Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bananaqueen: Antelope Canyon 's morgens

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Bananaqueen: Antelope Canyon 's morgens

Bericht door Doockles »

desteijntjes schreef:Voor echte fotografen zal denk ik de upper het mooist zijn rond middaguur, maar ook in de lower vonden wij onze foto's zeker de moeite waard.
Wat wij vooral bijzonder vonden was het feit dat de "lower" een stuk avontuurlijker was, smalle doorgangen, stukjes klimmen, stukjes glijden.
Dit kan ik zeker beamen! Wij hebben ook enkel de Lower gedaan. We zijn hier toch wel lang zoet geweest. Hebben hem helemaal tot achter gelopen, daar even naar boven geklommen, maar dan toch maar terug naar beneden om dezelfde weg terug te keren. We vonden het bovengronds net iets te hard op elkaar trekken en hadden schrik dat we de weg zouden verliezen :lol:

Maar ik kan begrijpen dat je als fotograaf meer bent in de Upper. Hoewel ik onze foto's toch ook wel mooi vind ;-)
Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie »

Ook wij zijn vorig jaar in de Lower geweest. Erik fotografeert erg graag, maar vanwege de kinderen hebben wij toch voor de Lower gekozen. Zij vonden het klimmen en klauteren inderdaad geweldig. Bovendien krijg je als je een statief bij je hebt zoveel tijd als je wilt in de Canyon. Wij hebben zelfs nog een volgende groep voorbij laten gaan om op ons gemak te fotograferen. De Upper hebben wij dus niet bezocht, maar de Lower vonden we ook prachtig. Kijk voor foto's anders eens in ons reisverslag http://www.kauffeldinamerika.nl.tt bij 18 augustus.
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Bericht door bananaqueen »

Er zijn duidelijk toch ook fans van de Lower Canyon :) Na het zien van jullie mooie foto's zal het die ook voor ons worden denk ik... We willen ook wel enkele mooie foto's trekken maar aangezien we sowieso de ochtendtour moeten doen kunnen we misschien beter lower canyon bezoeken, dan is het nog een beetje avontuurlijk ook.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wij hebben de fotografie special gedaan op het middaguur, maar ik vond het eigenlijk gewoon 'n touristtrap die hele canyon. Ja, 't ziet er best mooi uit hoor, maar ze laten er gruwelijk veel mensen tegelijk in die smalle gang rondlopen en dat moet dan nog heen en weer ook. Zou 'n bezoekje niemand aanraden, maar eerder juist afraden. En 't is nog belachelijk overpriced ook met 50 dollar per persoon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Elninjoo, ben je weer terug? Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Hopelijk zijn er ook positieve?
De gewone tour is trouwens veel goedkoper dan 50 dollar.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Heb gelukkig erg veel positieve ervaringen hoor!
Maar dit vond ik wel 'n beetje 'n aanfluiting.
Als je niet de fotografietour doet, krijg je minder lang de tijd waardoor nog minder fotokansen. Met de fotografietour heb je in elk geval 'n uur langer en dan heb je dus wel 'ns net 'n momentje dat er net ff niemand door je beeld komt baggeren.
Nathalief
Amerika-ontdekker

Bericht door Nathalief »

Wij hebben vorige week wel de photographer's tour gedaan en van wat ik hier lees ligt het dus helemaal aan je gids of je de tijd en ruimte krijgt om mooie foto's te maken. Onze Navajo gids Eugene was constant bezig om mensen op een afstand te houden of hij hield ze 10 sec. tegen om de hoek. Hij riep dan naar ons "get your bipods ready, here's your 10 second moment" en begon dan heel langzaam van 1 tot 10 te tellen.
Het klopt inderdaad dat er belachelijk veel mensen rondlopen, maar ik zag ook dat de verschillende gidsen samenwerkten om iedereen mooie photo opportunities te geven. En ja, ik vond $50 ook wat prijzig. De gewone tour kost overigens $32.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Wij zijn nog nooit in de canyon geweest. Op onze vakantieplanning staat hij echter wel. Jammer van de drukte, maar ik heb wel het idee dat als je niet gaat je wel iets mist.. Hoe lang is de Upper Canyon eigenlijk. Ik heb in verhalen al gelezen dat hij 90 meter is, maar heb ook 250 meter gelezen.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Waar boek je voor lower antelope canyon?
Of is het voor first times beter de upper?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

breaker9240 schreef:Waar boek je voor lower antelope canyon?
Of is het voor first times beter de upper?
De upper moet je boeken, de lower volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker (ben er zelf nog nooit geweest)

Voor de upper:
Hier heb ik veel goeds over gelezen: http://www.antelopeslotcanyon.com/tours/antelope.html
Deze kwam ik ook regelmatig tegen op het net: https://www.secure-access.net/~antelop/index1.html
breaker9240
Amerikakenner

ik twijfel echt tussen die twee de upper en lower.
voor een first timer wat is aan te raden,

We houden wel van het avontuurlijke.
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

wij zijn ook nog nooit in de Antelope Canyon geweest maar gaan dit jaar toch kiezen voor de Lower.
De upper lijkt me veel te druk, ik ben maar een amateurfotograaf dus voor de mooie foto's/lichtval hoef ik niet te gaan, de Lower hoef je niet te reserveren en is goedkoper, hij schijnt bijna net zo mooi te zijn en tot slot is hij nog langer ook.

Marjon
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben er niet geweest. Maar van wat ik heb gelezen en gemaild met de "tour-operators" van de Canyon, begrijp ik dat beide Canyons mooi zijn, maar helaas ook druk in de zomer.
Qua tijden lijkt het erop dat je in de ochtend Lower Canyon beter licht hebt en in de Upper vanaf 11 -13 oid.
Wij gaan ook naar Page en boek niet, maar we zijn er 1,5 dag (beetje rustdag) en dan kijk ik wat er mogelijk is. Ik bel onderweg vanaf MV of er die dag plek is rond de middag, en anders voor de volgende dag. Of dat nu upper of lower is. Ik moet dus wel telefoonnummers meenemen!! :thumbup:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
breaker9240
Amerikakenner

Voor lower is het dus eigenlijk genoeg de dag zelf er naartoe rijden?
Hier hoef je niet te reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2008 de Lower gedaan toen we uit Monument Valley kwamen. Zonder te reerveren. Ging prima, het was niet heel erg druk. Zie hier ons verslag voor de beschrijving en foto's.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer