Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika, welbepaald L.A.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Shezz
Amerika-ontdekker

Bericht door Shezz »

Marceljesse schreef:Als ik jou was zou ik een opleiding doen die je leuk vindt. Ga je niet storten op een studie, waar je misschien geen barst aan vindt, om zo in amerika te komen. Zelfs met de juiste opleiding is het moeilijk, kijk maar naar mij. En er is niets zo moeilijk dan een vak studeren/opleiding waar je geen barst aanvindt

Wat jij moet doen is eerst uitzoeken wat je leuk vindt. Zoek daarbij een bijbehorende opleiding. Haal goede cijfers en probeer een stage te regelen in LA. Het jaar voordat je stage gaat lopen begin je met contacten te leggen. Misschien dat je dan tijdens je stage een leuk iemand tegenkomt of dat mensen geintresseerd worden in jouw kunnen.
Dat ga ik nu ook niet doen ze... Ik heb net nog gezocht naar banen die ze nodig hebben in Amerika, maar vind direct nx, alleen over gewone banen. Waar zou je dat eventueel kunnen vinden? Ik zit op de moment met veel opleidingen in mijn hoofd dat ik eventueel zou willen doen, dus er zal wel iets tussen steken zeker :-)
Marceljesse schreef:Kies ook niet meteen voor LA. CA is heel groot en hoe verder je komt van LA hoe groter de kans.
Zelf focus ik me ook niet alleen op LA. denk aan Long Beach, San Diego, San Fransisco en alle andere steden
Ik zou natuurlijk het liefste in L.A. zitten, maar als het in omstreken is, niet te ver rijden of gaan of wat dan ook, is ook wel goed.
Angel is my dream, Let's go to America!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sorry hoor. Maar op mij komt het allemaal erg naief en dromerig over. Je bent nog nooit in LA geweest en toch wil je alles op alles zetten om er te gaan wonen en werken.

Ik sluit me dan ook volledig aan bij de bovenstaande reacties. Doe het gewoon in de juiste volgorde:

- Zorg voor een goede opleiding
- Werk eerst een aantal jaar
- Verdien wat eigen kapitaal
- Kijk daarna naar eventuele mogelijkheden om naar de USA te verhuizen.

Je hebt nu geen enkele kans om hier ooit verder mee te raken! Klinkt misschien hard maar het is gewoon de waarheid..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Shezz schreef: Ik zou natuurlijk het liefste in L.A. zitten, maar als het in omstreken is, niet te ver rijden of gaan of wat dan ook, is ook wel goed.
Ga eerst eens op vakantie in LA. Wat trekt je toch zo aan in LA.
Welke wijken denk je aan om te gaan wonen? Sorry maar ik probeer echt serieus je te helpen maar je denkt wel erg zwart/wit.

Ik kom jaarlijks in CA en ken de buurt rondom LA redelijk goed. Wat trekt jou zo aan als je aan LA denkt. Als je er nog nooit geweest ben waarom dan zo volhardend LA, LA, LA.

Denk je aan Hollywood??? Dan moet je eens verder kijken dan alleen het stuk met de theaters. Er is veel ellende daar.

Beverley Hills??? Voor het gedeelte wat jij waarschijnlijk kent van TV heb je meer nodig dan een lotto winnen

Down Town LA??? Heel veel wolkenkrabbers met voornamelijk kantoren en dure woningen.

Centraal LA?? Veel ghetto's waar je echt niet wil komen. Veel armoede en criminaliteit.

Waarom denk je dat elke morgen en avond LA nauwelijks te bereiken is door het verkeer?? Veel mensen willen juist buiten LA wonen omdat het daar goedkoper, veliger,gezelliger, mooier is

Nu maar eens een harder advies: Naar school jij. Ga naar LA op vakantie en ga door CA trekken (minimaal een maand). Dan zul je andere delen zien en dan kom je waarschijnlijk snel terug van LA.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Heeft het misschien alles te maken met de persoon in LA wiens email adres je bent verloren?
Een verliefdheid, idealisatie ... Dit bedoel ik niet rot, ik herken mezelf op die leeftijd (hoewel iets jonger : ))

De naïviteit past wel een beetje bij je leeftijd misschien, maar pas alsjeblieft op met internet en contacten leggen. Ik vind je namelijk erg makkelijk daarin en je kent eigenlijk nog niemand hier. Jonge naïeve meisjes zijn een makkelijk prooi op het internet. Dit forum heef veel bezoekers, waarvan we de achtergrond niet kennen… Laat je moeder ook eens meelezen in deze draad, er staan veel adviezen in ..

Sandy
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Sandy schreef:Heeft het misschien alles te maken met de persoon in LA wiens email adres je bent verloren?
Een verliefdheid, idealisatie ... Dit bedoel ik niet rot, ik herken mezelf op die leeftijd (hoewel iets jonger : ))

De naïviteit past wel een beetje bij je leeftijd misschien, maar pas alsjeblieft op met internet en contacten leggen. Ik vind je namelijk erg makkelijk daarin en je kent eigenlijk nog niemand hier. Jonge naïeve meisjes zijn een makkelijk prooi op het internet. Dit forum heef veel bezoekers, waarvan we de achtergrond niet kennen… Laat je moeder ook eens meelezen in deze draad, er staan veel adviezen in ..

amen
Shezz
Amerika-ontdekker

Bericht door Shezz »

Sandy schreef:Heeft het misschien alles te maken met de persoon in LA wiens email adres je bent verloren?

Het heeft zeker nx met die persoon te maken :-) Gewoon elk haartje op mijn lichaam, elke zenuw en elk bloedvaatje zeggen L.A. Of er toch niet te ver vandaan... Vroeger wist ik altijd ietsje meer over L.A., dus misschien heeft het daar ook iets mee te maken.
Ik heb ook al gezegd tegen mijn moeder dat ze eens moet meelezen mee mij, dan kan zij ook mee nadenken over hoe ik het allemaal ga doen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Shezz schreef:Ik heb ook al gezegd tegen mijn moeder dat ze eens moet meelezen mee mij, dan kan zij ook mee nadenken over hoe ik het allemaal ga doen.
Wat Belgische goede raad (ik woon trouwens in jouw streek):
1) En begin al maar met te sparen, zodat je eens op vakantie kan gaan naar ginder.
Want ondanks het feit dat ik al wat ouder was dan jij toen ik de eerste keer in Amerika kwam, ondanks het feit dat ik redelijk wat Amerikanen kende omdat ik voor een Amerikaans bedrijf werkte, ondanks het feit dat mijn echtgenoot me veel verteld had (hij zat de helft van de tijd in Amerika), toch was het nog heel anders dan ik gedacht had. Net omdat het zo anders is dan op TV.
2) Lees eens rustig al de draadjes op dit forum door rond emigreren en studeren in de USA.
3) En neem misschien hier eens een kijkje:
http://www.ef.com/master/agegroup.asp?c ... ault%2Easp
Misschien dat je daar nog een (betaalbare) mogelijkheid kan vinden.
4) Kom nadien eens terug hier, met concrete vragen. Ben er zeker van dat ze je dan (weer) gaan trachten verder te helpen, maar op dit moment denk ik dat je nog iets meer info op moet doen om verder nog degelijke vragen te stellen die niet al te naïef overkomen.
(en ik bedoel dit niet fout hoor!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Als je iets in je hoofd hebt en je er je zinnen op hebt staan dan kan iedereen nog zo veel goede raad geven, maar de benen op de grond zal toch door de persoon zelf moeten gebeuren. Soms lukt het doordat iemand toch besluit om de goede raad op te volgen , vaak komt het door keihard op je gezicht te gaan.

Moviestar worden. LA zit vol met wannabe acteurs, actrices, scenarioschrijvers, regiseurs en aanverwante beroepen.
Je zal toch ergens moeten beginnen wil je het in die bedrijfstak gaan maken. Schrijf je in bij een modellenbureau, zowat elke actrice is begonnen/ontdekt als fotomodel en volg een opleiding waar je op terug kan vallen voor het geval dat het met de droom niks wordt.
Als je graag een script wil schrijven is een opleiding in de Journalistiek misschien geen slecht idee.

Succes
Was that for us?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Neem ook eens een kijkje op
http://www.viw.be/int_jongerenprojecten.htm
Je kan daar misschien nog inspiratie opdoen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Shezz
Amerika-ontdekker

Bericht door Shezz »

Ik heb al een paar keer gezocht naar een lijst of dergelijke waar staat welke banen en opleidingen nodig zijn in Amerika, maar ik vind enkel een lijst van beschikbare banen.
Kan iemand mij daarbij helpen?
Dan ga ik kijken of er een opleiding tussen zit die ik zie zitten of dergelijke en dan zal ik het voorlopig zo proberen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Shezz schreef:Ik heb al een paar keer gezocht naar een lijst of dergelijke waar staat welke banen en opleidingen nodig zijn in Amerika, maar ik vind enkel een lijst van beschikbare banen.
Dan moet je nog wat beter zoeken op dit forum, het staat nochtans niet verstopt want het is een sticky:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3318
Als je ziet welke banen recht geven op een visum, dan weet je al dat je best in die richting iets zoekt.
Je kan bv. ook verpleegster worden (zeer gegeerd in bepaalde delen van US), maar da's niet echt creatief zijn en je eigen ding in je werk leggen, maar vooral regels en voorschriften minitieus volgen...
Elke
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Begrijp me niet verkeerd maar ik vind 't allemaal nogal naief overkomen.

:shock:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja Olavski, op mij ook ! en eerlijk gezegd, nu ook wat one-track-minded.

Shezz ik heb al een paar keer aangegeven dat je om te werken een visum/tijdelijke werkvergunning nodig hebt, daarvan zijn er 65.000 per jaar beschikbaar voor de hele US en in de praktijk gaan die naar IT bedrijven - informatica, technologie, computers enz.
Kortom tenzij je enorm goed opgeleid/zeer ervaren/reuze getalenteerd bent op dit terrein kun je het vergeten.
Natuurlijk is het mogelijk in iets anders te gaan uitblinken, zodat je binnen kunt op 'extraordinary ability' maar dan moet je je al dubbel en dwars bewezen hebben op een bepaald gebied, met publikaties, prijzen, noem maar op. (Er zijn zo koks binnengekomen.)

Verder je blijft zeggen 'ik wil naar LA' maar je kunt nergens aangeven waarom, tenzij Sandy gelijk heeft..... want je bent er nog nooit geweest.
En echt wat je in tv-series en films te zien krijgt en waar ze doodleuk een LA adres en een tijd van de dag onder projekteren, het wordt vaak genoeg nu gefilmd in Canada.

Dus of je wilt naar de US dan is een hoogwaardige technische opleiding, gekoppeld aan vormgeving misschien een idee. In vormgeving loopt men hier inderdaad wat achter.
Ook las ik onlangs dat de industrie technisch opgeleide mensen nodig heeft voor het ontwerpen en ontwikkelen van computer enz. spelletjes. Vooral voor vrouwen is er nog weinig op dat gebied, hier kan je sexe een pre zijn.
Maar je moet eerst terdege opgeleid zijn, bij een paar gerenommeerde bedrijven stage hebben gelopen, aantoonbaar projekten op de rails kunnen zetten en op tijd kunnen volvoeren enz. voor je hier mag komen werken.
Het is niet anders, ik maak de regels niet.

Als je echt iets wilt zul je reeel met je ouders/moeder, adviseurs op school enz. een goed plan moeten maken en keihard aan het werk gaan.
Gedroom over hoe je met iemand een appartement daar zult gaan delen is natuurlijk op dit moment bolle waanzin. Wijdt in 'shemelsnaam je energie en kreativiteit in de juiste banen, als je zo doorgaat droom je op je 50e nog, maar ben je nog steeds niks en nergens.

Wil je perse actrice worden dan zou ik zsm. een toontje lager gaan zingen als het gaat om Ned./Belgische produkties. Fanatieken voor film gaan op de set helpen kabels sjouwen, broodjes smeren (wel even handen wassen tussendoor). Spreek je redelijk Frans misschien ? twee Waalse broers maakten een film die een Oscarnominatie kreeg: La Promesse.
De beste televisie wordt nog steeds gemaakt in Engeland - die oversteek is denk ik makkelijker te maken dan die naar LA, en kan eventueel een tussenstation blijken te zijn.
Misschien ontdek je dat je niet wilt acteren maar dat je goed bent in produktie, of vormgeving. Plus de grenzen tussen film/tv/video/computer zijn op het moment snel aan het vervagen.

Kortom, hou op met dit gedagdroom - hou op je tijd te verdoen - ga aan het werk of aan de studie ! Je hebt niets te verliezen dan je ketenen en een wereld te winnen !
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dromen mag, en sommige dromen zijn wat meer realistisch dan andere. Je zal er alleen keihard voor moeten werken.
Eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan alle bovenstaande opmerkingen, maar toch een paar dingen.
Je wilt acteren; dan maar eerst eens proberen toneel te spelen, en kijken of dit iets is wat je bevalt. Al kijkend naar American Idol vanavond wordt het goed duidelijk hoeveel mensen er graag beroemd willen zijn. Hele stadiums vol trekken ze voor audities. Dat is dan wel om te zingen, maar met acteren is het precies zo, je bent er een van de velen. Iedere rol die je hebt is er een voor de ervaring.
Dan is er nog die Engelse taal; je spreekt misschien goed genoeg Engels, maar dan ben je het accent nog niet kwijt.
Zoals al genoemd zijn er mogelijkheden om een tijdje in Amerika door te brengen, eentje wat ik nog niet gezien heb is het werken met kinderen in een zomerkamp. Ook met au-pair en exchange studente kun je het land eens bekijken hoe het echt is, en niet zoals tv. En dan kom je er ook achter of het iets is voor je om naar een vreemd land te verhuizen, en je familie en vrienden achter te laten.
Dat je vraagt over een apartement met iemand te delen zie ik als wat onzekerheid over het alleen zijn.

Het is goed dat je de vragen stelt, ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die in het vliegtuig stappen met het idee om in Amerika te gaan werken en er pas bij de immigratiedienst achter komen dat ze een werkvergunning nodig hebben.
Je staat voor hele keuzes welke richting je je leven wilt geven op deze leeftijd, en dat is best moeilijk. Het helpt zeker om zoveel mogelijk informatie in te winnen in al de mogelijkheden die je wat lijken.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik vind dat iedereen wel in herhaling valt - Hetzelfde is nu al zo vaak door verschillende personen gezegd ..
Volgens mij vinden jullie het ergens nog leuk ook ; ))

Laat het meisje toch, ze zal toch zelf uit deze droom moeten ontwaken..
Zij zal voorlopig toch niet van gedachten veranderen, ze heeft haar zinnen hier nu eenmaal opgezet. En dat mag… ze is nog jong.
Ze voelt zich heel erg aangetrokken tot L.A. - met de tijd zal ze er wel realistischer in staan. Daar ga ik me nu echt niet druk om maken …

Laatst gewijzigd door Sandy op 26 jan 2006, 09:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:
Laat het meisje toch, ze zal toch zelf uit deze droom moeten ontwaken..
Volgens mij kan het Topic ook wel dicht :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Shezz
Amerika-ontdekker

Bericht door Shezz »

Sandy schreef:Ik vind dat iedereen wel in herhaling valt - Hetzelfde is nu al zo vaak door verschillende personen gezegd ..
Volgens mij vinden jullie het ergens nog leuk ook ; ))
En ik moet steeds hetzelfde terug zeggen... Jullie willen precies graag mij in de grond boren ofzo. Ik ben ni doof of ni blind, als ik het ene keer lees is het ook wel goed.

Ten eerste, ik verdoe mijne tijd niet. Ik zoek informatie over iets waar ik ni alles over weet en da is belangrijk, informatie zoeken is tijd verdoen?

Ten tweede, jullie kennen mij niet, dus waarom doen jullie allemaal alsof ik nooit naar Amerika zou kunnen gaan? Al zou ik heel veel geluk hebben en win ik tientalle milioenen mee de lotto, werk ik heel hard voor een goed diploma en dat ik in Amerika zou kunnen gaan werken, volgens jullie haalt dat toch nx uit.

Het enigste da ik hier achter zou laten, is mijn moeder, voor de rest heb ik hier nx. En sorry hoor, het speelt mij gene rol of ik nu alleen in een appartement woon of ni, ik vind iemand die samenwoont veel gemakkelijker, beetje minder kosten, je hebt direct iemand om iets tegen te zeggen.

Zoals ik nog al een paar keer gezegd heb, ik en mijn moeder gaan er nog genoeg informatie over zoeken, wat ik juist kan doen. Waarschijnlijk zal ik eerst naar school gaan voor een hoger diploma.

En weeral, acteren is een droom, of dat gebeurt weet niemand, daar gaat het ten eerste niet over, dus waarom blijven jullie daar commentaar op geven die ik al heb gekregen?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Jij hebt een droom en dat hoef je niet te verklaren of verantwoording voor af te leggen. Wel heb je naar je mogelijkheden gevraagd, en dan krijg je op een forum als deze, waar veel mensen met kennis, ervaring en expertise op dit gebied, ook de realiteit te horen. En daar mag je ze best dankbaar voor zijn, want je hebt uitgebreide antwoorden gekregen en als je het nog eens goed doorleest, vind je bruikbare tips en mogelijkheden waar je NU wat aan hebt. Zoals de mogelijkheid als Au Pair te gaan of exchange student (als je een studie oppakt) ..

Je zegt dat je alle adviezen hebt begrepen … Dan is het prima toch zo : ))

Ikzelf heb ook een onverklaarbare liefde voor Amerika. Ik zou er graag willen wonen. Ik ben er nu een paar keer geweest en dat gevoel gaat niet weg. Dat is mijn droom en dat zit in mijn hart en ik ben zelf misschien ook wat naïef door te geloven dat dromen je niet zijn gegeven, om je te frustreren. Maar wel ben ik zo realistisch om onze mogelijkheden in de VS reëel in te schatten. En momenteel zijn onze ‘overleving’ kansen in de VS niet reëel, zonder baan, huisvesting, juiste opleiding, opvangnet of financiële buffer om de eerste maanden op terug te vallen. En dan nog, zou onze enige kans om binnen te komen, via de DV Lottery zijn.

Maar goed, mijn situatie is de jouwe niet - Ik denk dat men hier jou een wat meer realistischer kijk heeft proberen te geven. Als jij zegt alle adviezen wel ten harte te hebben genomen, dan is het toch prima?

Ik wens je in ieder geval veel succes met je droom, plannen en voorbereidingen.. En wie weet doe je een ieder van ons nog versteld staan, wanneer je in de voetsporen van Famke Jansen treedt ; ))
Laatst gewijzigd door Sandy op 26 jan 2006, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Shezz
Amerika-ontdekker

Bericht door Shezz »

oortjes schreef:Dus of je wilt naar de US dan is een hoogwaardige technische opleiding, gekoppeld aan vormgeving misschien een idee. In vormgeving loopt men hier inderdaad wat achter.
Ook las ik onlangs dat de industrie technisch opgeleide mensen nodig heeft voor het ontwerpen en ontwikkelen van computer enz. spelletjes. Vooral voor vrouwen is er nog weinig op dat gebied, hier kan je sexe een pre zijn.
Maar je moet eerst terdege opgeleid zijn, bij een paar gerenommeerde bedrijven stage hebben gelopen, aantoonbaar projekten op de rails kunnen zetten en op tijd kunnen volvoeren enz. voor je hier mag komen werken.
Het is niet anders, ik maak de regels niet.
Mijn bedoeling is altijd al geweest om webdesigner te worden, of de layout van programma's ontwerpen, zo creatief met flash en photoshop werken ed. Wat bedoel je dan met vormgeving? Code zal ik eventueel wel aankunnen, maar heb ik liever niet, code is dan ook weer niet zo creatief zijn.
Het liefste wat ik op deze moment zou willen doen, is ofwel in reclame ofzo, afiches maken ed. reclame filmpjes maken met flash en photoshop. Of in de informatica richting met deze programma's.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Shezz schreef: Mijn bedoeling is altijd al geweest om webdesigner te worden, of de layout van programma's ontwerpen, zo creatief met flash en photoshop werken ed. Wat bedoel je dan met vormgeving? Code zal ik eventueel wel aankunnen, maar heb ik liever niet, code is dan ook weer niet zo creatief zijn.
Het liefste wat ik op deze moment zou willen doen, is ofwel in reclame ofzo, afiches maken ed. reclame filmpjes maken met flash en photoshop. Of in de informatica richting met deze programma's.
Wat vormgeving betreft gaat het meer om industriële vormgeving. Mensen die allerlei gebruiksvoorwerpen, meubilair, auto's en weet ik veel wat ontwerpen. Met webdesign, filmpjes maken en een beetje programmeren kun je een verblijfsvergunning op basis van werk wel vergeten, tenzij je natuurlijk echt een bewezen toptalent bent (bijv. prijzen hebt gewonnen met je filmpjes).
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer