Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis/Annuleringsverzekering n.a.v. IJslandse aswolk
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Reis/Annuleringsverzekering n.a.v. IJslandse aswolk
De wettelijke verantwoordelijkheden van vervoerders en van reisagenten bij rescheduling en/of compensaties en de plaats van de eigen reis en annuleringsVERZEKERING hierin????
Heeft iemand deskundigheid in huis op dit gebied?
Ik merk nu al bijv dat mijn reisagent in de wetenschap dat ik een annuleringsverzekering afgesloten heb de schades die richting begint in te schuiven. Zou mij niet uit moeten maken maar vermoedelijk zal de verzekeringsmij later datzelfde gaan doen en dan zit ik dus in het midden.
Daarnaast, wie is verantwoordelijk voor het (tijdig) cancellen van bijv een geboekt hotel en wie bepaalt of en hoeveel ik aan vooruitbetaalde kosten terug krijg?
Mijn annuleringsverzekering vergoedt een soort gemiddelde dagprijs tgv de aankomstvertraging die we ondertussen al opgelopen hebben. (Totale huurprijs gedeeld door aantal dagen) En ik zie al de discussie losbranden: ja maar dit hoort er niet bij de "huurprijs"en datniet etc. Het zou helpen als ik in die discussie een aantal overuigende argumenten bij de hand had.
Moderator, misschien is dit wel off-topic? Eventueel nieuw draadje?
Note mod (Marjan):
Het onderwerp is afgesplitst uit het topic "Vervoer in en naar Amerika"
Heeft iemand deskundigheid in huis op dit gebied?
Ik merk nu al bijv dat mijn reisagent in de wetenschap dat ik een annuleringsverzekering afgesloten heb de schades die richting begint in te schuiven. Zou mij niet uit moeten maken maar vermoedelijk zal de verzekeringsmij later datzelfde gaan doen en dan zit ik dus in het midden.
Daarnaast, wie is verantwoordelijk voor het (tijdig) cancellen van bijv een geboekt hotel en wie bepaalt of en hoeveel ik aan vooruitbetaalde kosten terug krijg?
Mijn annuleringsverzekering vergoedt een soort gemiddelde dagprijs tgv de aankomstvertraging die we ondertussen al opgelopen hebben. (Totale huurprijs gedeeld door aantal dagen) En ik zie al de discussie losbranden: ja maar dit hoort er niet bij de "huurprijs"en datniet etc. Het zou helpen als ik in die discussie een aantal overuigende argumenten bij de hand had.
Moderator, misschien is dit wel off-topic? Eventueel nieuw draadje?
Note mod (Marjan):
Het onderwerp is afgesplitst uit het topic "Vervoer in en naar Amerika"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis/Annuleringsverzekering n.a.v. IJslandse aswolk
Ja dat wil ik ook wel graag weten. Ik heb (gelukkig) nog niet geboekt, maar ik wil graag weten waar ik op moet letten als we wel zouden boeken en er doet zich vlak voor de door ons beoogde periode weer zo'n situatie voor. Volgens mijn vader krijg je als je alles los boekt sowieso niets terug maar heb je nog wel een kans als je via een touroperator boekt??
-
- Amerika-ontdekker
Verschilt echt van verzekeringsmaatschappij tot verzekeringsmaatschappij. Bij een doorlopende reisverzekering zal het over het algemeen wat soepeler verlopen dan bij een kortdurende reisverzekering. De enige die hier echt een zinnig antwoord op kan geven is je verzekeringsmaatschappij dus misschien verstandig om die te bellen?
- desteijntjes
- Amerikafan
- Contacteer:
Nonaj schreef:Ja dat wil ik ook wel graag weten. Ik heb (gelukkig) nog niet geboekt, maar ik wil graag weten waar ik op moet letten als we wel zouden boeken en er doet zich vlak voor de door ons beoogde periode weer zo'n situatie voor. Volgens mijn vader krijg je als je alles los boekt sowieso niets terug maar heb je nog wel een kans als je via een touroperator boekt??
Ik heb toevallig vanochtend mijn verzekeringsagent gesproken. Mijn man is voor zaken in NieuwZeeland en kan dus voorlopig ook nog niet terugkomen. Dus geinformeerd betreffende mijn doorlopende reis-en annuleringsverzekering.
Mochten wij volgende week vrijdag dus niet kunnen vertrekken dan kunnen wij de gemaakte kosten verhalen op onze annuleringsverzekering. Wij hebben onze vluchten, auto en hotels via reisorganisatie geboekt. Onze villa die we voor 10 dagen hebben gehuurd hebben we rechtstreeks gedaan. Die kosten worden ook door onze verzekering gedekt, vertelde hij.
Dus ik hoop van ganse harte dat volgende week, alles weer bij het oude is (zover mogelijk natuurlijk) maar mocht onverhoopt die vulkaan ons nog steeds dwarszitten dan ga ik ervanuit dat het in ieder geval geen financiele strop wordt. Ik heb ook gereserveerd bij Theater of the Sea voor het zwemmen met dolfijnen. Ik weet niet of dat ook onder de dekking valt, maar ik meen dat ik dat nog een aantal dagen van tevoren kan annuleren.
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bij onze reisverzekering (Interpolis) zitten 5 vertrekvertragingsdagen, ze verwachten wel dat wat je kan annuleren ook doet.
Ze gaan van het totaalbedrag uit wat je voor deze reis betaald hebt, dat wordt gedeelt door de dagen dat je reis duurt, dan krijg je een dag prijs.
Ik weet niet wat ze doen als heel de reis niet door mocht gaan, je hebt ook nog zoiets als de clausule als natuurrampen e.d.
Je moet wel je verzekering in kennis stellen, zodra je weet dat je reis is uitgesteld.
Ze gaan van het totaalbedrag uit wat je voor deze reis betaald hebt, dat wordt gedeelt door de dagen dat je reis duurt, dan krijg je een dag prijs.
Ik weet niet wat ze doen als heel de reis niet door mocht gaan, je hebt ook nog zoiets als de clausule als natuurrampen e.d.
Je moet wel je verzekering in kennis stellen, zodra je weet dat je reis is uitgesteld.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het volgende lees ik op nu.nl:
Bron: nu.nlDEN HAAG - Een reis-of annuleringsverzekering is geen garantie dat mensen als hun reis in het water valt ook daadwerkelijk geld terugkrijgen.
Dat stelt het Verbond van Verzekeraars in een verklaring die het vrijdag naar buiten bracht.
Volgens de brancheorganisatie zijn de voorwaarden van verzekeraars te divers om daar een eenduidige conclusie uit te kunnen trekken.
''Het is daarom noodzakelijk om de polisvoorwaarden van uw verzekeringen na te kijken'', adviseert het verbond. En daarna eventueel nog te rade te gaan bij de verzekeraar, tussenpersoon, vliegmaatschappij of touroperator.
Reis
Sowieso geldt een reisverzekering voor een reis. ''Dus als de reis niet begonnen is, is er ook niks verzekerd'', legt een woordvoerder uit. Wanneer iemand al op reis is en dan niet terug kan keren, liggen de zaken anders.
''Dan is er sprake van overmacht.'' De vergoeding voor extra verblijfkosten is meestal wel gemaximeerd. Ook alternatief vervoer kan vergoed worden.
Dit is toch geen natuurramp?Annie schreef: Ik weet niet wat ze doen als heel de reis niet door mocht gaan, je hebt ook nog zoiets als de clausule als natuurrampen e.d.

Meer een door de natuur uitgespuugd stofje.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Wow! Betekent dat wat ik denk dat het betekent?Coyote schreef:Bron: nu.nlSowieso geldt een reisverzekering voor een reis. ''Dus als de reis niet begonnen is, is er ook niks verzekerd'', legt een woordvoerder uit. Wanneer iemand al op reis is en dan niet terug kan keren, liggen de zaken anders.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat er wel onderscheid gemaakt moet worden tussen een reisverzekering en een annuleringsverzekering?
Oh snugger, daar had ik niet eens aan gedacht. 

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Vandaag heb ik even gebeld met mijn Verzekeringsmaatschappij over de vluchtvertraging. Zoals verwacht biedt zowel onze doorlopende reis- als annuleringsverzekering hier geen dekking voor. Maar... door dit gesprek ontdekte ik ook nog iets waar ik totaal niet bij stil heb gestaan. Stom, stom, stom....
Onze doorlopende reisverzekering biedt namelijk dekking voor reizen van maximaal 45 dagen per reis. Wij gaan deze keer veel langer en dat ik hier nog iets voor moest regelen had ik dus totaal vergeten. Hadden wij vandaag gewoon naar Amerika kunnen vliegen, waren we niet verzekerd geweest! Ik heb ons dus voor de aanvullende dagen als de weerlicht maar bijverzekerd zodat we volledig gedekt op reis kunnen. Ben ik even blij dat ik gebeld heb....
Zo zie je toch maar weer dat elk nadeel ook zijn voordeel kan hebben...
Marjan
Onze doorlopende reisverzekering biedt namelijk dekking voor reizen van maximaal 45 dagen per reis. Wij gaan deze keer veel langer en dat ik hier nog iets voor moest regelen had ik dus totaal vergeten. Hadden wij vandaag gewoon naar Amerika kunnen vliegen, waren we niet verzekerd geweest! Ik heb ons dus voor de aanvullende dagen als de weerlicht maar bijverzekerd zodat we volledig gedekt op reis kunnen. Ben ik even blij dat ik gebeld heb....

Zo zie je toch maar weer dat elk nadeel ook zijn voordeel kan hebben...
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Is het inmiddels geregeld?
Op http://www.reisverzekeringblog.nl/vertr ... erzekering en http://www.reisverzekeringonline.info staat handige informatie.
Op http://www.reisverzekeringblog.nl/vertr ... erzekering en http://www.reisverzekeringonline.info staat handige informatie.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor mijn zoon is alles keurig geregeld.
Hij heeft twee weken geleden al het geld van de verzekering ontvangen. Alle extra hotelkosten, metrokosten, buskosten en zelfs de telefoonkosten zijn volledig vergoed.
Marjon
Hij heeft twee weken geleden al het geld van de verzekering ontvangen. Alle extra hotelkosten, metrokosten, buskosten en zelfs de telefoonkosten zijn volledig vergoed.
Marjon
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij moeten het nog verder regelen hebben net de CC afschrijvingen binnen en kunnen nu zien wat wel terug gestort is en wat niet i.v.m. annuleringen van hotels.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet je het niet binnen een maand claimen?
Bij onze verzekering moet dit wel volgens mij.
Marjon
Bij onze verzekering moet dit wel volgens mij.
Marjon
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet ik, de verzekering is ook al ingelicht en de afspraak is dat als we alle bedragen binnen hebben we weer contact met hun opnemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2338 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties