Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
de grote vraag is wel....hoe lang gaat deze vulkaan door met het onmogelijk maken van vliegen.....hier in noorwegen begon t al op woensdagavond geloof ik....
En het regent ook rare deeltjes.......
En het regent ook rare deeltjes.......
Ik denk dat wij als KLM, zodra er weer gevlogen kan worden, de 1500 mensen die al zometeen 3 dagen in de M pier op Schiphol liggen, als een van de eerste zullen laten vertrekken. Lijkt mij ook het meest eerlijk.
Het begin al aardig te stinken in de M pier op Schiphol. Sommige passagiers lopen dadelijk met dezelfde kleren rond als donderdagmiddag... En gaan vannacht dus dag 3 in op een veldbedje.. Dit in tegenstelling tot Nederlanders die gewoon thuis zitten in hun eigen huis en slapen in hun eigen bed en schone kleren
Het begin al aardig te stinken in de M pier op Schiphol. Sommige passagiers lopen dadelijk met dezelfde kleren rond als donderdagmiddag... En gaan vannacht dus dag 3 in op een veldbedje.. Dit in tegenstelling tot Nederlanders die gewoon thuis zitten in hun eigen huis en slapen in hun eigen bed en schone kleren
- Bandido
- Amerika-expert
Natuurlijk, dat is logisch, maar ik had het over de volgorde van vertrekken van die 1500 mensen. Ook KLM zal echt geen BC passagiers laten wachten en mensen met een ticket naar LAX van $400 voor laten gaan.Geert1976 schreef:Ik denk dat wij als KLM, zodra er weer gevlogen kan worden, de 1500 mensen die al zometeen 3 dagen in de M pier op Schiphol liggen, als een van de eerste zullen laten vertrekken. Lijkt mij ook het meest eerlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
ow op die manier...Ik zal je heel eerlijk zeggen toen met die vrieskou in Europa (3e week december) ik en mijn collegae als vluchtverantwoordelijken aan de gate opdracht kregen; Weg is weg, oftewel meenemen wat je kan meenemen op een vlucht. Vel pax die toen bij mij aan de gate kwamen, checkten we niet eens op klasse. "U heeft een boeking voor JFK met KL/DL, kom maar mee" Echt, dit klinkt raar. Maar onder extreme omstandigheden gaat het zo in de praktijk
Hoor nu net dat collegae van ons Ticketoffice, normaal werkzaam op Schiphol, nu vandaag werkzaam zijn bij Cygnific (hier zit afdeling Reserveringen van de KLM) in plaats van op de luchthaven zelf.
Hoor nu net dat collegae van ons Ticketoffice, normaal werkzaam op Schiphol, nu vandaag werkzaam zijn bij Cygnific (hier zit afdeling Reserveringen van de KLM) in plaats van op de luchthaven zelf.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat is ook zo, ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt met Delta als er in de VS extreem weer was of iets dergelijks. Dan is het zorgen dat je in de buurt van de gate agent blijft als er ineens een plekje vrijkomt. Dat is wat ik wat vrienden hoor die daar werken (in de lucht of op de grond). Maar de huidige situatie is wel extreem, maar niet plotseling (het duurt immers al een paar dagen) en zo hoorde ik net van een vriend die werkt bij reserveringen bij Delta dat ze straks zullen proberen om het zoveel mogelijk te stroomlijnen om alle passagiers zo snel mogelijk weg te krijgen. Maar chaotisch zal het ongetwijfeld toch worden, want hoe langer dit duurt, hoe ongeduldiger mensen zullen zijn om weg te komen. Dus het is nog maar de vraag wat er van zo'n draaiboek over zal blijven in de praktijk.Geert1976 schreef:Echt, dit klinkt raar. Maar onder extreme omstandigheden gaat het zo in de praktijk
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Op hln.be staat dat de aswolk nog 4 a 5 dagen over Europa zal blazen.
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zijn ze dat ook voor BRU>ATL van plan.Bandido schreef: Edit: overigens is het wel zo dat de maatschappijen meer toestellen zullen inzetten om te voorkomen dat mensen nog veel langer moeten wachten. Ik weet dat Delta bezig is met een draaiboek en ik verwacht dat ook andere maatschappijen dit zullen hebben. Zo zal Delta proberen om bv drie keer van AMS naar ATL te vliegen.
- Bandido
- Amerika-expert
Ze zullen het in ieder geval proberen, afhankelijk van de behoefte. Maar dat zal tzt ook afhangen van hoeveel toestellen en crew er beschikbaar is.
Al die crew leden op de buitenstations hebben
bij aankomst in Amsterdam ook weer verplichte
rusttijden. Ongeveer 14u komend vanuit de VS.
Word ook een heel ingewikkelde operatie
wat betreft Crew indelingen
bij aankomst in Amsterdam ook weer verplichte
rusttijden. Ongeveer 14u komend vanuit de VS.
Word ook een heel ingewikkelde operatie
wat betreft Crew indelingen
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Het is Nick en zijn medestudenten eindelijk gelukt om alternatief vervoer te vinden
Als hun vlucht morgenavond gecancelled wordt reizen ze maandagavond met de bus naar huis. Ze hebben een bus geboekt die vanaf Londen vertrekt en ze helemaal naar Amsterdam Amstel brengt. Ze vertrekken om 8 uur 's aonds en de rit duurt wel 12 uur. En het wordt een hele opgave voor de vriendin van Nick want ze heeft enorme tunnelangst.
Maar ze willen gewoon naar huis en dan maar op deze manier.
Nick is dan precies op de verjaardag van Joyce weer thuis.
Marjon
Als hun vlucht morgenavond gecancelled wordt reizen ze maandagavond met de bus naar huis. Ze hebben een bus geboekt die vanaf Londen vertrekt en ze helemaal naar Amsterdam Amstel brengt. Ze vertrekken om 8 uur 's aonds en de rit duurt wel 12 uur. En het wordt een hele opgave voor de vriendin van Nick want ze heeft enorme tunnelangst.
Maar ze willen gewoon naar huis en dan maar op deze manier.
Nick is dan precies op de verjaardag van Joyce weer thuis.

Marjon
Een heel klein beetje goed nieuws:
Volgens een IJslandse professor loopt de uitbarsting nu al op een einde, ze vermoeden dat de magmakamer nu vrijwel leeg is. Dus.... misschien ergens volgende week weer verkeer? Bron.
Wat ik vandaag ook nog heb gelezen: op het moment wordt de vulkanische as met water uit de gletsjer gemixt, dit soort vulkanische as is veel gevaarlijker voor motoren dan gewone vulkanische as. Dus mocht de uitbarsting wel doorgaan, dan is er ook kans op verbetering
.
Volgens een IJslandse professor loopt de uitbarsting nu al op een einde, ze vermoeden dat de magmakamer nu vrijwel leeg is. Dus.... misschien ergens volgende week weer verkeer? Bron.
Wat ik vandaag ook nog heb gelezen: op het moment wordt de vulkanische as met water uit de gletsjer gemixt, dit soort vulkanische as is veel gevaarlijker voor motoren dan gewone vulkanische as. Dus mocht de uitbarsting wel doorgaan, dan is er ook kans op verbetering

- RiverCola
- Amerika-expert
Net gelezen; http://www.upc.nl/upclive/nieuws/binnen ... Id=8526414
KLM vliegt lege toestellen vanuit Duitsland naar Schiphol.
KLM vliegt lege toestellen vanuit Duitsland naar Schiphol.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Op het nieuws hier wordt dan weer gezegd dat er de komende dagen geen verbetering verwacht wordt, integendeel. De vulkaan blijft spuwen en doordat het niet gaat regenen de komende dagen blijft alle stof hangen.
Brussels airlines heeft alle vluchten alvast tot maandag stilgelegd.
Brussels airlines heeft alle vluchten alvast tot maandag stilgelegd.
Groetjes,
Carine
Carine
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn gisteren op Hawaii aangekomen. Je kunt begrijpen dat wij blij waren dat die as de andere kant op dreef, maar ik heb echt medelijden met iedereen die nu vastzit waar dan ook. Ik hoop dat het toch binnen redelijke tijd allemaal op mag lossen; sterkte voor jullie. Inmiddels hopen wij dat de vulkaan waarop wij momenteel zitten zich netjes blijt gedragen tot wij weer zijn vertrokken. 

Eerst die vreselijke ramp met de mexicaanse griep, dan het verschrikkelijke super extreme winterweer dat ons land tot stilstand bracht en nu de as uit iJsland. Ik heb nog niemand in al die journaals gezien die er van overtuigt is dat het in NL echt nodig is.
Ik vraag me af hoe we het doen als er eens echt iets aan de hand is.
Ik vraag me af hoe we het doen als er eens echt iets aan de hand is.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat wát in NL echt nodig is?Bramster schreef:Ik heb nog niemand in al die journaals gezien die er van overtuigt is dat het in NL echt nodig is.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat vroeg ik me nou ook al af ...
ik ook...wat bedoel je met je bericht??
- RiverCola
- Amerika-expert
Ach, hem kennende weet ik wel wat 'ie bedoelt met z'n bericht. Alleen niet wat 'ie bedoelt met die specifieke zin.
Als je zo'n bericht plaatst mag je jezelf ook best nader verklaren......
Als je zo'n bericht plaatst mag je jezelf ook best nader verklaren......
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Onze vlucht (morgenvroeg met de KLM) is nu ook geannuleerd. Uiteraard proberen we om verderop deze week een andere vlucht te vinden, maar helaas lukt het niet online (als we kiezen voor "ticket wijzigen" gaat het daaropvolgende scherm continu niet open) en ook niet telefonisch (we krijgen een bandje met het bericht dat niemand ons te woord kan staan, en dat de verbinding wordt verbroken).
We denken er nu dus over om morgenvroeg toch maar naar Schiphol te rijden, gewoon omdat we geen andere mogelijkheid zien om met de KLM in contact te komen. En dan maar hopen dat we ter plekke een andere vlucht kunnen boeken (en dat die dan ook daadwerkelijk mag vertrekken, uiteraard).
Heeft iemand van jullie dat ook, dat je tevergeefs probeert om de KLM te bereiken?
We denken er nu dus over om morgenvroeg toch maar naar Schiphol te rijden, gewoon omdat we geen andere mogelijkheid zien om met de KLM in contact te komen. En dan maar hopen dat we ter plekke een andere vlucht kunnen boeken (en dat die dan ook daadwerkelijk mag vertrekken, uiteraard).
Heeft iemand van jullie dat ook, dat je tevergeefs probeert om de KLM te bereiken?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3066 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 24 Reacties