Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
Ik zou zondag vertrekken naar Finland voor mijn werk, met KLM.
Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
Maar allezins veel minder erg dan voor de Amerikagangers.
Ik hoop dat jullie reis snel doorgang kan vinden
Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
Maar allezins veel minder erg dan voor de Amerikagangers.
Ik hoop dat jullie reis snel doorgang kan vinden
Laatst gewijzigd door Claire op 16 apr 2010, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
net van mijn collega op Schiphol vernomen;
geen vliegverkeer van en naar Schiphol tot 18.00u vandaag (dit betreft KL/DL vluchten)
dit is een nog niet officieel bevestigd bericht door de Luchthaven zelf. Maar 1 ding is vrijwel zeker, ook al komt er later vandaag een "groen licht", dit gaat zeker enkele dagen duren voordat de maatschappijen weer volgens schema gaan vliegen.
Ik heb gisteren ontzettend veel passagiers over geboekt op geannulleerde vluchten van vandaag en die ga ik dus zometeen weer op Schiphol tegenkomen.....echt verschrikkelijk!
Voor mensen die EUROLINES kennen, deze bus maatschappij gaat extra bussen inzetten naar o.a. England, Duitsland, Frankrijk en zelfs Scandivia. Gisterenavond laat zijn er nog passagiers met bussen richting deze landen vertrokken
geen vliegverkeer van en naar Schiphol tot 18.00u vandaag (dit betreft KL/DL vluchten)
dit is een nog niet officieel bevestigd bericht door de Luchthaven zelf. Maar 1 ding is vrijwel zeker, ook al komt er later vandaag een "groen licht", dit gaat zeker enkele dagen duren voordat de maatschappijen weer volgens schema gaan vliegen.
Ik heb gisteren ontzettend veel passagiers over geboekt op geannulleerde vluchten van vandaag en die ga ik dus zometeen weer op Schiphol tegenkomen.....echt verschrikkelijk!
Voor mensen die EUROLINES kennen, deze bus maatschappij gaat extra bussen inzetten naar o.a. England, Duitsland, Frankrijk en zelfs Scandivia. Gisterenavond laat zijn er nog passagiers met bussen richting deze landen vertrokken
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
@ Geert - Vind ik een goede ontwikkeling, zeker nu er geen zicht is op wanneer er weer gevlogen kan worden, kunnen er toch een aantal passagiers naar huis toe, al is dat via een lange route.
@ Rob & Annie, ik duim voor jullie dat jullie nog dit weekend in de states zitten!! Vreselijk dit. Ik begin na al die horrorverhalen zelfs te denken aan mn eigen vlucht naar de states over 2 weken...
Overigens is het best wrang. Zo zijn er veel mensen die in de problemen zitten omdat ze niet thuis kunnen komen, hun vakantie in rook op zien gaan (letterlijk en figuurlijk) en bedrijven die miljoenen/miljarden omzetverlies leiden.
Aan de andere kant zijn er ook zat bedrijven die hier verschrikkelijk aan verdienen: Hotels, Horeca, Busmaatschappijen, de NS etc etc. Nogal een tegenstelling!
Vind wel dat ze het op Schiphol professioneel oplossen, en ook de mensen van het rode kruis werken verschrikkelijk hard. Super iedereen, dat mag ook wel eens gezegd worden!
@ Rob & Annie, ik duim voor jullie dat jullie nog dit weekend in de states zitten!! Vreselijk dit. Ik begin na al die horrorverhalen zelfs te denken aan mn eigen vlucht naar de states over 2 weken...

Overigens is het best wrang. Zo zijn er veel mensen die in de problemen zitten omdat ze niet thuis kunnen komen, hun vakantie in rook op zien gaan (letterlijk en figuurlijk) en bedrijven die miljoenen/miljarden omzetverlies leiden.
Aan de andere kant zijn er ook zat bedrijven die hier verschrikkelijk aan verdienen: Hotels, Horeca, Busmaatschappijen, de NS etc etc. Nogal een tegenstelling!
Vind wel dat ze het op Schiphol professioneel oplossen, en ook de mensen van het rode kruis werken verschrikkelijk hard. Super iedereen, dat mag ook wel eens gezegd worden!

kijk, leuk zo n reactie van de laatste poster....Dankje RNA. Ook wel eens leuk om dat te horen.
Er is zo ontzettend weinig wat wij op dit moment op Schiphol kunnen doen. Over het algemeen was de sfeer gisteren achter de douane redelijk rustig...Maar je hebt er altijd van die malloten bij die denken dat de airlines hier enige "schuld" in hebben...tja, dan bem je in mijn ogen niet helemaal goed bij je hoofd
Er is zo ontzettend weinig wat wij op dit moment op Schiphol kunnen doen. Over het algemeen was de sfeer gisteren achter de douane redelijk rustig...Maar je hebt er altijd van die malloten bij die denken dat de airlines hier enige "schuld" in hebben...tja, dan bem je in mijn ogen niet helemaal goed bij je hoofd
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Geert
Dank je dat je ons op de hoogte houdt over hoe de situatie ter plekke is.
Erg rare situatie en ook al vlieg ik pas over 2 weken, je denkt er toch aan
Dank je dat je ons op de hoogte houdt over hoe de situatie ter plekke is.
Erg rare situatie en ook al vlieg ik pas over 2 weken, je denkt er toch aan

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Er is zelfs nauwelijk meer 1 auto te huren bij Avis/Hertz/Budget e.d op Luchthaven Schiphol.
Mensen vragen aan elkaar om mee te mogen rijden in huur auto's richting Duitsland, Frankrijk en Belgie. Bizar, bij wildvreemden in een auto te gaan zitten maar wel heel aardig dat men dit doet voor elkaar.
Thalys treinen richting Parijs ook al zo goed als vol komende tijd.
Vulkaan experts en Meteo deskundigen verwachten dat de aswolk wel eens dagenlang boven Europa kan blijven hangen, dit is afhankelijk van de wind richting/snelheid en wat er nog achter de huidige aswolk aanwezig is
Mensen vragen aan elkaar om mee te mogen rijden in huur auto's richting Duitsland, Frankrijk en Belgie. Bizar, bij wildvreemden in een auto te gaan zitten maar wel heel aardig dat men dit doet voor elkaar.
Thalys treinen richting Parijs ook al zo goed als vol komende tijd.
Vulkaan experts en Meteo deskundigen verwachten dat de aswolk wel eens dagenlang boven Europa kan blijven hangen, dit is afhankelijk van de wind richting/snelheid en wat er nog achter de huidige aswolk aanwezig is
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Laatste bericht van Eurocontrol:
Eigenlijk weinig nieuws...VOLCANIC ASH - AIRSPACES / AERODROMES UNAVAILABLE
-------------------------------------------------
.
SOME FLIGHTS BETWEEN EN.. AND ES.. WILL BE PERMITTED TO OPERATE
BY LOCAL FMPS, (AOS WILL BE CONTACTED DIRECTLY).
.
SWEDEN WILL DISCUSS AT 0700 UTC THE POSSIBILITY OF OPENING FROM
1300 UTC THEIR NORTHERN SECTORS (N, F AND K).
.
FLIGHTS:
IN NORTHERN IRELAND AND THE WESTERN ISLES OF SCOTLAND
TO/FROM EGPF AND EGPK
MAY BE ALLOWED IN THE PERIOD FROM 0001Z TO 11.59Z ON 16 APRIL,
SUBJECT TO INDIVIDUAL COORDINATION WITH UK-FMP.
(NOTE: EDINBURGH SA) and Eagle Air/Arnaflug (Iceland)">IS NOW FORECAST TO BE WITHIN THE AFFECTED AREA).
.
ADDITIONALLY NORTH-ATLANTIC TRAFFIC TO/FROM GLASGOW, BELFAST AND
PRESTWICK MAY BE ALLOWED IN THE SAME PERIOD SUBJECT TO INDIVIDUAL
COORDINATION WITH UK-FMP.
.
UK-FMP CAN BE CONTACTED VIA: +00.44.1489.612416
*
AIRSPACES ZERO-RATED UNTIL...
(AERODROMES GEOGRAPHICALLY LOCATED
WITHIN THESE AIRSPACES WILL BE UNAVAILABLE)
BELGIUM : 16-1600Z
DENMARK : 17-0000Z
ESTONIA : 17-0000Z
FINLAND : 17-0000Z
FRANCE - REIMS ACC: 16-1200Z
FRANCE - PARIS ACC: 16-1200Z
FRANCE - BREST-NORTH SECTORS: 1200Z
GERMANY - LANGEN + DUSSELDORF ACC : 16-1600Z
GERMANY - KARLSRUHE-NORTH ACC : 16-1200Z
GERMANY - MUNICH-NORTH/EAST AREA : 16-1200Z
GERMAY - FRANKFURT AIRSPACE : 16-1600Z
GERMANY - BREMEN : 16-1800Z
MAASTRICHT UAC : 16-1200Z
NETHERLANDS : 16-1600Z
NORWAY -ENBD LIMITED AVAILABILITY/CONTACT FMP FOR DETAILS
POLAND NORTH : 16-1600Z
POLAND SOUTH : 16-FROM 0800 TO 1600Z
REPUBLIC OF IRELAND - SHANNON: 16-0900Z
REPUBLIC OF IRELAND - DUBLIN : 16-1000Z
SWEDEN : 16-2359Z
-ESOSNK OPEN FROM 1300Z EXCEPT SECTOR ESOS4
UNITED KINGDOM : 16-1800Z
.
*
.
AIRPORTS ZERO-RATED UNTIL...
.
EFHK: 16-1200Z
EGJB: 16-1200Z
EGJJ: 16-1200Z
LFOB: 16-1200Z
LFOP: 16-1200Z
LFPB: 16-1200Z
LFPG: 16-1200Z
LFPN: 16-1200Z
LFPO: 16-1200Z
LFPT: 16-1200Z
LFPV: 16-1200Z
LFQQ TMA: 16-1200Z
LFRG TMA: 16-1200Z
LFRM: 16-0000Z
LFRW: 16-0000Z
EDDN: 16-1000Z-1200Z
.
.
FOR INFO, THE FOLLOWING SIGNIFICANT A/D ARE UNAVAILABLE DUE TO
SURROUNDING AIRSPACE CLOSURES:
(PLEASE NOTE, THIS SA) and Eagle Air/Arnaflug (Iceland)">IS NOT A COMPLETE LIST OF AIRFIELDS)
EDDB: 16-FROM 0000 TO 1000Z
EDDH: 16-FROM 0000 TO 1000Z
EDDK: 16-FROM 0000 TO 1200Z
EDDL: 16-FROM 0000 TO 1200Z
EDDT: 16-FROM 0000 TO 1000Z
EDDC: 16-FROM 0530 TO 1200Z
EDDE: 16-FROM 0530 TO 1200Z
EDDF: 16-FROM 0400 TO 1200Z
EDDP: 16-FROM 0530 TO 1200Z
EPWA: 16-FROM 0800 TO 1600Z
.
LSZH NO DIVERSIONS AVAILABLE
.
AIRSPACE PLANNING TO RE-OPEN
---------------------------
-DUBLIN 1000Z
-ENBD 0800Z LIMITED AVAILABILITY/CONTACT FMP FOR DETAILS
-EISN 0900Z NOTA OPEN
.
CFMU BRUSSELS
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als de Noorse voorspellingen kloppen ziet het er niet zo goed uit...
http://met.no/?module=Articles;action=A ... ow;ID=2873
http://met.no/?module=Articles;action=A ... ow;ID=2873
Nu op nu.nl
Luchtruim gaat zelfs tot 06,00 zaterdag dicht.
http://www.nu.nl/binnenland/2227225/asw ... -stil.html
Luchtruim gaat zelfs tot 06,00 zaterdag dicht.
http://www.nu.nl/binnenland/2227225/asw ... -stil.html
Aan iedereen hier die de komende 2 dagen zou gaan reizen vanaf Schiphol;
Kom alsjeblieft NIET naar Schiphol. We zien nu passagiers toch komen naar de Luchthaven in de hoop weg te kunnen. Klinkt beetje cru wat ik nu ga zeggen; Maar het heeft absoluut geen nut om naar de Luchthaven te komen!! Wij op Schiphol kunnen niks betekenen, bel Reserveringen of ga naar klm.nl en naar "Manage My Booking" voor een "nieuwe" reservering
Kom alsjeblieft NIET naar Schiphol. We zien nu passagiers toch komen naar de Luchthaven in de hoop weg te kunnen. Klinkt beetje cru wat ik nu ga zeggen; Maar het heeft absoluut geen nut om naar de Luchthaven te komen!! Wij op Schiphol kunnen niks betekenen, bel Reserveringen of ga naar klm.nl en naar "Manage My Booking" voor een "nieuwe" reservering
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het Belgisch luchtruim blijft al zeker gesloten tot 17APR2010 1000CET
Een evaluatie van de situatie zal morgenochtend om 0600CET gemaakt worden.
Een evaluatie van de situatie zal morgenochtend om 0600CET gemaakt worden.
@Geert1976: Heb je enig idee hoe de airlines dit gaan oplossen, mocht dit nog tot maandag of langer doorgaan? Per dag groeit de backlog aan passagiers natuurlijk enorm
.

-
- Amerika-expert
Blijkbaar kan dit nog weken en maanden duren, daarom niet constant maar geregeld tijdelijke ( en hopelijke korte) sluitingen van gedeelten van het luchtruim. Het wordt voor velen onzeker uitkijken...Als de Noorse voorspellingen kloppen
Jacques
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
voor diegene die niet zo goed Noors kunnen: http://translate.google.nl/translate?js ... l=no&tl=nlBralo20 schreef:Als de Noorse voorspellingen kloppen ziet het er niet zo goed uit...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Metoffice UK heeft enkele minuten geleden een nieuwe forecast online geplaatst: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 417376.png
@ christvs;
Men heeft geen idee hoe er op dit moment word overlegd over alles en nog wat bij de Airlines in Europa... Dit is nog nooit in de geschiedenis voor gekomen. Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren. Maar 1 ding is zeker; ALLE vluchten, met name Intercontinentale vluchten zullen komen 3 a 4 dagen bomvol zitten, zoniet zwaar overgeboekt...Met als gevolg dat je alsnog moet wachten tot er plek is op een volgende vlucht
Men heeft geen idee hoe er op dit moment word overlegd over alles en nog wat bij de Airlines in Europa... Dit is nog nooit in de geschiedenis voor gekomen. Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren. Maar 1 ding is zeker; ALLE vluchten, met name Intercontinentale vluchten zullen komen 3 a 4 dagen bomvol zitten, zoniet zwaar overgeboekt...Met als gevolg dat je alsnog moet wachten tot er plek is op een volgende vlucht
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ergens heb ik er net zo'n vieze smaak van in mijn mond als met die mexicaanse/varkensgriep een heleboel geschreeuw van een of ander organisatie en uiteindelijk stelt het helemaal geen moer voor.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk alleen dat geen enkele luchtvaartmaatschappij het risico wil lopen om toch te gaan vliegen.
Stel dat de motor uitvalt door de as dan zit je toch niet echt prettig.
Er bestaat helaas geen vaccin tegen uit de lucht vallen.
Stel dat de motor uitvalt door de as dan zit je toch niet echt prettig.
Er bestaat helaas geen vaccin tegen uit de lucht vallen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
ziet er blijkbaar ook niet goed uit voor zaterdag....Metoffice UK heeft enkele minuten geleden een nieuwe forecast online
Jacques
-
- Amerika-expert
De schade aan de KLM die boven Canada in een aswolk terechtkwam was enorm : 4 nieuwe motoren, volledig herschilderen, etc....
En wat zonder de koelbloedigheid van de piloten die de motoren toch weer aan de praat kregen ?
Jacques
En wat zonder de koelbloedigheid van de piloten die de motoren toch weer aan de praat kregen ?
Jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3067 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-