Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
hallo
Op dit moment vliegt er een klm boven nederland.
Is te zien via de flighttracksite.
Monique
Op dit moment vliegt er een klm boven nederland.
Is te zien via de flighttracksite.
Monique
-
- Amerika-ontdekker
Ik vlieg ook met Continental, dat is een code-shared flight met United, ik neem echter aan dat het vluchtnummer ongewijzigd blijft en dus zullen we inderdaad niet in het zelfde vliegtuig zitten.marianmi schreef:@JeroenMioch wij hebben vluchtnr CO 103 vliegen met Contenental. Vliegen dus niet met elkaar.
Net even naar je Blog gekeken, leuk om te lezen ! Ik zou trouwens weg blijven van Ground zero, Toen wij er twee jaar geleden waren stonden er mega hekken omheen en kon je practisch niets zien. In de tussentijd is er niets veranderd, men heeft vorige maand pas een afspraak gemaakt over de financiering voor het nieuwe gebouw en dus kan het bouwen pas nu beginnen.
Overigens zit er wel een hele grote winkel op de hoek daar, genaamd Century 21 store. Mega kledingzaak !
Oh en Chinatown vond ik zelf weinig aan, maar het daarnaastgelegen Little Italy des te meer ! leuke auto-vrije straat met allemaal leuke restaurants en winkeltjes.
Maargoed laat ik maar ophouden, want ik merk dat ik weer enthosiast word terwijl het allerminst nog zeker is of we er uberhaupt gaan komen...
Ik wens jou (en gemakshalve daarmee mezelf ook, haha) sterkte de komende week

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Enige bescheidenheid is op zijn plaats Geert. Zo populair is de KLM op het moment niet op Schiphol. Ik heb de laatste dagen zowel op Landside als op Airside zelf kunnen zien, dat de inzet van de KLM mbt de gestrande passagiers minimaal is. De individuele KLM'er (niets anders dan lof !) maakt er het beste van, maar van enige gecoördineerde inzet van KLM-personeel is geen sprake. Natuurlijk ligt hier een belangrijke taak voor de AAS en de gemeente Haarlemmermeer. Toch mag jevan KLM in deze knotsgekke situatie op haar "thuishaven" meer verwachten. Dan heb ik het over deze mensen blijven informeren, hun verhaal aanhoren, evt. taalproblemen oplossen etc etc. Nu komt dit allemaal op het bordje van de vele AAS-medewerkers, overheid en die paar individuele KLM'ers. Dan scoor je niet echt. Alles wat jij hierboven opsomt weten jij en ik, maar die passagiers voelen zich echt door de KLM in de steek gelaten. Die "klanten" raak je als KLM dus kwijt en dat is jammer.Geert1976 schreef:Wat Carin al aangaf, ook al komt het vliegverkeer op gang vandaag of morgen, hier gaan echt dagen overheen voordat de airlines weer redelijk op schema kunnen vliegen. Gemiddeld levert een verstoring door bijv extreem weer 2 of 3 dagen tijd om weer op schema te komen.
En ik lees hier nu dat mensen heel weinig KLM personeel zien op de luchthaven;
1-- grondpersoneel kan "niks" anders zeggen tegen mensen die toch stront eigenwijs (de buitenlandse pax die nauwelijks ENgels verstaan buiten gelaten natuurlijk) naar de Luchthaven komen, "Nee, er word niet gevlogen en nog onbekend hoe lang dat gaat duren.
2-- Behind the scenes word kei en kei hard gewerkt, ook al zie je dat niet "voor de schermen"
3-- KLM stuurt veel mensen met verlof naar huis, doen trouwens vrijwel ALLE Europese Airlines nu. Maar geloof me, als het dadelijk zover is om te gaan beginnen, dan gaan er toch mega veel lange overwerk dagen plaatsvinden door Airline Personeel
Men moet echt begrijpen dat wij bij KLM staan te springen om in actie te mogen komen... En dan bedoel ik echt van alle Operationele Afdelingen. Wij willen SUPER graag mensen nu een ECHT gaan helpen, mensen naar huis/vakantie/familie brengen.
Carin, echt top om te lezen dat mensen zich massaal aanmelden voor een slaap plaats. Ik hou diverse fora in de gaten als mede de soms belachelijke reacties op telegraaf.nl
Mensen lekker vanuit hun luie stoel achter hun p.c. lopen klagen naar KLM/Luchthaven/Eurocontrol
Het valt mij zo op dat er heel veel IK-IK word gedacht in Nederland
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
steeds meer maatschappijen zeggen nu dat het risico overdreven wordt en dat ze weer willen gaan vliegen....
Mij lijkt het vooral dat ze aan schadebeperking willen doen. Er moet maar iets mis gaan met 1 vliegtuig.... Better safe than sorry, i guess.

Mij lijkt het vooral dat ze aan schadebeperking willen doen. Er moet maar iets mis gaan met 1 vliegtuig.... Better safe than sorry, i guess.
-
- Amerika-ontdekker
Logisch eigenlijk, als dit lang aanhoud kunnen sommige airlines falliet gaan. Dus buiten het medeleven met passagiers zal men vooral zakelijk kijken naar deze overlast. Vandaar dat er dus een rijksluchtvaartdienst boven staat om het allemaal veilig te houden.
Persoonlijk zou ik zo instappen, mijn filesofie is dat als de piloot het aan durft, dat dan goed genoeg is voor mij
Bovendien wil ik zoooo graag !
Persoonlijk zou ik zo instappen, mijn filesofie is dat als de piloot het aan durft, dat dan goed genoeg is voor mij

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als alle vliegtuigen weer mogen vliegen kan je inderdaad wel op een file in de lucht rekenen.JeroenMioch schreef:
mijn filesofie is dat als de piloot het aan durft, dat dan goed genoeg is voor mij

Martin
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel even off topic, excuses. JeroenMioch, ik ben het hier absoluut mee oneens! Als je er nog nooit bent geweest, vind ik Ground Zero een must. Ook al staan er hekken, vanaf het Financial Center heb je toch een redelijk overzicht over de bouwput. En natuurlijk zou ik het Memorial Museum bezoeken, erg indrukwekkend. Je loopt met een brok in je keel naar buiten! Mijn mening: niet overslaan!JeroenMioch schreef:Ik zou trouwens weg blijven van Ground zero, Toen wij er twee jaar geleden waren stonden er mega hekken omheen en kon je practisch niets zien. In de tussentijd is er niets veranderd, men heeft vorige maand pas een afspraak gemaakt over de financiering voor het nieuwe gebouw en dus kan het bouwen pas nu beginnen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En vergeet St. Paul's Church niet! Voor het eerst in New York en niet naar Ground Zero? Kan niet!
Nu weer on topic aub 

- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het zijn juist testvluchten en die worden om veiligheidsredenen zonder passagiers uitgevoerd. Vliegen naar Madrid is verder nog geen garantie dat je van daaruit weg kunt. In Catalonië zijn vanmiddag al drie vliegvelden dicht. Geloof maar dat de rest van Spanje dan ook snel volgt.Grandu schreef: Overigens, als men met 737's kan vliegen, zie ik niet in waarom ouderen, mensen die dringend medicijnen nodig hebben (ook al is dat nog wel op te lossen) en mensen waarvan familie is overleden niet met een 737 op een lage hoogte kunnen worden gevlogen naar bijvoorbeeld Madrid, om vanaf daar verder te vliegen. Ik hoop dat KLM later vandaag zoiets uitvoert indien mogelijk.
Daar ben ik het niet mee eens. Noordelijk Spanje heeft constant op de rand van de aswolk gezeten in alle voorspellingen. Madrid zit in nog geen enkele voorspelling in de gevarenzone.Airmiles schreef:Het zijn juist testvluchten en die worden om veiligheidsredenen zonder passagiers uitgevoerd. Vliegen naar Madrid is verder nog geen garantie dat je van daaruit weg kunt. In Catalonië zijn vanmiddag al drie vliegvelden dicht. Geloof maar dat de rest van Spanje dan ook snel volgt.
-
- Amerika-expert
In verhouding vind ik dat er op het moment weinig aandacht aan wordt gegeven hier op tv.vana schreef:http://www.nrc.nl/buitenland/article252 ... _KaczynskiBramster schreef:Omdat de lucht schoon genoeg is om te vliegen.
Overal en nergens worden om de verschillendste redenen vliegen wel toegestaan. Van "vliegtuig is toch leeg", "nood vlucht", "ik heet Obama", "ik ben de paus", "anders word de olifant ziek", "militaire vlucht", "deze vlucht is echt belangrijk" etcetera.
Marjon
Het is steeds het zelfde globale nieuws wat je te zien krijgt.
Maar... het nieuws dat Obama niet naar Polen gaat was wel uitgebreid op tv.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb vanmiddag onze vlucht van a.s. dinsdag omgeboekt naar volgende week maandag. Zie hier mijn bericht daarover.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
mijn eerste amerikatrip
Wij vertrekken 13 mei voor onze eerste usatrip naar NY en ik heb ook al bang gedacht dat we het niet gaan halen. Het is nog wel even maar als die vulkaan opnieuw een gaswolk stuurt ... Niet mooi van mij misschien om daar nu al over te gaan klagen terwijl er zoveel anderen in de problemen zitten maar ik heb ook al zo lang uitgekeken naar deze trip en nu .. Ik kan alleen maar hopen op snel verbetering voor iedereen want ik weet niet of er een tweede kans gaat inzitten om alsnog dit jaar of later te gaan.Wij vliegen de 29e van deze maand naar NY. Misschien doemdenken maar zie het toch een beetje sombertjes in. Al is het dan nog 11 dagen denk dat het vliegverkeer als het eenmaal in beweging komt nog een aantal dagen nodig heeft op schema te komen

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Er vliegt nu volgens de radar ook een kist van Transavia boven Nederland.
Ik hoop dat 't nu toch wel snel voorbij gaat en de gestrande reizigers weer verder kunnen!!
Ik hoop dat 't nu toch wel snel voorbij gaat en de gestrande reizigers weer verder kunnen!!

Vliegveld Frankfurt en andere vliegvelden in Duitsland gaan (beperkt) open. Hoop doet leven..
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Btw, Elke zou donderdagavond een vlucht terug hebben. Hopelijk gaat alles dan gewoon door.
Groetjes,
Carine
Carine
BREAKING: Tonight, KLM will operate three commercial flights to the Far East. Only cargo on board, no passengers.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zit al zo'n beetje de hele dag naar die vulkaan te turen (ja, t is rustig op mn werk..) en zie totaal geen witte rookpluimen en /of grijze massa's meer uit dat ding komen zoals gisteren.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Kun je ook een slotje op dat "ding" doen?....
Marjan

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties