Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
Partner lief werkt nog steeds in London, zou vanavond thuis komen. Hij en 2 andere collega's hebben een auto gehuurd, ticket geboekt voor de Eurotunnel en zijn onderweg naar huis. Ik wil niet weten wat de kosten zijn, want alleen de drop off kosten zijn al 500 pond. Gelukkig betaald het bedrijf. 

1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Hier ff een snelle update van mij vanaf
Schiphol; tot morgenvroeg 06.00u geen
vluchten vanaf Amsterdam. Op dit moment
al aardig rustig op Schiphol. Bizar beeld
bij ons nu in de pieren.
Ik raad mensen onze reserveringen te bellen
op 020-5888333 voor KL en DL vluchten. Of
nieuwe boeking maken via KLM.com
Ik verwacht dat dit wel eens dagen kan duren
voordat onze vloot weer volgens schema
gaat vliegen. Hou in ieder geval de media
en websites van de airlines in de gaten. Ik
ga nu weer werken. Kijken of ik nog wat
kan betekenen voor de pax hier op Schiphol.
Schiphol; tot morgenvroeg 06.00u geen
vluchten vanaf Amsterdam. Op dit moment
al aardig rustig op Schiphol. Bizar beeld
bij ons nu in de pieren.
Ik raad mensen onze reserveringen te bellen
op 020-5888333 voor KL en DL vluchten. Of
nieuwe boeking maken via KLM.com
Ik verwacht dat dit wel eens dagen kan duren
voordat onze vloot weer volgens schema
gaat vliegen. Hou in ieder geval de media
en websites van de airlines in de gaten. Ik
ga nu weer werken. Kijken of ik nog wat
kan betekenen voor de pax hier op Schiphol.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wat een gedoe zeg!
En voor Rob en Annie is het helemaal waardeloos!! Wat een begin van je vakantie zeg! Nou ja, eentje die je in ieder geval nooit meer vergeet.
Sterkte!
En voor Rob en Annie is het helemaal waardeloos!! Wat een begin van je vakantie zeg! Nou ja, eentje die je in ieder geval nooit meer vergeet.
Sterkte!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Er doen enkele tegenstrijdige berichten de ronde...
Eurocontrol heeft een lijst vrijgegeven van de vroegst mogelijke opstarturen:
AMS 0800Z (0900CET - Amsterdam)
BRU 1000Z (1100CET - Brussel)
CDG 0800Z (0900CET - Parijs)
CPH 1000Z (1100CET - Kopenhagen)
UK 0600Z (0700CET - Groot-Brittanië)
Zulu time = GMT
Maar... Gelijktijdig is er in Groot-Brittanië gemeld dat het luchtruim morgen de hele dag gesloten blijft... Het Belgische luchtruim blijft volgens FOD mobiliteit gesloten tot morgenavond...
Oh ja, het worst case scenario is trouwens dat het luchtruim tot midden volgende week gesloten blijft als de vulkaan blijft uitbarsten... Pas dan zal de windrichting wijzigen
Eurocontrol heeft een lijst vrijgegeven van de vroegst mogelijke opstarturen:
AMS 0800Z (0900CET - Amsterdam)
BRU 1000Z (1100CET - Brussel)
CDG 0800Z (0900CET - Parijs)
CPH 1000Z (1100CET - Kopenhagen)
UK 0600Z (0700CET - Groot-Brittanië)
Zulu time = GMT
Maar... Gelijktijdig is er in Groot-Brittanië gemeld dat het luchtruim morgen de hele dag gesloten blijft... Het Belgische luchtruim blijft volgens FOD mobiliteit gesloten tot morgenavond...
Oh ja, het worst case scenario is trouwens dat het luchtruim tot midden volgende week gesloten blijft als de vulkaan blijft uitbarsten... Pas dan zal de windrichting wijzigen

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nieuwste voorspelling Metoffice UK: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 354037.png
Tekening opent door op bovenstaande link te klikken
Tekening opent door op bovenstaande link te klikken
Vanmorgen om 06.45 uur begon ik met m'n werk en was de komst van de aswolk en de gevolgen ongeveer het eerste wat ik te horen kreeg, toen werd me al gezegd dat het luchtruim mogelijk gesloten zou gaan worden voor onbepaalde tijd. Nou dat was wel even schrikken, over 2 weken werk ik 20 jaar op Schiphol en hebben al vele "rampen" en calamiteiten van dichtbij meegemaakt, maar nog nooit dat het luchtruim voor zo'n lange tijd gesloten zou worden. Eerst denk je dan nog misschien valt het allemaal wel mee, maar dat blijkt dan later op de dag helemaal niet zo te zijn.
Ik hoorde al dat er scenario's besproken worden over hoe te handelen als dit langer dan een paar dagen gaat duren
.
Er was zelfs een collega (de optimist)die meldde dat ze gehoord had dat toen deze vulkaan een paar eeuwen geleden uitgebarsten is, dit 18 maanden heeft geduurd. Daar moet je toch niet aan denken.
Ik hoorde al dat er scenario's besproken worden over hoe te handelen als dit langer dan een paar dagen gaat duren

Er was zelfs een collega (de optimist)die meldde dat ze gehoord had dat toen deze vulkaan een paar eeuwen geleden uitgebarsten is, dit 18 maanden heeft geduurd. Daar moet je toch niet aan denken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
13 maandenpyca schreef:Er was zelfs een collega (de optimist)die meldde dat ze gehoord had dat toen deze vulkaan een paar eeuwen geleden uitgebarsten is, dit 18 maanden heeft geduurd. Daar moet je toch niet aan denken.

Misschien moeten we terug allemaal turboprop toestellen gebruiken ipv jets?

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
In Duitsland zijn er ook 2 luchthavens gesloten en dit tot nader order:
- HAM (Hamburg)
- BRE (Bremen)
- HAM (Hamburg)
- BRE (Bremen)
Nee erger nog, 18 maanden.Bralo20 schreef:
13 maanden![]()
Of gewoon lekker vakantie in eigen landBralo20 schreef:Misschien moeten we terug allemaal turboprop toestellen gebruiken ipv jets?

- Bandido
- Amerika-expert
Dat zal deze geweest zijn.pyca schreef:Er was zelfs een collega (de optimist)die meldde dat ze gehoord had dat toen deze vulkaan een paar eeuwen geleden uitgebarsten is, dit 18 maanden heeft geduurd. Daar moet je toch niet aan denken.
"Keep Georgia On Your Mind"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik vrees dat Jan en ik hier ook mee te maken gaan krijgen. Wij staan gepland voor een vlucht voor a.s. dinsdag, maar als ik hier die "optimistische" berichten allemaal lees, zakt mij de moed ook in de schoenen....
Maar goed, eerst maar hopen dat Rob en Annie wegkomen! Er is overigens nog een forumlid (Gringo) die morgen zou vliegen naar Amerika als ik in "het rijtje" kijk. Dus er zijn meer slachtoffers. Ook Henriëtte en Hans moeten dit weekend de lucht in.
Marjan

Maar goed, eerst maar hopen dat Rob en Annie wegkomen! Er is overigens nog een forumlid (Gringo) die morgen zou vliegen naar Amerika als ik in "het rijtje" kijk. Dus er zijn meer slachtoffers. Ook Henriëtte en Hans moeten dit weekend de lucht in.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ja Marjan ik denk dat jullie er wel rekening mee moeten houden, maar goed het is nog geen dinsdag, hopelijk valt het voor jullie allemaal mee.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vervelend nieuws allemaal
Hopelijk kunnen Rob en Annie op de vlucht naar de VS morgen, de rest wens ik ook veel succes!
@ Marjon: Misschien kunnen ze, als ze morgen nog niet kunnen vertrekken, een Eurostar naar Brussel nemen? (ook al zat dat niet goedkoop zijn)

@ Marjon: Misschien kunnen ze, als ze morgen nog niet kunnen vertrekken, een Eurostar naar Brussel nemen? (ook al zat dat niet goedkoop zijn)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan je nauwelijks voorstellen dat het hele vliegverkeer daadwerkelijk weken plat komt te liggen, zou een economische ramp zijn, naast al het persoonlijke ongemak dat het meebrengt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
enkele uren geleden al zie\\ei ik dat dit economisch gezien niet goed zal zijn, ik heb er door de een of andere reden geen goed gevoel over...hopenlijk klopt mijn gevoel niet....en dit alles omdat de motoren blijkbaar zo gevoelig voor stof zijn........lijkt me nu zeer moeilijk voor de mensen die hierover moeten beslissen wat te doen.Kijk maar wat met de poolse president is gebeurd terwijl de piloot eigenlijk niet wou landen blijkbaar achteraf........De natuur is onvoorspelbaar....
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb net even gekeken: € 223 voor een enkeltje. Het appartement kost hem € 50 per nacht, dus ik denk dat hij beter nog een nachtje daar kan blijven.Grandu schreef:Vervelend nieuws allemaalHopelijk kunnen Rob en Annie op de vlucht naar de VS morgen, de rest wens ik ook veel succes!
Gelukkig heeft hij net een dag voor zijn vertrek zijn aangevraagde creditcard ontvangen, want ik vermoed dat er niet veel extra geld op zijn studentenrekening staat

Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat kunnen we niet, de vlucht voor morgen (vrijdag) is geannuleerd.Grandu schreef:Vervelend nieuws allemaalHopelijk kunnen Rob en Annie op de vlucht naar de VS morgen.
Hopelijk trekt het vlug weg zodat de luchthavens weer open gaan maar zoals het er nu uitziet is zaterdag de eerste mogelijkheid.
Morgenochtend gelijk bellen met Delta BE dan weten we meer.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat ik mij ook afvraag is hoe het met de intercontinentale vluchten naar Europa gesteld. Het lijkt mij dat (ook in Amerika) de luchthavens vol moet zitten met mensen die niet naar NoordEuropa toe kunnen vliegen. Of zou men dan uitwijken naar bijv. Zuid Europa en dat de passagiers daar dan gestrand zitten?
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Eigenlijk hoop ik dat een beetje dat staan er in ieder geval al vliegtuigen in de buurt als het luchtruim open gaat maar ik reken er niet op. beterkend dus dat er eerst een vlucht van Atlanta naar Brussel moet voordat wij weg kunnen.
Zondag hoop ik te vliegen met mijn peuter naar Amsterdam vanaf Newark. Helaas is op de Continental website al te lezen dat alle vluchten van 14 t/m 18 april wellicht niet doorgaan
Ik geloof dat ik dan liever een week uitstel dan onzekerheid op het vliegveld met een klein kind die niet veel geduld zal hebben. Ik wacht morgen nog af en anders ga ik bellen voor omboeken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3067 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 24 Reacties