heel anders uit!
Yeehaw
En voor Uluru, misschien nog beter een vieze cabin dan die krankzinnig dure hotels. Dat krijg je als er geen competitie is.
Marjan, hoop dat Jan zijn gitaar meeneemt en dan dit: Gelukkig ziet Jan er heel anders uit!
Yeehaw
Nu twijfel ik wel weer trouwensMartin & Marianne schreef:Ik zou Furnace Creek inderdaad ook niet echt levendig willen noemen. Je kunt beter je keuze baseren op wat je wat je wanneer wilt bezoeken, dus ook rekening houdend met zonsondergang/opgang. Wij hebben altijd in FCR overnacht, dan zit je goed voor bijvoorbeeld Zabriskie Point (zie ons 2008-verslag). Voor de Sand Dunes (en de sterren) ligt SPW beter, maar je zou ook tegen de avond daar langs kunnen rijden, dan zijn de schaduwen ook al langer. Zorg er wel voor dat je niet de laatste 3 kwartier naar FC in het donker moet rijden.
Marianne

Oke, heb net gelezen dat Bridgeport vanaf Bodie toch nog omrijden is, dan overnachten we in Lee Vinning! We vertrekken uit Lee Vinning naar Death Valley. Weet iemand misschien hoe laat we dan ongeveer in Death Valley aan komen? De dag erna vertrekken we naar Las Vegas, daar willen we rond de avond aankomen. Dan moet je denk ik rond 15 uur weg uit Death Valley toch?
Ow nee, ik heb liever een te duur hotel wat schoon is dan die gore cabin. Echt een bed vol bugs en gele vlekken, nee ik wordt er nu nog misselijk vanYeehaw schreef:Zelfs met een bezoek aan Bodie is Bridgeport een omweg. Idd, schitterende foto. Hoop dat het geen volle maan is als jullie gaan.
Yeehaw

- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hallo Gino,
Prachtige foto. Wij slapen 11 juni in Stovepipewells, dus nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar jouw fotocamera instellingen (die kan ik helaas niet zien via eigenschappen) van deze foto?
Ik hoop dat wij ook zo'n mooie sterrenhemel kunnen aanschouwen!
groetjes, Nicoline
Prachtige foto. Wij slapen 11 juni in Stovepipewells, dus nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar jouw fotocamera instellingen (die kan ik helaas niet zien via eigenschappen) van deze foto?
Ik hoop dat wij ook zo'n mooie sterrenhemel kunnen aanschouwen!
groetjes, Nicoline
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig wel zeg! En Jan met een gitaar die voor mij zingt onder de sterrenhemel, zie ik ook nog niet gebeuren.....Yeehaw schreef:Marjan, hoop dat Jan zijn gitaar meeneemt en dan dit: Gelukkig ziet Jan er heel anders uit!

Ik zag maar één overeenkomst in het filmpje en dat was bier!

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Van Lee Vining naar Furnace Creek is in 4 uur te rijden maar je kan er ook de hele dag overdoen. Of 2 dagen. Er is van alles te zien en te bezoeken langs de eastern sierras. Het gaat te ver om alle mogelijkheden op te noemen maar reken op 5 to 6 uur gemiddeld.
Van SPW naar Zabriskie is een half uur maar ook hier kan je er langer overdoen. Vlak voor Stovepipe Wells Village is een onverharde weg naar de parkeerplaats voor Mosaic Canyon. (ca. 2.5 miles) Mosaic is een van de mooiste korte wandelingen in DV. Als je in SPW logeert kan je zonsondergang/opgang over de Dunes meemaken. Kijk naar de sporen in het zand van de nachtdieren. Devils Cornfield, dan naar Furnace Creek visitor Center, door naar Devils Golfcourse en Badwater. Omkeren en via Artist Drive (eenrichtingverkeer vanaf het zuiden) naar Zabriskie Point, Twenty Mule Team Canyon, Dante's View (13 miles zijweg, verhard, zelfde weg terug) naar DV Junction. Rechtsaf en meteen weer links over State Line Road naar Pahrump en 160 naar Las Vegas.
Ik heb nu alleen de bekendste plekken in DV genoemd.
Yeehaw
Van SPW naar Zabriskie is een half uur maar ook hier kan je er langer overdoen. Vlak voor Stovepipe Wells Village is een onverharde weg naar de parkeerplaats voor Mosaic Canyon. (ca. 2.5 miles) Mosaic is een van de mooiste korte wandelingen in DV. Als je in SPW logeert kan je zonsondergang/opgang over de Dunes meemaken. Kijk naar de sporen in het zand van de nachtdieren. Devils Cornfield, dan naar Furnace Creek visitor Center, door naar Devils Golfcourse en Badwater. Omkeren en via Artist Drive (eenrichtingverkeer vanaf het zuiden) naar Zabriskie Point, Twenty Mule Team Canyon, Dante's View (13 miles zijweg, verhard, zelfde weg terug) naar DV Junction. Rechtsaf en meteen weer links over State Line Road naar Pahrump en 160 naar Las Vegas.
Ik heb nu alleen de bekendste plekken in DV genoemd.
Yeehaw
Dankjewel voor je tips!
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij willen nu de westkant van DV nader bekijken, de rest hebben we al één of meerdere keren gezien. Je noemt hier Mosaic Canyon en die staat dan ook op de planning, maar volgens mij heb je laastst (je weet wel) nog een aantal dingen genoemd aan die kant van DV. Kun je die nog een keer noemen Hans, wat we dus niet mogen missen?Yeehaw schreef:. Vlak voor Stovepipe Wells Village is een onverharde weg naar de parkeerplaats voor Mosaic Canyon. (ca. 2.5 miles) Mosaic is een van de mooiste korte wandelingen in DV. Als je in SPW logeert kan je zonsondergang/opgang over de Dunes meemaken. Kijk naar de sporen in het zand van de nachtdieren.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Als je een sluitertijd van meer dan 30 sec in kan stellen (burst mode?) een draad of draadloze ontspanner hebt, en het waait niet, dan lukt dat wel denk ik.RoyBergen schreef:wat een prachtige foto, dan ben ik alweer eens tukje blijer met mn overnachting op 3 juli in stovepipe wells.....
Maar een spiegel reflex of bridge camera is beter gok ik.
Instellingen dus burstrate (wij hadden 1 min sluitertijd nodig. Iso op 400 en diaframa op 8. (hoger iso geeft bij onze Sony Alpha te veel ruis)
Verder dus hebben wij een draad ontspanner en zetten we de zelfontspanner ook aan zodat de spiegel alvast opklapt. Dat scheelt trillingen en dus beweging.
Het is wel een beetje proberen qua sluitertijd. Wij hebben denk ik 15 foto's gemaakt voordat er iets zoals dit uit kwam.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1461 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf